De harddraver

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 19:46

ik heb razorblade vaak zien lopen...samen met drie kwart duindigt bokkers.
maar uhmm, turbotaal wordt niet zo gewaardeert hier op bokt

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 20:26

je valt in herhaling roos
ik weet niet precies meer of razorblade zo goed liep of niet...haar naam viel me altijd op, vooral omdat ze vaak in dezelfde koersen liep als razorsharp.
als je er een topic over opent zijn er zat dravermensen die er iets over kunnen vertellen

WendyBZ

Berichten: 13136
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 20:35

record van 18,3 en een winsom van 2895 euro.

deborahke

Berichten: 247
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: belgie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 11:02

ik heb ook een draver een belgische draver
als jullie hier wat meer info over weten
foto's op aanvraag

en voor het rijden heb ik nog nooit zo'n lief paard gehad ze respecteert echt alles van mij... zo'n schat !

WendyBZ

Berichten: 13136
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 09:47

Razorblade is van Nevele Impulse uit Fabiena H, niet hamming. Hamming is de fokker.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 08:27

Arme Hamming dat hij zo'n beest door zijn piep eruit moet persen Haha! Grijnz

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 08:59

hahaha, keizersnede...vraag me af hoe niemand heeft kunnen zien dat hij dragend was Haha!

Peetje

Berichten: 693
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 08:23

Fabiena H heeft overigens erg leuke kinderen rondlopen. Vroeger hadden wij op stal Nippy Noya, een ruin. En een ander kind van haar (dus een zusje van jouw Razorblade) is de merrie Vogue, die zondag op Groningen in een hele grote koers loopt.

WendyBZ

Berichten: 13136
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 10:11

Nippy Noya loopt inmiddels in de endurance mee.

ilovejuno

Berichten: 2145
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Beek en Donk

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 17:54

ik heb ook een heele lieve amerikaanse draver.
hij heeft gelopen in duitsland. ik rijd er nu endurance en dressuur en veel recreatief mee.

_Karolien

Berichten: 147
Geregistreerd: 15-11-05
Woonplaats: Oosteeklo (België)

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:42

Ik heb Leader Padd onder mijn hoede (Coktail Jet x Tessa d'Arlau), en sinds kort ook Jade Doré (Bijou du Bignon x Cyndie de P)
Beiden hebben op de baan gelopen, als ik me niet vergis zowel voor de sulky als monté... foto's in profiel

prestige
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-04-06

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:32

ik heb ook een draver.. zover ik weet een standardbred... maar dravers zijn er in heel veel soorten hoor! ik heb ook eens rond gekeken en ze hebben ook een bepaald ras dat ze trotteur noemen, en ze hebben ook gewoon russische dravers.. ik snap niet waarom al die paarden weer net iets anders moeten heten eigenlijk als ze toch niet veel verschillen! Tong uitsteken
mijn draver is Soleil de Vie.. misschien kennen jullie haar vader: Joie de Vie.. een topdraver zegt men..! Haha! en Soleil de Buv is haar zoon. die loopt momenteel veel op de renbaan dacht ik! maar mijn draver kan 60km/u hoor! we hebben het opgemeten. en ze is toch al 17 jaar... maarja, ze worden ook ieder jaar sneller! Haha! ik vind het altijd leuk om te zien die wedstrijden, maar jammer genoeg zijn er niet veel te zien bij mij in de buurt.. of beter gezegd: nooit! Boos! Tong uitsteken
groetjes!

PS: Soleil de Vie heeft heel lang op de renbaan gelopen, maar kon al na 2 keer rijden in galop en ze kon ook 1m springen na veel trainen! maar dressuur kan ze absoluut niet! jammer genoeg... maar je kunt ook niet alles hebben he?! Haha!:P

WendyBZ

Berichten: 13136
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:35

Soleil de Buv is inderdaad een leuke Ja

Trotteur is draver in het Frans. Standardbred is de Amerikaanse draver. Het Franse stamboek is in principe gesloten voor buitenlandse dravers, al wordt er een keer in de zoveel tijd een Amerikaanse hengst toegelaten. De russische draver is de Orlov draver. Dit bloed is in de jaren 70 wel in nederland gebruikt, maar bleken niet veel beter te zijn.

yostrasammer

Berichten: 396
Geregistreerd: 12-07-06
Woonplaats: Heerhugowaard (Noord Holland)

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:31

ik heb op een entrainement stal stage gelopen.
daar trainde verschillende dravers zowel voor de sjulky en onder het zadel.
de paarden die trainde waren oa.
Sjon Steenwijk
Ushi Sammer
Taros Sammer
Stan Waterbron
Fentranss Jr
Ria Star
ik liep stage bij Arend de Wrede in Ureterp

madam
Berichten: 869
Geregistreerd: 10-05-06

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:34

sjulky? Haha!

WendyBZ

Berichten: 13136
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:01

Fenntranss heeft wel tegen Tammy gelopen, Fenn is nu trouwens ook rijpaard Knipoog Point heeft ook wel tegen een paar gelopen, Sjon Steenwijk weet ik zeker Ja

Schatjes

Berichten: 555
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Maasbracht

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:54

Ik heb ook een draver, jammergenoeg zonder papieren. Qua uiterlijk lijkt ze veel op een Amerikaanse draver zie onderschrift voor foto's. Ze is donkerbruin geen wit op enkele witte haren na. Nu Snap ik eidelijk wat ze steeds doet onder het rijden. Ze heeft gewoon 4 gangen. Ze kan draven, maar gaat dan al snel die pacer pasen doen (telgang) op zicht wel een lekkere snele gang. Maar als ik wil dat ze galopeerd doet ze dat ook gewoon, vaak al uit zichzelf. Verder kan ze geweldig springen alleen ik niet altijd. Dressuur kan ik me bij dravers niet veel bij voorstellen, omdat ik weet hoe moeilijk ze in de rijbak te rijden zijn. De ene dag is ze braaf en doet ze wat ik vraag, en de andere dag gaat ze als een gek door de bak, en heeft ze er helemaal geen zin in, maar bokken doet ze nooit. Ze is supper lief, en zou mij ook bijten, of schoppen. (kan natuurlijk per ongeluk altijd gebeuren met die rotvliegen). Ze is heel trouw aan mij, en niet zo aan vreemde mensen die ze niet kent.

yostrasammer

Berichten: 396
Geregistreerd: 12-07-06
Woonplaats: Heerhugowaard (Noord Holland)

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:57

sjon steenwijk is heel prettig paard om rijden

prompter

Berichten: 11158
Geregistreerd: 28-09-02

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:24

Schatjes schreef:
Dressuur kan ik me bij dravers niet veel bij voorstellen, omdat ik weet hoe moeilijk ze in de rijbak te rijden zijn.


Verward

Ik heb al heel wat dravers onder het zadel gereden, maar nog nooit eentje meegemaakt die "moeilijk in de bak te rijden was". En ik heb met mijn merrie een paar jaar dressuur inclusief wedstrijden met startkaart gereden, ben altijd in de bovenste helft van de uitslagen geëindigd. Alleen verder dan L2 wordt het moeilijk, maar daar naartoe is voor de meeste dravers en met goede instructie heel goed mogelijk.

joyce_SJarig
Berichten: 157
Geregistreerd: 15-07-06

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:16

hey.
effe iets heel anders Haha! als ik wedstrijden zie ben ik altijd zo bang dat ze vallen want ik hat het een keer gezien dat een paard viel en dat zag er niet!! leuk uit Huilen

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:58

het kan natuurlijk altijd een keer gebeuren dat er een ongeluk gebeurd, maar dat heb je bij alle takken van paardensport. het komt gelukkig niet zo heel veel voor

Inge_

Berichten: 3609
Geregistreerd: 18-05-06

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:26

ik heb ook een draver, en hij kan aardig galopperen terwijl hij vorig jaar nog op de drafbaan stond!

Loran_Nolen
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: op een erg fijn plekje

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:38

Ik heb zelf nu 2 dravers!

1 Loran -> die heeft tot 2002 ( meen ik) nog gekoerst, en daarmee dressuur ik, en lekker recreatief, maar ben nu ook bezig met vrijspringen. Dus hij kan best veel.
Hij is een 5 ganger, dus: stap, raf, galop, telgang en de tölt.

2. Benji Streak v. Bijlandt -> dat is een jaarling merrie, en heeft dus nooit gekoerst/ beleerd( logisch)
Haar vader Investment Banker heeft volgens mij wel gekoerst, maar dan vaak in Duitsland.

Meer info of evt. foto's kijk dan eens op mijn site: www.freewebs.com/draverloran

crownjumper
Berichten: 169
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Duitsland

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:26

Ik heb zelf een draver en hij is een Zweedse en Amerikaanse draver.
Is hij dan een kruising?

WendyBZ

Berichten: 13136
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:45

Nee, dat is een volle draver.