hebben jullie dit ook ? je overleden paardje is de beste ?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

hebben jullie dit ook ? je overleden paardje is de beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 21:36

hoi,

ik had even een vraagje . heel veel mensen kennen mijn verhaal volgens mij wel , en anders moet je maar even topic opzoeken of in mijn profiel kijken !

maar hebben jullie dit ook . dat je paard/pony wat overleden is gewoon de beste was ?
ik heb nu al sinds een tijdje een andere pony maar zij heeft zoveel dingen niet wat mijn overleden pony wel had . dus aan deze pony mis ik gewoon te veel . en Brenda (overleden pony ) zij was braaf ze deed alles voor me terwijl ik haar nogmaar 1 jaar had . en noortje (nieuwe pony) heb ik nu ong. 6 maanden maar zoveel dingen kan ik nog niet met haar doen wat ik met Brenda wel kon ! Brenda was dus gewoon 1 pony die super speciaal en het beste was .
hebben jullie dit ook ?

gr. janise

borrie01

Berichten: 7714
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: heemskerk

Re: hebben jullie dit ook ? je overleden paardje is de beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:41

ik weet dat het moeilijk is maar probeer om je nieuwe paard als een ander paard te zien en niet alles te vergelijken met je overleden paardje.

ik heb het in het begin gehad met mn nieuwe paard had de oude verkocht. maar ik had het tegenovergestelde mn nieuwe paard is super lief terwijl de oude dat niet was. bij alles wat mn nieuwe paard goed deed zij ik dan dat wou die zwarte (zo noemde ik der altijd) nou nooit.

sterkte ermee.

NoGo

Berichten: 1902
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Re: hebben jullie dit ook ? je overleden paardje is de beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:45

Ja dat herken ik!
Maar wat borrie1 zegt je moet ze niet vergelijken.(je komt toch nooit een paard tegen die hetzelfde was als je eerste paardje)

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Re: hebben jullie dit ook ? je overleden paardje is de beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:58

nee, maar dat komt omdat het paard dat we hebben weggebracht dit voorjaar een nog volledige groene 3jarige was (met naar mijn mening heel veel potentieel) en we daarnaast 3 paarden hebben die zich al hebben bewezen in de sport en de omgang. Dat wil niet zeggen dat ik hem niet mis.

sarahdw
Berichten: 11
Geregistreerd: 05-07-06

Re: hebben jullie dit ook ? je overleden paardje is de beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:16

je moet je paarden niet vergelijken, misschien heeft je nieuwe iets meer tijd nodig?

ik ben eigenlijk juist heel erg blij dat mijn nieuwe paard (heb hem al 3 dagen :p) helemaal niet lijkt op mijn oude lieve vriendje..

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Re: hebben jullie dit ook ? je overleden paardje is de beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:41

Ik heb inderdaad wel vaak als ik het erover heb dat ik dan vergelijk met bailey.. Omdat dat gewoon een paard was waar ik DE klik mee had en waa rik alles mee kon, maar zo zou ik ook over hem praten als hij nog leefde..

Nu heb ik een neiuwe pony die ook erg lief is, maar ze is geen bailey.. maar ebn ondaks dat ik haar nog niet lang heb, helemaal gek op haar..

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Re: hebben jullie dit ook ? je overleden paardje is de beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:20

Ja, voor mij is en blijft Natal de beste..

A10
Berichten: 2870
Geregistreerd: 19-12-04

Re: hebben jullie dit ook ? je overleden paardje is de beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:05

Ik kan me dat wel voorstellen, mijn oude pony was 16 en doorgewinterd. Hup zo van stal t bos in langs de drukke weg. En dan met een jong beest dat je alles moet leren krijg je wel eens weemoed.

miloutjuhh
Berichten: 63
Geregistreerd: 21-05-06

Re: hebben jullie dit ook ? je overleden paardje is de beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:09

het is moeilijk..weet ik...maar deze pony heeft ook veel goede dingen..leer dat te zien..suc6 Ach gut

Quattie
Berichten: 99
Geregistreerd: 16-03-06

Re: hebben jullie dit ook ? je overleden paardje is de beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:03

Ik vergelijk men Pipo niet met men nieuwe pony Equador...
Het is wel zo dat als Equador iets doet, dat ik soms denk; Pipo deed dan dit of dat...
Maar Equador is Equador, en Pipo is Pipo...

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: hebben jullie dit ook ? je overleden paardje is de beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 15:58

Mystery is Mystery... En Gino is Gino...

