[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:27

Stroomlint zonder stroom zeker? ;)

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:30

Een fries; dikke huid en dan ook nog zo'n deken. Stroom voelt ie niet dan haha!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:39

Westernfreak schreef:
Stroomlint zonder stroom zeker? ;)
:') :j

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:30

Eluna deze week nog eens gelongeerd met pessoateugel, wat lang geleden was! We longeren nu meestal enkel met kaptoom, af en toe nog eens met pessoateugel!

Geen commentaar op haar grasbuikje.. staat 24/7 buiten en probeer haar veel in beweging te houden om het onder controle te houden, wat goed lukt!

Spierbundeltje :+:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 07:28

Lijkt aardig goed toch?!!
Ach ja.. dat gras.. buikje gaat wel weer weg :)

Mijn draver heb ik nog steeds op proef. Even een paar dagen niet gereden omdat ze gevoelig bleef op de rug. Straks maar even in het land hobbelen!
Ik heb haar gedoopt tot Fleur! Haar eigen naam vond ik niet zo leuk :x de proeftijd is nog, maar wat mij betreft mag ze blijven <3
Inmiddels al voorzien van wat dekens!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 07:34

No_No schreef:
Lijkt aardig goed toch?!!
Ach ja.. dat gras.. buikje gaat wel weer weg :)

Mijn draver heb ik nog steeds op proef. Even een paar dagen niet gereden omdat ze gevoelig bleef op de rug. Straks maar even in het land hobbelen!
Ik heb haar gedoopt tot Fleur! Haar eigen naam vond ik niet zo leuk :x de proeftijd is nog, maar wat mij betreft mag ze blijven <3
Inmiddels al voorzien van wat dekens!

[ [url=m/zspOWE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ngCE0E.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4XwBWD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dankjewel! Ja krijg altijd commentaar, daarom zet ik het er bij.. en wat een leuk paardje! Op proef nemen is altijd het veiligste!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:30

Lekker bewegen. In de zomer is het niet raar dat ze dikker worden. Als het maar binnen de perken blijft.

Dank je! Ze is echt geweldig! Fijn karakter, heerlijk dier!
Ze heeft vooral Frans bloed, deze is dus ook wat ronder dan de meeste dravers. Het lijkt er ook wel op dat zij heel makkelijk zuiker opslaat op de gebruikelijke plekken. Ze stond heel hoog in krachtvoer (en deed niets). Nu terug gebracht naar een halve kilo per dag en onbeperkt ruwvoer/gras. Ze wordt al wat slanker dus dat gaat goed.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:46

Eluna, ik vind je merrie echt ontzettend knap, maar een grasbuikje is dit niet meer.. Begrijp me niet verkeerd, ik weet hoe lastig het is om ze op een slanker gewicht te houden zonder ze eten te ontzeggen, maar met oog op het meeslepen van dat gewicht is het wel de moeite waard om dr iets slanker te krijgen. Nogmaals, het is zeker lastig want ik heb ook op stallen gestaan waar ze eigenlijk te dik waren maar ik ze met dat beleid niet slanker kreeg, toch is het in de long run beter voor ze.

Laatste klaagpuntje ;) Ook dit moet je zelf weten natuurlijk, maar ik zou zelf nooit een pessoa teugel aan een ijzeren kaptoom doen. Ik heb de kaptoom vaak gebruikt bij een hoop paarden en het is een fijn hulpstuk in het longeren, maar behoorlijk scherp, laat staan met een (bewegelijke) pessoa eraan. Heb helaas ook ooit een nare neuswond gezien van een stalgenoot die niet met een kaptoom om kon gaan, arm dier..

Ik zou dan liever een bodybandage gebruiken als je ze bewust wil maken van achter, want deze houding kan je ook bereiken bij correct longeren enkel op de kaptoom.

