Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YankeeBoy

Berichten: 2150
Geregistreerd: 18-11-08

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 08:21

Mag ik hier ook meepraten? Ik rijd geen wedstrijden, maar we rijden wel vrij serieus dressuur, op een academische manier, dus we beginnen altijd aan de hand.

charmedxlove

Berichten: 335
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: anna paulowna - noord-holland

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 08:59

ja tuurlijk :) ik rijd ook nog geen wedstrijden maar wel dressuur met me dravertje :):P

apache1

Berichten: 58
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:15

hoi yankeeboy,leuk dat je hier ook mee ga praten,en goed dat je je draver op een academische manier beleerd.bij ons zit er niks in de buurt,maar anders had ik ook op een klassieke dressuur manier beleerd.ik hou van de manier van bent branderup.ik hoor erg graag meer van wat je allemaal doet. :wave: :wow:

YankeeBoy

Berichten: 2150
Geregistreerd: 18-11-08

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 11:01

Leuk!
Heb net les gehad. Mijn instructrice heeft de ISPH opleiding(klassiek) gedaan en stage gelopen bij dressuurnatuurlijk(academisch) dus op die manier doen we eigenlijk een combinatie van die 2.
Altijd aan de hand beginnen, op de volte, aan de hand schouderbinnenwaarts & vandaag voor het eerst de travers gedaan.

charmedxlove

Berichten: 335
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: anna paulowna - noord-holland

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 19:17

wauw lijkt me ook echt leuk om te doen :) weet niet waar dat in de buurt zit :)ik weet wel dat er iemand is hier in de buurt die klasieke dressuur beoefend maar das nog 40 50 km bij me vandaan :)
zou wel gaaf zijn :D

YankeeBoy

Berichten: 2150
Geregistreerd: 18-11-08

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 07:55

Ja, is het ook!
Maarrehm, volgens mij is dat wel te vinden hoor, ik woon helemaal niet zo heel ver bij jou vandaan

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 09:34

Dat klinkt erg leuk, dat aan de hand, YankeeBoy! Heb je daar misschien ook een filmpje van ofzo..?
Travers aan de hand...? Dat lijkt me echt wel heel moeilijk? Doe je dat dan met dubbele lijnen..?

Atalanta

Berichten: 668
Geregistreerd: 24-12-09

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 12:26

Ik volg dit topic al een tijdje, leuk om te lezen wat jullie aan dressuur doen met jullie dravers!

Wij zijn ook begonnen met klassieke dressuur, deels ohz en deels aan de hand; op het moment alleen grondwerk omdat ik niet kan rijden ivm zwangerschap. Met rijden was het vooral rechtrichten. In stap juiste buiging vinden op de volte en van daaruit via schoudervoor naar schouderbinnenwaarts. In draf is het eerst een hele opgave geweest om tot ontspanning en een normaal tempo te komen, maar dit is na enkele maanden wel gelukt.
Aan de hand ook een begin gemaakt met travers, lukt nog niet zo goed, maar laatste keer zag ik wel dat ze haar buitenachterbeen echt eronder begon te zetten. Langzaam maar zeker dus vooruitgang.
Wij doen dit op deze manier:
http://www.youtube.com/watch?v=qNTMWh43stw

Verder ben ik nu vooral bezig met de dubbele longe onder de knie leren krijgen. Rosa begint de laatste tijd echt netjes nageeflijk te lopen daarmee. Volgend jaar hoop ik daar dan profijt van te hebben als er weer op kan!
Wedstrijden rijden zit er voor ons niet in, heb geen vervoer dus dat is erg lastig. Maar ik ben wel heel benieuwd hoe ver we dressuurmatig kunnen komen en ik zoek steeds iets nieuws om naar toe te werken.

Dit is hoe Rosa vorige week liep aan de dubbele longe:
http://www.youtube.com/watch?v=SFndtV45rRA

charmedxlove

Berichten: 335
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: anna paulowna - noord-holland

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:40

ooh okee :) er zit geloof ik iets in hippo hier in de buurt en nog ergens heen maarja neit op loopafstand xD :)
Atalanta@ leuk dat je dat ook doet en hier nu mee kan praten :)

YankeeBoy

Berichten: 2150
Geregistreerd: 18-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 16:53

Hey suzan, jij ook hier!

