Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 6 [ 133 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Online games/PC games

 
Profiel   

Hoi allemaal!

Ik begin langzaam aan een beetje moe te worden van mijn huidige PC collectie.
Dit heb ik momenteel:

Sims 4
Medieval Total War 2 Gold Edition
Age of Empires 2
Farming Simulator
Zootycoon 2
Nog wat paarden spellen.

Ik ben zelf het meeste fan van RP games, ik vind spellen zoals Total War, het bouwen van je eigen koninkrijk erg gaaf, ook omdat je daar niet alleen maar oorlog voert maar ook een beetje je familie uitbreidt etc. maar het is mij inmiddels te simpel geworden.

Ik vind het zelf opbouwen van steden, koninkrijken erg leuk zoals in Age of Empires maar ik mis het Sims gedeelte daarin, dus het maken van een eigen familie. Snappen jullie nog wat ik bedoel :+

Het liefst een PC game of een online game mag ook. Hebben jullie nog leuke games die ik moet uitproberen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 14:28 



 
Profiel   

Tja je kan naar moba's kijken zoals Lol, dota, en smite.
Ik zelf speel nu sinds 2 weken smite en vind het echt hilarisch soms. Wel een vervelende community af en toe.

een log roleplay spel is Town Of salem, beetje weerwolven van wakkerdam maar dan met mafia als main evils.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 14:30 



 
Profiel   

Misschien de Civilization reeks? Alleen de meeste simulaties zit idd niet een "persoonlijk" kantje aan zoals bij de Sims. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 14:30 



 

Heb je wel eens survival games uitgeprobeerd? Weet niet of het in je straatje past, maar het is vaak ook bouwen etc. Ikzelf speel nu regelmatig ARK: Survival Evolved, maar dat is misschien een erg demotiverend spel om mee te beginnen als je geen ervaring hebt met survivallen.... :')
Het is first-person, dus je loopt echt zelf rond. Het is een beetje net als minecraft, dus spullen verzamelen en bouwen... Voornamelijk om dus minder snel dood te gaan (want dat gaat heel vaak gebeuren in het begin). Het is een uitdaging, maar als het eenmaal goed gaat is het leuk :D Je hebt er wel een redelijk pittige pc voor nodig. En anders Minecraft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 14:32 



 

Hikarii schreef
Tja je kan naar moba's kijken zoals Lol, dota, en smite.
Ik zelf speel nu sinds 2 weken smite en vind het echt hilarisch soms. Wel een vervelende community af en toe.

een log roleplay spel is Town Of salem, beetje weerwolven van wakkerdam maar dan met mafia als main evils.


LoL en Dota zijn nou ook niet echt leuke communities :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 14:32 



 
Profiel   

Simoonzel schreef
Misschien de Civilization reeks? Alleen de meeste simulaties zit idd niet een "persoonlijk" kantje aan zoals bij de Sims. :P


Ik zou ook civilization eens voorstellen. En anders eventueel the long dark? Survival game ook; ook best fun :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 14:33 



 
Profiel   

Bij het rijtje van Civ en Age of Empires kan ik ook Anno 1404 of Anno 2070 aanraden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 14:36 



 
Profiel   

Als het om RPG's gaat: Elder Scrolls: Skyrim is wellicht een aanrader voor je :) Binnenkort komt er ook een remastered editie en ik kan al niet wachten. Het is voornamelijk adventure RPG.

Daarnaast.. Witcher 3? niet echt simulatie-rpg maar wel een hele vette rpg :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 14:39 



 
Profiel   

Bizzybijtje schreef
Hikarii schreef
Tja je kan naar moba's kijken zoals Lol, dota, en smite.
Ik zelf speel nu sinds 2 weken smite en vind het echt hilarisch soms. Wel een vervelende community af en toe.

een log roleplay spel is Town Of salem, beetje weerwolven van wakkerdam maar dan met mafia als main evils.


LoL en Dota zijn nou ook niet echt leuke communities :))


Geen ervaring mee, nooit gespeeld. Maar tegenwoordig heeft alles wat online gespeeld kan worden een k*t community volgens mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 14:56 



 
Profiel   

Ikzelf ben ook gek op RPGs en speel vooral Dreamfall (Hele serie). Fable anniversary vond ik ook echt heel leuk om te spelen! Daarnaast heb ik ook de witcher gespeeld.

Als survival spel is rust ook leuk, zolang je maar een rustige server hebt. Op het moment weet ik het verder niet echt xD Misschien Sim City? (stad bouwen)

Verder werd hierboven anno en civ al genoemd, beide heb ik ook veel gespeeld en vond ik ook heel leuk. Deze speelde ik dan wel vaak multiplayer LAN met 2 vrienden.

Leuk topic trouwens xD Ik volg even mee, ben benieuwd wat voor andere spellen er hier uitkomen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 15:06 



 
Profiel   

Btw, ik zie net dat je total war te simpel vindt, probeer dan eens te gaan voor crusader kings 2 of europa unversalis 4. Dat is misschien wat vergelijkbaar met civilization of total war, maar echt gebouwds op de feodale systemen, waarvoor je voor je halve familie vanalles moet regelen. Vind het zelf wel leuk, maar de leercurve is nogal steil in vergelijking met civ of total war

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 15:10 



 
Profiel   

The_Cat schreef
Btw, ik zie net dat je total war te simpel vindt, probeer dan eens te gaan voor crusader kings 2 of europa unversalis 4. Dat is misschien wat vergelijkbaar met civilization of total war, maar echt gebouwds op de feodale systemen, waarvoor je voor je halve familie vanalles moet regelen. Vind het zelf wel leuk, maar de leercurve is nogal steil in vergelijking met civ of total war


Crusader Kings is zooooooo moeilijk! Ik ben nog steeds aan het leren. Maar het is echt gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 15:13 



 
Profiel   

Wat een leuke suggesties allemaal! Ik ga eens goed uitzoeken welke mij aanstaat!