Maar goed, nogmaals, je eigen keus, ik wou het enkel melden ;)

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:06

RianneH schreef:
Eluna, ik vind je merrie echt ontzettend knap, maar een grasbuikje is dit niet meer.. Begrijp me niet verkeerd, ik weet hoe lastig het is om ze op een slanker gewicht te houden zonder ze eten te ontzeggen, maar met oog op het meeslepen van dat gewicht is het wel de moeite waard om dr iets slanker te krijgen. Nogmaals, het is zeker lastig want ik heb ook op stallen gestaan waar ze eigenlijk te dik waren maar ik ze met dat beleid niet slanker kreeg, toch is het in de long run beter voor ze.

Laatste klaagpuntje ;) Ook dit moet je zelf weten natuurlijk, maar ik zou zelf nooit een pessoa teugel aan een ijzeren kaptoom doen. Ik heb de kaptoom vaak gebruikt bij een hoop paarden en het is een fijn hulpstuk in het longeren, maar behoorlijk scherp, laat staan met een (bewegelijke) pessoa eraan. Heb helaas ook ooit een nare neuswond gezien van een stalgenoot die niet met een kaptoom om kon gaan, arm dier..

Ik zou dan liever een bodybandage gebruiken als je ze bewust wil maken van achter, want deze houding kan je ook bereiken bij correct longeren enkel op de kaptoom.

Maar goed, nogmaals, je eigen keus, ik wou het enkel melden ;)


Geloof mij, dit is nu wel een grasbuikje.. staat enkel op gras.. hierbij eventjes een foto'tje bijgevoegd waarbij jullie op onderste foto zien hoe ze stond.. dus ben ik wel tevreden hoe ze nu is.. slank slank gaat ze nooit worden, staat op 1,5 hectare, 24/24 buiten, geen paddock ter beschikking. En oh mijn kaptoom is zacht onderlegd hoor, zit geen ijzer in.. want daar zou ze niet tegen kunnen ook, neusriem is ook super soepel..
Afbeelding

Ik longeer ze vaak enkel met kaptoom :) af en toe nog eens met pessoateugel, maar is echt zelden :) maar bedankt voor je tips
Afbeelding

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:08

No_No schreef:
Lekker bewegen. In de zomer is het niet raar dat ze dikker worden. Als het maar binnen de perken blijft.

Dank je! Ze is echt geweldig! Fijn karakter, heerlijk dier!
Ze heeft vooral Frans bloed, deze is dus ook wat ronder dan de meeste dravers. Het lijkt er ook wel op dat zij heel makkelijk zuiker opslaat op de gebruikelijke plekken. Ze stond heel hoog in krachtvoer (en deed niets). Nu terug gebracht naar een halve kilo per dag en onbeperkt ruwvoer/gras. Ze wordt al wat slanker dus dat gaat goed.


Ja hier staat ze op 1,5 hectare buiten, continu! Zie ze liever zo buiten dan op stal, ze zou ook alles afbreken op stal.. die van mij is een Belgische draver! Maar heeft niet echt draversgangen..

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:26

Ze is al behoorlijk wat kwijt!
Kan je geen strookbegrazing doen als ze op zo veel gras staat? Graasmasker?

Ik heb net voor het eerst met dubbelenlijnen gelongeerd. Super knap! Ze begon soms echte mooie lang-laag stukjes te laten zien!
En ze is zo lief <3
Ze miste haar halster, was ze blijven haken aan een hek die buiten de omheining stond. Ik had nooit gezien dat daar iets aan zat waar een halster achter kon blijven haken. Gelukkig is de gesp geknapt!
Hopelijk hebben we snel goede vliegenmaskers, dan hoeven de halsters ook niet meer om

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:33

No_No schreef:
Ze is al behoorlijk wat kwijt!
Kan je geen strookbegrazing doen als ze op zo veel gras staat? Graasmasker?