Het heeft geen zin om ze met elkaar te vergelijken. Het zijn twee totaal verschillende paarden, met totaal verschillende karakters.

Maar Mystery zal hoe dan ook, altijd een heel speciaal plekje in mijn hart houden!!

Cha
Berichten: 247
Geregistreerd: 20-04-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: hebben jullie dit ook ? je overleden paardje is de beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:07

ik heb dat ook is nu anderhalf jaar geleden dat vagebond niet meer van mij is , nou hij was van eenvrouw maaar die kon er zelf niet op omdat ie maar cpony is en deed hem vanaf zijn 2e jaar tot 5jaar en nu nog steeds mis ik hem en heb ik ander paardje en ga ik ook afentoe denken van jaa vagebond was de leukste enso maar het heeft geen nut. en het is ook heel erg je wilt het dan toch terug maar soms moet je het maar laten gaan. Je 1e of het paard waar je dingen hebt mee meegemaakt blijft vooraltijd iets speciaals in je hart houden . en dat zal nooit veranderen.

_RobinA_

Berichten: 1423
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Louisendorf (Bedburg-Hau)

Re: hebben jullie dit ook ? je overleden paardje is de beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 16:37

Ja, bij mij wel. Maar dat komt ook omdat ik met Poca DE klik had. Ondanks dat ik haar nog maar een half jaar had, kon ik alles met haar doen.
Ik heb Sörli nou zo'n 11 maanden en ik moet zeggen dat het even geduurt heeft voordat ik hem kon "accepteren". Ik was hem steeds aan het vergelijken met Poca en hij was altijd iets minder zeg maar. Nu ben ik erachter dat je ook van twee paarden kunt houden en dat je de ene echt niet vergeet wanneer je van je nieuwe gaat houden. Ik ben nu stapelgek op mijn Sörli, ik kan echt niet meer zonder hem, maar dat was in het begin wel anders en dat lag echt niet aan hem....

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: hebben jullie dit ook ? je overleden paardje is de beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:43

Ieder paard is anders natuurlijk en met de een heb je een betere klik dan de ander. Ik heb nu Mike al bijna 4 jaar waar ik zo'n enorme klik mee heb. Met hem rijd ik western en zocht voor 1,5 jaar terug weer een dressuurpaard er bij. Ik had voor Mike ook wat KWNP'ers maar nooit een echte klik. Ik zocht en vond een geweldige zwarte merrie, te lief voor woorden in de omgang en klikte enorm onder het zadel. Helaas na 12 weken bij mij te zijn geweest heb ik haar al in moeten laten slapen. Daarna heb ik wel weer een 2e paardje er bij gekocht, maar ook niet dezelfde klik. Vind het erg jammer, in die paar weken tijd was ik sterker aan dat paard gehecht dan aan het nieuwe dat ik ruim een jaar heb gehad, nu wegens zwangerschap verkocht dan. Mike is overigens wel hier! Als het eenmaal klikt....

Soof_Don

Berichten: 31
Geregistreerd: 28-07-06
Woonplaats: Westerbork

Re: hebben jullie dit ook ? je overleden paardje is de beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:57

Ja dat heb ik ook! Mijn verzorgpaard (Harry) is 3 maanden geleden ingeslapen en ik mis hem echt verschrikkelijk. Ik hem hem echt heel lang verzorgd zeker een jaar of 5. Ik heb nu wel een eigen pony en daar ben ik super blij mee, maar toch blijft Harry de beste, leukste, liefste, knapste enz. Ik weet ook niet hoe het komt maar soms wou ik dat hij er nog was i.p.v mijn eigen pony. Ik heb altijd meer om Harry gegeven. Het gaat nu wel wat beter en ik hou echt heel veel van mijn pony maar Harry zal ik nooit vergeten!!!!

Sindbad

Berichten: 1860
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Beerta (Gr)

Re: hebben jullie dit ook ? je overleden paardje is de beste

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:53

Ik heb het ook, op 2 juni dit jaar werd mijn pony ingeslapen. We hadden haar al 8,5 jaar. Ze kwam bij ons toen ze bijna 3 was, ik was toen 6. Toen ze was ingereden zat ik er al vrij vroeg op en ze heeft me zo vaak zandlaten happen. Maarja, toen was ik ook maar 6/7

Verder hebben we alles samen geleerd, maar dan ook echt alles. Samen leren springen, buitenrijden, wedstrijden. Ze paste echt bij onze familie, ze had alles in zich om ons droompaard te zijn. En dat was ze ook, vooral de mijne.
We hebben er nog steeds veel verdriet van dat ze er niet meer is, ik zit zelfs alweer te huilen.

