[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:55

Gisteren 4u gaan wandelen! 25-30 km gereden, vele galopjes, er was eentje heel moe op het einde! Maar zo flink geweest! Van niks geschrokken ook, topper!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 08:28

Knapperd <3

Wat voor uitrijdeken gebruik jij?

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 08:41

Ziet er heerlijk uit!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:38

Ik ban vandaag voor het eerst alleen écht naar buiten geweest :)F
Heerlijk gereden!! Wat een top dier heb ik!! Loopt overal langs!!!
Afbeelding
Afbeelding

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:32

Ik meld me hier ook even :)
Heb mijn draver alweer bijna 3 jaar,eigenlijk per toeval dit topic ontdekt omdat ik zocht naar het hoofdzwaaien haha. Wat ze wel eens doet.

Ik heb haar in september 2014 gekocht van Espritje hier op bokt.
Ben nog elke dag super blij met haar wat een top dier! Werkt super graag met je, en is ook wel een gevoelig paard. Wat ik juist heel fijn vind.

Nu zijn we dit jaar endurance wedstrijden gestart, en dus heeft ze nu veel meer conditie en ze is ook sterker geworden. Zit echt lekker in dr vel.

Maar nu rijden we klasse 1 lang, en begint ze buiten de laaste tijd ineens ook te zwaaien met dr hoofd. (deed ze eerder alleen als ze in de wei gek aan t doen was, of als ze ongeduldig werd op de wasplaats)

Ze doet het alleen als we langer dan 5 stappen, of bij een afslag (ze kent de weg nu natuurlijk ook heel goed) zij wil links, maar we gaan rechtdoor. En dan komt er weer een slakker haha.
In draf gewoon oortjes erop en moet ik ze af en toe afremmen om in een gelijkmatig tempo te blijven rijden.

Nu vraag ik me af, vind ze het buiten soms saai worden, en dan in stap ff geen zin meer in de rit heeft?
Of vind ze de ritten toch te lang, en dus niet leuk meer.
Of is het juist uit enthousiasme, van Ja ik heb er zin in en wil weer draven/galloperen!

Als ik wat been geef als ze gaat slakkeren met dr hoofd, dan is ze meteen weg oortje er weer op en lijkt ze weer happy.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:32

Mijne doet het vaak uit enthousiasme, zowel in het loswerken/vrijwerken, als met rijden in de bak als buiten. Is de ergste frisheid eraf dan is het ook over.
Zou me dus niet teveel zorgen maken, als ze erna gewoon meteen weer happy is ook en t dus niet constant aanhoudt.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 21:16

Hier met vliegen om het hoofd.
Als ik met haar in de wei ga rijden is ze ook heel onrustig met het hoofd en in de beweging. Geen zin/stress?

Leuk dat je je hier meld overigens!

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 21:39

Ik vergeet trouwens helemaal het goede nieuws te melden dat we sinds vorige week eindelijk weer mogen gaan opbouwen. Mogen nu 20min stappen per dag. EN dat na 2 weken uitbouwen naar 30-40min stappen, en dan na weer 2 weken een klein drafje erbij.

Verder is meneer bij de tandarts geweest vorige week, vrijdag de hoefsmid en vandaag de osteopaat. We kunnen er weer even tegen!
En over 1,5 week komt hij eindelijk dichter bij huis te staan (10 min fietsen tegenover 1,5u met OV), dus heel blij mee!

Pony voelt zich op de eczeem/kriebels na gelukkig ook prima :)

Afbeelding
Afbeelding

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 21:53

10 minuten fietsen is heerlijk! En fijn dat je weer mag opbouwen *\o/*

Prachtige omgeving Eluna! Daar is het wel een aantal uur uit te houden zo te zien!
En gefeliciteerd met het eerste eenzame ritje No_No! Fijn dat ie zo braaf was, daar komen vast nog wat Km's bij!

Gek Mandy, maar het klinkt een beetje als een protest dat niet uit ongemak komt. Als ze het in draf niet doen zou ik me minder zorgen maken. En het komt niet door de vliegen? Hier eentje die heel erg kan zwaaien met d'r hoofd als ze er last van heeft, daarbij is een kap een uitkomst.

Hier doen we rustig aan, ze valt wat af, dus rantsoen weer wat omhoog en even in de gaten houden. Qua energie is er geen probleem, vrijdag ging ze nog heel blij de duinen en bossen door :D

Afbeelding

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 23:19

Darkadia, wat een heerlijk nieuws!!
En zo fijn om je paardje zo dichtbij te hebben!! Die van mij staat op 3km afstand. Kan ik haar goed in de gaten houden :o

Rianneh, beweegt ze zo veel dan?

