Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Jockey rijden maar waar!!

 
Profiel   

Lieve allemaal,

Ik wil al een tijdje ontzettend graag in de rensport meedoen. Ik wil gewoon graag een jockeyrijder worden, amateur of niet maakt niet uit.

Nou heb ik natuurlijk gekeken op internet maar ik kan niet helemaal vinden wat ik zoek.
Ik zie veel ruiters die alleen maar de paarden trainen en geen leerlingen.
Dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met vinden wat ik zoek.

Ik ben 20 jaar en ik heb 10 jaar rijervaring. Ik ben op zoek naar een stal in de buurt van nijmegen, ik heb geen rijbewijs dus het moet enigszins bereikbaar zijn met het openbaar vervoer.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
alvast bedankt!

Gianna
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-17 19:39 



 
Profiel   

Deze bokker is jockey: memberlist.php?mode=viewprofile&u=142309

Misschien kan je haar om wat tips vragen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-17 19:53 



 
Profiel   

Volgens mij is de rensport niet heel actief in Nederland... Maar ik wens je veel succes met je zoektocht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-17 20:00 



 
Profiel   

Misschien kun je kijken net over de grens daar is de rensport meer actief dan hier heb ik het idee. Of vraag kyrkelover hier op bokt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-17 21:30 



 
Profiel   

In Boxmeer zitten een aantal renstallen en verder Duindigt in Wassenaar. Geen idee wie waar zit tegenwoordig (woon al 10jr niet meer in NL) maar kyrkelover hier op bokt is inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-17 07:28 



 
Profiel   

Dit heb ik ook eens gegoogled en er zit er zover ik weet 1 in Nederland. Ongeveer in t midden geloof ik. Zou als ik jou was ff Google!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 17:23 



 
Profiel   

ik dacht dat er in engeland een opleiding daarvoor is. Hier in nederland niet echt geloof ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-18 12:38 



 
Profiel   

Boxmeer idd! Bokker Ruitje uit mijn hoofd weet miss meer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-18 12:42 



 
Profiel   

TS: ik sta op een renstal en hier is het eigenlijk de regel dat je als stalruiter begint. Eerst alleen de makkelijke paarden en de rustige ritten en naarmate je beter wordt mag je ook al eens een vlotter of progressiever werkje doen of een moeilijker paard tot je klaar bent voor het echte snelwerk. Pas als je goed genoeg bevonden wordt, kan je een statuut als leerling of amateur aanvragen. Er moet tenslotte een trainer je een rit willen "geven". In Engeland zijn er geloof ik wel opleidingen, maar hoe dat werkt weet ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-18 13:13 



 
Profiel   

Zat er vroeger of nog niet een renstal in Sevenum. Pubben of zoiets?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-18 13:21 



 
Profiel   

Er zitten meerdere renstallen op Duindigt in Wassenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-18 20:44 



 

petitparis schreef
TS: ik sta op een renstal en hier is het eigenlijk de regel dat je als stalruiter begint. Eerst alleen de makkelijke paarden en de rustige ritten en naarmate je beter wordt mag je ook al eens een vlotter of progressiever werkje doen of een moeilijker paard tot je klaar bent voor het echte snelwerk. Pas als je goed genoeg bevonden wordt, kan je een statuut als leerling of amateur aanvragen. Er moet tenslotte een trainer je een rit willen "geven". In Engeland zijn er geloof ik wel opleidingen, maar hoe dat werkt weet ik niet.

De British Racing School en Northern Racing College bieden inderdaad cursussen aan. De NRC ben ik niet zo bekend mee, maar ik weet dat de BRS voor mensen onder de 23 een gratis cursus van 9 weken aanbiedt met het oog op een carrière als jockey. Ze hebben ook een 5-daagse cursus Transition to Racing die zich meer richt op mensen die als track rider aan de slag willen.

Als je professioneel de rensport in wilt, TS, zou ik het buiten Nederland zoeken. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-18 00:41 



 
Profiel   

Yup, ik ben in Engeland bij de British Racing School geweest. Erg gaaf!
Enkele jaren geleden ook mijn proef gereden en vergunning op Duindigt om in de koers te rijden. Ook in de zomer in Schotland op een renstal gewerkt en in het buitenland gekoerst.
Maar het is wel HEEL hard werken. Ik reed dagelijks 3-6 (soms zelfs 7 paarden in hele drukke periodes) in de training en hou rekening met een zeer pittige fitness test hihihi.

Maar het valt allemaal onwijs mee als het je passie is ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-18 16:52 



 
Profiel   

https://www.renstalwolters.com/team.html
https://www.facebook.com/daan.klomp?ref=br_rs

net over de grens in Duitsland
https://www.facebook.com/NibbleStarStables/

Neem maar eens contact op met deze mensen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-18 16:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen