[ART]Wolliewatjes weer eens.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Madelief

Berichten: 370
Geregistreerd: 06-06-09

Re: [ART]Wolliewatjes weer eens.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 20:48

De staart zit er ook aan, scheffersxx, en ik ben er heel blij mee. Ik kreeg een goeie tip uit mijn naaldviltgroep, dat was de oplossing. Morgen nog twee sokken en dan is ze klaar!

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [ART]Wolliewatjes weer eens.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:51

Wauw!! Echt enorm knap en mooi werk!

scheffersxxJarig

Berichten: 287
Geregistreerd: 17-02-14
Woonplaats: Het mooie Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 00:35

Madelief schreef:
De staart zit er ook aan, scheffersxx, en ik ben er heel blij mee. Ik kreeg een goeie tip uit mijn naaldviltgroep, dat was de oplossing. Morgen nog twee sokken en dan is ze klaar!


Oh wat gaaf.. ben er nu al heel blij mee <3

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [ART]Wolliewatjes weer eens.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 07:22

Wat super gaaf! Heb je ook iets waar je kan zien wat exact je stappen zijn? Hoeveel uur werk zit er in zon beestje?

Ceetje_bokt
Berichten: 5167
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 07:58

Wat een ontzettend gave creaties <3 ik moest bij sommige foto's echt kijken of het echt of 'nep' was. Maak je deze beestjes van vacht van de originele dieren?

Quickly2003

Berichten: 293
Geregistreerd: 06-04-17

Re: [ART]Wolliewatjes weer eens.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 08:37

Wow dit is zo mooi!

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 23:14

Rikkert was niet heel erg onder de indruk van zijn Mini me. :=
Mijn zus vindt hem helemaal geweldig! We zaten al te grappen dat ze binnenkort met hem naar de dierenarts moet en dat ze er dan in de praktijk achterkomt dat ze de Wolliewat in het reismandje heeft gestopt in plaats van de echte Rikkert. :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jeetje77

Berichten: 3451
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [ART]Wolliewatjes weer eens.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 07:43

Wat mooi die vergelijkingsfoto's Jolien.

Madelief

Berichten: 370
Geregistreerd: 06-06-09

Re: [ART]Wolliewatjes weer eens.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 13:35

Wat is de echte Rikkert een ongelooflijk cool konijn... zoiets moeten we ook ooit voor onze kleindochter hebben. Maar ze is nu nog geen vijf maanden dus het duurt nog even voor ze er iets aan heeft. :) Superleuk, die foto's, dank je wel, Jolien!

Ladybird, ik ga nu aan een Newfoundlander beginnen. Daar zal ik als ik er aan denk foto's van maken zodat je de opbouw kunt zien. Het aantal uren in een beestje verschilt nogal. Als ze meewerken is het een uur of vijftien tot twintig, maar als het tegenzit kan het oplopen tot het dubbele. Ik verspreid het over een aantal dagen omdat je op een gegeven moment niet meer goed kunt overzien wat je doet omdat je te zeer opgaat in het beestje. Maar het is echt heel erg leuk werk, ik heb nog nooit ook maar een kwartier met tegenzin eraan gewerkt.

Ceetje bokt, in principe worden de beestjes van schapenwol gemaakt. Maar er kan ook vacht van het echte dier waar het Wolliewatje op gebaseerd is worden gebruikt. Soms kun je dat echt als wol vilten, en soms moet het gemengd worden met schapenwol omdat het anders niet goed te vilten is. Maar er zijn heel wat Wolliewatjes waar honden-, katten- of konijnenhaar in verwerkt is...

Dank jullie wel weer voor alle reacties, daar word ik altijd heel blij van!

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Re: [ART]Wolliewatjes weer eens.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 13:49

Met z'n grote hoofd. :')
Het is een eigenwijze keutel maar inderdaad echt een heerlijk ding om te zien.
Nogmaals heel erg bedankt voor al je mooie werk en de energie die je erin hebt gestoken.

Ik twijfel of ik onze overleden bouvier wil laten maken door je, maar ik las dat lange haren nog wel een uitdaging voor je zijn dus daar wacht ik nog eventjes mee. :D

SassyMoon
Berichten: 287
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Re: [ART]Wolliewatjes weer eens.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:10

Had ik er maar eerder aan gedacht dat het leuk zou zijn mijn kat Gentle te laten maken als Wolliewat. Hij is in oktober overleden en ik heb geen haar meer van hem. Zo jammer.

Madelief

Berichten: 370
Geregistreerd: 06-06-09

Re: [ART]Wolliewatjes weer eens.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 18:31

SassyMoon... het kan ook zonder haar van je kat, gewoon helemaal van schapenwol. Konijn Rikkert heeft enkel neusje van zijn eigen haar :) Ik vond trouwens laatst in een hondenborstel die ik van een vriendin kreeg nog haar van haar overleden hond. Ze weet het nog niet maar dat gaat gebruikt worden in een viltje van Mick.

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:12

Ik ben een stille meelezer maar deze deed me denken aan dit topic :')

Afbeelding

Ik vind je werk wel onwijs gaaf trouwens!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:30

:D niks meer aan doen

Madelief

Berichten: 370
Geregistreerd: 06-06-09

Re: [ART]Wolliewatjes weer eens.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 21:52

Hij is leuk, Spianne..... :)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:56

Blijf dit zo leuk vinden! Echt zo schattig <3

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [ART]Wolliewatjes weer eens.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 16:04

Ik plaats hier een slotje, omdat dit topic inmiddels niet meer voldoet aan de regels van [UK]Uit de Kunst.

Deze set regels legt uit waarom, en kan je vinden in [UK] Regels en richtlijnen [UK] Uit de Kunst:

Citaat:
2) Er geldt een maximum van één topic per persoon per week per creatief forum.
Je mag dus iedere week één topic [FK] en één topic op [UK] openen. Voor de duidelijkheid: één keer in de zeven dagen. Deze regel is er om te voorkomen dat de fora overstromen met nieuwe topics en andere topics ondersneeuwen.

3) Om te voorkomen dat regel 2 hierboven omzeild wordt, mag je alleen werken in de openingspost plaatsen. Dat wil zeggen, je mag dus geen werken bijplaatsen verderop in het topic. Wanneer er WIP wordt geplaatst geldt dit uiteraard niet, maar wel als het een ander werk is dan de WIP.


Wanneer je meerdere werken wilt laten zien, kan je één keer in de zeven dagen een nieuw topic openen. Omdat we bovenstaande set regels hebben, is er door het moderatorteam besloten om volgtopics op Uit de Kunst niet toe te staan.