Wat voeren jullie de paardjes eigenlijk?
Bij ons wordt de wei nu voor de tweede keer kort gegeten dus ik vermoed dat er straks niet ze veel meer in zit? Ze krijgen wel wat hooi maar ik overweeg weer te starten met de vitamines.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 23:33

Hoe bedoel je, of ze veel beweegt en daarom af valt?

Ik voer jaarrond vitaminekorrel bij. Hier staan ze overdag op kaal land met strookbegrazing en 's avonds/s'nachts met voordroog. Daarnaast kreeg ze de korrel met een schepje senior muesli en wat luzerne. Nu schroef ik alles wat omhoog, krijgt ze een uurtje extra graastijd op vers gras en bietenpulp extra erbij.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 06:59

Hier staat hij overdag op het land. Smorgens en savonds krijgt hij flink wat hooi en ook 1/3 schep granenmix aangevuld met een soort van compactgras (ben de naam even kwijt) en een peen of appel. :)

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 09:21

No_No schreef:
Knapperd <3

Wat voor uitrijdeken gebruik jij?


Dankjewel! Eentje van the western barn.. had hiervoor eentje van kramer maar 195 werd te klein, nu heeft ze 205!

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 13:37

Vandaag id stomme regen dan maar lekkere poetsbeurt gegeven, voor de fun en foto eens bandages aan gedaan (kan dit dus echt niet), bosal opnieuw geknoopt dus ook nog eens gepast! Draver in een quarter lijf! <3

Afbeelding

oud_paardje
Berichten: 1
Geregistreerd: 06-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:01

Wat leuk dat er ook een site is voor dravers. Mijn eerste paard was een draver merrie genaamd "Golden Wies" haar vader wassen "Wingstaat of prayer". Zij is helaas in april overleden. Het was een schat. Ze heeft nooit vervelende dingen gedaan zelfs kleine kinderen konden op haar zitten. Sinds 25 april heb ik weer een nieuwe draver ruin van 5 jaar oud, genaamd Foxie Foxtrot. Wat een kanjer en lieve schat is hij. Hij is echt mijn beste vriend, zo lief. Hij heeft nog last van een blessure maar ik hoop dat dit beter wordt, hij krijgt ieder geval alle tijd en rust die hij nodig heeft. Ik hoop dat als hij 8 jaar is hij er geen last meer van heeft en wij leuk recreatief kunnen rijden. Als dat niet mogelijk is dan geeft dat ook niet want er zijn nog zoveel andere leuke dingen te doen. Als mensen nog tips hebben over de speciale manier van trainen voor een draver dan hoor ik het graag. Je bent nooit te oud om te leren en alle tips zijn welkom. Allemaal veel plezier en geluk met jullie dravers.

oud_paardje
Berichten: 1
Geregistreerd: 06-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:02

Wat leuk dat er ook een site is voor dravers. Mijn eerste paard was een draver merrie genaamd "Golden Wies" haar vader wassen "Wings of prayer". Zij is helaas in april overleden. Het was een schat. Ze heeft nooit vervelende dingen gedaan zelfs kleine kinderen konden op haar zitten. Sinds 25 april heb ik weer een nieuwe draver ruin van 5 jaar oud, genaamd Foxie Foxtrot. Wat een kanjer en lieve schat is hij. Hij is echt mijn beste vriend, zo lief. Hij heeft nog last van een blessure maar ik hoop dat dit beter wordt, hij krijgt in ieder geval alle tijd en rust die hij nodig heeft. Ik hoop dat als hij 8 jaar is, hij er geen last meer van heeft en wij leuk recreatief kunnen rijden. Als dat niet mogelijk is dan geeft dat ook niet want er zijn nog zoveel andere leuke dingen te doen. Als mensen nog tips hebben over de speciale manier van trainen voor een draver dan hoor ik het graag. Je bent nooit te oud om te leren en alle tips zijn welkom. Allemaal veel plezier en geluk met jullie dravers.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 09:28

Welkom!
Jammer van de blessure.. wat is de prognose van de dierenarts? Is het een ernstige blessure? Aan trainen zou ik nog niet denken dan, alleen stappen op het harde. Verder geen kuntstjes waardoor er ongelijke druk van de pees wordt gevraagd.

