De engels volbloed

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thioro

Berichten: 4001
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:48

Leuk Hanne, mooie merrie! Hoe heet ze?

Veel succes met de revalidatie nog en veel plezier met je nieuwe paard.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:12

Haar naam is Koning's Hinde! Hinde als roepnaam is gewoon ook al goed. :P

En dankje! Is niet volledig mijn paard, staat niet op mijn naam maar heb er wel heel veel vrijheid mee! :j

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 22:35

Leuk vooruitzicht Hanne! extra motivatie om te revalideren :)

hier een dip! Na een grote snijwonde op mijn EV's bil wilde ik vandaag rustig aan terug beginnen. Wat een drama |( Galop zag er niet uit en na 2 voltes aan de longe sloeg ze in "paniek" kon haar amper terug stoppen. Nu staat ze compleet verzuurd zielig te kijken...

Diddykong

Berichten: 1475
Geregistreerd: 09-05-12

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 00:36

Oh Hanne wat goed! Ze heeft een leuk koppie. Heel veel plezier met haar, ik kijk uit naar de eerste rijfoto's. Kan ze al springen?
Petitparis balen!! Hoe komt ie aan zo'n wond? Hoop dat het snel weer oke is. Winterfell liep na haar wond ook niet goed. Ze galoppeerde zelfs overkruisd, had ik haar nooit zien doen daarvoor. Maar dat is helemaal goed gekomen. Dus duim dat t voor jou ook meevalt.
Misschien weten jullie het? Ik weet niet of er iemand is die iets springervaring heeft? Mijn vaste lesgever wat minder dus haar kan ik t ook niet vragen. Winterfell durfde in het begin niet te springen. Dus ik ben begonnen met balkjes lopen en dat deed ze super en later kleine sprongetjes (want de baas is ook niet zo'n held ;)). In het begin stopte ze veel maar nu doet ze eigenlijk alles springen, soms met een beetje aanmoediging. Alleen kan ik nu geen balkjes meer lopen. Want daar springt ze dus over. Of tussen als er wat meer op een rij liggen. Dan maakt ze er een soort in uitjes van of zo. Hoe krijg ik dat er nu weer uit. Aan de hand doet ze dit en ook als ik erop zit. Gek paard ;)

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 08:35

goh een vd weidemaatjes heeft haar waarschijnlijk in de omheining gejaagd toen ze hengstig was. En zij kan als ze gaat "zitten" om kort te draaien/af te zetten net onder de bovenste afstandshouders op de omheining. Jammer maar helaas.

Niet direct een idee ivm het springen, De mijne zal ook eerder alles springen als ik ze laat doen. Maar ik heb maar 2 of 3 initiatie springlessen met ghaar genomen en verder een paar keer vrij springen.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:06

Ze is eigenlijk nog niet echt doorgereden. :) Enkel zadelmak gemaakt en de basis erop maar das nu ook al eventjes geleden. Dus ze heeft eigenlijk heel goed kunnen uitgroeien! De tegenstanders van te vroeg veel rijden, zullen blij zijn. :P Ze is geen ottb.
't Is eerste veulen van de eigenaar en door die emotionele waarde wil hij ze niet verkopen, maar zelf rijdt hij niet ofzo. Dat zal mijn taak worden! *\o/*
De eigenaars hebben haar nog niet echt goed zien springen maar van wat kleinere sprongen in vrijheid waren ze blijkbaar toch niet ontevreden. Maar springen zal zeker nog niet voor direct zijn, eerst de dressuurbasis er goed op! :j

Thioro

Berichten: 4001
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:36

Wat een stom ongeluk met die wonde Petitparis. Hopelijk snel beter. Het blijft wel een hittepit jouw merrie he?

Echt een leuke kans Hanne, geniet er van.

Ik laat m'n merrie redelijk vaak balkjes draven aan de longe (ook goed voor haar knie) en dat doet ze goed. Vaak begint ze dan echt verend te lopen. Ik kan nog niet te veel met afstanden spelen, dan gaat ze idd springen en panikeren. Onder het zadel lukt dat beter. Moet wel zeggen dat ze aan de longe perfect aan de hulpen staat dus ik kan daar goed tempo controleren, onder het zadel is dat soms een ander verhaal.
Ze springt graag maar is er wat onbezonnen in. Zoals met alles is het voornaamste: rust in het kopje krijgen.
Voor de rest gaat mijn merrie goed *hout vasthouden*, ze houdt haar ijzers aan, heeft geen gekke dingen. Maar ze is zelf zo gek als een deur en heet onder het zadel, heb er m'n handen vol aan soms.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:51

Dankjewel, zal ik zeker doen! :)
Hinde is voorlopig een droom voor een volbloed op fysiek vlak. Goeie platte rug met stevige achterhand, geen gigantische schoft, draagt (nog) geen ijzers, heeft de smid niet veel nodig, heeft geen dekens nodig gehad, bleef op gewicht in de winter, ... Klonk en klinkt als muziek in de oren! *\o/*

Diddykong

Berichten: 1475
Geregistreerd: 09-05-12

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 14:31

Wow, is het wel een volbloed Hanne :+ Qua gewicht en ijzers mag ik ook niet klagen. De smid zei laatst zelfs dat ze normale voeten begint te krijgen. En ze is supermooi op gewicht gebleven. Ik heb er een acupressurist bijgehaald een tijdje geleden. Ik vind het nog steeds moeilijk te geloven, ben zelf meer van de wetenschap. Maar sindsdien ziet ze er zoveel beter uit. Dat ik toch niet kan ontkennen dat het iets gedaan moet hebben.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:39

Ja echt wel! :D Welke afstamming hebben jullie volbloeden? Bij Shuddy Northern Dancer al op 2e lijn (opa), bij Hinde wat verder (4e). Ook zie ik bij Hinde Bold Ruler terug, vader van oa. Secretariat.
Wat ik eerder nog ontdekte was dat Shuddy birdcatcher in zijn bloedlijn heeft, verklaart ook meteen de onbekende minieme weinig witte vlekjes dat hij had. :P

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:48

Mijn eerste EV had als opa ook Northern Dancer, wat toen (rond 2000) heel normaal was.

Mijn huidige merrie heeft geen grote namen als directe (groot)ouders. Vaders kant draagt wel 3x Native Dancer en Moeders kant 2x Northern Dancer (tot 5de generatie bekeken)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 17:09

Iemand toevallig konig shuffle in bloedlijn? :P

Diddykong

Berichten: 1475
Geregistreerd: 09-05-12

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 17:25

Geen konig shuffle te vinden. Maar wel bold ruler en northern dancer wat verder weg in de afstamming. Verder geen echt grote namen geloof ik. Haafhd (haar vader) was wel redelijk succesvol. En de opa van haar moeder geloof ik ook. Maar mij zegt het dan weer niet zoveel. Ze is zelf in elk geval nooit een briljant renpaard geweest. Maar ik hou niet minder van haar

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 17:27


Thioro

Berichten: 4001
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 20:44

Mijnes heeft langs vaders kant 2x Northen dancer, langs moeders kant ook 2x. Verder geen grote namen *niet dat ik er iets van ken*.
Ik heb wel een keer wat resultaten van haar directe familie bekeken en het zijn geen hoogvliegers.
Haar vader is ook jong overleden door een beenbreuk.
Zelf heeft ze nooit gekoerst.

http://www.pedigreequery.com/anitas+ambition

Maar als recreatiepaard is ze geweldig en ik heb er een hele fijne merrie aan. Vandaag 2u buitengereden en ze was tegelijk goed voorwaarts en heel gehoorzaam. 2u rondstruinen in het bos zonder een kat tegen te komen. Heerlijk.
Laatst bijgewerkt door Thioro op 28-04-16 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 20:48

Iedereen met northern dancer heeft ook birdcatcher. :)

1Boefje

Berichten: 3968
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:32

Misschien kan hier iemand me helpen.
Voor als vaderdagcadeau lijkt het me gaaf mijn man eens op een oefenrenbaan te zetten op een echt renpaard, ipv zijn ex renpaard. Is er iemand die mij kan helpen?

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 23:16

gezien het seizoen volop bezig is denk ik niet dat er een trainer snel zal toestaan iemand vreemd met de paarden te laten rijden, . Momenteel alleen stalruiters die ook licenti hebben voor in koers of die al jaren komen rijden... Bij de arabieren komt soms iemand "nieuw", maar dat is dan niet voor snelwerk en ook niet met paarden die koersklaar zijn.

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 07:49


santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 23:27

mooie hengst, jammer dat mijn merrie is dicht genaaid. :(

ManonvanEs

Berichten: 82
Geregistreerd: 22-02-14
Woonplaats: Kampen

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:29

Wat een prachtig paard!

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 08:10


Thioro

Berichten: 4001
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:09

Merries kan je ook terug openzetten Santos, als je echt een veulen wil.

Wij hebben laatst nog eens een onderlinge gereden, vinden we leuk. En we waren foutloos, 2de vanwege tijdsverschil. Het is jammer dat ik geen tijd heb om haar echt te trainen, zouden we ook officieel kunnen gaan.

Afbeelding

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:19

Die lijkt er echt fun in te hebben thioro :)

Blijkbaar zit ik hier met de enige geflipte EV. Gisteren gereden en echt dik dik spijt van gehad. Gaat ze de laatste tijd zo fijn en ontspannen en dan omdat er een ander paard over de renbaan gegalopperd komt _-:(
Omhoog springen (steigeren en dan op het einde toch ook maar rug bol maken en met achterbenen van de grond springen), stuurloos, tegen begrenzend been ingaan (lees zo snel mogelijk zijwaarts lopen), continu met hoofd slaan en teugels uit handen proberen trekken, trippelen en hupsen, niet vooruti te branden of poging tot idioot ervandoor gaan. |(
Ik word echt te oud voor dit soort fratsen. Hoe meer ik haar probeer vooruit te rijden (zonder toe te geven aan voluit ervandoor gaan) hoe feller/krachtiger ze springt/bokt/... Dus veilig is het ook niet

Thioro

Berichten: 4001
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:36

Omdat ze mee wilde met het andere paard?

Vervelend is het wel en ik wil je best geloven als je zegt dat jouw LS een categorie apart is.
Een beetje gehuppel of teveel turbo onder de kap is niet erg, maar ongecontroleerd of zelfs gevaarlijk gedrag zou ik ook niet blij van worden.