Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 64 van de 66 [ 1636 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De engels volbloed

 
Profiel   

Gaan stilstaan zou bij die van mij ook niet werken. Dan heeft ze veel te veel tijd om verhalen te verzinnen.
Gewoon aan het werk. Schouderbinnen en andere zijgangen werken goed bij haar (kan je ook aan de hand doen) en als ze echt druk is doe ik veel kleine 8-tjes, slangenvoltes etc. Zo veel mogelijk van richting veranderen. Dan moet ze vanzelf trager gaan en opletten of ze raakt helemaal in de knoop met de voetjes.

Aan de longe hetzelfde, overgangen, richting veranderen en eventueel ook aan de hand zijgangen om haar bij de les te houden.

Als ze hoog in energie is heb ik geen tijd om af te wachten en rustig aan te doen. Dan moet ze bezig gehouden worden.

Pensionstal is op een boerderij. Tractors rijden op en af, beesten lopen rond (paarden in hun wei maar de koeien gaan wel eens onbedoeld aan de wandel), er loopt een pad over het erf dat vaak door 4x4's en quads gebruikt wordt voor off-road werk.
Het is dus druk op het erf maar dat mag geen reden zijn om hotel te worden.
Ik zeg niet dat we altijd en overal zen rond hobbelen maar vaak lukt het wel.
Voornaamste is zelf kalm blijven en zoals petitparis zegt er zelf geen ding van maken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-17 11:50 



 
Profiel   

Gezien ik zelf met een blessure loop vanaf aug, staat Phoebe stil. nu heeft mijn actieve zoon bedacht, dat hij haar maar gaat inspannen, want hij is met de marathon wedstrijden, met onze 2 tuigers niet heel succesvol. Deze paarden zijn vrij lang en Phoebe niet dus...
Ik zag dit niet helemaal zitten, maar voor ik het wist had hij haar ingespannen en in de bak geoefend. DE 2e keer kon hij wel naar buiten, vond hij en deed haar in 2 span met de haflinger van zijn groom. Zo kwam hij dus langs, terwijl ze voor de 2e keer ingespannen was, ik was perplext, maar het ging goed,

[ img ]

Ze loopt wat met haar hoofd omhoog, wat er ongemakkelijk uit ziet, maar doet het goed. Hierna heeft hij haar nog enkele keren alleen voor de wagen gehad, maar het gaat prima.
Zoals het er nu voorstaat, heeft ze in mei, haar eerste indoor marathon.... we zullen zien :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-18 22:56 



 
Profiel   

Hahaha naajaaaa zeg :D
Die zoon van jou die doet t ook gewoon zo he, prachtig! En knap dat ze het zo rustig oppakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-18 00:13 



 
Profiel   

3 mrt haar eerste wedstrijd, ik ben benieuwd. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 22:48 



 
Profiel   

3 maart al :P. Dan pakt ze het heel goed op, beter dan een tuiger hahaha. Ik ben benieuwd, hopelijk vindt ze het spelletje leuk. Jammer dat ik nog geen zoon heb die ment :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 00:05 



 
Profiel   

het is toch niet doorgegaan. Ik sprak hem daags ervoor aan, hoe hij dit voor zich zag. Van een rondje weg en bos, zo een parcour in ?? Ja ja dat hadden anderen ook al gezegd, volgens hem kon het makkelijk, maar iedereen liep te zeuren, dus hij heeft het toch maar met een tuiger gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-18 22:37 



 
Profiel   

Wat leuk een ev topic!

Ik meld me graag met mijn dame van 20 (24 april alweer 21!) Early Girl (v. Boden's ride xx). Door haar ben ik wel echt verliefd geworden op de engels volbloed, en nu ze wat ouder is kijk ik een beetje om me heen voor vervanging, maar ik heb 2 dingen waar ik tegenaan loop.

