Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 215 van de 291 [ 7267 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218 ... 291  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

 
Profiel   

Bitje wel hoog genoeg anders? **maar zul je al wel hebben geprobeerd**
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 20:29 



 
Profiel   

De S-hack zit anders. Bij een gewone hackamore heb je snel dat je de bakstukken richting oog gaan als je druk op de teugel zet. Bij een s-hackamore (en dan vooral de versie waarbij het bakstuk nog iets kan glijden en niet in een oog zit) zit het hefpunt lager en heb je dat minder.
http://www.bokt.nl/wiki/Bitloze_optoming hier staat wel een foto van mijn s-hackamore bij.

Wij hebben vandaag een beetje geoefend met rare dingen springen, als oefening voor de oefencross binnenkort. Slootje was erg spannen, dus dan spring je zo dat je het goed in de gaten kan houden :D


en tussendoor moest even de spanning eruit :=


Verder was ze heel braaf :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 20:58 



 
Profiel   

Ik ga het bit niet hoger doen, de neusriem doe ik ook niet strakker. Ik vind dat "verbloemen" :o
Volgens de verkoper is ze in januari bij de tandarts geweest, ik denk dat ik het binnenkort weer even laat controleren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 22:07 



 
Profiel   

Ze bedoelt dat als het bit te laag in de mond hangt, ze ook kunnen gaat rommelen. Dan ligt het zo laag op de tong, dat ze de tong er ook makkelijk over kunnen doen :) Dus even checken of het hoog genoeg (en dus niet een glimlach erin trekken :D) hangt, waar het hoort, zodat het wel comfortabel zit voor het paard. Je ziet ze ook regelmatig te laag hangen, dus ik snap de opmerking wel :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 22:18 



 
Profiel   

Oh zo :oo ja zo kan je het ook bekijken, sorry!

Geen rammelbit :o [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 22:28 



 
Profiel   

Citaat
Ze bedoelt dat als het bit te laag in de mond hangt, ze ook kunnen gaat rommelen


Precies. Als je bit niet goed hangt kan de tong er makkelijk overheen. Zit hij te hoog komt hij makkelijk tegen de kiezen. Hoe een bit goed ligt in de mond is nog niet zo maar even eenvoudig bij sommige paardenmonden :)

Over neusriem/sperriem zeg ik niets hoor vind dat echt martelwerktuigen zoals ze soms worden gebruikt >;) als je bit goed ligt zijn ze meestal totaal overbodig :)

Als je bij je bit kijkt, zie je de bitringen, die zijn ovaal. Het kan zijn dat als je de teugels aanneemt dat het bit kantelt en zo lager komt te hangen, waardoor er meer ruimte ontstaat in de mondspleet voor de tong. Zeker met zo'n anatomisch gevormd hoofdstel gebeurt dat snel doordat het bakstukje waar het bit aanhangt zo klein is, je kunt er weinig mee variƫren. Je ziet dan vaak dat het bit wat op de neusriem 'hangt' en dat kan, ik zeg niet dat het zo is, maar het kan ;) , ervoor zorgen dat het paard het bit als minder stabiel ervaart waardoor hij gaat klooien met zijn tong.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 22:29 



 
Profiel   

Nou vind ik dat een bit met die Micklem ook snel laag hangt als je een beetje grote bitringen hebt. Ik heb hem zelf ook, heb de korte bitriempjes eraan op het strakst volgens mij. Heb je ook een foto van iets meer van de zijkant?
Het soort bit kan ook een ding zijn. Ene paard houdt meer van gebroken, andere liever ongebroken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 22:40 



 
Profiel   

Helaas.. niet een van de zijkant.. de meeste foto's die ik heb zijn bewogen omdat die tijdens het rijden zijn gemaakt vanaf een andere pony :o

Dat stukje met de ovale ringen zou wel kunnen. Daar heb ik niet over nagedacht!

Met proefrijden reed ik met een gewoon hoofdstel en dikker bit. Toen deed ze het nog veel erger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 22:50 



 
Profiel   

Wat voor bit is het? Wij hebben ook goede ervaringen met Myler bitten.

Ik heb zelf nooit met zo'n anatomisch ding gereden, maar word die niet gemaakt op de gedachte dat je hem wel ' strak ' dicht doet? Dus dat nu de stabiliteit van het hoofdstel verloren gaat?

Gods hoe leg je dat uit op internet :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 23:01 



 
Profiel   

Het is een dubbelgebroken trensje. Maar met andere hoofdstellen en bitten doet ze het ook. Met dit hoofdstel gaat het het beste.
Volgens mij moet je bij alle neusriemen een ruimte hebben van twee vingers? Ook bij aansnoerneusriemen. Ik heb geen idee of dat met een micklem ook moet, ik heb een hekel aan aansnoeren :o
Aangezien ik recreatief hobbel hoef ik niet perse met bit te rijden. Al vind ik het wel prettig om een stuur en rem te hebben :j ik heb een hackemore liggen alleen ontbreken daar de riempjes van, die heb ik eens laten verlengen bij de schoenmaker alleen is dat niet goed gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 09:03 



 
Profiel   

@Wendy superrrrr leuke filmpjes :))

No_No je kan altijd hackemore proberen toch? Kijken hoe dat bevalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 10:22 



 
Profiel   

Stuur en rem is wel handig ja :D

Bij de micklem hoef je ook niet megastrak te doen hoor. De kaakriem moet wel aansluiten, maar de kinriem heb ik ook gewoon heel los zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 10:34 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Vandaag voor het eerst het viaduct over <3 zo'n braaf beest!!
Daarna scheuren door de wei ~~}>

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 12:09 



 
Profiel   

Heerlijk No_no *\%/* :))
En super om te zien Wendy =:) dat venijnige bokje :')

Soms lukt het gewoon ook beter zonder sperriem, zeker als ze geneigd zijn het bit bijv vast te houden. Bij Fred rijd ik dus zonder sperriem, beetje voor het idee neusriem wel, vind het er altijd wat 'affer' uitzien maar ding doet feitelijk niets zit ook behoorlijk losjes.

Fred deed weer erg zijn best vandaag in de bak. Krijg je zo'n compliment van: jeetje die Fred, da's toch een draver, wat goed zeg, is niets van te zien _O- :D
We rijden als we in de bak rijden overigens hooguit half uurtje, dan blijft het leuk voor hem. Ben zelf ook niet zo'n bakrijder :o maar de half uurtjes worden wel steeds beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 15:26 



 
Profiel   

Knappe Fred <3
Ik hoor ook wel vaak dat het niet echt te zien is dat fleur een draver is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 16:25 



 
Profiel   

Ik ben een rot baas O:) als ik iets geks zie wat geen functie meer heeft dan gooi ik het bij de paarden om ze te laten wennen aan vreemde dingen. Vandaag was het piepschuimblokken := ze durfde er niet overheen en er tussendoor was ook erg eng! Uiteindelijk toch gedaan. Later aan het halster er overheen gestapt +:)+

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 20:40 



 
Profiel   

Dat hoofd ook :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 07:48 



 
Profiel   

Niet onder de indruk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 09:12 



 
Profiel   

I don't care :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 10:25 



 
Profiel   

@ No_No; gaaf! *\o/*
@ VanHuisUit; Gefeliciteerd met je verjaardag! En fijn dat de halfuurtjes steeds iets fijner worden.
Ik hoor ook heel vaak over Dex dat het geen typische draver is, of dat je helemaal niet ziet dat hij een draver is, wat blijkbaar een compliment moet zijn :'). Zou je het omdraaien 'Goh, je ziet helemaal niet dat die van jou een Fries/Arabier/PRE is' zouden mensen toch minder happy zijn hahaha.

Hier gisteren weer een geluksmomentje. Ik was aan het grondwerken in de longeerbak met Dex en pak dan soms even een kort galopje mee tussendoor. Om zo spelenderwijs wat extra te trainen. Normaal springt hij als een kanon aan en racet de bak door, maar gisteren sprong hij rustig aan en hij liet zelfs z'n hoofd 'zakken' tot schouderhoogte *\o/* . Trots!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 10:59 



 
Profiel   

Wat knap van Dex!!!

Ik heb vandaag een buitenritje gemaakt. Ik dacht de juiste weg te nemen waar weinig verkeer langs gaat (was een wegafsluiting) maar niets was minder waar!! Mijn schaap liep overal langs <3 zelfs de maaishakselaar was niet een rede tot paniek!
En de loonwerkers en vrachtwagenchauffeurs die ik tegen kwam +:)+ Toppie! Ze reden rustig langs en gaven soms de tijd zodat ik op een veilige plek kon gaan staan.[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 14:33 



 
Profiel   

[ img ]

Even wat pech gehad met mijn lieverd, hij had zich nogal verstapt en was dus eventjes kreupel, niets ernstigs, gewoon rust en koelen, nu is ie weer helemaal beter :) Alleen daarna werd ik ziek, dus onze training is even op een laag pitje geweest, hopelijk binnenkort weer wat meer oppikken, alleen zijn we nu heel druk met voor een ander paardje zorgen wat ziek is en waarvan het baasje helaas nog een weekje in het buitenland zit... Maargoed, mijn lieverd vind gelukkig alles best, als hij zijn knuffels maar krijgt! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 22:07 



 
Profiel   

@Anchee fijn dat het nu weer goed is!
@No_no heerlijk hoofd hahaha.

Nou mijn andere paard is vandaag compleet gerontgend etc en is gelukkig helemaal goed bevonden... nu weer rustig aan proberen te gaan rijden... wat een opluchting. Of en hoe ik Fred wil gaan houden weet ik nog niet, ligt ook beetje aan financien, twee paarden is toch heel wat anders dan een. Had Fred eigenlijk gekocht als 'project' maar hij is wel heel leuk... wat heb ik mezelf toch weer op mijn hals gehaald :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 22:39 



 
Profiel   

Haha ik hoor het al, die blijft :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 07:55 



 
Profiel   

Haha super leuk! Ik heb een aanbod gekregen van een kennis om haar paard te gaan trainen. Helaas geen draver, maar een tuiger :P maar ik ben verliefd op de dravers dus er komt er sowieso 1 op mijn stal staan :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 07:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 215 van de 291 [ 7267 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218 ... 291  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen