Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 17:01

bedankt voor de laatste 2 reacties, weer echt heel lief!

CloudDancing

Berichten: 1108
Geregistreerd: 23-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:54

Heel veel respect voor zoals je je verhaal hebt kunnen omschrijven. Ik kon het niet en nu, bijna 3 jaar later kan ik het nog niet makkelijk.

Mijn paardje overleed op 19 juni 2014 ook in Utrecht.
We waren vooraf gaant al dagen aan het dokteren thuis, dan wel koliek, dan geen koliek, maar beter werd hij ook niet. Tot de dierenarts thuis het niet meer kon plaatsen en ik het eigenlijk wel mooi vond. Er moest iets anders zijn, en heb ons door laten sturen naar Utrecht. Ik had erop gerekend dat hij moest blijven, zijn beste vriend, onze oude shetlander was al die tijd bij ons. Hij is onderzocht en opgevoeld en de arts haalde zwarte prut uit z'n darm. Vreemd, zou hij misschien iets verkeerds hebben gegeten?
Ze konden niet vinden wat nu de oorzaak van z'n klachten waren en hij reageerde niet op medicatie die ze hem toediende. Uiteindelijk is besloten om te opereren, dit kon de hele nacht in beslag nemen, we konden wachten of naar huis gaan. Ik wilde niet weg, dus we hebben gewacht. Na 3 kwartier kwam de arts bij ons met de mededeling dat zijn blindedarm voor het grootste gedeelte afgestorven was, zijn dikke darm zat vol bloedingen en z'n dunne darm werd helemaal niet meer doorbloed en zou spoedig afsterven. Er was nihil kans op herstel, laat staan op een paard waardig leven. Ook ik had geen keus en heb hem laten gaan.
Omdat het intussen al 2:15 in de nacht was, hebben we in overleg met de arts besloten om onze shet een nachtje te laten staan en de volgende morgen hem in alle rust op te halen en uitgebreid op onze eigen manier afscheid te nemen van Indy.
Zo gezegd, zo gedaan.... hij moest nog 15 worden.

Binnen het half jaar overleden mijn vader en oma ook. Ik heb heel lang in een roes geleefd en nu komt langzaam binnen wat er allemaal gebeurd is.
Elke dag is weer moeilijk zonder m'n knappe vriendje, m'n steun en toeverlaat!! Ik ben inmiddels onder behandeling van een psycholoog, want ik kan met dit alles nog steeds niet om gaan.


Afbeelding

Ik wil je nogmaals heel veel sterkte wensen en weet precies wat je voelt.

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 13:18

CloudDancing schreef:
Heel veel respect voor zoals je je verhaal hebt kunnen omschrijven. Ik kon het niet en nu, bijna 3 jaar later kan ik het nog niet makkelijk.

Mijn paardje overleed op 19 juni 2014 ook in Utrecht.
We waren vooraf gaant al dagen aan het dokteren thuis, dan wel koliek, dan geen koliek, maar beter werd hij ook niet. Tot de dierenarts thuis het niet meer kon plaatsen en ik het eigenlijk wel mooi vond. Er moest iets anders zijn, en heb ons door laten sturen naar Utrecht. Ik had erop gerekend dat hij moest blijven, zijn beste vriend, onze oude shetlander was al die tijd bij ons. Hij is onderzocht en opgevoeld en de arts haalde zwarte prut uit z'n darm. Vreemd, zou hij misschien iets verkeerds hebben gegeten?
Ze konden niet vinden wat nu de oorzaak van z'n klachten waren en hij reageerde niet op medicatie die ze hem toediende. Uiteindelijk is besloten om te opereren, dit kon de hele nacht in beslag nemen, we konden wachten of naar huis gaan. Ik wilde niet weg, dus we hebben gewacht. Na 3 kwartier kwam de arts bij ons met de mededeling dat zijn blindedarm voor het grootste gedeelte afgestorven was, zijn dikke darm zat vol bloedingen en z'n dunne darm werd helemaal niet meer doorbloed en zou spoedig afsterven. Er was nihil kans op herstel, laat staan op een paard waardig leven. Ook ik had geen keus en heb hem laten gaan.
Omdat het intussen al 2:15 in de nacht was, hebben we in overleg met de arts besloten om onze shet een nachtje te laten staan en de volgende morgen hem in alle rust op te halen en uitgebreid op onze eigen manier afscheid te nemen van Indy.
Zo gezegd, zo gedaan.... hij moest nog 15 worden.

Binnen het half jaar overleden mijn vader en oma ook. Ik heb heel lang in een roes geleefd en nu komt langzaam binnen wat er allemaal gebeurd is.
Elke dag is weer moeilijk zonder m'n knappe vriendje, m'n steun en toeverlaat!! Ik ben inmiddels onder behandeling van een psycholoog, want ik kan met dit alles nog steeds niet om gaan.


[ [url=m/aoVBzT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik wil je nogmaals heel veel sterkte wensen en weet precies wat je voelt.


Jeetje wat een verhaal zeg! Brok in mijn keel. Bedankt dat je het met mij wilt delen. <3
het verdriet doet pijn van je steun en toeverlaat.. Normaal ging je daarheen als je niet lekker in je vel zat, of je verdrietig was. Je paardje, je allerbeste vriendinnetje die je dan opvrolijkte en je verhalen aanhoorde. Nu is zij er niet meer voor mij, en jouw paardje voor jou, dat is echt een leegte..

Zondag nog spullen bij mijn ouders gezien en ik moest iets hebben. Ik zag die spullen en rook haar geur, zo herkenbaar. En BAM daar ging ik, compleet overstuur. Nu heb ik vannacht een nachtmerrie gehad over Namke.. Soort van dezelfde beelden van de operatie kwamen voorbij. Ik zit er toch zo nog mee in mijn hoofd, niet te geloven. Het is nog steeds ook onwerkelijk, niet alsof ze er niet meer is, maar gewoon lang niet heb gezien...

3timesmom

Berichten: 1319
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 13:27

Wat een berg liefde zit er in jou verhaal. Heel mooi en triest tegelijk.
Ik ben dr zeker van dat ze dankbaar was dat jullie weer samen waren, dat heeft zo moete zijn.

Veel sterkte met het grote verlies, ik weet wat je voelt en leef met je mee.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 08:22

Wat een band hadden jullie, sterkte

lillypon

Berichten: 165
Geregistreerd: 29-09-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:00

heel veel sterkte!

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:16

Wat een verhaal, wat een tranen! Onwijs veel sterkte :(:)

Kimmie1995
Berichten: 95
Geregistreerd: 25-02-16

Re: Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:16

Wow, dat verhaal. Heeel veel sterkte Y;(

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 08:26

Dankjewel voor jullie lieve reacties!

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 13:23

21 juni om half 11 is zij uitgestrooid in Den Haag in de Noordzee, precies tegenover een restaurant waar ik een maand geleden met mijn vriend heb zitten eten. Toeval bestaat niet zeggen ze dan?

Sinds bijna 3 maanden begin ik nu eindelijk te beseffen dat ze er echt niet meer is. Heb er dan ook al 2 weken zoveel moeite mee.. ;(