Ik heb net voor het eerst met dubbelenlijnen gelongeerd. Super knap! Ze begon soms echte mooie lang-laag stukjes te laten zien!
En ze is zo lief <3
Ze miste haar halster, was ze blijven haken aan een hek die buiten de omheining stond. Ik had nooit gezien dat daar iets aan zat waar een halster achter kon blijven haken. Gelukkig is de gesp geknapt!
Hopelijk hebben we snel goede vliegenmaskers, dan hoeven de halsters ook niet meer om


Nee helaas geen optie.. en graasmasker zie ik zelf niet zitten.. ik werk nu pas dus het is allemaal nu wat kijken hoe ik ze elke dag beweging kan geven, aanpassen.. maar eens ik in het ritme zit, komt dit wel goed denk ik!

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:38

Hoe doen de dravertjes het in de warmte?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:42

Ik doe eigenlijk niets met Flash met dit weer. Zowel voor hem als voor mij niet uit te houden haha.
Overdag staat hij lekker op het land van 9 tot 5 en in de avond spoel ik hem even af met water en laat ik hem lekker in de paddock rollen zodat hij een zandlaagje kan maken. :)

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:50

Die hebben zon vrij!

Ik vind t te warm om iets te doen, dus lekker vrij

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:43

Hier ook een tropenrooster voor mijn draver. Morgen gaan we weer wat doen :)

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:10

Mijn dravertje ziet af! Ze staat telkens kletsnat in het zweet.. maar vandaag eens niet dus blij! Maar doe dus niks met dit weer met haar :( heeft ook niet veel energie nu..

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:05

Ik heb gisteravond gewoon gereden. Nu rijd ik wel vaker 's avonds, dus het is geen enorme aanpassing. ;)

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:09

Hier beetje poetsen, stukje wandelen of wat vd en koelen. Verder staat ie lekker op t land overdag met UV werende vliegenjas. Hij is sowieso nog steeds niet hersteld helaas. Binnenkort weer een da check hoe t nu ervoor staat. Lijkt gelukkig verder geen pijn te hebben en wel happy.
Z'n jeuk is ook behoorlijk goed onder controle nu.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 13:00

Gisteren een ongeluk geweest bij mijn pony in de straat. Gelukkig liepen ze niet in de wei waar het gebeurde want een busje is daar het slootje in geschoten en door de botsing met de wal weer terug geschoten de weg op :oo er wordt daar zo vreselijk hard gereden terwijl er een onoverzichtelijk kruispunt is.
Afbeelding
De wei wordt nu niet gebruikt omdat er een nieuwe omheining omheen komt.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 13:12

Zo :oo Dat is best een ongeluk! Fijn dat ze niet in die weide stonden!

Ik vond de hitte op stal 's avonds nog aardig meevallen, dus maandag heb ik nog even kort gereden zo na mijn vakantie, woensdag gewandeld en gister na de buien nog een fijn buitenritje gedaan. Melissa doet het eigenlijk erg goed met die warmte, d'r energielevel lijkt niet veranderd en ze is zo fanatiek als altijd. Maar ikzelf vind de komende temperature een stuk fijner!
Wel heeft ze wat last van vieze ogen, ondanks het vliegenmasker -O- Meer paarden die daar last van hebben?

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 13:20

Inderdaad, moet een harde klap geweest zijn. Je mag daar trouwens 60. De kruising waar de botsing zelf is geweest was een 30 meter er voor.

Ik heb niets gedaan met de warmte. Woensdag hebben we een nood inloopstal gemaakt omdat we te weinig schaduw hebben.
Afbeelding
En nog een foto van mijn snoepje <3
Afbeelding
Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 13:21

Jeutje! Schrikken zeg!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 13:33

Wow, dat ziet er heftig uit zeg..

Rianne: Flash heeft ook een masker op, maar geen vieze ogen meer gelukkig. Zonder kap is voor hem niet te doen, dan zijn zijn ogen zo dik, dat ze bijna niet meer open gaan :(:)
Heb je ook zoiets? https://www.divoza.com/nl/pagony-standa ... egenmasker

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 13:35