Freewheels Bubbles 15 april 1988

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Freewheels Bubbles 15 april 1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 18:50

Dag allemaal,

Vrijdag 12 maart 2017 is onder begeleiding van de dierenarts mijn merrie (kruising quarter/welsh) Freewheels Bubbles overgestoken naar de regenboog. Bubbles zou over een maand 29 zijn geworden, maar de artrose in haar benen werd te ondraaglijk voor haar.

Bubbles is op 13 maart 2004 op 15 jarige leeftijd bij ons in Frankrijk gekomen nadat haar 88-jarige Nederlandse eigenaar meneer A.J.W. van Leeuwen had aangegeven de verzorging niet meer aan te kunnen. Bubbles was een erg lief paardje in de omgang, maar ik heb haar nooit echt kunnen rijden omdat ze al toen ze bij ons kwam tekenen van kreupelheid vertoonde vanwege beginnende artrose.

In haar leven hebben een aantal mensen uit de westernsport haar gekend en misschien vinden die het prettig te weten dat ze bij ons in Frankrijk altijd in een groepje van 3 of 4 paarden heeft gelopen en dat ik denk dat ze het fijn heeft gehad bij ons.

Ik kan deze mensen niet meer vinden, maar misschien dat via Bokt en via mond tot mond dit bericht deze mensen ter ore komt. Het gaat om :
-familie Burgmeijer waar ze gefokt is op de Freewheels Ranch, (Willem is in '95 overleden),
-Judith Uittenbroek medefokster meen ik (Voorschoten)
-Ruben van Dorp die haar als veulen heeft getraind/verzorgd rond 1988-1989 (is naar usa verhuisd),
-Meneer van Leeuwen, Nieuwerkerk aan den IJssel, haar eigenaar van veulen totdat ze bij mij kwam (meneer van Leeuwen is overleden), maar kent iemand zijn dochter?
-Jan van Soldt die haar bij mij terecht heeft doen komen

Ik zou het vooral fijn vinden om het aan de dochter van meneer van Leeuwen te kunnen doorgeven.

Dank voor jullie meedenken, Monique

CloudDancing

Berichten: 1108
Geregistreerd: 23-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Freewheels Bubbles 15 april 1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 02:09

Heel veel sterkte met jullie verlies.
Helaas kan ik jullie niet verder helpen.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:40

Ook even voor je aan het zoeken geweest maar helaas, indien de oude man al 88 was in 2004 zal zijn dochter nu ook op een leeftijd zijn dat ze geen Facebook, linked-in heeft. Als ze zelfs nog in leven is want die is minstens de 70 gepasseerd. Had gehoopt een rouwadvertentie van de oude eigenaar te vinden maar nee. Ook de eventuele medefokster is niet te traceren tot nu toe.

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Freewheels Bubbles 15 april 1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 18:48

Hi wat lief dat je meegezocht hebt. Ik zit ook op 'dood' (beetje raar om te zeggen bij een dood paard :( ) spoor. Ik heb wel gezien dat zijn (dhr v leeuwen) huis nu voor de tweede keer van eigenaar aan het veranderen is, op funda vond ik dat. Ik heb ook een emailadres van Ruben van Dorp gevonden, maar dat komt onbestelbaar retour.

Tja, ik zat later ook te denken, misschien interesseert het wel niemand uit haar verleden dat ze is overleden.

In ieder geval bij ons hier hervindt de "kudde" (3 andere) zijn ritme. Twee waren alleen maar blij geloof ik dat ze er niet meer was, want bij hen was 3 teveel. Dus die 2 gaan goed. Maar het derde ponietje is nu een beetje solo. Soms mag ze wel bij die andere twee in de buurt komen, maar het is nog zoeken.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:49

Weet je ook wanneer de hr van leeuwen is overleden?? En wat hij vroeger voor beroep had??
Ruben van dorp zit gewoon op Facebook onder zijn eigen naam.

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Freewheels Bubbles 15 april 1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 19:34

O echt, ik heb helemaal niet op fb gekeken voor hem. Ik doe ook eigenlijk niets meer met mijn eigen fb, vandaar. dank voor de tip, ga ik ff op kijken.