1. Ondanks dat ze een tijd kreupel is geweest, zijn we nu weer aan het opbouwen en het kan haar niet snel genoeg gaan. Er zit voor haar leeftijd nog zo veel pit in! We kunnen niet meer terug naar ons oude (recreatieve) Z dressuur Z springen niveau, en dat zit mij en haar erg dwars. Vooral haar. Omdat we aan het opbouwen zijn, gooi ik er wat meer zijgangen in wat haar nog enigszins tevreden houdt, maar je merkt aan haar dat ze baalt dat ze niet meer kan wat ze kon. Ze is dus echt bloed fanatiek. Echt op pensioen is er voor haar dus ook nog lang niet bij :D Die foto met dat beentje ook, die is begin dit jaar genomen nadat ze met een sprintje alle andere paarden achter zich liet. Mevrouw had geen geduld meer om te wachten en gaat dan schrapen :')
2. Heb veel op internet rondgekeken naar een leuk veulen oid als vervanging, maar niks spreekt me zo aan als een ev. Alleen al de veelzijdigheid! Met Early heb ik dus z dressuur en z springen gereden, we hebben cross gedaan én een tijdje meegetraind voor de 120km met een endurance ruiter die niet altijd alleen wilde rijden (ivm gezelligheid). Daarnaast het exterieur <3 , daar kan in mijn ogen alleen een kneiterdure kwpn'er tegenop en ik heb gewoon geen tienduizenden euro's over voor een paard. En als laatste het karakter, wat een lekkere beesten. Super dapper en sterk en ongelovelijk slim. Ze weten precies wanneer ze zich in moeten houden en wanneer het tijd is om de leiding over de groep te grijpen. Dus stel dat het moment daar komt om Early van dr pensioen te laten genieten, waar kan ik dan het beste kijken voor een leuke vervanger?

Hebben jullie ook ervaring met ev's op pensioen? Die van mij loopt zich liever kapot dan dat ze rustig in de wei staat. Ook met het opbouwen van de training, liever kreupel in galop een sprintje dan rustig stappen, mafketel dat het is (gelukkig luistert ze heel goed)


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-18 16:31 



 
Profiel   

@ Santos: gelukkig en jammer dat het niet is doorgegaan, was toch een enorm risico met een onervaren paard.

@LauraEarly: zo herkenbaar, alleen dat de mijne helemaal niet terug te nemen is als je zo op buitenrit voluit laat gaan. Wil altijd voluit en als ze niet mag, hangt ze mij liever in de struiken en bomen :+
De dag dat ze op de weide niet als een idioot rondcrosst, is de dag dat ik mij enorme zorgen moet maken. Ook al is de mijne deze maand nog maar 13 geworden, ik zit wat met hetzelfde probleem. Na elke blessure of rustpauze wil ze meer dan ze kan, het is bovendien ook nog een stijve hark. Hierdoor begint het voor mij ook frustrerend te worden om telkens terug van 0 te moeten beginnen, als we goed op dreef zijn trainen we PSG-niveau en na 2 weken "rust" omwille van drukke periode, slecht weer of ziekte, heb ik terug een krab met taktfouten.
Heb wel het geluk dat als ik ooit terug een EV wil, dan heb ik voor het kiezen, ken 2 fokkers en sta op een renstal waar regelmatig "afdankertjes" zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-18 20:31 



 
Profiel   

@petitparis, Ik heb er altijd op gelet dat er een hele goede rem op zit, ze gaat te snel en te enthousiast om voluit te gaan zonder rem. Ja die van mij wordt ook echt super stijf! Net een hark. De laatste keer dat ik er voor het 'eerst' weer op ging kon ze niet eens normaal stelling geven. Gelukkig is dat wel weer vrij snel terug!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-18 20:58 



 
Profiel   

Mijne kent helaas alle trukjes zoals bit vastnemen en teugels uit handen trekken, maar ze doet dit enkel en alleen wanneer ze denkt voluit te mogen of wanneer ik mijn renzadel gebruik. Bij het dressuren kan ze ook perfect op zit en mijn pinken gereden worden, maar een recht stuk waar ze 1x vlotter mag... Daar kan ik nooit meer "rustig" voorbij.
Strand, eerste keren zo voorbeeldig, rustig en braaf. Laat ze 1x kort stukje in rengalop, nog niet eens voluit en sindsdien trekt ze van zodra we de duinen afgedaald zijn de teugels uit mijn handen en danst van links naar rechts. Ben gestopt met naar zee te gaan, werd me echt te gevaarlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-18 21:13 



 
Profiel   

Vriendin van me heeft een leuke hengst te koop volbloed wel onder zadel maar nooit gekoers voor zo ver ik weet
LauraEarly schreef
Wat leuk een ev topic!

Ik meld me graag met mijn dame van 20 (24 april alweer 21!) Early Girl (v. Boden's ride xx). Door haar ben ik wel echt verliefd geworden op de engels volbloed, en nu ze wat ouder is kijk ik een beetje om me heen voor vervanging, maar ik heb 2 dingen waar ik tegenaan loop.

