gewicht jockeys

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chrissie

Berichten: 3676
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:46

SaintAissa schreef:
BTW Chrissie, de grootste onzin kwam van jou, met +4 voor je materiaal!


Onzin? Heb je zelf wel eens een koers gereden?

Als je goed leest, vraag ik eerst of het gewicht 's ochtends of 's avonds is gewogen. Niet dat je voor het materiaal 4 kg mag rekenen :=
Indien het gewicht 's ochtends is gewogen en je 's middags een koers rijdt, kan je er vanuit gaan dat je nog eet en drinkt voor voldoende energie, kleren aantrekt en je materiaal. IK reken hier 4 kg voor. Als je al op minder uitkomt kan je lood meenemen.
Je zegt zelf dat het gewicht exact moet zijn zoals aangegeven, dan kan je beter iets meer rekenen dan minder.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: gewicht jockeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:59

Wat een azijnpisserswereldje zeg!
Mensen die iets niet snappen worden afgesnauwd en gekleineerd...
Dieptriest gewoon, je kunt toch ook fatsoenlijk antwoorde geven SaintAissa?

Simbaa
Berichten: 3966
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:23

Jeetje SaintAissa, ik schrik echt van jou!

Waarom kan je niet gewoon uitleg geven? Iedereen is hier toch om te leren en geeft antwoord met de beste bedoelingen.
Fijn dat je het beter weet, maar ik snap echt niet dat dat op deze manier moet.

Waarom moet het eigenlijk exact dat gewicht zijn? Als het meer is, heb je daar toch alleen jezelf mee?

Django_Mette

Berichten: 1376
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:35

SaintAissa schreef:
Wat lees ik hier een ONZIN zeg!!

Als je paard in de koers met 54 moet lopen, dat loopt hij ook echt met 54! niks minimaal, gewoon exact.
De jockey die dat rijdt weegt 53 kg of minder.
Als je met je allerlichtste materiaal rijdt, weegt dat slechts 2 kg. Je krijgt echter 1 kg ontheffing voor je bodyprotector, dus met 53 kg, kun je in de koers 54 rijden.
Als je lichter bent dan dat, kies je voor zwaarder materiaal, eventueel aangevuld met lood tot je de 54 bereikt.

Zo is het en al de rest zijn FABELTJES en ik denk dat Brainless over een gigantische zelfkennis beschikt, gezien zn naamkeuze!


Er is één dingetje dat ik niet snap. Je moet volgens jou EXACT 54 kilo wegen. Je zegt dat je met 53 kilo ook die koers mag rijden. Maar daarna komt weer dat als je lichter bent dan 54 kilo, dat je jezelf op moet gaan vullen met iets zwaars. Maar dan zou je toch ook met 53 kilo op moeten vullen omdat je dan lichter bent dan 54 kilo := Of zie ik dit verkeerd. :o

KingYasFenn
Berichten: 1430
Geregistreerd: 10-08-13

Re: gewicht jockeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:40

Tinkergekj,
je krijgt vanwege je bodyprotecter 1kilo ontheffing
dat verklaart de 54 kilo exact, maar ook 53.
dus eigenlijk moet je stellen : jockey is 53kilo met loodjes etc en dat doen een bodyprotector om.

volgens mij is het toch zo?

Django_Mette

Berichten: 1376
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:52

Ik vat 'm :D

Chrissie

Berichten: 3676
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:59

Als er een ontheffing wordt gegeven dan zou dat moeten kloppen..

Maar gezien de body protector van een jockey nog geen 500 gram weegt is dat ook weer een kromme regel.

En voor dat weer een persoonlijke aanval krijg.
Tijdens de monte koers op Duindigt moesten wij als monte jockeys onze bodyproctors laten wegen omdat de weger overtuigd was dat een body protector minimaal 1 kg moest wegen vanwege de veiligheid.
Zelfs een bodyprotector van level 3 haalde dat gewicht niet en zat het gewicht van alle protectors tussen de 200 en 600 gram.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:07

Simbaa schreef:
Jeetje SaintAissa, ik schrik echt van jou!

Waarom kan je niet gewoon uitleg geven? Iedereen is hier toch om te leren en geeft antwoord met de beste bedoelingen.
Fijn dat je het beter weet, maar ik snap echt niet dat dat op deze manier moet.

Waarom moet het eigenlijk exact dat gewicht zijn? Als het meer is, heb je daar toch alleen jezelf mee?

In de rensport heb je er dus niet alleen jezelf mee aangezien je ook nog zit met een weddend publiek.
Deze mensen kijken ook naar de gewichten en passen daar hun weddenschappen op aan.
Als de gewichten dus niet kloppen is het niet eerlijk tegenover deze mensen.

ruitje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 29-06-03

Re: gewicht jockeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:12

Dat is wel zo, maar in principe mag het wel toch? Alleen zal je minder gevraagd worden voor ritten als je extra gewicht meeneemt.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: gewicht jockeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:13

Nee het meeste wat je meer mag hebben is +3 en dit moet dan ook van te voren aangevraagd zijn.
Kom je er verder overheen dan mag je gewoon niet starten.

ruitje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 29-06-03

Re: gewicht jockeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:21

Ja, dus mag het wel... met +3 :+ ...Hoor dat toch echt wel eens omgeroepen worden....In de drafsport mag je wel met meer starten trouwens, dus er zit ook nog verschil in :)

Gini
Berichten: 17949
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 08:59

kyrkelover schreef:
Nee het meeste wat je meer mag hebben is +3 en dit moet dan ook van te voren aangevraagd zijn.
Kom je er verder overheen dan mag je gewoon niet starten.


Maar dus je mag wel met meer gewicht starten? Het moet niet exact zijn (liefst wel uiteraard, maar als je met 57 kilo start is het ook nog goed)?

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 09:03

Ik had ondertussen ook al bedacht dat het voor de weddenschappen moest zijn dat overgewicht niet mag.

Maar het juiste volledige antwoord is dus: 54 kilo betekent in principe exact 54 kilo, maar maximaal 3 kg overgewicht mag, mits van te voren aangevraagd.

Gini
Berichten: 17949
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: gewicht jockeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 09:06

Ok, nu is het volledig en duidelijk. :)

SaintAissa

Berichten: 626
Geregistreerd: 14-12-04
Woonplaats: Aarschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:03

Chrissie schreef:
SaintAissa schreef:
BTW Chrissie, de grootste onzin kwam van jou, met +4 voor je materiaal!


Onzin? Heb je zelf wel eens een koers gereden?

Als je goed leest, vraag ik eerst of het gewicht 's ochtends of 's avonds is gewogen. Niet dat je voor het materiaal 4 kg mag rekenen :=
Indien het gewicht 's ochtends is gewogen en je 's middags een koers rijdt, kan je er vanuit gaan dat je nog eet en drinkt voor voldoende energie, kleren aantrekt en je materiaal. IK reken hier 4 kg voor. Als je al op minder uitkomt kan je lood meenemen.
Je zegt zelf dat het gewicht exact moet zijn zoals aangegeven, dan kan je beter iets meer rekenen dan minder.


Ik ben beroepstrainer in de rensport, lieve Chrissie, ik zal mn reglementen wel kennen, denk ik zo?
Jij rijdt monte, hou het daar dan ook bij en betrek dit niet op de rensport. De regels zijn namelijk absoluut niet hetzelfde en nee.... jockeys eten en drinken niet voor de koers. Integendeel, die zitten in de sauna en gaan hardlopen in zweetpakken.

Het is dood en doodjammer dat er steeds foutieve informatie wordt gegeven over de rensport en dat mensen die graag iets willen leren, het verkeerde leren.
Afleren is moeilijker dan aanleren! Helaas gaat dit veeeeel verder dan alleen virtueel op een forum!

Chrissie

Berichten: 3676
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Frl

Re: gewicht jockeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:27

Beroepstrainer in de rensport? Dan zou ik helemaal een andere manier van communiceren aannemen, maar dat terzijde.

Volgens mij heeft de TS nu voldoende informatie wbt het gewicht van een jockey.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: gewicht jockeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:32

wow...misschien is het handig om te beseffen dat Monté regels en Renregels anders zijn...voor we elkaars hoofd eraf bijten

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: gewicht jockeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:39

Jullie kunnen nu wel met z`n allen commentaar hebben op SaintAissa , maar ze heeft wel gelijk!

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:45

ThreeFingers schreef:
Jullie kunnen nu wel met z`n allen commentaar hebben op SaintAissa , maar ze heeft wel gelijk!

Maar dat kan ze ook wat aardiger overbrengen. Op een manier van ''Nee chrissie, dat is niet helemaal waar want bij rensport en Monte heb je verschillende regels. :) '' En niet '' WAT EEN ONZIN LEES IK HIER ZEG, BRAINLESS HAAR REACTIE PAST ECHT BIJ HAAR NAAM''.
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 16-12-13 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:50

SaintAissa schreef:
De regels zijn namelijk absoluut niet hetzelfde en nee.... jockeys eten en drinken niet voor de koers. Integendeel, die zitten in de sauna en gaan hardlopen in zweetpakken.


Je mag er ook van uit gaan dat deze vraag niet door een beroepsjockey wordt gesteld, maar iemand die kennelijk op basis van haar eigen gewicht wil weten of ze (als amateur?) een 54 kilo-paard zou kunnen rijden. En dan is een vraag wanneer heb je je gewogen helemaal niet zo'n rare, en kan het zeker een paar kilo uitmaken of je je 's morgens weegt of 's middags, voor een gewoon mens.

Gini
Berichten: 17949
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:51

ThreeFingers schreef:
Jullie kunnen nu wel met z`n allen commentaar hebben op SaintAissa , maar ze heeft wel gelijk!


Het commentaar gaat niet over wat ze zegt, maar de manier waarop ze het zegt. Daar mag absoluut iets van gezegd worden. Mensen iets aanleren doe je niet door afblaffen.

Chrissie

Berichten: 3676
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:52

Dat er verschillende regels zijn snap ik, dat lijkt mij logisch.
Zoals ik al eerder schrijf, IK reken +/- +4kg als ik naar mijn gewicht 's ochtends kijk en op het moment dat ik een koers rij. En ja, hierbij reken ik ook de eetbehoeftes want niet eten en drinken voor een koers om zo laag mogelijk te blijven gaat er bij mij niet in en zou ik ook zeker niet willen stimuleren bij jonge meiden.

Ik hoef mij gelijk niet te halen, maar hoef zeker ook niet afgeblaft te worden op de manier waarop SaintAissa dit doet.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:59

SaintAissa schreef:
Ik ben beroepstrainer in de rensport, lieve Chrissie, ik zal mn reglementen wel kennen, denk ik zo?
Jij rijdt monte, hou het daar dan ook bij en betrek dit niet op de rensport. De regels zijn namelijk absoluut niet hetzelfde en nee.... jockeys eten en drinken niet voor de koers. Integendeel, die zitten in de sauna en gaan hardlopen in zweetpakken.

Het is dood en doodjammer dat er steeds foutieve informatie wordt gegeven over de rensport en dat mensen die graag iets willen leren, het verkeerde leren.
Afleren is moeilijker dan aanleren! Helaas gaat dit veeeeel verder dan alleen virtueel op een forum!

Het is vooral doodjammer dat iedereen die maar een beetje interesse in de rensport heeft, gelijk zich gaat terugtrekken door jouw botte en horkerige gedrag. Dan mag je volwassen zijn en paarden trainen, dan nog hoef je niet zo'n overmatig agressieve toon aan te slaan....

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: gewicht jockeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:04

Mijn punt is, dat nu iedereen het over SaintAissa haar gedrag heeft, en dat wat ze eigenlijk schrijft aan nuttige informatie beetje verloren gaat...

Gini
Berichten: 17949
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: gewicht jockeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:05

Inderdaad, dat krijg je nu, inderdaad. Reden te meer om gewoon netjes met je medemens om te gaan.