Meneer van Leeuwen, tjee, die was al 88 toen ik Bubbles van hem naar Frankrijk liet komen en dat was 13 jaar geleden. Weet alleen dat ie overleden is, maar niet welk jaar.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Freewheels Bubbles 15 april 1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:39

En je weet zeker niet hoe zijn dochter heette , je kunt ook nog de eigenaren van de oude woning vragen(indien ze er nog wonen) of ze eventueel nog gegevens hebben van de dochter. Meestal word bij verkoop van een woning wel een adres gegeven waar de post heengezonden kan worden.

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Freewheels Bubbles 15 april 1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 19:43

Heb ik ook aan gedacht, maar dat vond ik te ver gaan. Ik heb ook gedacht om die makelaar erom te vragen, maar als het huis al voor de 2e keer op de markt staat, moet ik ook nog eens gaan zoeken naar de vorige vorige eigenaar. Aangezien er eigenlijk al die tijd dat ze bij ons was geen belangstelling vanuit NL getoond is voor haar, vroeg ik me eigenlijk af waar ik die moeite voor doe. tja.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Freewheels Bubbles 15 april 1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:47

Het is ook maar net de vraag hoe snel de oude eigenaar achteruit is gegaan, hij was wel 88 toen Bubbles bij je kwam. En toen zal zijn dochter ook al 65 zijn geweest of zo iets en die had waarschijnlijk niets met paarden.

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Freewheels Bubbles 15 april 1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 19:49

Tja misschien. Maar mevrouw van Leeuwen was nog wel in leven en die dochter was wel gek met Bubbles meen ik.

ik probeerde vrienden te worden op fb met Ruben, maar hij heeft het max aant vrienden bereikt. En via zijn Vandorpinc. of vandorpreining kan ik geen bericht sturen via messenger.

Maar het was een goeie tip van je.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:51

Ik neem aan dat ook in Frankrijk een overlijden van een paard moet worden doorgegeven aan de paspoortuitgevende instantie. Als daar bekend is dat het paard is overleden kunnen de vorige eigenaren en betrokkenen toch, mochten ze interesse hebben en in de toekomst gaan informeren, langs die weg vernemen dat ze er niet meer is?

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:51

Op hun site staat ook een contactformulier wat je in kunt vullen maar ik betwijfel of Ruben nog wel weet van Bubbles, die heeft er zo veel onder het zadel gehad en dan moet het wel een hele speciale zijn.

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:52

Wat lief dat je ze dit wil laten weten!

Sterkte!

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Freewheels Bubbles 15 april 1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 19:59

Hi Bigone, dat was dat siteform/emailadres wat niet meer werkte. helaas. En ja ik denk dat Bubbles heel speciaal voor hem was. Het was het eerste veulen dat hij getrained heeft in de westernsport. Ik zal hier eens een opgooitje doen in de westernsectie op bokt. Kijken of dat wat oplevert.

@Sokje, tja, ik zou zelf zulke dingen wel willen weten, dus ik dacht misschien anderen ook wel.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Freewheels Bubbles 15 april 1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:16

Je kunt ruben vandorp misschien niet toevoegen als vriend maar wel een bericht sturen, misschien leest hij het want hij is nog wel actief op zijn fb pagina

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Freewheels Bubbles 15 april 1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 20:21

O kan dat wel? Ik dacht als je geen vrienden was dat dat niet kon? Ga ik meteen doen! dank je!

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 09:58

Dit is al een oud topic, maar ik lees dit nu pas..

Ben je toen wat verder gekomen met informatie over de mensen die je zocht?

Op het westerngedeelte van bokt kunnen misschien meer mensen je helpen, de namen die je noemt zijn daar bekend.

Overigen ken ik Freewheels Bubbles zeker wel van naam :j
Ik heb ook ergens nog foto's van dhr Van Leeuwen te paard, maar ik weet dan niet zeker of dit Bubbles is, of een vorig paardje..

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Freewheels Bubbles 15 april 1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 12:03

O dat zou gaaf zijn Cer als je die foto's nou zou hebben, meneer van Leeuwen heeft volgens mij altijd Bubbles gereden. Op het westernforum is de post weggehaald ivm dubbelpost omdat ik het daar ook had gezet. En er hebben wel wat mensen gereageerd die haar gekend hebben, maar niet de mensen die ik zocht.