Maar wanneer je een nieuw paard hebt, ga je ook een verband leggen tussen je nieuwe, en je oude paardje. Maar dat kan je eigenlijk niet maken. Want niet ieder paard is hetzelfde, misschien het het nieuwe paard niet de dingen die de oude had, maar die heeft misschien wel weer andere leuke dingen.
Je kan ook niet verwachten dat hij precies het zelfde is, maar je moet het gewoon een kans geven. Als je langer met het paardje omgaat leer je het ook kennen, en krijg je er ook een goede band mee.
Het zal nooit meer het zelfde worden, maar met een ander paard kan je ook een leuke tijd mee hebben.

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Re: hebben jullie dit ook ? je overleden paardje is de beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:56

geen enkel paard kan antoon vervangen, maar dat wil ik ook niet, ze zal altijd speciaal blijven en ik zal haar nooit vergeten.
Ik denk wel vaak, met antoon kon ik dit, en met antoon deed ik dat, wat ik nu niet meer doe/kan.
het zal altijd anders blijven met een ander paard.

saffire
Berichten: 1468
Geregistreerd: 08-07-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: hebben jullie dit ook ? je overleden paardje is de beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 19:42

je overleden paardje zal altijd in je hart zijn
dat heb ik ook,maar laat je nieuwe paardje wel toe in je hartje dat heeft dat paard wel verdient
het kost wel tijd,maar het verdriet wordt minder
egt waar meis Ach gut

bassa

Berichten: 772
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Werkendam, Noord Brabant

Re: hebben jullie dit ook ? je overleden paardje is de beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:13

je overleden paardje is en blijft de beste omdat je daar aan gehecht ben en je gaat je 2 paardje toch vergelijken met je eerst paardje. en ja dan is je eerste paard beter meestal dan de 2de.
maar ach zo lang ze maar lief zijn en oud worden en vooraltijd bij je zijn daar gaat het echt om.

Coentjuh

Berichten: 9864
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re: hebben jullie dit ook ? je overleden paardje is de beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:15

Saidjah is/was mijn alles en niemand zal daar tussen komen. Zhivago is/was ook een schat van een paard.. Toch heb ik nu ook een hele goeie band met Coen. Saidjah zal boven aan blijven staan, maar toch heb ik deze paarden nooit echt met elkaar vergeleken.

Ieder paard is apart, uniek, er bestaat geen kopie van. En allemaal betekenen ze veel voor je en je houdt van allemaal, maar Saidjah.. ja das een verhaal apart Lachen Nummer 1...

dreamer1987

Berichten: 1727
Geregistreerd: 19-05-05
Woonplaats: Venlo

Re: hebben jullie dit ook ? je overleden paardje is de beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:00

dat heb ik ook inderdaad, ook al was boyke niet mijn pony. als ik aan het rijden ben denk ik vaak... met boyke ging dit allemaal veel beter en nu lukt het allemaal niet meer. met boyke was ik echt een team.

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Re: hebben jullie dit ook ? je overleden paardje is de beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:12

Ja dat heb ik ook...
Daarom ook heb ik het aanbod om half pension te doen met een paardje ook afgewezen... Eerst wou ik ook helemaal even niet meer rijden. gewoon omdat ik het zo moeilijk had met het verlies van mijn paardje. En ik had echt geen zin om me wéér te gaan hechten aan een paard dat ik toch vroeg of laat weer zou moeten afgeven. Ik dacht dat ik echt een paardje nodig had, dat ik voor de volle 100% zou kunnen vertrouwen, maar toen mijn (nu ondertussen al 1 jaar huidige) paardje mijn pad kruiste, bleek dit toch niet helemaal waar te zijn. Want dit was toen een 5-jarige merrie (nu pas 6 geworden), lichtjes dressuur aangereden, maar volledig groen op gebied van springen, en had op enkele keren na nog nooit haar eigen pistje verlaten. Maar dit was gewoon een nieuwe uitdaging, net wat ik nodig had.