@ Dabo, kijk maar eens op paardenbegrijpen.nl daar staan filmpjes en ook uitleg.
Is niet met lijnen hoor, gewoon met kaptoom en teugels!

edit; zie dat atalanta al een filmpje heeft geplaatstv an paardenbegrijpen!

Deniez
Berichten: 3
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:26

valine schreef:
@111draver233... Klopt, hij is een zoon van Giant Cat. Zijn naam is Young Gun! Zou het aan de afstamming liggen dat ze beide zo heet worden in de galop? :D
Ik ben wel benieuwd naar een foto van jouw Draver..


Via google was ik op zoek naar familie van mijn bijrijdpaardje. Zijn vader is ook Giant Cat. Super leuk om te zien dat The Virus ( zo heet mijn bijrijdpaard) zoveel "broers en zussen" heeft.
Zijn eigenares start momenteel met hem in de B. Hij doet het erg goed.

apache1

Berichten: 58
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:42

hoi,
o leuk nog een halfbroer van mijn draver vainquer apache.heb je misschien ook een foto van je draver(bijrijdpaard)?ik ga ook dressuur b starten.groetjes :(:)

gesloten
Berichten: 332
Geregistreerd: 23-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:44

Mag ik ook meepraten?

Ik rijd geen wedstrijden met mijn draver aangezien ze al 16 is en vroeger eerst op de drafbaan heeft gelopen en daarna in een manege. We gaan binnenkort wel een keertje voor de lol een wedstrijdje rijden maar het is niet de bedoeling om dit serieus te gaan doen. Thuis rij ik wel altijd fanatiek dressuur. Wat ik het leukst hier aan vind is dat ze altijd zo ontzettend haar best doen, ik heb nog nooit zo'n werkwillig paard onder m'n kont gehad. Ik ben nu bezig met het schouderbinnenwaarts wat meer door te rijden en dat gaat erg goed! Vandaag gaat een vriendin mee om foto's te maken, dus dan zal ik even een fotootje plaatsen :)

Deniez
Berichten: 3
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:23

111draver233 schreef:
hoi,
o leuk nog een halfbroer van mijn draver vainquer apache.heb je misschien ook een foto van je draver(bijrijdpaard)?ik ga ook dressuur b starten.groetjes :(:)


Een foto kun je vinden op deze website http://duinruiters.eu/
Ga naar het kopje ruinenweide en zoek The Virus.

Erg leuk om via Bokt halfbroers/zussen te vinden en wie weet karaktertrekjes te herkennen ;)
Zag ook nog een foto van Giant Cat met appeltjes op zijn buik. Virus heeft dat ook.

Gr.

apache1

Berichten: 58
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:10

hoi,
ik heb gekeken op de site,nou hij heeft echt veel van mijn paard weg,ik zag dat jullie ook dressuur met hem rijden,hoe gaat hij bij jullie in de galop?die van mij heeft rechtsom nog steeds moeite om er in te blijven.hij mag van mij ook niet harder galopperen.als ik hem harder laat gaan slipt hij achter weg.waar had je die foto gezien van giant cat?die van mij heeft ook appeltjes,alleen s'zomers.lijkt me wel een leuke stal waar jullie staan,groetjes 8-)

apache1

Berichten: 58
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:17

hoi allemaal:
vandaag weer in de bak gereden,de laatste tijd heeft hij weer moeite om in de rechtergalop te blijven.linksom gaat goed,gewoon een rustige drietact galop,rechtsom is hij nog zijn balans aan het zoeken,daarna buiten gestapt op het ruiterpad met een ander paard.het andere paard was bang van een tractor,dus gaat die van mij ook opgefokt lopen doen,helemaal zijwaarts,beetje piaffe,echt uitsloven.was wel gaaf.hoe gaat het met rijden bij jullie?dabo /charmedxlove? :') :j

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 14:41

Oh dat herken ik ook wel 111draver233 (hoe kom je aan die naam!) dat opgefokte buiten, en dat uitsloven hihi. Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens! :D
Met rijden gaat het bij ons super, volgende week gaan we lekker een (kort) weekje naar de Veluwe :)

