Plannen en planners

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 08:31

Ik weet wel dat ik de deskplanner van baeutynezz heel fijn vind. Je kan een hele week zien en aantekeningen maken. Helpt voor mij heel erg om te weten wat ik moet leren want dat kan je handig zien. En ik heb een agenda van hobbit die erg overzichtelijk is. Je hebt genoeg schrijfruimte en het is een ringband maar dan wel afgeschermd zodat ie nergens aan blijft hangen in je tas

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:51

IngridM schreef:
Ik ben echt verbaasd over dat zoveel mensen nog dit soort dingen op papier doen en niet digitaal:-)

Digitaal betekent of op laptop of op telefoon bekijken. Die zijn niet altijd opgeladen hier, bovendien zijn dat ook uitgelezen momenten om afgeleid te maken (terwijl je alleen wilde kijken wat je vandaag allemaal ging doen).
Digitale agenda's zijn echt killing voor mijn productiviteit

Nog een edit: Dit staat er in de Purpuz-FAQ over of er ooit een app komt van hun planner
Citaat:
Voor nu zijn er geen plannen om een Purpuz app te maken. We geloven in de kracht van pen en papier. Het doet nu eenmaal iets anders met je of je iets omschrijft op intikt. De positieve kracht van schrijven, tekenen en kleuren in nu nog niet goed in een app te vatten. Dit is de reden waarom we nog geen plannen hebben voor een planner app.


Edit: een tip trouwens voor iedereen die studeert; ik had laatst een pakje fineliners in mijn handen bij de Bruna ofzo, 12 euro!! Bij de boekwinkel in de universiteit: 5 euro voor een B-merk dat volgens kennissen van me net zo prima is als BIC. :) Dus als je met gekleurde fineliners wilt werken, kijk daar ook even.

Solica

Berichten: 453
Geregistreerd: 23-04-16

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 16:16

Hema heeft ook fineliners stuk of 12 volgens mij voor 2.50.

Zelf gebruik ik ook de Masha planner en ik ben er super tevreden over moet ik zeggen.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 16:29

Ik lees even mee! Ook plan "verslaafd" en kan echt heel blij en rustig worden van een goede planning :j

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:50

Toch maar de Mascha planner besteld, nu niet leverbaar, wordt begin oktober als t goed is. Ben heel benieuwd of dit wel werkt voor mij. Een klasgenootje gebruikt ook de Mascha planner en volgens haar is het ideaal. Zij kan nu het hele blok meteen plannen en komt daardoor niet in de knoop met de tijd, hopelijk lukt mij dat ook.

Iemand heel toevallig nog een goede tip voor t plannen? Ik ben dramatisch in plannen, maar ook in het m'n planning nakomen (of zal dat komen door mn vreselijke planning? :Y) )

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:06

Ik neig toch ook wel naar de Masha planner, al vind ik de omslag ervan echt foeilelijk := Is daar makkelijk iets overheen te plakken/kaften oid?

Anders misschien toch eens naar de passion planner kijken.

Tot nu toe volstond een normale agenda eigenlijk altijd wel. Alleen begin ik met een deeltijd master opleiding naast mijn fulltime baan, en dan vind ik het - zeker in combinatie met de paarden en andere hobby's - toch wel prettig om wat meer overzicht en extra vakjes te hebben :)

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:11

Voor mij werkt de Passion Planner nog steeds fantastisch

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:15

Ik kijk naar de Erin Condren planner, maar 20 dollar verzendkosten... Dan komt de agenda op zo'n 80 dollar, dat is toch wel pittig :=

Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:32

Ik gebruik twee Kikki K planners met inserts van etsy af. Ben er heel blij mee. Ik houd er mijn Koreaans in bij (grammatica en woordenlijsten), en de andere is mijn medische planner met uitslagen, afspraken, samenvattingen van afspraken en medicatie-lijsten.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 17:49

Frummels schreef:
Ik neig toch ook wel naar de Masha planner, al vind ik de omslag ervan echt foeilelijk := Is daar makkelijk iets overheen te plakken/kaften oid?

Anders misschien toch eens naar de passion planner kijken.

Tot nu toe volstond een normale agenda eigenlijk altijd wel. Alleen begin ik met een deeltijd master opleiding naast mijn fulltime baan, en dan vind ik het - zeker in combinatie met de paarden en andere hobby's - toch wel prettig om wat meer overzicht en extra vakjes te hebben :)


Ik heb idd ook gekeken voor Passion Planner, maar die werd dan meteen weer 10 euro duurder vanwege verzendkosten, dat vond ik wel een beetje enthousiast.

Bhriseis, 80 dollar is ook pittig ja haha. Heb er wel eens iets over gehoord, maar nooit echt opgezocht, ga ik eens doen.

Forbiddenpie, Kikki K planners, hoe groot zijn die?

Ergens twijfel ik nog steeds of de Maschaplanner het nou wel helemaal is, maargoed, ik moet een keer de knoop doorhakken en iets proberen, anders kom ik er sowieso niet natuurlijk :+

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 18:06

Ik gebruik nu mijn Mascha Planner als combi voor werk en vrije tijd. Vind het ideaal zo want je hebt per dag 3 vakken, dus ik gebruik 1 voor werk, 1 voor persoonlijk en de andere voor to do’s.

De kaft kan je volgens mij heel gemakkelijk kaften, Frummels :j Ik ga er zelf ook een plastic folie overheen doen omdat ik hem iedere dag naar kantoor en weer naar huis neem, dus hij krijgt her zwaar te verduren.

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 19:00

Ik heb de passionplanner 2018 besteld.

Anoniem

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:45

Ook maar de masha planner besteld. Mijn bulletjournal is zon werk en gedoe steeds!! Hopenlijk werkt de planner beter!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 00:59

Iselda schreef:
Iemand heel toevallig nog een goede tip voor t plannen? Ik ben dramatisch in plannen, maar ook in het m'n planning nakomen (of zal dat komen door mn vreselijke planning? :Y) )

1) plan op een vast moment de komende week in. Bijvoorbeeld op zondagavond. Trek hier voldoende tijd voor uit, minstens 1-2u.
2) iets waar ik zelf veel tegenaan loop: te weinig tussentijd plannen. Ik kan niet teleporteren := vergeet dus niet tijd leeg te laten voor reizen, maar ook voor koken, boodschappen, huishouden etc
3) Til er niet te zwaar aan: in het begin zul je vaak je planning niet halen maar dan leer je er weer van voor de volgende week :) en zo wordt het steeds beter

Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:17

Iselda schreef:
Ik heb idd ook gekeken voor Passion Planner, maar die werd dan meteen weer 10 euro duurder vanwege verzendkosten, dat vond ik wel een beetje enthousiast.

Bhriseis, 80 dollar is ook pittig ja haha. Heb er wel eens iets over gehoord, maar nooit echt opgezocht, ga ik eens doen.

Forbiddenpie, Kikki K planners, hoe groot zijn die?

Ergens twijfel ik nog steeds of de Maschaplanner het nou wel helemaal is, maargoed, ik moet een keer de knoop doorhakken en iets proberen, anders kom ik er sowieso niet natuurlijk :+


Ik geloof dat ze er in drie maten zijn. Ik heb zowel de medium als de large. De large is A5 formaat en de medium de helft daarvan dus zal A6 zijn? Erg fijn en het is leer dus gaat jaren mee natuurlijk.

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:21

Idd de tips die hierboven genoemd worden en kies een agenda die bij jou past en dan bedoel ik niet een mooi kleurtje, maar qua indeling.
Ik heb nu een personal planner waarbij ik voor een indeling met tijd van 7-22u kan plannen. Dit zorgt ervoor dat ik drukke weken helemaal plan. Ik geef de tijden aan dat ik aan het reizen ben, wanneer colleges zijn en heel belangrijk ik plan ook me-time in zodat ik genoeg rust pak

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:22

Bedankt voor de tips!
De indeling is een kwestie van proberen denk ik en ik hoop dus dat Mascha planner goed werkt, ziet er in mijn ogen wel handig uit.

Iedere zondagavond ga ik niet doen denk ik, misschien voor de dingen naast school alleen oid, ik wil proberen het hele blok m'n huiswerk al vooruit te plannen. Maar of dat voor mij goed werkt weet ik natuurlijk ook nog niet. Maar die tip is me meermaals gegeven, dus dat ga ik gewoon proberen.
Mijn probleem is idd ook dat ik reistijd, me-time enzo vergeet :+
Plan t zo vol dat het zo ongeveer onmogelijk te halen is, ook niet zo motiverend dan ..

Anoniem

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 00:00

Stomme leverdatum van de planner is al 3 keer verschoven.. :/ als ik hem volgendd week niet krijg annuleer ik maar weer en koop ik wel een ander :Y)

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:54

Pimaude; heb je al gekeken bij een Bruna in de buurt? Daar heb ik die van mij gekocht vorige week namelijk, er lag nog een hele stapel :))

De Mascha Planner bevalt mij ook goed trouwens. Ik vind hem erg fijn in gebruik, hopelijl blijft het zo :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:01

MarJon schreef:
Pimaude; heb je al gekeken bij een Bruna in de buurt? Daar heb ik die van mij gekocht vorige week namelijk, er lag nog een hele stapel :))

De Mascha Planner bevalt mij ook goed trouwens. Ik vind hem erg fijn in gebruik, hopelijl blijft het zo :))


Ik bestel online omdat ik dus geen tijd heb om naar de stad te gaan haha! Goede tip als t niet lukt!

Loeky01
Berichten: 7316
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:48

Ik heb de knoop doorgehakt en heb een Passion Planner voor 2018 besteld *\o/*
Heb er nu al zin in om in te gaan vullen maar moet nog ruim een maand wachten voor dat ie geleverd wordt :')

Anoniem

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:07

Ik heb de mascha planner binnen! Erg fijn dat je zelf de maanden kunt invullen en een week EN maandoverzicht heb. Tot nu toe tevreden!

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:46

Leuk om dit topic te volgen! Heeft er iemand hier ervaring om zelf (online/op pc) een planner te maken en deze af te drukken?
Dus het idee van Bullet Journal, maar dan niet zelf tekenen, maar met computer oid.
Ik kom veel free printables tegen, maar daar kan jezelf niet echt meer aan aanpassen, en ik wil zelf nou graag gaan schuiven en kijken wat het beste bij mij past, en dan ook nog zo dat ik het mooi vind!

Anoniem

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:20

Bokker Wiancar was hiermee bezig, maar kwam op een onwijs hoog bedrag per agenda uit om dit ook daadwerkelijk te printen op wat dikker papier. Je zou haar vast een berichtje mogen doen, dan kan ze je er alles over vertellen!

JustFenna

Berichten: 169
Geregistreerd: 21-10-11
Woonplaats: Oldebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 10:08

Waar hebben jullie de downloads om de passionplanner te proberen? Mij lijkt het ideaal. Al meerdere keren geprobeerd in excel een overzicht te maken en zelf een planner gemaakt, maar doordat ik de dag niet had ingedeeld met tijden werd het mij te onoverzichtelijk.
Ik vind het wel een beetje duur om het zo maar even te proberen.
Hoe zit het met de invoerkosten en dergelijke daarvan?