In het begin liep echt niet alles van een leien dakje...Ze moest nog veel leren, en het was ook aanpassen voor allebei. mijn vertrouwen kwam wel snel trug, maar het duurde lang vooraleer ik me durfde hechten...We hebben beiden wel wat 'ups and downs' gekend, en ik heb vaak getwijfeld, maar op de één of andere manier, is onze band heel sterk (geworden).
Vergelijken KON ik gewoon niet, ze hebben dezelfde kleur, en er stroomt door beide paardjes springbloed, maar voor de rest, qua type, karakter, geslacht, onder het zadel, boven de sprong, naar een sprong toe,... ze zijn TOTAAL verschillend...!!! maar dat vind ik juist goed. Zo KAN ik ze niet vergelijken met elkaar. En ik weet, dat ik NOOIT nog zo'n paardje zal vinden als mijn Fresco, dat is gewoon niet mogelijk, en daar heb ik me al bij neergelegd, maar dit heb ik wel gedaan met de gedachte dat IEDER paard uniek is. En ook dat mijn huidige paardje ook geweldig is. Dat ze nooit zal worden als Fresco, dat weet ik wel. maar alsnog probeer ik er het beste van te maken. en ik weet, dat ze veel van Fresco leert en heeft geleerd, doordat Fresco mij een hele boel dingen heeft geleerd, die ik nu op haar kan overbrengen, zo draagt ze toch een stukje van mijn vorige paardje met haar mee...

Maar zoals elk mens moet beschouwd worden als een individu, beschouw ik ook mijn nieuwe paardje zo...Ik vind dat dat moet, want ze constant zitten te vergelijken (ik weet dat het moeilijk is...) is niet eerlijk t.o.v. je nieuwe paardje...Je moet hem of haar de kans geven zich te bewijzen, te ontplooien en te laten zien wie hij of zij ECHT is !! Want zij hebben ook een eigen karakter en zijn ook een 'ik' en daar moeten we respect voor hebben. Ze zijn wie zij zijn...net zoals wij mensen ook IEMAND zijn Lachen

_karin_

Berichten: 3926
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: hebben jullie dit ook ? je overleden paardje is de beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 19:20

Ik herken het helemaal. Ik heb een leasepony gehad, die ik zou kopen als ik terugkwam van vakantie, maar toen ik op vakantie was is hij plots overleden aan koliek. Hij was 3/4 haflinger en 1/4 arabier. Helemaal mijn type. Ik heb hem maar van maart-augustus gereden. Maar hij was dé ware. De pony waar ik al zolang op zoek naar was. Met hem zou ik het gaan maken. Zijn karakter,mijn karakter.. samen waren we gewoon één. En nu heb ik een andere leasepony. Al bijna een jaar. Het gaat steeds beter, en de klik begint (!) te komen, maar zo goed als het met die ene ging, zo zal het nooit met hem gaan. Maar ik zal hem met respect behandelen. Maar ik baal er stiekem zo van dat Santhos overleden is. Ik ben er eigenlijk nog steeds niet overheen. Verdrietig

Rashja

Berichten: 1281
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: dicht bij de Loonse en Drunense duinen

Re: hebben jullie dit ook ? je overleden paardje is de beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:26

Ik denk dat iedreen het wel een beetje heeft.
Ik moet zeggen dat mijn huidige pony heel veel op een overlede pony van mij lijk kwa karakter, uiterlijk helemaal niet maar kwa houding enz wel.
Ene kant ben ik er heel blij mee maar aan de ander kant ook weer niet.
Omdat ik nu gewoon dagelijk aan haar word herinerd zo dra ik op stal kom.
Opzich niet zo erg maar als je elke keer weer intranen uit barst is dat niet echt fijn.
Er zijn wel wat verschilen maar wat ik nu begin te merken is dat ik soms ze door elkaar ga halen.
Dat ik niet meer weet van of dit nu echt gedrag van Rashja was of van Wise guy.
En dat vind ik zelf wel jammer.
Soms lijkt het net nog net of Rashja er nog echt is.
Aleen dan in een jonger en kleiner lijf en ander kleur.
Bij beide had ik gelijk bij het begin een soort van klik.
Beide ging en gaat door het vuur voor mij ze doen echt alles.
Beide begroete me op precies op de zelfde manier.
En ga zo maar even door soms is het wel heel erg vreemt.
En zo zijn er nog meer van die tipiese dingen.

Hanin

Berichten: 1710
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Veenendaal

Re: hebben jullie dit ook ? je overleden paardje is de beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:59

Ik heb dit ook bij mijn vorige paardje.
Ik heb ook expres een totaal ander paard gekocht, om niks ermee te vergelijken. Maar die klik en die speciale band die ik met mijn eerste paard had, nee dat zal ik met geen ander paard krijgen!