Welke internetprovider?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Welke internetprovider?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-24 08:55

Wij zitten al een tijdje bij Ziggo, maar tegenwoordig zijn er zo veel opties. Je ziet bijna door de bomen het bos niet meer, haha. Op zich zijn we tevreden met Ziggo maar omdat we vrijwel nooit iets anders hebben gehad (op Caiway na omdat dat destijds de enige optie was in ons appartement), heb ik eigenlijk geen idee waar ik naar moet kijken. Prijs natuurlijk, maar buiten dat?

Ik was daarom best nieuwsgierig hoe mensen hun provider kiezen. Waar let jij op, wat is een reden om ergens voor te kiezen, of over te stappen naar een andere provider?

Morganlefay

Berichten: 8699
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Welke internetprovider?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 09:35

Ziggo heeft een ander netwerk dan KPN(tenzij ook dat stukje koper werkend is).
Dus dan kom je automatisch uit op Delta.

Mellow

Berichten: 6475
Geregistreerd: 22-06-02

Re: Welke internetprovider?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 10:24

Wij zijn overgestapt op KPN. En dat hadden we veel eerder moeten doen. Beter internet, meer opties en 20 euro per maand goedkoper.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-24 13:13

Mellow schreef:
Wij zijn overgestapt op KPN. En dat hadden we veel eerder moeten doen. Beter internet, meer opties en 20 euro per maand goedkoper.


Wat heeft je overtuigd? Wat is beter internet voor jou?

Tazzey
Berichten: 9518
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Welke internetprovider?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 13:19

Ik heb jaren een Ziggo koper verbinding gehad en ben altijd tevreden geweest. Sinds kort hebben we er een Odido glas verbinding naast liggen, als die stabiel genoeg is dan gaat Ziggo eruit.
Ik let nooit op de prijs, ik vind het belangrijker dat het netwerk stabiel is en de service goed.

Mellow

Berichten: 6475
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 13:25

IMANDRA schreef:
Mellow schreef:
Wij zijn overgestapt op KPN. En dat hadden we veel eerder moeten doen. Beter internet, meer opties en 20 euro per maand goedkoper.


Wat heeft je overtuigd? Wat is beter internet voor jou?


Beter internet als in, achter in onze tuin ook nog verbinding. We hebben wel een tuin van 20 meter lang maar daar ook goede wifi met ziggo hadden we dat niet. En 20 euro goedkoper met nu voor (woonkamer) en achter (woonkeuken) een televisiekastje ipv 1.

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 20:50

Mellow schreef:
Wij zijn overgestapt op KPN. En dat hadden we veel eerder moeten doen. Beter internet, meer opties en 20 euro per maand goedkoper.


Ik kan hier alleen maar in meegaan :j
Veel stabieler, glasvezel, beter bereik. En inderdaad een stuk goedkoper!

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Welke internetprovider?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 21:18

Hier ook erg tevreden met kpn. Delta heeft ook veel vertraging.. Echt bijna een minuut, als je live tv kijkt zoals voetbal etc. Heel irritant. Volgens mij heeft odido daar ook last van in mindere mate.

Eve_16
Berichten: 278
Geregistreerd: 19-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 21:32

Wij zijn juist door problemen met KPN overgestapt naar Ziggo. Ondanks dat er drie keer een monteur is geweest en we glasvezel hadden, kastje vervangen etc konden zij het snelste internet hier gewoon niet leveren. Soms heel traag, soms prima maar er was geen peil op te trekken.

Alle drie de keren kwamen er fijne monteurs, ging alles heel vlot maar en ze het snelste internet niet konden leveren (en dat pakket daaronder trouwens ook niet) echt maanden bezig geweest met de afwikkeling daarvan, heel irritant. Telkens weer opnieuw het verhaal, geen oplossing, door naar een volgende afdeling (van klachten naar klantenbehoud naar klachten naar klantenbehoud terwijl ze het dus gewoon niet konden leveren) overgestapt naar Ziggo en dat werkt super. Mobiel zitten wij allebei wel bij KPN en daardoor was KPN goedkoper, maar nu hebben we een jaar bij Ziggo 50%. Switchen kan dus ook echt voordeliger zijn.

Voorheen zat ik bij Caiway, dat was de enige leverancier in die omgeving. Stel dat kpn volgend jaar wel beter internet kan leveren en je krijgt daar weer een jaar 50% korting zou ik het ook prima vinden om te blijven switchen.

Roodvos

Berichten: 6674
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 07:50

Ik heb de keuze uit Ziggo, Ziggo en euh, even denken, oh ja Ziggo.*

Na ampel overweging heb ik daarom voor Ziggo gekozen. :+
Installatie pakket zal binnenkort wel komen.

Ik heb nu een mifi router met een unlimited data abonnement van Odido. Is prima voor TV kijken maar niet handig voor thuiswerken.

* Delta vraagt €1000 voor een aansluiting. KPN vraagt €600 ex BTW alleen al voor vooronderzoek. Zonder garantie op een aansluiting.

Amber_anne

Berichten: 6923
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Welke internetprovider?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 08:08

Wij zijn van Ziggo overgestapt op t-mobile en nu dus odido.

We werden beide gel van Ziggo. De tv deed het vaak niet, internet viel om de haverklap uit en had heel weinig bereik. T-mobile was goedkoper en kregen we meer opties bij. Tevens kwam er een monteur het kastje instaleren, iets wat we bij Ziggo nog nooit hadden gehad ondanks dat het wel beloofd werd.
Al met al dus tevreden