Is een draver ook geschikt voor iets anders dan draf?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Djorf_6
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-03-15

Is een draver ook geschikt voor iets anders dan draf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 17:19

Zoals de titel al zegt. Is een draver geschikt voor dressuur, springen of western? Ik zie namelijk niet zo vaak dravers en zou er graag wat meer over willen weten. Heb je zelf een draver die je gebruikt voor iets anders dan draf sport? Dan zou ik graag een foto willen zien :j .
Als er iemand is die best veel over dravers weer zou ik graag wat meer willen weten over dravers, maar ik weet nu even geen andere vraag.

Alvast bedankt voor de reactie's

muzzy17

Berichten: 619
Geregistreerd: 15-11-09

Re: Is een draver ook geschikt voor iets anders dan draf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:21

Had vroeger een dravertje die word nu recreatief en dressuur matig gereden. Ken wel meer dravers die dressuur rijden en nog goed ook. (geen grand prix niveau hoor :-p)

ElineR

Berichten: 1846
Geregistreerd: 18-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:22

Ken ook een draver die dressuur doet. En eentje die polocrossed :D. Dravers kunnen genoeg hoor. Niet voor de Olympic natuurlijk maar ze kunnen het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:23

Je kan ruitje hier op bokt benaderen, die weet veel van dravers af en schoolt ze om van koerspaard naar recreatiepaard als ik het goed heb.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:24

Voor endurance worden ook wel eens dravers gebruikt.

xxmariskaXX1
Berichten: 63
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: utrecht

Re: Is een draver ook geschikt voor iets anders dan draf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:26

ik heb een draver op proef gehad nou... na een week was ik er klaar mee wat een beest compleet doorgedraaid naja is per paard verschillend natuurlijk maar voor mij komen er geen dravers meer haha

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:27

Yezzi schreef:
Je kan ruitje hier op bokt benaderen, die weet veel van dravers af en schoolt ze om van koerspaard naar recreatiepaard als ik het goed heb.


Dat klopt!

Ik heb een Draver waarmee ik dressuur ( nog wel B), af en toe spring en waar ik lange ritten mee maak.
En er zit een prima galop op.


Tevens zijn ze ook cool in het hoofd. Na wat oefenen kan ik dit met hem:


Het lijken net gewone paarden ;)!

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Is een draver ook geschikt voor iets anders dan draf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:30

Een draver is, verrassend genoeg, ook gewoon een paard net als ieder ander paard en kan, in de basis, gewoon gebruikt worden net zoals ieder ander paard.
Dus ja, het kan ook springen en ja, het kan ook dressuurmatig werken en ja, ook western en ja, ook om mee buiten te rijden etc.

veKing

Berichten: 224
Geregistreerd: 14-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:30

wij hebben ook dravers en we rijden ze voornamelijk recreatief. omdat ze op de baan zijn geweest en toen goed getrained zijn ze eigenlijk nergens bang voor, super makkelijk op vreemd terrein en heel beleefd/mensengericht.
mijn kleine zusje rijdt er zo op weg, ze doen heel voorzichtig met haar. Zelf spring ik ook nog met ze en gaan we binnenkort misschien wat meer verdiepen in crossen en endurance.

Chinas

Berichten: 817
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:30

Ik ben met mijn draver heel variërend bezig geweest. Ik heb veel dressuur gereden, (mijn zusje was met hem L2 startgerechtigd), daarnaast hebben we ook crosstrainingen gedaan, regelmatig gesprongen en als laatste heel veel buitenritten gemaakt.
Hij blonk nergens echt in uit, maar hij was op wat lager niveau hartstikke veelzijdig.

Toevoeging: hij heeft koersen gelopen.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Chinas op 30-03-15 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

evelien_89
Berichten: 206
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: Deventer

Re: Is een draver ook geschikt voor iets anders dan draf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:36

Heb zelf ook een draver gehad en vond hem zeer veelzijdig! hij was kompleet groen in alles maar pakte alles zo snel op. Heb met hem schapen en runderen gedreven, veel grondwerk gedaan, op blok staan en over de wipwap, natuurlijk veel buitenritten, op de ponyclub wat basis dressuur en ook barrel race en pole bending. Alles waren eerste keren voor hem maar hij deed het toch maar. Vind het een super ras.

Djorf_6
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 17:37

Chinas wat leuk! Heb je meer foto's?
Mijn zus gaat best vaak naar stal het reelaer. Wat grappig *D

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:37

Goof schreef:
Een draver is, verrassend genoeg, ook gewoon een paard net als ieder ander paard en kan, in de basis, gewoon gebruikt worden net zoals ieder ander paard.
Dus ja, het kan ook springen en ja, het kan ook dressuurmatig werken en ja, ook western en ja, ook om mee buiten te rijden etc.

:+
Joh echt? Moet ik het toch maar even aan Cal vertellen :).

JustHorses

Berichten: 1295
Geregistreerd: 20-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:37

Ik heb ook een gekoersde draver!
Zit een goeie draf en prima galop op (heeft overings wel wat tijd gekost maar je leert er veel van) ook doen we aan springen en crossen wat hij erg leuk vindt en al aardig kan :j
Dravers zijn erg coole paarden in het hoofd en erg lief naat hun baasje die echt voor je door het vuur gaat. Ook is die van mij erg sociaal naar andere paarden!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:46

Ik heb een 19 jarige draverhengst, genaamd Kanway (v. Diamond Way). Hij heeft 7 jaar lang op de baan gelopen en daarbij 150.000 euro verdient, hij heeft oa. de Breeders Crown gewonnen.