Crusader Kings klinkt heel erg gaaf, waar kan ik dat kopen/spelen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 15:19 



 
Profiel   

Amandavd schreef
Wat een leuke suggesties allemaal! Ik ga eens goed uitzoeken welke mij aanstaat!

Crusader Kings klinkt heel erg gaaf, waar kan ik dat kopen/spelen?


Ik heb het via Steam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 15:20 



 

Als je van RP houdt toch echt The Witcher 3 of Skyrim.

En online : elder scrolls online of Rift die zijn we lekker om in te stappen met veel verhaal.

Edit : ik zie dat Witcher 3 genoemd is ..... hier dus een +1 1 van de allerbeste games ever. Ik heb zitten huilen om dingen die er gebeuren. ( en ik speel toch al een jaar of 30 games)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 15:20 



 

Hikarii schreef
Bizzybijtje schreef

LoL en Dota zijn nou ook niet echt leuke communities :))


Geen ervaring mee, nooit gespeeld. Maar tegenwoordig heeft alles wat online gespeeld kan worden een k*t community volgens mij.


Nee hoor, om ARK als voorbeeld te noemen... daar moet je bijna wel samenwerken. Iedereen is vriendelijk en behulpzaam, kreeg in het begin regelmatig bezoek van mensen die vroegen of het allemaal lukte, zelfs een keer gehad dat ik een beetje ruzie kreeg met 1 van de dinos die er rondliepen en er een wildvreemde aangesneld kwam om te helpen. :)) In dota etc is het vnl 12 jarige jongetjes die hun scheldwoordenboek openslaan als ze niet winnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 15:23 



 
Profiel   

Amandavd schreef
Wat een leuke suggesties allemaal! Ik ga eens goed uitzoeken welke mij aanstaat!

Crusader Kings klinkt heel erg gaaf, waar kan ik dat kopen/spelen?


Steam inderdaad, ik denk dat je het nu nog heel erg goedkoop zou moeten kunnen oppikken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 15:23 



 
Profiel   

En wat is Steam? Ik ben echt een newbie wat dat soort dingen betreft :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 15:26 



 
Profiel   

Steam is een programma waarin je games kunt kopen, spelen en delen met vrienden etc. Het werkt echt heel fijn. Je hebt dan gewoon al je games daar in een bibliotheek staan. En je kunt via Steam ook samen met anderen spelen en chatten enzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 15:28 



 
Profiel   

Steam is de portal voor games eigenlijk. Het is een webshop die al je games bijhoudt onder een account, en waar je games + dlc kan kopen. Er zit ook een forum achter waar je vragen kan stellen, een soort workshop waar je custom made mods kan downloaden voor je game.

Ik zou zeggen, google maar achter steamstore, en volg daar de rondleiding :) en welcome to a new world!

Maar, altijd kopen op steam is niet aan te raden, vaak vindt je leukere prijzen op GoG.com (wat legaal is hoor!) ofzo, maar steam heeft vaak heel leuke uitverkopen (rond kerst, pasen, ...) waar je echt voor een prikje wat spelletjes kan kopen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 15:28 



 
Profiel   

YellowGray schreef
Steam is een programma waarin je games kunt kopen, spelen en delen met vrienden etc. Het werkt echt heel fijn. Je hebt dan gewoon al je games daar in een bibliotheek staan. En je kunt via Steam ook samen met anderen spelen en chatten enzo.


Ah is dat zoiets als Origin van de Sims? Dat je dan je game koopt via internet en download op je pc?

The_Cat, dankjewel! Ik ga eens googlen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 15:29 



 
Profiel   

Amandavd schreef
YellowGray schreef
Steam is een programma waarin je games kunt kopen, spelen en delen met vrienden etc. Het werkt echt heel fijn. Je hebt dan gewoon al je games daar in een bibliotheek staan. En je kunt via Steam ook samen met anderen spelen en chatten enzo.


Ah is dat zoiets als Origin van de Sims? Dat je dan je game koopt via internet en download op je pc?

The_Cat, dankjewel! Ik ga eens googlen!


Inderdaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 15:30 



 
Profiel   

http://store.steampowered.com/search/ hier vind je de website van steam en kan je hem ook instaleren.

Steam is een programma waar de meeste nieuwe games op staan. Je kan dan online de spellen kopen en die komen in je library te staan. Ook als je ze uninstalled blijven ze daar staan en kan je ze later weer opnieuw downloaden en instaleren.

Het is dus eigenlijk je bibliotheek met al je games welke gewoon op je computer staat O:) games opstarten gaat dan ook via steam. Maar is met de meeste nieuwe spellen niet anders als je ze in de winkel koopt. Dan moet je alsnog steam hebben om het uiteindelijk te spelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 15:31 



 
Profiel   

Ah super bedankt voor de uitleg allemaal! Krijg je dan ook updates van je game via Steam? Ik weet bij de Sims dat Origin met regelmaat updates installeert.

Crusader Kings lijkt op Medieval Total War maar met meer diepgang zo te zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 15:33 



 
Profiel   

Ik weet niet van voor een PC de TS heeft, maar Witcher 3 is best pittig en zelfs Skyrim heeft al redelijk wat nodig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 15:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 6 [ 133 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen