Van badkamer naar wellness kamer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Van badkamer naar wellness kamer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-24 12:00

Hoi!

Ik wil heel graag een badkamer verbouwing, maar niet een gewone badkamer maar echt meer richting het wellness idee.

Toen wij hier net kwamen wonen hebben we het hele huis verbouwd en dus ook de badkamer. Vanaf het begin af aan vond ik de badkamer al niet goed gelukt en naarmate we hier langer wonen irriteer ik mij er steeds meer aan. :+

We hebben nu een kleine badkamer met een douche wc en wastafel that's it.

Wat ik wil: een grote badkamer, met een heel royaal bubbel ligbad, een mega grote douche incl stoomcabine en een infrarood sauna waar je languit in kan liggen. Voor de rest wil ik een rustgevende uitstraling, ik wil me heerlijk kunnen terug trekken in de badkamer en maximaal kunnen ontspannen.

Dit betekend dat er sowieso een muur tussenuit moet om de ruimte groter te maken, dus het word dan echt wel een heuse verbouwing.

Hebben meer mensen hier een wellness badkamer? Hebben jullie het zelf zo verbouwd of was het al zo toen je er kwam wonen? Wat zijn jullie bevindingen?

Voor de mensen die zelf zo'n verbouwing hebben gedaan: Hebben jullie foto's? Hoelang duurde de verbouwing en waar heb je dit laten doen? En wat waren ongeveer de globale kosten?

Ik ben heel benieuwd! :D

Talishe

Berichten: 1258
Geregistreerd: 06-03-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Van badkamer naar wellness kamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 12:20

Ik ga dit graag even volgen. Wij hebben wel een grote badkamer, maar willen deze ooit verbouwen en dan ook wat meer het spa-gevoel. Voor mij zijn dat vooral donkere kleuren, groen of blauw met gouden accenten en sfeerverlichting.
Hoe groot kan je de badkamer maken? wij hebben 3x3.5 gok ik en daar heeft een sauna cabine in gestaan, naast het bad, douche wc en wastafel, maar jouw wensen lijken nog grootser.

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Van badkamer naar wellness kamer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-24 12:24

Ik gok zo'n 7 bij 4 meter. :)

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 12:25

Ik ken wel iemand met dezelfde wensen, maar die gaan het hele plan verhuizen naar een aanbouw.
Bij hen had ook de hele tussenverdiepingsvloer verstevigd moeten worden vanwege het extra gewicht en dat was nogal een grote kostenpost...misschien ook iets om rekening mee te houden?

MarliesV

Berichten: 15204
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 12:25

Heb je een plattegrond van wat je nu hebt en wat er qua ruimte bij aan kan?

Ik zou denk ik het sauna en rust gedeelde (deels) afschermen van de douche en zeker van het toilet.
Als je dan rustig de sauna gebruikt, en iemand wil ff douchen in die tijd, dan heb je geen verstoring van je rust.

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Van badkamer naar wellness kamer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-24 12:34

Wij hebben verder nog geen plannen uitgewerkt, we staan echt aan het beginstadium van dit idee zeg maar.

Ik heb helaas geen plattegrond.

lieke2
Berichten: 2135
Geregistreerd: 12-12-02

Re: Van badkamer naar wellness kamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 13:04

Klinkt goed! Ik ga de badkamer ook nog verbouwen en zou graag wat meer wellness willen, maar meer ruimte dan een (bubbel)bad en een aparte douche heb ik niet. Vrees dat iets met stoom ofzo ook niet zal passen. Maar ik lees graag mee voor tips en ideeen :+

Qimm

Berichten: 15175
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Van badkamer naar wellness kamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 14:14

Mijn zus had een badkamer aardig in die richting. Voorbij het (bubbel)bad was dan een enorme inloopdouche.
Afbeelding

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 14:39

Geen wellness ruimte maar wel de badkamer flink vergroot door een muur uit te breken, dakramen te plaatsen en een bad geplaatst.
Bij ons was een normaal bad al even puzzelen kwa plaatsing omdat het een ouder huis is waar het dwars over de balken structuur moest ipv in de lengte zoals we het eigenlijk graag wilde hebben.
Ik zou dus zeker even iemand erbij halen die kijkt of je vloer het ook kan dragen.

Er zit bij ons een volledige nieuwe bodem in. We hebben het uitbreekwerk zelf gedaan en de tegels + inrichting zelf ingekocht dus al met al is het net onder de 10.000 gebleven.
Als je alles laat doen met jouw wenseen denk ik dat je met 30.000 wel voorbij gaat.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 14:50

Oeh wat tof. Ik zou bij zo'n project wel een aannemer in de hand nemen. Een badkamer is echt complex om aan te leggen, zeker als er zoveel bij komt kijken als wat jullie willen.
Even idee, een aannemer zal 3 a 4 weken bezig zijn met zo'n grote complexe klus. Als je dat zelf gaat doen zul je mogelijk 8 weken of meer bezig zijn. Geloof me, je wil niet 2 maanden in de rotzooi zitten zonder badkamer.
Dat gezegd hebbende, je woont in Twente toch? Wij hebben zelf goede ervaringen bij Dannenberg in Rijssen.

Wat ik zelf graag doe met het herinrichten van ruimtes, is een thema bedenken. Wat voor gevoel wil je krijgen als je een ruimte binnen stapt? Voor onze badkamer wilde ik een hotelgevoel, een gevoel van luxe. Wat staat voor mij voor luxe, dat is marmer. Daarnaast wilde ik een retrochique look, en toen kwam ik op Hollywood Regency uit. Zo heb ik uiteindelijk de sfeer van onze ruimte bepaald. En het niet enkel bekeken binnen badkamerzaken. Dat hoef je niet perse te doen, maar ga echt goed kijken naar wat je mooi vind, buiten de standaard zaken om. Want ik word altijd een beetje rillerig van de standaard badkamer zaken, want AL-LES is HET-ZELF-DE. Verschrikkelijk saai :') Dus ga niet kijken naar wat er is, maar naar wat jij wilt. :)

Nog even een idee van onze badkamer qua sfeer.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Earth op 07-02-24 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 15:07

Ik neem aan dat er ook nieuwe afvoer moet komen, dan moet je extra goed kijken waar dat kan. Onze loodgieter heeft aardig staan rekenen wat de absoluut minimale afvoer stijging is zodat het allemaal door het centrale punt kon blijven gaan ipv 2 schachten.

Een bad op pootje kon bij ons ook niet, dus zit het aan de muur vast en aan de voorkant een steunmuur.

Tegels zelf inkopen heeft ons wel enorm veel geld bespaard. Prijs bij de tegelwinkel was 60euro/m2 en wij hebben 17euro/m2 voor dezelfde tegels betaald.

dalena

Berichten: 3125
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 15:31

Petrichor schreef:
Ik gok zo'n 7 bij 4 meter. :)


Wauw heerlijk! <3

Ik lees graag mee. Wij zouden heel graag onze badkamer willen verbouwen en uitbreiden maar dat is nog even sparen :')

Ik geniet zelf enorm van in bad gaan en lijkt me heerlijk om echt een plekje te hebben om tot rust te komen

Horsa

Berichten: 379
Geregistreerd: 06-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 16:42

ik zag een douche met infrarood verwarming, daar denk ik zelf aan.

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-24 19:42

dalena schreef:
Petrichor schreef:
Ik gok zo'n 7 bij 4 meter. :)


Wauw heerlijk! <3

Ik lees graag mee. Wij zouden heel graag onze badkamer willen verbouwen en uitbreiden maar dat is nog even sparen :')

Ik geniet zelf enorm van in bad gaan en lijkt me heerlijk om echt een plekje te hebben om tot rust te komen

Ja hier ook nog even sparen hoor, ik wil het namelijk echt heel mooi hebben en op niets bezuinigen. Tuurlijk ga je wel prijzen vergelijken etc maar ik wil wel wat ik mooi vind ook als het dan duur uitvalt.

Een aannemer vind ik een heel strak plan, gelukkig ken ik heel veel mensen in dat wereldje dus dat moet goed komen!

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Van badkamer naar wellness kamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 21:15

Ohhhh ik herken je verhaal helemaal! Zijn hier 4 jaar geleden komen wonen. Was een nieuwbouwwoning en de badkamer valt zo onwijs tegen dat we besloten hebben ook te slopen. Wij gaan echter niet vergroten maar anders indelen. Krijgen een heerlijk ligbad en een sunshower in de douche <3

Ben heel benieuwd naar je project en hoe het uiteindelijk gaat worden.

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Van badkamer naar wellness kamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 21:57

Wij hebben een deel bijgebouwd, waaronder een badkamer, zo piepklein de badkamer vroeger was, zo groot is hij nu. We hebben 2 badkamermeubels van 1m lang, een grote inloopdouche van 1.40*90 en een half vrijstaand ligbad. Het moet nog verder aangekleed worden, maar het is wel mijn prive spa geworden haha.

Afbeelding
Afbeelding

Maaaarije

Berichten: 1764
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 22:01

Wij hebben anderhalf jaar geleden onze nieuwe badkamer laten aanbouwen.
Bad met bubbel en massage sproeier, stoom/douche cabine, massage sproeiers, regendouche, verlichting en muziek.

Geen idee of het qua sfeer is wat je bedoelt maar wij zijn er in elk geval erg blij mee.
Alles is gedaan door bouwbedrijf uit de buurt.


Het was voorheen een carport. Badkamer heeft afmetingen van 3,5x6 ongeveer.
Heb alleen foto’s dat het net klaar was dus verder nog niet aangekleed.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lieke2
Berichten: 2135
Geregistreerd: 12-12-02

Re: Van badkamer naar wellness kamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 11:41

Heel mooi Maaaarije! Van wat voor merk is jullie stoomcabine? En nog steeds tevreden daarover?

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Van badkamer naar wellness kamer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 15:46