Daarna ben ik nog met hem klasse 3 endurance startgerechtigd geraakt én zijn we zeer succesvol in de mensport.
We mennen nu in het Z dressuur, waarbij we regelmatig 8'en halen voor bijv. de galopwissels. Nog een paar winstpunten, en dan gaan we ZZ dressuur starten!
Verder rijden we ZZ vaardigheid, waarvan 2x Nederlands Kampioen op de Hippiade (2012 en 2014)
Én we rijden ook nog eens klasse 3 samengesteld ('marathons', tweedaagse wedstrijden). Hij is nu 19 jaar en nog steeds actief in de mensport op dit niveau.

Ik heb er een fantastisch paard aan, hij heeft een gouden karakter en laat mij nooit in de steek. Mijn overige paarden (NRPS / KWPN) kunnen zijn niveau niet evenaren (tot nu toe dan, wie weet wat de toekomst brengt). Op wedstrijden heeft bijna niemand door dat het een draver is, alleen als we héél hard in de vaardigheid gaan wil ie nog wel eens een paar echte drafpassen laten zien. Verder doet ie bijna alles in galop. En ja, dát ook nog eens voor een draver die zoveel gekoerst heeft. Dat verschil van toen en nu weet ie dondersgoed!

Hij is verder kneiterhard op de benen en heeft nooit blessures gehad.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chroosje

Berichten: 937
Geregistreerd: 13-11-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:47

Mijn verzorgpony is een draver (misschien wel een kruising, weten we helaas niet zeker). Ik rij vooral recreatief met haar en ook dressuurlessen één keer in de week. Galop is een lastig punt omdat de vrouw waarvan ze hiervoor was alleen met haar wilde draven, al vanaf toen ze 5 jaar was, nu is ze 16, dus lastig aan te leren, maar het gaat steeds beter!

In mijn ervaring zijn ze erg veelzijdig! Ze kan flink hard crossen (rengalop over zandverstuivingen) en ook heerlijk in de bossen rijden. Op de weg lange ritten zijn geen probleem, een sprongetje hier en daar ook niet. Dressuurmatig kunnen ze best wel wat, natuurlijk geen grand prix niveau maar het is goed te doen, haha! Koel in der kop valt op sommige momenten wel mee, ze kan behoorlijk een hittepetit zijn, maar ze is heel erg betrouwbaar! Ook is ze wel op zichzelf, maar ze stelt zich steeds meer open naar mij. Anderen accepteert ze wel, maar niet van harte. Ook naar anderen paarden is ze wel verdraagzaam maar het blijft wel een dametje, haha!

Djorf_6
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 17:59

Carola, wat een prachtige hengst heb je! Hij heft zeker mijn vragen beantwoord. Dankje!
Chroosje, klinkt als een super leuke pony

Weet iemand de (gemiddelde) schofthoogte voor een draver?

evelien_89
Berichten: 206
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: Deventer

Re: Is een draver ook geschikt voor iets anders dan draf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:07

mijne was 15.3 hands high

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:08

bij ons opde manage vroeger liepen er 2 waar ik met julio de meeste rozetten bij elkaar sprong, jacco was meer van de les en de buitenritten maar beiden zeer gedreven!

Licor

Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:16

Caitlin_Me schreef:
Carola, wat een prachtige hengst heb je! Hij heft zeker mijn vragen beantwoord. Dankje!
Chroosje, klinkt als een super leuke pony

Weet iemand de (gemiddelde) schofthoogte voor een draver?


Ik denk gemiddeld 1.55/1.60
Maar de mijne is 1.70 en ik ken er ook een van 1.40.. dus er is veel variatie..
Sowieso veel variatie in uiterlijk maar ook in karakter ;)

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Is een draver ook geschikt voor iets anders dan draf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:39

Ik heb 2 dravers (waarvan een te koop) die ook gekoerst hebben.
Merrie ben ik veelzijdig mee.
Dressuur, springen, ...
Dit jaar start ik haar in de endurance wat leuk gaat!
Haar galop is nu haast niet meer te onderscheiden van een ander 'normaal' paard.
De ruin loopt wat dressuurbasis.
Foto's in m'n profiel.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:42

Wij doen alles behalve draven :D

Rijden TREC op T4-niveau, binnen en buitenland
Afbeelding

Kunnen een leuk dressuurproefje rijden
Afbeelding

Zij kan leuk springen. Ik niet :')
Afbeelding

en tegenwoordig rijden we ook wekelijks voor de wagen
Afbeelding

Ze kan gewoon alles een beetje :+ Als ze ergens in uitblinkt, is het in haar veelzijdigheid 8-) <3

CarinaR

Berichten: 11947
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Is een draver ook geschikt voor iets anders dan draf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:45

Kanway en Tammy zijn echt 2 ambassadeurs wat mij betreft.
Dravers zijn juist hartstikke veelzijdig.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:01

Dravers zijn inderdaad enorm veelzijdig! Ik heb met mijn draver endurance gereden. We waren geklasseerd voor klasse 3, maar ik heb de overstap nooit gemaakt. Alle wedstrijden die we hebben gereden zijn we goedgekeurd trouwens.

Ik werd 14 jaar geleden gewaarschuwd dat dravers een kronkel in hun hoofd hebben, maar daar heb ik niet naar geluisterd. De kronkel die ik nu heb, is dat ik niks anders meer wil dan een draver! :D

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:16

De diehard Dravers fans hebben gesproken *\o/* !

Ze zijn heerlijk veelzijdig, werkwillig, leergierig en leuk eigenwijs.

Cal is rond de 1,60 :)