1. Ondanks dat ze een tijd kreupel is geweest, zijn we nu weer aan het opbouwen en het kan haar niet snel genoeg gaan. Er zit voor haar leeftijd nog zo veel pit in! We kunnen niet meer terug naar ons oude (recreatieve) Z dressuur Z springen niveau, en dat zit mij en haar erg dwars. Vooral haar. Omdat we aan het opbouwen zijn, gooi ik er wat meer zijgangen in wat haar nog enigszins tevreden houdt, maar je merkt aan haar dat ze baalt dat ze niet meer kan wat ze kon. Ze is dus echt bloed fanatiek. Echt op pensioen is er voor haar dus ook nog lang niet bij :D Die foto met dat beentje ook, die is begin dit jaar genomen nadat ze met een sprintje alle andere paarden achter zich liet. Mevrouw had geen geduld meer om te wachten en gaat dan schrapen :')
2. Heb veel op internet rondgekeken naar een leuk veulen oid als vervanging, maar niks spreekt me zo aan als een ev. Alleen al de veelzijdigheid! Met Early heb ik dus z dressuur en z springen gereden, we hebben cross gedaan én een tijdje meegetraind voor de 120km met een endurance ruiter die niet altijd alleen wilde rijden (ivm gezelligheid). Daarnaast het exterieur <3 , daar kan in mijn ogen alleen een kneiterdure kwpn'er tegenop en ik heb gewoon geen tienduizenden euro's over voor een paard. En als laatste het karakter, wat een lekkere beesten. Super dapper en sterk en ongelovelijk slim. Ze weten precies wanneer ze zich in moeten houden en wanneer het tijd is om de leiding over de groep te grijpen. Dus stel dat het moment daar komt om Early van dr pensioen te laten genieten, waar kan ik dan het beste kijken voor een leuke vervanger?

Hebben jullie ook ervaring met ev's op pensioen? Die van mij loopt zich liever kapot dan dat ze rustig in de wei staat. Ook met het opbouwen van de training, liever kreupel in galop een sprintje dan rustig stappen, mafketel dat het is (gelukkig luistert ze heel goed)


[ [url=m/pb2fjm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JCPMLj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WDJwgV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-18 10:11 



 
Profiel   

Ik ken het mijn volbloed word 25 en top fit nog nooit blessuren gehad of ziek,heeft nooit gekoers en ook nooit er voor getraind. Ik heb haar zelf wel verpest want ik was zelf 12 jr toen ik haar kreeg dus veel gecrosst door het bos en veld. En dat doet ze nu nog steeds graag ik heb wel alle controle

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-18 10:15 



 
Profiel   

Haha mijn hartje gaat toch echt uit naar de merries keona, maar super lief dat je mee denkt :D

De mijne kreeg ik op mijn 10e, dus wij hebben ook wel dingetjes gedaan die ik nu nooit meer zou doen, maar ach daar doe je toch niks aan, daar leer je alleen maar van :j

25 en top fit! Goed bezig! De mijn krijgt wel wat ouderdoms kwaaltjes (artrose) en ze heeft een paar keer een beetje pech gehad. Vandaag heb ik weer gereden, een buitenritje en daarna nog een stukje door de bak. Omdat we al een tijdje niet kunnen galopperen was ze vrij fris buiten, maar ze liep zo goed dat we een paar keer een lange zijde hebben gegaloppeerd. Waar ze van de week als een bezetene begon te rennen, was ze nu super braaf met als resultaat: helemaal rad! We kunnen nu het laatste stukje opbouwen en dan kunnen we iig weer in drie gangen rijden en zonder zorgen een buitenritje maken. Toevallig zijn alle trappende paarden verhuisd uit de kudde, dus hopelijk heb ik haar aan het eind van de zomer weer een stuk beter! De laatste tijd begint mijn hoop wel weer echt te groeien :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-18 17:04 



 
Profiel   

Ben ook merrie mens dus snap je, maar fijne hengst zou ik ook niet laten staan. Ruinen hoef ik niet
LauraEarly schreef
Haha mijn hartje gaat toch echt uit naar de merries keona, maar super lief dat je mee denkt :D

De mijne kreeg ik op mijn 10e, dus wij hebben ook wel dingetjes gedaan die ik nu nooit meer zou doen, maar ach daar doe je toch niks aan, daar leer je alleen maar van :j

