Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaboutertjes

Berichten: 829
Geregistreerd: 15-07-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:44

Ik heb ook altijd gedressuurt met Macho maar nooit gestart.
Toen ie bij mij kwam was hij nog niet heel erg lang van de baan af.
Macho is nu al een hele tijd niet meer van en bij mij.

Afbeelding

apache1

Berichten: 58
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 17:23

hoi,
ik heb weer een nieuw filmpje van mijn draver ,nu zonder martingaal,hij valt nog wel snel uit de galop,maar we blijven oefenen,het filmpje is niet zo scherp,we zijn ook bezig met wijken ed,de ene keer gaat dat beter dan de andere keer.eerst maar goed de galop er in krijgen.hier is de link:http://www.youtube.com/watch?v=iKScxlaCCn4

Barock

Berichten: 40
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 08:03

Hellow! Leuke dravers zie ik voorbij komen, ik heb ook jaren lang op mijn draver gereden t/m zz licht.
Ze leeft nog steeds en is inmiddels ergens rond de 27 ! t was een lange weg maar je leert er wel van rijden!
Afbeelding
*\o/*

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 09:30

Wow Barock!! Dan had jij wel een heeeele talentvolle draver, fantastisch zeg!! Superr!! ZZ licht ga ik echt niet halen, maar ik ga wel voor de M. :) Wie weet hoe ver we nog komen. Plezier is wel het belangrijkste, dressuur vind ik erg leuk (omdat zij het momenteel SUPER doet) en dat hoop ik nog wel heel lang te kunnen blijven doen :D

Ziet er best goed uit, 11draver (waarom al die nummers in je naam haha), een maringaal, had je die nodig dan? Ziet er best constant uit! Dat uit galop vallen ken ik maar al te goed. Komt wel goed :)

Macho is (was?) ook een knappe draver, Sky_Sam_Floo. Waarom is hij niet meer bij jou?

@zdqf: Fijn dat jullie 'elkaar weer gevonden hebben' :)

tamoreliefje

Berichten: 605
Geregistreerd: 28-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:59

Ik heb vroeger ook nog gedressuurt met mijn draver. Toen ik haar kocht was ik echt een beginnende ruiter, wat dan niet altijd zo een succes was om met een draver te rijden :P . Het was een paard dat enorm rap in de stress ging, overal bang van was. Zeker in het begin toen we elkaar pas kenden.
Met haar reed ik toen nog in de Belgische LRV, en daar vond men 2 keer rijden per week meer of genoeg. Maar met een beest met zoveel energie was dat gewoon te weinig. In draf ging dat nog, maar galop was echt een drama. Tijdens de vakantie ben ik ze toen dagelijks gaan rijden, en na 1 week zat er zo een verschil in. :D . Ze bleef mooi in aanleuining lopen, sprong rustig in galop aan, bleef ook rustig door galloperen.
Ik heb ook wedstrijd gereden met haar zowel springen, dressuur als 4tal. Maar doordat ik gewoon te onervaren was voor haar is dat nooit zo een succes geworden :o .
Maar springen vondt ze echt helemaal het einde.
Maar het was gewoon een paard waar je alsmaar wat mee tegen kwam op wedstrijd :') , als ik daar nu aan terug denk vind ik het nog best wel grappig :P .

Mijn eerste buiten wedstrijd met haar, was beeindigd 15 min na dat ik er opgestapt was. Normaal liep ze 24/24 buiten. Maar door het zware onweer de nacht ervoor had ik besloten ze binnen te zettten, zodat we droog naar de wedstrijd konden vertrekken. Dus ik ze rechtstreeks uit de stal op trailer gezet. Alleen dat als was stressy genoeg voor haar, en nog eens vreeemd terrein erbij. :') . Die spanning en de energie moest er gewoon uit. En die kwam er ook uit in de vorm van steigeren tot ik er aflag. En dan vervolgens keihard wegcrossen naar de trailer. ( Gelukkig heb ik dit geen twee keer tegen gekomen)

Maar vind het nog steeds super gave paarden, omdat eenmaal je hun vertrouwen hebt zijn het echt vrienden voor het leven.

Kaboutertjes

Berichten: 829
Geregistreerd: 15-07-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:25

Dabo schreef:
Macho is (was?) ook een knappe draver, Sky_Sam_Floo. Waarom is hij niet meer bij jou?


Ik heb Macho drie jaar gehad maar we hadden veel downs (wat natuurlijk niet altijd gek is bij een draver onder
het zadel.) Ik heb geprobeerd door te zetten, dit lukte goed omdat we ook steeds vaker ups hadden maar na twee jaar
lang vele dure lessen te hebben gehad was het op een dag klaar doordat we weer een enorme dip kregen. Ik zag het
eigenlijk niet meer zo zitten om nog met hem te gaan lessen dus besloot even een 'break' te houden maar dat duurde
iets langer want ik kwam een meisje tegen die een paardje zocht om te verzorgen, ik heb haar toen Macho aangeboden.
Dit heeft ze 1,5 jaar gedaan en toen hebben we uiteindelijk besloten hem weg te doen omdat ik zelf sowieso weinig tijd had ivm de studie.

Ik denk dat ik hier een goede beslissing aan heb gedaan want hij heeft het nu super op zijn nieuwe plekje.

Jewey

Berichten: 113
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:24

Ook wij rijden dressuur! Nog niet officieel, maar dit is op termijn wel de bedoeling. Sinds we les krijgen van een nieuwe instructrice (liefhelietje op bokt) gaan we met sprongen vooruit.
Ben van plan om van de winter wat oefendressuurwedstrijden te rijden en misschien, mochten we zo door gaan, volgend jaar een startkaart aan te vragen.

Afbeelding
Afbeelding

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 11:42

Aan jouw foto's te zien Jewey, gaan die wedstrijden wel goedkomen hoor, wat een knappe draver heb je! :)

Aan je verhaal te zien heb je wel een goede beslissing gemaakt, Sky_Sam_Floo :j
@ tamoreliefje: jeetje, wat een nare wedstrijdervaring, voor zowel jou als het paard..

tamoreliefje

Berichten: 605
Geregistreerd: 28-04-07

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:51

Jewej: Ziet er knappa draver uit, zo je niet zeggen dat het er één is.

Jewey

Berichten: 113
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:08

Dankje Dabo en Tamore! Ik vind haar ook erg mooi en ik hoor vaker dat ze niet op de standaarddraver lijkt zoals veel mensen die denken te kennen.;) Ik ben er trots op dat ze er een is.
Ik rijd haar nu twee jaar en heb haar een jaar geleden van WendyBZ gekocht. Heb er een geweldig paard aan. Haar zoon is trouwens het paard in Wendy haar onderschrift.:)

Espritje: Wat een mooie foto's! Je rijdt je paard erg netjes!
En Dabo: Echt respect dat je L2 mag rijden. Ik hoop dat wij dat ook ooit bereiken.:)

Kimmie1974
Berichten: 433
Geregistreerd: 04-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:42

Mijn merrie Rita Schermer vindt het erg leuk om onder het zadel te werken, met name in de bak doet ze erg haar best, buiten rijden vindt ze vaak erg spannend. We doen een poging tot dressuur, en dat gaat best aardig, maar de galop zit er onder het zadel nog niet goed in (aan de longe vindt ze het best makkelijk, maar als ik erop zit zit ik haar toch teveel in de weg ;-)).

Dit is een fotootje van een kur op muziek als Pirates of the Caribbean:
Afbeelding

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 20:16

Stoere foto, Kimmie! :)

apache1

Berichten: 58
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:42

kimmy1974:gaaf zo'n zwarte draver,en hij loopt mooi.
vandaag weer gelest met mijn draver,en veel geoefend in het recht laten lopen,hij wil gauw kantelen met zijn hoofd,galop gaat steeds beter.ik heb er twee draffoto's bijgedaan.groetjes weer. :D
AfbeeldingAfbeelding

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 19:15

Leuke foto's hoor! ^^

Nou ik had vandaag mijn 2e L2 wedstrijd. Losrijden ging eigenlijk prima, de proefjes zelf gingen ook best wel okee! Vond ze zelf niet winstpuntwaardig, snap ook wel dat ze in de L2 strenger jureren dan in de B of L1, maar ik 'ging'toch wel voor 175 punten. Helaas kwam ik thuis met 171 en 165! :o
Oeppsss nouja ik maak me niet druk hoor, volgende maand nieuwe kansen haha :D

apache1

Berichten: 58
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:20

hoi,
toch knap om al L2 te rijden met je draver,ze zijn echt te tellen,niemand durft het aan met een draver,de meesten blijven er recreatief mee rijden,maar ze zijn juist goed in de draf en sterk,zeer wendbaar en sensibel,waar had je lage punten op dan?en misschien de volgende keer hogere punten.

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 20:05

Ik had nergens extreem lage punten op, maar ook nergens extreem hoge punten op....
Deze jury lette ook op rechte lijnen, op de Letter rijden enzo. En een rechtelijn A-C ... haha klinkt simpel, maar dat kan beter, veel beter. Halsstrekken had ik ook 4en, daar heeft ze meer ruimte voor nodig dan 1 volte... maar ja, die krijgen we niet haha.
Over 5 weken pas de volgende wedstrijd, dus ik kan lekker doortrainen, maar ga morgen eerst lekker een buitenritje maken :D OOK leuk!

apache1

Berichten: 58
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:29


Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 22:01

Nou, die rij je netjes hoor! :j :)

breakthelaw

Berichten: 407
Geregistreerd: 01-05-05
Woonplaats: Home sweet home

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:04

Je zit in ieder geval al recht op je paard 111draver233, dus dat is al een heel mooi begin. Om de rechte lijnen te oefenen zou je meer op de binnenhoefslag kunnen rijden. Dan heeft ze geen aanleuning meer van de bakrand dus dan moet ze zichzelf rechter houden.
Verder ziet het er netjes uit hoor

apache1

Berichten: 58
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:01

dabo;en leuk buitenritje gehad?gallopeer je buiten ook met haar of wil ze dan ook te hard?met die van mij lukt het nu,korte stukjes anders wil hij alleen maar harder,wel met martingaal om,want als hij zijn hoofd omhoog gooi heb ik weinig meer te vertellen,ik rij ook nog met rolletjesbit anders pakt hij het vast.slim paardje.
breakthelaw:ik heb vandaag geoefend op de binnenhoefslag,vind die inderdaad wat moeilijker maar ging best goed.
ik weet niet of jullie dit ook herkennen,zodra ik ga halthouden gelijk zijn hoofd omhoog,na een hoop geduld krijg ik hem weer nageeflijk met halthouden,ik ben hem ook aan het leren achterwaarts gaan,wil hij liever niet,met grondwerk gaat hij wel heel gemakkelijk terug.ik denk dat het ook een dominantieprobleem is,verder heb ik zijn gebit laten doen,en hij heeft een goed passend zadel.

charmedxlove

Berichten: 335
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: anna paulowna - noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:21

111draver233 schreef:
dabo;en leuk buitenritje gehad?gallopeer je buiten ook met haar of wil ze dan ook te hard?met die van mij lukt het nu,korte stukjes anders wil hij alleen maar harder,wel met martingaal om,want als hij zijn hoofd omhoog gooi heb ik weinig meer te vertellen,ik rij ook nog met rolletjesbit anders pakt hij het vast.slim paardje.
breakthelaw:ik heb vandaag geoefend op de binnenhoefslag,vind die inderdaad wat moeilijker maar ging best goed.
ik weet niet of jullie dit ook herkennen,zodra ik ga halthouden gelijk zijn hoofd omhoog,na een hoop geduld krijg ik hem weer nageeflijk met halthouden,ik ben hem ook aan het leren achterwaarts gaan,wil hij liever niet,met grondwerk gaat hij wel heel gemakkelijk terug.ik denk dat het ook een dominantieprobleem is,verder heb ik zijn gebit laten doen,en hij heeft een goed passend zadel.



