[POLL] Bij welke bank zit jij?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Bij welke bank zit jij?

ASN bank
47 (8%)
ING
159 (27%)
Rabobank
183 (32%)
SNS
19 (3%)
Regiobank
11 (1%)
Knab
12 (2%)
ABN Amro
94 (16%)
Bunq
16 (2%)
Triodos
11 (1%)
Anders
17 (2%)

Totaal aantal stemmen: 569


juval

Berichten: 13292
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [POLL] Bij welke bank zit jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 16:20

al heel lang bij Rabobank, maar overweeg ook om over te stappen

tamary

Berichten: 29235
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [POLL] Bij welke bank zit jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 16:32

Begonnen met postbank en die ging toen op in ING.
Reader ding juist handig eigenlijk, maar ik wil geen apps op telefoon of van die "makkelijke" = overzicht kwijt en centjes op betaalopties.

__danielle__

Berichten: 1784
Geregistreerd: 27-08-09

Re: [POLL] Bij welke bank zit jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 16:40

Van kinds af aan rekeningen gehad bij de Postbank en later ING. Nu sinds 7 jaar werkzaam bij één van de Volksbank merken en daar sinds een jaar of 3 ook mijn rekening. Geen spijt van. Nu ik ouder wordt merk ik dat ik toch ook wel wat bewuster wordt van wat grote bedrijven voor impact hebben en ik wordt heel blij van het feit dat mijn bank er goed uit komt bij de Eerlijke Geldwijzer.

_Denise_

Berichten: 5611
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [POLL] Bij welke bank zit jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 16:43

ING, puur gemak omdat we dat allebei al hadden en sindsdien ook niet de behoefte gehad om over te stappen.

Leandra

Berichten: 1601
Geregistreerd: 06-01-03

Re: [POLL] Bij welke bank zit jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 18:12

Wij zaten eerst bij de rabobank maar zijn vorig jaar overgestapt naar de ASN bank vanwege de duurzaamheid.

Marjo

Berichten: 37304
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 18:17

Ik ben begonnen bij Rabobank, toen ik moest gaan betalen voor de rekening ben ik naar Triodos overgestapt. Toen die hun prijzen dermate omhoog gooiden dat ik ruim het dubbele ging betalen ben ik over gegaan naar ASN. Daar heb ik later nog een SNS rekening bijgenomen, zodat ik vaste lasten en andere uitgaven kan splitsen. Op die manier kan ik ervoor zorgen dat er áltijd genoeg geld op de SNS rekening staat, en ik van ASN mijn alledaagse uitgaven kan doen.

Reden van ASN is dat zij vrij duurzaam zijn en daarnaast nog goed betaalbaar.

Het internetbankieren gaat bij ASN en SNS hetzelfde omdat ze van hetzelfde bedrijf zijn. Ik heb geen digipas nodig, kan alles gewoon snel via de app regelen. Ik heb er geen onveilig gevoel bij. Ik kan per dag maximaal €1000 overmaken. Dit limiet kan ik zelf verhogen, maar ik krijg daar wel bericht van en er zit dan minimaal 4 uur tussen het verhogen en dat het daadwerkelijk kan.

Ik ben dus ontzettend tevreden met ASN & SNS :)

Nielojram

Berichten: 7855
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 21:55

Samir schreef:
Ben ook wel benieuwd naar relatief nieuwe toetreders zoals een Bunq.

Dus bij welke bank zit jij en waarom?


Ik kreeg van de week het bericht van mijn creditcard, die ik heb via SNS bank, dat de toelage dik een joetje duurder werd, dit jaar. Ik vind daar wat van.

Grappige is dat ik al googelend bij Bunq terecht kwam, zag er heel oke uit, ben alleen ook op zoek naar ervaringen.

Ben al jaren lid van de SNS bank, overgestapt vanaf de rabo ivm het investeren van die bank, maar ik merk dat de wereld er toch niets omgeeft, dus ben op zoek naar een bank die mij het meeste rendement voor het laagste bedrag kan geven.

Enfin, ben ook heel benieuwd naar ervaringen over bunq.

JudithGigi

Berichten: 4240
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: [POLL] Bij welke bank zit jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 22:01

Rabo voor betaal- spaar- en gezamenlijke rekeningen en asn voor beleggingen. Zou graag volledig overgaan naar asn maar durf niet :')

verootjoo
Berichten: 35671
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 22:02

JudithGigi schreef:
Rabo voor betaal- spaar- en gezamenlijke rekeningen en asn voor beleggingen. Zou graag volledig overgaan naar asn maar durf niet :')


Wij gingen van Rabo naar ASN en het ging heel makkelijk :j

Myfairytale
Berichten: 5420
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 22:05

Meerdere banken, verschilt of het gezamenlijk of privé is.
Zou graag overstappen, maar ben bang dat het mis gaat en veel gedoe oplevert. Probeer manlief al langer te overtuigen, maar die wil al helemaal niet vanwege die redenen.

cissy

Berichten: 19859
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 22:07

Ik heb al sinds mijn jeugd (Giro blauw, Postbank) een ING rekening. Dat is de hoofdrekening.

Ook een Rabo rekening met Interpolis verzekeringen. Wilde de Rabo opzeggen maar dat kan dus niet vanwege de Interpolis.
Overweeg nu om alles daar weg te halen.
Gisteren nog de gemeentelijke belastingen 'even' via de app overmaken maar omdat het boven de 400,- was komt de app om de reader zeuren, die had ik niet bij de hand. Toen de betaling door midden gehakt en zo zonder reader betaald, wat een gedoe met die reader...

Swah

Berichten: 1862
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: [POLL] Bij welke bank zit jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 01:33

ASN, naar alle tevredenheid.

Texas02

Berichten: 4732
Geregistreerd: 21-04-16

Re: [POLL] Bij welke bank zit jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 01:47

ING, maar ik ben er zeer ontevreden over dat contactloos betalen automatisch aan staat bij mijn nieuwe pas en het erop lijkt dat dit niet uit te schakelen is. Ik hoef die onveilige rommel niet. Dit stond uitgeschakeld voor de oude pas, dan hoeven ze dat niet ineens in te schakelen voor de nieuwe.

s1993

Berichten: 2129
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Re: [POLL] Bij welke bank zit jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 07:57

Ik heb prive ing en gezamenlijk hebben we Triodos. We hebben de gezamenlijke rekening later geopend en wilden een duurzame bank. Echter wordt de Triodos pas af en toe geweigerd en dan ben ik blij dat ik daarnaast nog mijn ing pas heb zodat ik niet bij de kassa sta zonder betaalmogelijkheid.

deksel

Berichten: 3805
Geregistreerd: 16-10-13

Re: [POLL] Bij welke bank zit jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 08:35

Toen ik 18 werd ben ik overgestapt naar ASN. Ben supertevreden. Ik val nog een paar jaar onder de studentenrekening waardoor ik niets hoef te betalen voor m’n rekeningen.
Ik heb bij bunq een gezamenlijke spaarrekening en betaalrekening. Daar is de rente wat hoger dan bij ASN.

Ballard_L

Berichten: 2498
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: [POLL] Bij welke bank zit jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 08:49

Begonnen bij ABN Amro, toen ik ging trouwen overgegaan naar Rabobank en nu zitten we bij de ING. Dat laatste vooral omdat zij onze hypotheek wilden verstrekken en daardoor kregen we korting. :)

loulou

Berichten: 14813
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 09:37

Privé ing
Zakelijk Rabo

Vind de reader van Rabo echt verschrikkelijk irritant. Zou graag overstappen, maar dat is zakelijk zo’n gedoe, dus blijf maar zitten.

ING bevalt prima

Lijsken
Berichten: 1040
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 10:03

Asn.
Vroeger ING, maar ik ben er heel blij mee dat mijn spaargeld niet meer wordt gebruikt voor het financieren van zaken waar ik niet achter sta. Overstappen was verrassend makkelijk :)

Eleionomae

Berichten: 19603
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: [POLL] Bij welke bank zit jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 10:06

About voor gezamenlijk en privé sparen en betalen plus spaarrekening voor onze zoon.
ING voor de beleggingen, de gekoppelde betaal rekening gebruik ik voor de boodschappen

Rox87
Berichten: 504
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Rotterdam

Re: [POLL] Bij welke bank zit jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 10:18

ING en Rabo van oudsher. ING zelf geopend als Postbank Easy Blue nog en Rabobank omdat mijn ouders daar spaarden voor mij. Kreeg van hun mijn pinpas gewoon ongevraagd thuisgestuurd op mijn 15de verjaardag. :')

Inmiddels mijn hypotheek bij de Rabo met korting op de rente als ik daar een rekening heb.