25 en top fit! Goed bezig! De mijn krijgt wel wat ouderdoms kwaaltjes (artrose) en ze heeft een paar keer een beetje pech gehad. Vandaag heb ik weer gereden, een buitenritje en daarna nog een stukje door de bak. Omdat we al een tijdje niet kunnen galopperen was ze vrij fris buiten, maar ze liep zo goed dat we een paar keer een lange zijde hebben gegaloppeerd. Waar ze van de week als een bezetene begon te rennen, was ze nu super braaf met als resultaat: helemaal rad! We kunnen nu het laatste stukje opbouwen en dan kunnen we iig weer in drie gangen rijden en zonder zorgen een buitenritje maken. Toevallig zijn alle trappende paarden verhuisd uit de kudde, dus hopelijk heb ik haar aan het eind van de zomer weer een stuk beter! De laatste tijd begint mijn hoop wel weer echt te groeien :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-18 20:16 



 
Profiel   

Ik herken het wel dat ze maar al te goed onthouden waar ze hard mogen. Al ga ik ook wel express in stap of draf over een galop pad. Levert me de eerste paar 100 meter een hele kwaaie merrie op maar ze kalmeert ook wel weer.
Behalve op geoogste graanvelden. Heb haar daar 1 keer voluit laten gaan (5 jaar geleden) en sindsdien wordt ze zeer energiek zodra ze er ook maar 1 hoef op zet.
Binnenkort ga ik voor de hobby ook eens met haar op de baan. Ze heeft niet gekoerst naar wel getraind en ik heb geen idee hoe. Dus dat kan een euhm interessante ervaring worden :+ .

Mooie merrie heb je Lauraearly.

Ik vind het knap dat je haar op psg niveau kan trainen petitparis, toch een mooie prestatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-18 20:32 



 
Profiel   

Mja het kostte wel bloed zweet en tranen en in vergelijjing met een wzrmbloed ziet het er maar heel "braaf" uit. Maar ja sta er eelf versteld van dat ze de laatste 2jaar zo enorm vooruit gegaan is. Xzt het dubbel zo triest maakt dat ik na een korte rustperiode (week) alweer vzn nul kan beginnen.
Helaas kalmeert de mijne niet altijd en overal. Haar doorzettingsvermogen en koppigheid wordt alleen maar erger met de leeftijd :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-18 09:36 



 
Profiel   

Wat heerlijk als je haar op pensioen kan zetten. Mijn eerste ev, van mijn profiel foto, is 24 jaar geworden. Hij liep al 2 jaar start kreupel, maar na een half uurtje trok dat weg. Helaas werd dat steeds slechter. Maar aan hem lag het niet, hij hield de vaart er wel in. Ik heb hem toen op Utrecht laten röntgenen en hij bleek 2 4tjes op de achterbenen en moest barsten van de pijn volgens de artsen. Ik had geen geld om hem op pensioen te zetten en heb hem na enige maanden overdenken toch laten inslapen. Ik ben hiervoor uit een ander topic gezet, die vonden me een dieren beul, dus veroordeel me nu niet meer.

MIJn huidige ev, is net zo geweldig als mijn eerste, dus ik snap dat je er weer een wilt. Ze kunnen ook zo lekker meedenken. Ze weet precies waar we altijd hard mogen en waar niet. Ik ben even uit de running geweest, maar kan na 5 maanden niet gereden te hebben, zo de les weer in. Hoewel ik zelf daar wel flink spierpijn aan heb overgehouden, ging zij prima. Ik had al eerder geschreven dat mijn zoon haar heeft ingespannen en dat gaat ook prima. Vorige week kom ik uit mijn werk, zit er een vreemd meisje ( 18, denk ik)op. Mijn zoon heeft zijn paard ingespannen ernaast. Ja, mam... we gaan effe naar het bos ?? oke... maar jij heb sporen aan meisje, lijkt me niet echt nodig . Oh, mag dat niet mevrouw... jawel hoor, maar lijkt me niet echt nodig hoor...
Maar ik durf haar er wel zo mee weg te sturen, zo braaf is ze... en..... ze kwamen heel huids terug en ze wil nog wel een keer. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-18 21:57 



 
Profiel   

Pensioen zal voor die van mij ongeveer 2 weken zijn, dan krijgt ze last van ataxie en loopt ze kreupel. Elke dag bewegen houdt haar goed (prognose van twee verschillende dierenartsen die mekaar niet hebben gesproken), dus echt een stil staan pensioen zit er voor die van mij niet in.