hee dat met hoofd omhoog gooien had ik ook ;) is nu weg :) gewooon in laten buigen naar rechts of links totdast hij loslaat ( wel als je in laat buigen been erbij ) en dan rechtstellen en ik was van de week geholpen weet neit wat ze deed maar het hielp maar dat is wat k geleert heb en het werkt bij roi :)

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 20:03

111draver233 schreef:
dabo;en leuk buitenritje gehad?gallopeer je buiten ook met haar of wil ze dan ook te hard?met die van mij lukt het nu,korte stukjes anders wil hij alleen maar harder,wel met martingaal om,want als hij zijn hoofd omhoog gooi heb ik weinig meer te vertellen,ik rij ook nog met rolletjesbit anders pakt hij het vast.slim paardje.
Ja ik zou gister maar dat ging niet lukken. Ben vanmiddag geweest, en oh wat hebben we genoten <3
Ja ik galoppeer wel met haar buiten, zelfs een geweldig handgalopje gedaan!! Echt wat een super gevoel is dat zeg. HEERLIJK! Oortjes erop, heerlijk dus.
Ze KAN zich wel heel sterk maken, en daarom rij ik altijd met een Pelham buiten. Dat is dus ook voor MIJN veiligheid, het geeft mij het gevoel dat ik haar veel beter bij me kan houden (wat dus ook zo is) :)

charmedxlove

Berichten: 335
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: anna paulowna - noord-holland

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:04

heb vandaag een berichtje gehad op de mail van iemand die een family paard zoekt ...
ik heb terug geschreven wat ze wilde horen gewoon ik heb niet gezegt dat ik hem niet echt te koop heb staan maar het zit tog nog altijd aan me te knagen...
ik wil wedstrijden gaan rijden en instructie heeft gezegt zijn galop word nooit helemaal goed en iemand die er buiten ritten mee gaat maken vind ik dan wel eerlijker voor hem dan ergens voor trainen waarvoor we nooit goed genoeg in kunnen zijn .
nu zit ik met handen in het haar wand we hebben tog altijd blijven denken verkopen als galop en alles beter gaat of houden.
ik had toen een ander paard op het oog dat nu ook nog te koop staat en ik wil tog de m/z halen als het lukt aangezien ik echt verder wil met wedstrijden.
wat zouden jullie denken, wat zou beter zijn voor hem...
ze wonen in den-haag en wonen bij het strand en kopen hem voor manege lesjes mee rijden en recreatie voor bos en strand ritten :)
ik vind roi geweldig maar als iets niet gaat werken...

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 19:30

Dat kunnen wij toch niet voor jou beslissen... ;)
Ik heb mijn eerste paard ook om dezelfde reden verkocht, dat was een leuk recreatiepaardje, maar door omstandigheden kwam ik met paard nr.2 ook niet verder dan de L1+1. Dit omdat ik zelf geen zin meer had! :oo Het kan gek lopen in het leven hoor.
Nu heb ik nog steeds geen Z-ambities, maar vind wedstrijden wel erg leuk. Bella zal ik er echter nooit, maar dan ook NOOIT voor verkopen! :D Die blijft haar hele leven bij mij, hoe gek het ook zal gaan lopen nog :D

charmedxlove

Berichten: 335
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: anna paulowna - noord-holland

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:47

ja :) ik bedenk me ook wat nou als ik later na me school studie en alles de paarden in ga ik ga nu paardenhouderij doen en wil nog paardensport gaan doen voor instructie.
Wie weet kom ik ergens te werken waarvan ik mezelf en nog wat paardn kan houden .
Ik ben nog maar 16 en het heeft ook geen haast wedstrijden rijden dus dan bedenk ik me wil ik roi daarvoor opgeven om eerder bij mijn doel te komen.
Hij is mijn alles en ik weet niet wat nou het beste zou zijn.
Ik denk ook niet dat ik hem verkoop maar tog blijft er knagen wat als.. Ik bekijk nu alle opties en weet niet echt wat het beste zou zijn