Vaarwel, mijn mooie bonte Qui Que Bou

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samy

Berichten: 11079
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:11

Als stille meelezer uit je kraamstal topic wil ik je heel veel sterkte wensen!!

sjattukuh25
Berichten: 385
Geregistreerd: 01-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:18

Beste Ts,

Ik wil je graag een hart onder de riem steken dat je je absoluut niet schuldig hoeft te voelen dat je qqb destijds verhuisd hebt,immers wilde je het beste voor hem en was dit voor jou een op de voor de hand liggende keuze.

Ook ik had in 2013 een geweldige jonge ruin van net 4 jaar en ook ik had hem verhuisd naar een stal waar meer faciliteiten waren om hem te berijden, immers was hij net beleerd ohz. Wat er op die nieuwe stal wel was en op de oude niet waren esdoornzaden in de wei. Nog geen drie maanden later overlijd hij aan Atypische Myoapthie.

Lang heb ik nagedacht over wat als...... Ik hem niet verhuisd had?

Echter zijn dat nou eenmaal keuzes die we op dat moment maken tbv het dier zonder te weten welk en/of er gevaar achter kan schuilen.

Overal kan er iets gebeuren maar weet dat je het beste met hem voor had, zelfs toen bleek dat de prognose niet ok zou zijn als je hem liet behandelen.

Ik schrok me vanochtend wezenloos bij het zien van de foto's en ik kan alleen maar zeggen dat je de juiste keuze voor hem gemaakt hebt, uit liefde voor hem!

Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd maar bovenal voel je niet schuldig, immers uit liefde heb je gehandeld tot het laatste moment.
Laatst bijgewerkt door sjattukuh25 op 17-12-16 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

SofieHavan

Berichten: 1894
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-16 10:19

pol1 schreef:
Offtopic: Hoe kan het dat de opfok niets raars heeft gezien? Mbt de kaak?
Zoals andere al aangaven voor mij ook reden dat ik ze thuis hou, ik wil ze elke dag kunnen zien ( maar die mogelijkheid moet je wel hebben)!


Er was uitwendig eigenlijk niets te zien, zijn hoofd stond niet gezwollen, geen wondjes,... enkel zijn lipje hing een beetje en dat was dan te verklaren door de breuk in de onderkaak. Al de andere (onherstelbare) breuken waren niet te zien. Ook in de kliniek hadden ze die niet opgemerkt. T was maar omdat ik het bobbeltje voelde achter de kaaklijn dat ze een extra foto namen.

En de opnames zijn gemaakt met een CT scan.
(Iemand gaf de opmerking van de mooie beelden)
Doen ze slechts uitzonderlijk als via gewone RX de breuken niet duidelijk zijn, aangezien dit erg duur is (€800).

Ik wou hem eerst thuis houden, uiteindelijk toch voor de opfok gekozen omdat hij daar met leeftijdgenoten zou kunnen staan, hier staan enkel wat bejaarde pony's. Ook was hij al erg groot en sterk dus ik kon hem op mijn eentje niet zo goed pakken etc, daarom leek de opfok mij beter, daar was hij in handen van mensen met ervaring... uiteraard heb ik nu zoveel spijt, ik word verteerd door spijt en schuldgevoelens... :'(

0011223344
Berichten: 450
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Bij mijn paard in de tuin

Re: Vaarwel, mijn mooie bonte Qui Que Bou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:35

Ik denk dat je juist hebt gehandeld in het belang van je mooie veulen. Je hebt hem naar de opfok gedaan om hem de mooiste jeugd te bezorgen en hem laten gaan omdat hij teveel pijn zou hebben. Je bent niet schuldig aan wat hem is overkomen, je wilde hem het beste geven en door een vreselijke speling van het lot is het zo misgegaan. Nogmaals heel veel sterkte Y;(

Mondy

Berichten: 11878
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:42

Verdomme.... niet die blije Qui Que Bou :'(
Wat een ontzettend rot ongeluk, jouw mooie bonte droom.. wat ontzettend oneerlijk dat zo'n mooi mannetje maar zo kort bij je mag zijn :(:)


Heel erg veel sterkte!

Anoniem

Re: Vaarwel, mijn mooie bonte Qui Que Bou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:49

Alweer bijna 8 jaar geleden verloor ik mijn bonte hengstveulen op een leeftijd van slechts drie weken. Wat is het leven soms oneerlijk en wat kan het een pijn doen.....

Heel veel sterkte met het verlies van jouw knappe bonte man... neem je tijd om het te verwerken. Maar verwijt jezelf vooral niet dat je het had kunnen voorkomen, want dat kun je helaas niet. :(:)

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:49

Schuld en spijt gevoelens zijn totaal niet nodig. Dit is niet iets wat je verwacht. Had je hem thuis gehouden en er was wat gebeurd, dan had je gedacht; had ik hem nu maar in de opfok gezet.

Zo hadden wij ooit een (vaste) klant met 3 hengsten. De beste hield hij thuis, de andere 2 kwamen naar ons.
Ongeveer 3 maanden later is de hengst die thuis stond verongelukt. "Had ik hem nu maar naar jullie gebracht".

Vincy

Berichten: 1109
Geregistreerd: 14-01-05
Woonplaats: Zelhem

Re: Vaarwel, mijn mooie bonte Qui Que Bou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:54

Neeej!! Tranen in mijn ogen... :(:) |(
Wát een ontzettend naar bericht!!
Heb je topics gevolgd en leefde met jou en je mooie bonte droom mee. Wat verschrikkelijk dat het zo heeft moeten lopen... Ik wil je heel veel sterkte wensen, dikke knuffel voor jou :(:)

Lizz

Berichten: 8897
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:57

Wat ontzettend sneu.
Snap dat je schuldgevoelend hebt, maar je hebt de juiste beslissingen genomen in het welzijn van je mooie qqb.

Heel veel sterkte met dit verlies!

puppy1128

Berichten: 5019
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:14

Wat vreselijk en wat jong.. Heel veel sterkte gewenst! :(:)

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:23

Ohh Sofie, ik leef zo met je mee! Ik kan het nog steeds niet geloven
Ik kan alleen maar hopen voor je dat je je schuldgevoel eennplek kan geven, want jij kan er helemaal niets aan doen.
Je hebt hem naar een goede opfok gebracht waar al honderden veulens groot zijn gebracht.
Hij heeft de pech gehad verkeerd terecht te zijn gekomen.
Dat kan bij ons allemaal gebeuren.
Ik wens je enorm veel sterkte en hoop dat je je verdriet een plek uiteindelijk kan geven.
En als ik daar op welke manier dan ook bij kan helpen, weet je mij vast wel te bereiken.
Sterkte meis :(:)

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Vaarwel, mijn mooie bonte Qui Que Bou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:30

Ach Ts, wat een gruwelijk verpletterende uitkomst.
Ik snap dat je je schuldig voelt, maar je hebt gedaan wat ieder paardenmens zou doen. Kiezen in het belang van je pony. En in dit geval was dat gewoon de opfok. Het gaat 100 keer goed, misschien wel 1000 keer. Maar ooit gaat het eens fout, en dat was nu bij jouw kleine pracht het geval.
Maar ook hier heb je duidelijk laten zien dat je hebt gekozen in het belang van je pony. Ik denk dat je niks hebt om je schuldig over te voelen, maar dat je mag terugkijken op beslissingen die allemaal in het kader van een zo goed mogelijke toekomst, en de laatste beslissing een zo eerlijk mogelijk einde zijn genomen.

Ik wil je verschrikkelijk veel sterkte wensen. En ik hoop dat je, als het allemaal wat gesleten is, terug kunt kijken op de mooie en fijne dingen. En het jezelf niet meer kwalijk zult nemen.

joyfordogs
Berichten: 2112
Geregistreerd: 09-05-06
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:32

SofieHavan schreef:
pol1 schreef:
Offtopic: Hoe kan het dat de opfok niets raars heeft gezien? Mbt de kaak?
Zoals andere al aangaven voor mij ook reden dat ik ze thuis hou, ik wil ze elke dag kunnen zien ( maar die mogelijkheid moet je wel hebben)!


Er was uitwendig eigenlijk niets te zien, zijn hoofd stond niet gezwollen, geen wondjes,... enkel zijn lipje hing een beetje en dat was dan te verklaren door de breuk in de onderkaak. Al de andere (onherstelbare) breuken waren niet te zien. Ook in de kliniek hadden ze die niet opgemerkt. T was maar omdat ik het bobbeltje voelde achter de kaaklijn dat ze een extra foto namen.

En de opnames zijn gemaakt met een CT scan.
(Iemand gaf de opmerking van de mooie beelden)
Doen ze slechts uitzonderlijk als via gewone RX de breuken niet duidelijk zijn, aangezien dit erg duur is (€800).

Ik wou hem eerst thuis houden, uiteindelijk toch voor de opfok gekozen omdat hij daar met leeftijdgenoten zou kunnen staan, hier staan enkel wat bejaarde pony's. Ook was hij al erg groot en sterk dus ik kon hem op mijn eentje niet zo goed pakken etc, daarom leek de opfok mij beter, daar was hij in handen van mensen met ervaring... uiteraard heb ik nu zoveel spijt, ik word verteerd door spijt en schuldgevoelens... :'(


wat ontzettend pijnlijk en zuur en heel logisch dat je jezelf nu schuldig voelt, iedereen kan nu tegen jou zeggen dat dit niet zo is, maar dat hoort echt bij het proces waar je in zit.
Dat gevoel gaat hopelijk weer weg en dan besef en voel je hopelijk ook, dat dit soort stomme idiote, onverklaarbare debiele ongelukken, echt overal kunnen gebeuren.
2 weken geleden zag ik onze bijna 24 jarige, merrie, over de kop gaan, ze rende wat harder omdat ze naar een voerplek wilde lopen en struikelde en viel zo enorm lomp dat ik zeker wist dat ik de dierenarts moest gaan bellen, maar ze stond op en binnen een minuut liep ze weer goed, zij woont al bijna 8 jaar bij ons. Stomme ongelukken kunnen echt overal gebeuren, soms is een simpele glijder al voldoende om volledig in de prak te raken en soms gebeurd er iets veel heftigers en heeft een dier niets.

Heel veel sterkte, het is ontzettend zuur en pijnlijk en heel hard om op een dier op zo'n jonge leeftijd aan zoiets te moeten verliezen.
er gaan weer dagen komen waarop je kunt gaan genieten, vertrouw daarop, vergeten doe je hem nooit meer!

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:36

Pffff, heel heftig dit. Zo zie je maar dat het leven heel betrekkelijk kan zijn. En ja, ook ik snap dat je denkt "had ik maar"... Dat doet iedereen op zo'n moment, ik net zo toen ik te laat was voor mijn veulentje.
Ik hoop dat je op korte termijn weer een beetje de rust kunt vinden en weer kunt genieten van je merrie.
Veel sterkte Y;( :(:)

Ilona

Berichten: 2961
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: IJsland

Re: Vaarwel, mijn mooie bonte Qui Que Bou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 12:01

Neeee dit meen je niet! Mooie lieve qqb.. Heel veel sterkte..

anjali
Berichten: 15192
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Vaarwel, mijn mooie bonte Qui Que Bou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 12:31

Wat erg voor jullie. Gecondoleerd! En nee zoiets is op geen enkele wijze te voorkomen want overal en altijd kan er wat gebeuren.Dat noemen ze in India karma.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 12:38

Lieve Sofie, je verdriet is bijna tastbaar ;(

Begrijp goed hoe je je voelt, maar voel je niet schuldig...
Je hebt alles gedaan in zijn belang!
De met zorg uitgekozen locatie, je weloverwogen beslissing dat het voor hem daar leuker zou zijn en nu de meest verschrikkelijke beslissing van je leven!

Heb je het al aan zijn moeder verteld?
Doe het.
Spreek het uit, schreeuw het uit, huil uit bij haar.
Misschien helpt het je een beetje...

Heel dikke knuffel nogmaals van mij :*

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Vaarwel, mijn mooie bonte Qui Que Bou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 12:45

Wat verschrikkelijk TS... Jouw knappe mannetje ;(
Heel veel sterkte met dit immense verlies :(:) Je hebt gedaan wat het beste was voor hem, de opfok en nu het laten gaan. Ik hoop dat je dat over een tijdje een plekje kan geven :(:)

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 12:55

Die breuken! Oh wauw, arm, arm ding |(

Veel sterkte met dit verlies Y;( Geef alsjeblieft niet jezelf de schuld, je hebt helemaal geen rare keuzes gemaakt en je bent zelfs zo opmerkzaam geweest naar je veulen dat je hem een ontzettend lijden heb bespaard :(:)

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Vaarwel, mijn mooie bonte Qui Que Bou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 13:01

Wat een vreselijk verdrietig nieuws...
Ik had de zwangerschap op de voet gevolgd en wat een geweldig veulentje vond ik hem. Zeker met die prachtige naam.
Ik wens je heel veel sterkte.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Vaarwel, mijn mooie bonte Qui Que Bou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 13:24

Wat is DIT erg! Zo'n leuk mooi piepjong veulen, en helemaal zorgvuldig uitgestippeld waar de opfok zou gaan zijn... en dan zoiets.... ik ben sprakeloos, ontzet en denk; Waaróm? Waaróm nou?

Het antwoord zal nooit komen, het leven is soms onbegrijpelijk wreed.

Heel, heel veel sterkte, en maak je niet dol met onterechte verwijten... het is niet het eerste veulen dat door een onwaarschijnlijk rare manoeuvre het leven verliezen moet.... Maakt het niet minder ontzettend, overigens....

Kabayo

Berichten: 14094
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 13:42

Oh nee he... Wat vreselijk zuur.. Heel veel sterkte! Niet te geloven... Rust zacht QQB. Arm beesje
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 17-12-16 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 13:57

Alsof de opfok daar wat aan kan doen!Kabayo
Thuis kunnen er zeker geen ongelukken gebeuren.
Wat respectloos dit.
Laatst bijgewerkt door Silly1972 op 17-12-16 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Vaarwel, mijn mooie bonte Qui Que Bou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 13:58

Dat vind ik niet zo'n gepaste opmerking Kabayo :o soms zijn ongelukken niet te voorkomen en thuis kan het ook erg mis gaan.. het is tragisch genoeg.. :(

tassie

Berichten: 2856
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: Zutphen

Re: Vaarwel, mijn mooie bonte Qui Que Bou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 14:02

Jeetje wat een verhaal. Arm ding. Gelukkig is hem een langere lijdensweg bespaard gebleven