Heb vorig jaar een ASN rekening geopend om van ING over te stappen naar ASN vanwege duurzaamheid. Echter kon ik vaker niet dan wel geld overboeken van en naar de spaarpotjes die ik bij ASN had aangemaakt. Ik werk heel veel met spaarpotjes dus ik denk dat technologisch gezien mijn overstap nog wat te vroeg was. Ik heb dus ASN opgezegd en niet ING.

prompter

Berichten: 11273
Geregistreerd: 28-09-02

Re: [POLL] Bij welke bank zit jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 10:27

ABN, alles werkt uitstekend. Ik vind de dienstverlening wel minder worden, maar nog niet zoveel dat ik over wil stappen. Klantenservice wel goed, makkelijk en snel contact met een mens, ook buiten kantooruren.

Kaatje81
Berichten: 141
Geregistreerd: 14-07-08

Re: [POLL] Bij welke bank zit jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 11:18

Ik heb prive al meer dan 30 jaar ING en dat werkt fijn. Zakelijk gebruik ik Bunq, gaat ook prima. Maar vind de app wel iets minder gebruiksvriendelijk en minder overzichtelijk dan de ING. Wat ik wel handig vind is dat je zelf een pincode kan kiezen voor je betaalpas en dat je een pushmelding krijgt, als je wilt, wanneer er een transactie plaats heeft gevonden, lekker om meteen te weten als er geld binnen komt :-) Net als bij ING kan je subrekeningen maken en vaste boekingen laten herhalen. Je kan ook vaste inkomsten direct naar verschillende rekeningen laten splitsen. Handig voor de btw! Overall ben ik tevreden met Bunq.

Utixo

Berichten: 6606
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: [POLL] Bij welke bank zit jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 12:45

Zakelijk Rabo
Privé ABN
Spaarrekening bij Bunq, alleen heb ik die wel omgezet naar een betaalrekening. Rijk werdt ik toch niet van de rente met mijn lage spaargeld, en het is heel handig dat ik nu een prepaid CC heb.

Oh, en ik heb samen met mijn partner een rekening bij de SNS. Hier komt de kinderbijslag op binnen, maar meestal staat deze leeg.

_Nancy

Berichten: 14106
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: [POLL] Bij welke bank zit jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 17:46

Rabobank is echt een verschrikkelijk logge organisatie wanneer het aankomt op wijzigingen.
Niet te doen daar :n Je wordt daar zo vaak van kastje naar de muur gestuurd.
Ik heb hier mee te maken gehad op zakelijk gebied, heel frustrerend!

Privé heb ik ING, eigenlijk dikke prima.
Het loopt zoals het loopt. Al vind ik de kosten tegenwoordig wel oplopen hoor, al denk ik wel dat dat voor iedere bank wel geldt.
Heb nu ook nog niet de motivatie om uit te gaan zoeken waar het eventueel goedkoper kan. :')

Sodeletuut

Berichten: 21309
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [POLL] Bij welke bank zit jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 18:03

Ik zit al jaren bij de BUNQ, bevalt heel goed. Heel makkelijk omdat je meerdere rekening hebt, en dus snel geld kan verdelen voor verschillende doeleinden. Daarnaast als je een automatische incasso hebt, kan je er voor kiezen deze zelf binnen een paar dagen te accepteren, in plaats van dat het vanzelf gaat, dus soms als dat net wat beter uitkomt, kan je hem nog een dagje laten staan. Service is ook prima, wel grotendeels Engels dus als je daar moeite mee hebt is het niet ideaal. En één nadeel, is dat je geen geld kan storten, dus als je iets wil storten moet je dat via een andere bank doen, en dan overzetten naar BUNQ. Voor de rest heb ik geen nadelen ervaren, en is het ideaal zonder scanners/readers/enz. Ook kan je met Google Pay met BUNQ betalen, heel makkelijk als je een Android hebt.