Het inslapen snap ik heel goed, heb er zelf ook aan zitten denken omdat ik niet wist of het goed zou komen. Ook ik stuitte op veel onbegrip omdat ze nog zo goed is. Alleen mensen die hetzelfde mee maken of hebben meegemaakt begrijpen dat sommige paarden echte doordouwers zijn. Bij mij op stal is iemand met hetzelfde probleem dus konden we mekaar steunen en met elkaar praten. Ik moet zeggen dat dat wel heel fijn is, het begrip. Ik vind dat je een goede keuze hebt gemaakt santos, jij kent het paard het beste. Paarden worden vaak veel te laat ingeslapen omdat mensen blijven proberen het op te lossen zonder realistisch te zijn. Alleen maar lof voor je santos, het is een super moeilijke beslissing!

Dat slimme vind ik ook zo gaaf aan ze! Ze weten precies waar ze hard kunnen, daarom probeer ik net als thioro altijd wat anders te doen. Heerlijk hé dat ze zo ontiegelijk dapper en veelzijdig zijn! Ik zag dat je zoon m voor de kar had gezet, zo gaaf! Braaf peerd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-18 17:52 



 
Profiel   

Leuk topic. Mag ik mee praten? Hier eerder en ev gehad en nu één van 2 jaar :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-18 08:10 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Leuk topic. Mag ik mee praten? Hier eerder en ev gehad en nu één van 2 jaar :)

Tuurlijk, er is alleen niet zoveel activiteit meer.

Hier ook niet zo'n leuke vooruitzichten. Mijn 13-jarige EV merrie was mank achteraan en na uitverdoven en foto's wordt toch gedacht aan beginnende arthrose. Gezien de behandelingen niet echt aanslaan vrees ik dat het rijden voorbij is. Ik weet wel dat beweging bij arthrose belangrijk is, maar als ze echt mank lopen met ontstekingsremmers etc dan ga ik er toch niet meer opzitten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-18 08:22 



 
Profiel   

Balen petitparis.
Voor artrose zijn er wel meerdere soorten behandeling en mss vind je wel iets waardoor ze pijnvrij kan blijven, toch op z'n minst in de weide.

Welkom Avalanche.

Hier ook niet veel te melden, we doen het heel rustig aan momenteel. Ze heeft wat rugproblemen gehad door een zadel dat niet meer past (heeft 5 jaar goed dienst gedaan maar nu gaat het niet meer). Een fikse discussie met een ruin heeft het dan nog erger gemaakt.
De rug is nu behandeld en beter. Nieuw zadel zit in de pipeline maar heb door aankomende verhuizing momenteel zelf weinig tijd dus ze staat in de weide beetje dik te wezen en af en toe eens een buitenritje.
Heb er gelukkig een heel brave voor, die kan een week of 2 stilstaan en toch gewoon braaf haar ding doen. De zotte jaren zijn er een beetje af.

M'n laatste berichtje hier was dat we een keer op de piste gingen gaan.
Was ook een leuke ervaring.
Baan van 2500m, we zijn in een rustige trainingsgalop rond gegaan, alleen de laatste 400m heb ik een sprintje gevraagd waar ze geen nee tegen zei :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-18 10:08 



 
Profiel   

Die van mij word komend jaar weer 25 en nog erg fit je kunt er ook gewoon nog mee rijden en mankeert zo niks,soms heb ik wel idee dat ze wat dement is

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-18 11:25 



 
Profiel   

mijn eerste EV heb ik recent "terug" gevonden, merrie is 20 heeft best wat tegenslag gehad. Maar ze heeft echt een gouden thuis gevonden, kosten nog moeite worden gespaard om haar een leuke oude dag te bezorgen. Als het uitkomt, ga ik haar eens een bezoekje brengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-18 11:42 



 
Profiel   

Oh, wat fijn dat ze zo goed oud worden. Die van mij is 2 en zeer puberaal :)) maar ze is erg lief als ze je kent, en zeer respectvol, van nature al. Eigenlijk is ze heel zachtaardig. Maar ik verwacht dat ze zeer pittig zal zijn met rijden, ze is erg sensibel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-18 13:35 



 
Profiel   

Hier niet zoveel bijzonders te melden ook. Ja heb een heel mooi meisje gekregen <3 <3 <3 . Daardoor dit jaar niet zo fanatiek gereden :o. Maar dat gaan we volgend jaar goedmaken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-18 13:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 64 van de 66 [ 1636 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen