Welke wandelband voor bij mijn bureau?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hannanasjuh
Berichten: 263
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Welke wandelband voor bij mijn bureau?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-24 22:23

Hoihoi,

Ik ben opzoek naar een wandelband voor als ik mijn bureauwerk doe. Wanneer ik stil zit heb ik het binnen een uur super koud zelfs met het warme weer van vandaag :j

Zodra ik beweeg heb ik gewoon weer een comfortabele temperatuur dus ik wil een wandelband aanschaffen.

Ik heb de xiaomi walkingpad a1 pro op het oog maar die is 500 euro ik had gehoopt iets te vinden voor max. 300 euro.

Wie heeft er goede ervaringen met een iets goedkopere variant?

Maddy_Paola

Berichten: 1338
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 22:34


Desireeeee
Berichten: 248
Geregistreerd: 31-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 23:01

Ik ga dit topic volgen! Ik ben momenteel ook op zoek naar een mooie loopband voor onder mijn bureau. Ik zal een paar linkjes van welke ik overweeg morgen even in het topic zetten. :) Variërend van 180 euro tot 400 euro.

Die van 400 is me eigenlijk net wat te duur, maar heb nog cadeaubonnen en hij krijgt héle goede reviews uit 260+ beoordelingen :o Daarom dat ik hem toch overweeg.

@Maddy_Poala,
Hoe is het geluidsniveau van die van jou? En is die makkelijk aan de kant te schuiven?

Hannanasjuh
Berichten: 263
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Re: Welke wandelband voor bij mijn bureau?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-24 23:16

Ja het geluidsniveau is idd ook wel fijn als dat niet te hoog is. Ik kan in de link geen decibels vinden. Weet je die toevallig @maddy_poala?

moonfish13
Berichten: 18239
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 23:24

Zooooooo dat word kijken of dat kan!
Echt ideaal lijkt me dit met specifieke oefeningen.

Maddy_Paola

Berichten: 1338
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Welke wandelband voor bij mijn bureau?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 23:55

Specifieke decibelln weet ik niet, maar hij is niet storend, loop er wel op mn sokken op, dat scheelt veel geluid qua landen. We zitten met 15 op de afdeling en er zijn geen klachten qua geluid

Hannanasjuh
Berichten: 263
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Re: Welke wandelband voor bij mijn bureau?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 08:52

Ik las nu dat de gene die ik bovenaan heb staan aan mijn lijst heel makkelijk aanpast in snelheid.
Wanneer je meer achterop Loopt gaat hij langzamer en wanneer je voorop loopt gaat hij sneller. Wordt opgebouwd met 0.5km/h.

Wie heeft er ervaring met deze manier van snelheid veranderen? Het lijkt mij ideaal. alleen twijfel ik of je uiteindelijk toch met gewoon een afstandsbediening een snelheid hebt gevonden die altijd wel prettig is. en dat er dan weinig meer aan te passen valt

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Welke wandelband voor bij mijn bureau?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 09:00

Ik ben ook een loopband aan overwegen voor thuis. Ik ben vooral benieuwd of jullie een leuning niet missen? Ik zie dat beide wel te krijgen is. Ik ben soms echt een onhandige die dan evenwicht vanuit niets kwijt is :')

KimD

Berichten: 20458
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Welke wandelband voor bij mijn bureau?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 09:05

Ik volg even mee! Ben ook op zoek.

Hannanasjuh
Berichten: 263
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 09:08

linoleum schreef:
Ik ben ook een loopband aan overwegen voor thuis. Ik ben vooral benieuwd of jullie een leuning niet missen? Ik zie dat beide wel te krijgen is. Ik ben soms echt een onhandige die dan evenwicht vanuit niets kwijt is :')


Bij mij zou dat niet onder mijn bureau passen denk ik. En je hebt dan toch sowieso je bureau om vast te houden?

Of gaan we dan hele hilarische filmpjes zien? Ik denk echt te veel in beelden :+

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Welke wandelband voor bij mijn bureau?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 09:13

Onder bureau gaat dat geen probleem geven, alleen ik wil de loopband niet onder mijn bureau gebruiken, maar losstaand.

Desireeeee
Berichten: 248
Geregistreerd: 31-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 09:45

linoleum schreef:
Onder bureau gaat dat geen probleem geven, alleen ik wil de loopband niet onder mijn bureau gebruiken, maar losstaand.


Bij mij zou die ook onder mijn bureau gaan.
Maar je hebt ze ook om met en zonder standaard te gebruiken:
https://www.bol.com/nl/nl/p/dreaver-s34 ... 035841373/

Een andere die ik overweeg maar geen ervaring mee heb:

https://www.amazon.nl/CITYSPORTS-Elektr ... d_source=1

@Maddy_Paola,
Decibel maakt mij eigenlijk niet zoveel uit, maar heel fijn om te horen dat anderen er geen last van hebben! Geluid is voor mij vooral een overweging voor afleiding / online meetings. Dus dankjewel voor het delen! :)

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Welke wandelband voor bij mijn bureau?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 09:50

Oh, wat een handig topic dit! Ik heb sinds een aantal weken een bureau dat ook naar sta-hoogte kan en dat doe ik nu de tweede helft van de dag.
Maar... Een deel van mijn werk is onder andere verslagen dicteren in een oor-microfoontje.
Voor degenen die dit al hebben, is het geluidsniveau laag genoeg dat ik er met normale stem overheen kan praten / dicteren of zou ik mijn stem moeten verheffen?

Hannanasjuh
Berichten: 263
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 10:23

linoleum schreef:
Onder bureau gaat dat geen probleem geven, alleen ik wil de loopband niet onder mijn bureau gebruiken, maar losstaand.


Heb je dan niet meer aan een hardloopband? Die kan je ook in een laag tempo instellen en ik denk dat je dan ook meer keuze hebt?

Hannanasjuh
Berichten: 263
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 10:24

Desireeeee schreef:
linoleum schreef:
Onder bureau gaat dat geen probleem geven, alleen ik wil de loopband niet onder mijn bureau gebruiken, maar losstaand.


Bij mij zou die ook onder mijn bureau gaan.
Maar je hebt ze ook om met en zonder standaard te gebruiken:
https://www.bol.com/nl/nl/p/dreaver-s34 ... 035841373/

Een andere die ik overweeg maar geen ervaring mee heb:

https://www.amazon.nl/CITYSPORTS-Elektr ... d_source=1

@Maddy_Paola,
Decibel maakt mij eigenlijk niet zoveel uit, maar heel fijn om te horen dat anderen er geen last van hebben! Geluid is voor mij vooral een overweging voor afleiding / online meetings. Dus dankjewel voor het delen! :)



die dreaver zie je ook veel positieve reacties op. Ik heb alleen het idee dat het loopvlak zo krap is

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 10:31

Ik heb een simpele tunturi loopband voor thuis, is volgens mij met en zonder de leuning te gebruiken. Ik gebruik hem altijd met omdat ik hem kan laten staan. Was ook niet zo belachelijk duur, zal even een linkje opzoeken
https://www.bol.com/nl/nl/p/tunturi-car ... oductTitle
Laatst bijgewerkt door Liselot op 02-05-24 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 10:31

Ik ben ook op zoek, en juist die Dreaver vertrouw ik niet. Veel te veel gladde advertentiefilmpjes op Instagram, en absurd veel positieve reviews (voor een wandelloopband... Als het nou populaire telefoon zou zijn oké). Komt op mij heel erg over als prut verpakt als goud.

Hannanasjuh
Berichten: 263
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 10:44

VuurVleugels schreef:
Ik ben ook op zoek, en juist die Dreaver vertrouw ik niet. Veel te veel gladde advertentiefilmpjes op Instagram, en absurd veel positieve reviews (voor een wandelloopband... Als het nou populaire telefoon zou zijn oké). Komt op mij heel erg over als prut verpakt als goud.


Ja dat ben ik met je eens hoor. Beetje dropshipping achtig lijkt het.


Ik denk dat ik toch maar voor die Xiaomi ga. Het lijkt mij super fijn dat de snelheid automatisch wordt aangepast. Gaat wel even zeer doen maar ik verdien het wel terug tijdens mij bureauwerk :D

Captain

Berichten: 21410
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 11:25

KimD schreef:
Ik volg even mee! Ben ook op zoek.


Loop jij niet al genoeg! _O-

Plukje
Berichten: 1657
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Welke wandelband voor bij mijn bureau?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 11:40

Ik heb die van Virtufit. Hij maakt te veel geluid om erop te kunnen bellen, maar dat is voor mij prima. Ik gebruik hem vooral tijdens teams vergaderingen waar ik voornamelijk hoef te luisteren en dus gemuted sta. Daarnaast gebruik ik hem tijdens het series kijken. Daar vind ik hem eigenlijk nog het fijnst voor.

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 11:46

Maddy_Paola schreef:
Specifieke decibelln weet ik niet, maar hij is niet storend, loop er wel op mn sokken op, dat scheelt veel geluid qua landen. We zitten met 15 op de afdeling en er zijn geen klachten qua geluid

Hoor je het ook niet als je iemand aan de telefoon hebt? Ik ben al een poosje aan het oriënteren voor zo'n loopband, alleen voor mijn werk bel ik veel en dan is het wel belangrijk dat het daarvoor niet storend is.

KimD

Berichten: 20458
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 11:48

Captain schreef:
KimD schreef:
Ik volg even mee! Ben ook op zoek.


Loop jij niet al genoeg! _O-


Als ik met mijn reet achter de computer zit niet, dan vreet ik meer dan dat ik loop. :+

Ania

Berichten: 6107
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 11:58


Hannanasjuh
Berichten: 263
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 12:01


Niece
Berichten: 1515
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 12:18

Bekijk Dreaver S310 Loopband - Wandelband - Walking Pad - 1-6km/u - Treadmill - Walkingpad - Loopband Elektrisch op: https://www.bol.com/nl/p/dreaver-s310-l ... _iphoneapp

Ik heb deze en ben er heel blij mee☺️ zelf vind ik t geluid niet storend maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Helpt toch om ff wat extra stappen te zetten