Ik heb het weekend zalig gereden met mijn pony <3 zaterdag samen met een Shetlander op stap. Dat was wel even raar zo'n dwergje _O- maar ook dat was snel goed!
Gisteren met een x arabiertje. We hadden bedacht een rondje van 8 km te doen maar er ging iets mis.. het werd 15 km :oo ongeveer halverwege kwamen we een rustpunt tegen. Daar zijn we gestopt en hebben we een kopje koffie gedronken.
Fleur was zo enorm braaf!! We zijn een paar vreemde obstakels tegen gekomen. Even kijken en weer door! Ook een aanspanning en later een huifkar.
Bij de parkeerplaats was het in eens heeeeeeeel druk! Allemaal caravans, tenten, veel mensen en voetballende kinderen. Dat was wel een stressmomentje voor haar. Het laden op de heenweg was wel een dingetje .. 45 minuten! Terug stond ze er binnen 10 minuten op +:)+ Afbeelding
Afbeelding

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 21:49

Nog eens tuigloos rondgehobbeld vandaag! Braaf paard is ze toch geworden..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 22:57

Netjes zeg!! Loopt ze de hele tijd zo?

Is ze stiekem weer aangekomen :oo

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 12:49

No_No schreef:
Netjes zeg!! Loopt ze de hele tijd zo?

Is ze stiekem weer aangekomen :oo



Afbeelding

Ze loopt meestal hele tijd ontspannen :) opgericht zoals eerste is echt momentopname!

En ja kan zijn dat ze terug wat verdikt is.. ze ligt momenteel eventjes out door zadelproblemen.. waardoor ik ook de laatste tijd niet veel durfde rijden met haar slechte zadel.. is ook behandeld geweest en zat overal volledig vast.. had enorm veel pijn! Morgen komen ze voor een nieuw zadel :D en sinds ik werk heb ik ook gewoon minder tijd om ze te laten bewegen, maar gelukkig is het niet te veel vetjes, maar we werken er aan :)

Fluttershy

Berichten: 405
Geregistreerd: 28-03-16
Woonplaats: Groningen (stad)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 13:38

Stille meelezer hier, word tijd dat ik me ook ga melden hier en lekker meepraten over de dravertjes *\o/*
Ik ben Anne, 14 jaar, enn ik heb natuurlijk een draver!
Maak kennis met mijn gekke paardenkind:
Afbeelding
Afbeelding
Tiska is trouwens 22 lentes jong :D


En heb trouwens ook een vraagje, mijn pony fokt zichzelf nogal op op buitenrit en wilt dan echt kneiterhard gaan draven. Soms laat haar gecontrolleerd even flink een stukje gaan alleen hoe in in hemelsnaam blijf je een beetje fatsoenlijk zitten als ze zo snel gaan :')

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 14:18

Fluttershy schreef:
Stille meelezer hier, word tijd dat ik me ook ga melden hier en lekker meepraten over de dravertjes *\o/*
Ik ben Anne, 14 jaar, enn ik heb natuurlijk een draver!
Maak kennis met mijn gekke paardenkind:
[ [url=m/VY0XXu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8XPeq9.png]Afbeelding[/url] ]
Tiska is trouwens 22 lentes jong :D


En heb trouwens ook een vraagje, mijn pony fokt zichzelf nogal op op buitenrit en wilt dan echt kneiterhard gaan draven. Soms laat haar gecontrolleerd even flink een stukje gaan alleen hoe in in hemelsnaam blijf je een beetje fatsoenlijk zitten als ze zo snel gaan :')


Wat een knappe draver!! :D helaas geen tips want die van mij heeft geen draversgangen :p

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 14:52

Verlichte zit ;)
Mooi beestje is Tiska trouwens! De Diamond Way-look.

Eluna, ik vind het er erg ontspannen uitzien, maar wel erg op de voorhand en de achterhand lijkt wel erg inactief / sloffend. :o

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 14:58

Westernfreak schreef:
Verlichte zit ;)
Mooi beestje is Tiska trouwens! De Diamond Way-look.

Eluna, ik vind het er erg ontspannen uitzien, maar wel erg op de voorhand en de achterhand lijkt wel erg inactief / sloffend. :o


Jep idd kan zijn! Ons trainingstukje ligt niet vlak, loopt naar beneden, dus heeft ze enorm veel moeite mee.. en als er geen zadel op ligt heb ik liever dat ze niet te actief gaat draven omdat men zit niet super is (wel al verbeterd), daardoor dat ik ze op het gemakje laat draven waardoor het idd soms onactief is! Heb je bv tips om haar van die voorhand af te halen? :)

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 20:08

Wat een knapperd die tiska!
Hard draven doe ik in de verlichte zit. Gaat prima!

Vandaag weer op pas geweest. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
We begonnen met een boksessie >;) dat is nieuw! Kwam net slecht weer aan met wind regen en onweer. Misschien was dat het wel.. ze is dan in de wei ook koekoek. hoop niet dat ze het van het zadel deed!