Die filmpjes zien er leuk uit Atalanta! knap zeg!! dat lijkt mij ook wel leuk om te doen! :)
Met dubbele longe longeer ik af en toe, ben er zelf nog niet zo heeeel handig in, zal binnenkort weer eens hulp vragen ;)

gesloten
Berichten: 332
Geregistreerd: 23-05-10

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:27

Gister heb ik even in de bak gereden, en het ging supergoed! Ik heb de foto's nog niet maar zal er van de week een keer wat opzetten! :)

charmedxlove

Berichten: 335
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: anna paulowna - noord-holland

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:37

nou pff vandaag HEEEERLIJK les gehad ging echt helemaal super hij zette geen stap verkeert zelf galop natuurlijk nog wel op de volte maar hij deed het heel goed ;) daarna stukje over de weg gegaan kwam er wel zo'n opa in een dikke bmw langs op een meter en schrok roi zich haast een ongeluk en daarna begon het keihard te regenen maaar met de regen net zoals in de les mak als wat

Was echt geslaagt en deze hele week eignlijk wel :D

En zag ik nou dat iemand hier bij de duinruiters rijd bij den helder .??
Das namelijk best dicht bij :D

Maarja ikmzie hier iets staan met gefeliciteert van dabo

Dus ook GEFELICIFLAPSTAART :D 111draver233

Atalanta

Berichten: 668
Geregistreerd: 24-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:09

Dabo schreef:
Die filmpjes zien er leuk uit Atalanta! knap zeg!! dat lijkt mij ook wel leuk om te doen! :)
Met dubbele longe longeer ik af en toe, ben er zelf nog niet zo heeeel handig in, zal binnenkort weer eens hulp vragen ;)

Ik vind het ook best nog moeilijk, loop altijd met die lijnen te hanessen voordat ik goed en wel kan starten.. als ik eenmaal alles goed vast heb dan gaat het wel. Ik wilde op rechts ook nog filmen, maar mijn geheugenkaart zat vol voordat ik alles uit de knoop had :))
Gelukkig is Rosa superrelaxed, die blijft gewoon staan tot ik er klaar voor ben.
Ik vind het wel super werken, met enkele longe loopt ze wel ontspannen lang & laag maar blijft ze toch vaak het hoofd naar buiten houden, met dubbele kan ik haar mooi naar binnen vragen en ietsje opgerichter laten lopen.

charmedxlove

Berichten: 335
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: anna paulowna - noord-holland

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:32

pff vind die dubbele longe zooo moeilijk roi en ik schieten er allebij van in de stress wil het wel goed leren maarha totdan enkle longe met touwtjes of bijzet .. Heb al wel een dubbele longe nu nog leren :)

Weten jullie ik vind dat we eigenlijk met zoveel mogelijk dravers is een mega strandrit moeten doen ofzo xd net zoals met die friezen :p
Dravers grijpen de macht xD ff onder de loep brengen aan heeeeel nl dar ze sppr beestjes zijn ;)
Wie stemt in xD

marielle123

Berichten: 628
Geregistreerd: 18-12-06
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:13

ik..!! :D

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 19:55

haha is een super leuk idee, maar ik kom niet hoor. Ten eerste heb ik geen vervoer, en Bella raakt heel opgefokt van grote groepen, en dan krijgen we teveel spanning in haar lijf. Niet goed voor haar helaas.. :n

gesloten
Berichten: 332
Geregistreerd: 23-05-10

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:30


apache1

Berichten: 58
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:34

hallo allemaal,
bedankt,ik was gisteren inderdaad jarig.ik heb mijn profielnaam verandert in apache1,dat vind ik leuker,maar met uitzoeken van een gebruikersnaam pakt die een heleboel namen niet,maar apache met een 1 erachter wel.strandrit durf ik nog niet aan,ik denk dat ik hem niet kan houden dan,hij word nu al opgefokt met meerdere paarden en ik heb ook geen vervoer.lijkt me wel heel leuk,misschien later of een keer naar loon op zand.verder ben ik bezig om de schouderbinnenwaarts er in te krijgen,maar hij snapt het nog niet helemaal,ik oefen het wel op de klassieke wijze in hele langzame stap,wel onder het zadel,niet aan de hand.halthouden en nageeflijk blijven gaat nu beter,begint hij nu te snappen.
leuke foto's:palousa.altijd leuk om te zien hoe andere dravers het doen. *\o/* :evaw: