[ART] DIY miniatuur huisjes bouwen, wie doet dit ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:21

Hier heb ik alles met secondelijm in elkaar gezet, anders kon ik wachten tot ik een ons zou wegen. :D Er zijn heel wat tubetjes doorheen gegaan.

PotjeMayo

Berichten: 574
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 17:49

Ik gebruik ook secondelijm! Werkt top :j Wel die met zo'n knijp dingetje in de zijkant, vind ikzelf handiger, dan loopt het er niet meteen uit :) Of crea-patch van de action voor dingetjes die heel precies moeten of niet meteen muurvast hoeven te zitten

Telpeva

Berichten: 14804
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 16:07

Vorige week kreeg ik de tip om eens te gaan kijken bij de Boekenvoordeel, daar hebben ze tegenwoordig blijkbaar ook sets! Misschien dat meer mensen hier dat ook leuk vinden.

https://www.boekenvoordeel.nl/hobby-cre ... estsellers

Ik heb zaterdag het model 'droompaviljoen' online gekocht, als het goed is komt die vanavond binnen :):) Ik ben zo benieuwd!

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11578
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: [info] DIY miniatuur huisjes bouwen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 16:09

Boekenvoordeel haal ik de pakketten ook! De Pink Loft en de Chocolatier staan al in elkaar, ben nu bezig met het kattencafé maar het ontbrak in de kerstvakantie helaas aan de tijd en de rust om er mee verder te gaan. Deze week weer door want hij is wel ontzettend leuk om te maken.
En doordat het een groter pakket is zit er ook een groter boekje bij met instructies waardoor de plaatjes duidelijker zijn en het bouwen wat makkelijker gaat ofzo?

Hierna heb ik ook nog het Sprookjeskasteel liggen dus voorlopig genoeg te doen!

Monique1963

Berichten: 8684
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [info] DIY miniatuur huisjes bouwen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 17:44

Hi all, nou, nu kan ik wel helemaal op bokt blijven slapen. Dit topic gevonden, breek me de bek niet open. Wat een megageweldig leuke hobby is dit. Ik bouw van Rolife huisjes. Ik denk dat ik nu op een stuk of 30 of zo zit. Ik ga er een winkelstraatje van maken.

Ik zag hier kiki's emporium voorbijkomen als paardenstal helemaal leuk! En idd té leuk om het zelf niet even een beetje aan te passen.

Ik gebruik gewoon de lijm die bij de bouwpakketten zit, al twee jaar, nooit last of problemen ermee.

Ik ben nu de snoepwinkel van Rolife aan het maken. Wisten jullie trouwens dat er ook een robotime club is op Facebook? komen ook de geweldigste creaties voorbij. En ze verloten daar per maand pakketten.

Waar hebben jullie je huisjes staan? Vitrines?

Ik ben ze nu allemaal aan alle kanten aan het dichtmaken met perspex tegen het stof. Dat betekent dus, veel weer lossnijden, anders inrichten etc. Déjà vu ;-)

En zo heerlijk verslavend. Errug moeilijk om te stoppen...

robinxfellow

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 18:22

Elke keer als ik bij de action ben dan zit ik er naar te kijken. Misschien toch maar eens uitproberen want het ziet er zo leuk uit! :D

Monique1963

Berichten: 8684
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [info] DIY miniatuur huisjes bouwen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 18:27

Het is gewldig leuk! zeker eens proberen!

Signe

Berichten: 5814
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 15:50

Monique1963 schreef:
Hi all, nou, nu kan ik wel helemaal op bokt blijven slapen. Dit topic gevonden, breek me de bek niet open. Wat een megageweldig leuke hobby is dit. Ik bouw van Rolife huisjes. Ik denk dat ik nu op een stuk of 30 of zo zit. Ik ga er een winkelstraatje van maken.

Ik zag hier kiki's emporium voorbijkomen als paardenstal helemaal leuk! En idd té leuk om het zelf niet even een beetje aan te passen.

Ik gebruik gewoon de lijm die bij de bouwpakketten zit, al twee jaar, nooit last of problemen ermee.

Ik ben nu de snoepwinkel van Rolife aan het maken. Wisten jullie trouwens dat er ook een robotime club is op Facebook? komen ook de geweldigste creaties voorbij. En ze verloten daar per maand pakketten.

Waar hebben jullie je huisjes staan? Vitrines?

Ik ben ze nu allemaal aan alle kanten aan het dichtmaken met perspex tegen het stof. Dat betekent dus, veel weer lossnijden, anders inrichten etc. Déjà vu ;-)

En zo heerlijk verslavend. Errug moeilijk om te stoppen...


Goh.. hier wil ik wel eens een foto van zien.. 30 huisjes!!!

Monique1963

Berichten: 8684
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [info] DIY miniatuur huisjes bouwen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 15:52

Ik heb ze nu overal en nergens staan en boven op elkaar, niet zo fraai, maar dat komt omdat ik ze om aan het zetten ben naar stofdicht. Ik zal zo ff foto's maken.

Telpeva

Berichten: 14804
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 16:36

Ja ik ben ook wel heel benieuwd, dat moet er ook heel leuk uit zien als je die als straatje of complete wijk bij elkaar zet. Als een kerstdorp, maar dan anders :D

Monique1963

Berichten: 8684
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [info] DIY miniatuur huisjes bouwen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 16:45

IK heb ff snel langs alle pakketten gelopen en het zijn er al meer dan 30, ik had ze eigenlijk nog nooit geteld. Heel veel ervan ga ik niet in het straatje gebruiken, want dat zijn woonkamertjes, maar ik denk dat het straatje wel uit een stuk of 20 winkeltjes gaat bestaan. En komend jaar ga ik weer alle nieuwe pakketten maken die uitgekomen zijn, de winkeltjes dan. Ik zal zo een link plaatsen.

Monique1963

Berichten: 8684
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 17:18

Dit is de link naar mijn huisjes. Omdat ze nog niet leuk uitgestald staan, is het her en der lastig te zien, maar ooit komt dat goed :-)

Even kijken of ik ze uit mijn hoofd kan opnoemen, de serie van 3 van moses detective, kiki's emporium en alices tea house. De miniserie van 8 van warm little space. De grote serie van Nancy's bakery, Carls fruitshop, Sam's study, Joy peninsula house, Lisa's naaiatelier, cathy's flowerhouse, emily's flower shop, mr millers garden. De 3 serie van drie op elkaar met Paris midnight. 3 van de plastic serie, het boekenwinkeltje, bakkerijtje en koelwinkel. Ik heb ook anne's bedroom, jasons living geloof ik dat het heet met die gitaar en nog een slaapkamertje ben ik de naam van kwijt. De caravan natuurlijk. Het sneeuwhuis met kerst. Dan heb ik nog 5 booknooks van Rolife gemaakt. Simons coffee en het snoepwinkeltje ben ik vergeten te filmen want die staan in de stijgers in een andere kamer. En ik denk dat ik nog wel een paar vergeten ben. Maar zooooo leuk om te doen en zooooo verslavend!

Hier de meeste behalve dan die ik vergeten ben.

https://youtu.be/pbChxlo0uN4

Dus ja, een kerstdorpje zou ik helemaal gaaf vinden, maar voorlopig wordt het een straatje. Heel erg veel werk om ze stofdicht te maken, dus dat duurt nog wel ff.

Telpeva

Berichten: 14804
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 17:36

Zooo wat veel! En wat leuk <3

Tallie1979
Berichten: 22774
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: [info] DIY miniatuur huisjes bouwen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 17:46

Ja, hierzo! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb diverse blikjes en huisjes gemaakt :D

Monique1963

Berichten: 8684
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [info] DIY miniatuur huisjes bouwen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 18:48

Wauw wat een schatjes! Erg leuk die blikjes. Lief die soort van gedichtjes erin. En dat tafeltje met die heksenhoed en dingetjes erop, komt dat in een huisje of is dat een scene apart?

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11578
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 12:14

Dit weekend een krabpaal in elkaar gezet :Y)
Wat een rotspul is flanel zeg :=

Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8684
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [info] DIY miniatuur huisjes bouwen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 12:16

Maar wel heel erg leuk gelukt! Wordt dit onderdeel an een huisje?

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11578
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: [info] DIY miniatuur huisjes bouwen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 13:10


Monique1963

Berichten: 8684
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 14:09


Tallie1979
Berichten: 22774
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 14:48

Monique1963 schreef:
Wauw wat een schatjes! Erg leuk die blikjes. Lief die soort van gedichtjes erin. En dat tafeltje met die heksenhoed en dingetjes erop, komt dat in een huisje of is dat een scene apart?


Dat tafeltje met hoedje is een stolpje met een Harry Potter winkeltje erin :D

TessaxQuincy

Berichten: 1041
Geregistreerd: 31-12-17
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 15:27

Ik heb hier ook nog een set liggen, van builddiy het tuinhuisje. In 2022 voor m'n verjaardag gekregen. Ben er toen wel mee bezig geweest, en vond het wel leuk maar zo'n priegelwerk dus mee gestopt. En nu ik dit topic zie wil ik wel weer verder maar ben bang dat de lijm hard is geworden.

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Re: [info] DIY miniatuur huisjes bouwen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:10

Leuk een topic hierover! Ik bouw ook huisjes, meestal koop ik ze bij BuilDIY. :D
Ik heb tot nu toe de koffiebar, een Harry Potter stolp en een Timetravel booknoom. Heb ook het tuinhuis staan, half af, maar die haalt soms echt het bloed onder m'n nagels vandaan met al die plantjes en blaadjes. Maar die komt ook nog wel een keer af. :')

Monique1963

Berichten: 8684
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 17:57

Tallie1979 schreef:
Monique1963 schreef:
Wauw wat een schatjes! Erg leuk die blikjes. Lief die soort van gedichtjes erin. En dat tafeltje met die heksenhoed en dingetjes erop, komt dat in een huisje of is dat een scene apart?


Dat tafeltje met hoedje is een stolpje met een Harry Potter winkeltje erin :D


O wat leuk ik heb ook nog een stolppakket liggen. Een andere. Maar kom ik nog niet aan toe.


TessaxQuincy schreef:
Ik heb hier ook nog een set liggen, van builddiy het tuinhuisje. In 2022 voor m'n verjaardag gekregen. Ben er toen wel mee bezig geweest, en vond het wel leuk maar zo'n priegelwerk dus mee gestopt. En nu ik dit topic zie wil ik wel weer verder maar ben bang dat de lijm hard is geworden.


O echt weer oppakken joh, het is zo leuk! En lijm kun je wel opnieuw kopen toch?

Mandarijn schreef:
Leuk een topic hierover! Ik bouw ook huisjes, meestal koop ik ze bij BuilDIY. :D
Ik heb tot nu toe de koffiebar, een Harry Potter stolp en een Timetravel booknoom. Heb ook het tuinhuis staan, half af, maar die haalt soms echt het bloed onder m'n nagels vandaan met al die plantjes en blaadjes. Maar die komt ook nog wel een keer af. :')


Klinkt leuk allemaal wat je al hebt! Ja bloemetjes en blaadjes zijn soms best lastig. Waar het niet echt hoeft doe ik het ook niet. Ik bedoel voor mij hoeft een plant niet in een bakker bijvoorbeeld, dus dat laat ik dan weg.
Ik heb alles van Robotime.nl Hun service is echt erg goed. Je vraagt ergens om omdat het bijv kapot is gegaan met bouwen en de volgende dag is het al in huis. (bij mij wat langer want ik woon in frankrijk) Ook rekenen ze meestal geen verzendkosten voor als je bouwpakketten bij hun koopt. En ze hebben ook echte nederlandse vertalingen van pakketten. Niet door een raar vertaalprogramma of zo gehaald. En als ze nog geen NLse vertaling hebben, dan laten ze hem maken voor je. Heb je dan meestal ook met een dag of twee in huis.

Utixo

Berichten: 6605
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 21:07

Wat leuk, een topic! Ik heb tot nu toe de huisjes van de Action uitgespeeld, maar zag hier in het topic de link naar de Boekenshophuisjes en heb nu per ongeluk een groot klein roze droomkasteel gekocht. Vind mijn dochter ook leuk. Ik vind de details nu fantastisch, dadelijk ga ik vloeken denk ik. Ik moet ook echt rustig aan doen en niet te snel willen, nu is deze wel een stuk duurder dan die van de Action, dus ik hoop eigenlijk dat het materiaal net iets bewerkbaarder is, en dat ik er iets meer de tijd voor neem. Hij hoeft niet morgen af te zijn zeg maar.

Ik las iets over secondelijm met knijpen aan de zijkant? Vertel eens meer? Ik gebruik inderdaad ook secondelijm omdat ik niet een dag ga wachten tot de lijm droog is, maar mijn grootste frustratie is het ketchup-effect. In 1 keer een flats. Ik zoek eigenlijk iets waarbij het er per druppeltje uit komt.

Monique1963

Berichten: 8684
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [info] DIY miniatuur huisjes bouwen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:27

O wat leuk een roze kasteel, heb je een link?

Ik gebruik altijd de lijm die bij de bouwpakketten zit, die zijn van Robotime-Rolife.