Nog even samen genieten, werd heel kort samen genieten...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Nog even samen genieten, werd heel kort samen genieten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-17 15:19

Op 24 mei poste ik het volgende topic:

[ITP] Fjord Urinka, nog eventjes samen genieten....

Ik schreef toen 'medicatie mee voor 3 weken, die is nu op, en nu is het eigenlijk afwachten'.
Op 24 mei kreeg ze de laatste pijnstillers/ ontstekingsremmers. Ik had verwacht dat ze hard achteruit zou gaan, maar dat viel eigenlijk mee. Het bleef best stabiel, en ik had een gelukkig paard in de wei, helemaal blij dat ze weer dag en nacht buiten mocht, lekker genieten van de grasjes en af en toe een stukje met de baas wandelen.

In mei zouden we naar Kroatiƫ, door het dierenartsbezoek hebben we deze vakantie geannuleerd. Toen er plots een vrije week was, toch besloten om een weekje vakantie te boeken, van 1 tot 8 juni.
Overigens in goed overleg met de mensen waar Urinka stond (of het verantwoord was dat ik weg ging, etc), het leek stabiel, dus toch geboekt.

Op donderdag op bestemming aangekomen, op zaterdag een berichtje dat Urink ineens heel hard achteruit ging, dat er eigenlijk geen keuze meer was. Wat baalde ik dat ik toch weg was gegaan, niet bij haar kon zijn, etc. Eeuwig spijt. Wel is ze op maandag 5 juni nog 18 geworden, wat was ik blij dat ze dat haalde! Vanaf vakantie alles geregeld voor de eerste dag dat het kon bij de slager, vrijdag 9 juni om 08.00u.

Donderdag eind van de middag geland op Schiphol, met vertraging, en direct door naar stal. Vanaf een afstandje in de wei zag ik het al, ze kon er haast niet meer op lopen, andere paarden wegjagen ging moeizaam..... Wat deed het pijn om te zien. Enorm geknuffeld en gekroeld, gehuild, enzovoort. Ik wist dat ik naar huis moest, maar elke stap verder van haar vandaan deed pijn, ik wilde bij haar blijven.
Vrijdagochtend waren we al vroeg op stal, ik wist niet hoe snel ze de wei uit kon lopen en op de trailer kon. Dat ging redelijk, iets beter dan ik hoopte. Ik heb haar nog verwend met snoepjes, broodjes, appels en wortels. Eenmaal bij de slager was ze relatief rustig, eigenlijk anders dan ik van haar gewend ben. Ik wilde in eerste instantie mee naar binnen, maar op advies van moeder en vriend niet gedaan. Het moment dat ze mee werd genomen naar binnen en ik haar los moest laten, vond ik hartverscheurend. Ik moet nog steeds huilen als ik er aan denk, niet meer even vasthouden, enzovoort. Buiten hebben mijn vriend en ik beide flink hard staan huilen, en toen hoorden we het schot. Het was over, ze hoefde geen pijn meer te lijden. Ik ben daarna nog even binnen geweest om te kijken, nog even op mijn hurken er bij, ik wilde nog even voelen, kijken, aanraken. En toen was het echt voorbij.
Wat voelde ik me leeg, wat een *** gevoel, wat *** om met lege trailer naar huis te gaan.

Inmiddels heeft het verhaal nog een staartje gekregen. Afgelopen maandag kreeg ik een berichtje dat ze was afgekeurd voor consumptie, omdat het hele lichaam vol met tumoren zat. Dinsdag zou de dierenarts van de NVWA komen om te kijken en te beoordelen. Ook die weet het niet, dus nu zijn er monsters opgestuurd naar de patholoog van de NVWA. Ik weet nog niet wat er uit komt, maar merk dat ik het moeilijk vind dat het nog niet 'afgerond' is, dat ik het nog niet kan afsluiten.
Het bevestigt wel dat het de enige juiste keuze is, het verdriet zal heus slijten, maar ik heb er nog veel meer last van dan ik zou willen.

Lieve, lieve Urinka. Mijn vriendin. Mijn maatje. Mijn topper. Mijn bolle. Mijn spekkie. Mijn liefde. Grootste liefde. Wat was ik nog niet klaar voor dit afscheid, maar wat ben jij sterk geweest de afgelopen periode. Wat ben ik dankbaar dat ik de afgelopen 10,5 jaar van en met jou heb mogen genieten. En wat ga ik je vreselijk missen.....

Afbeelding

Afbeelding

05-06-1999 - 09-06-2017

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Nog even samen genieten, werd heel kort samen genieten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 15:39

Wat een verhaal! Heel veel sterkte! Ik denk dat je de goede keuze hebt gemaakt

N4N4
Berichten: 1108
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Nog even samen genieten, werd heel kort samen genieten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:38

Heel veel sterke met je verlies ... prachtig paardje !

Anoukloves_
Berichten: 568
Geregistreerd: 24-01-10

Re: Nog even samen genieten, werd heel kort samen genieten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:54

Sterkte!

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:54

Lieve, lieve Urinka... Je hebt gedaan wat je kon, Lisan. Ik voel enorm met je mee, helaas weet ik wat je doormaakt. Moeilijk he, die laatste keren, die laatste meters... Dikke knuffel meis! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:56

Lieve Lisan (en Bob natuurlijk ook ;) ), heel erg veel sterkte met het verlies van je prachtige meid Y;(

Zeker gezien de uitkomst nu dan echt helemaal de enige juiste keuze, maar het blijft niet makkelijk en het gemis zal er niet minder om zijn...

Anoniem

Re: Nog even samen genieten, werd heel kort samen genieten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 23:02

Dan is het afscheid inderdaad ineens heel kort. Bijna alsof ze zich aan jouw aanwezigheid optrok en en wachtte tot je weg was.
Wat heftig om dan achteraf alsnog op allerlei onderzoeken te moeten wachten terwijl je het eigenlijk gewoon af wilt sluiten. Vervelend ook dat ze nog een week moest wachten op de slager, heeft ze nog pijnstillers gekregen voor het wachten en werkten die nog voldoende?

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 23:02

Prachtig paard. Sterkte met het verlies.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 23:08

;( Ah Lisan wat erg! Heel veel sterkte! Dit wil je het liefst nog heeeel lang niet meemaken, maar als ik het zo hoor hebben jullie wel de enige juiste keuze gemaakt.

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Nog even samen genieten, werd heel kort samen genieten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 23:28

Dikke knuffel voor jullie. Gelukkig heeft urinka aan jou een hele fijne baas gehad. Sterkte

mala26

Berichten: 5000
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Nog even samen genieten, werd heel kort samen genieten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 00:08

Ah nee toch nog zo snel.
Heel veel sterkte met het verlies van je vriendin.
En hopelijk komt er snel uitslag en kan je het voor jezelf een plekje geven.

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Nog even samen genieten, werd heel kort samen genieten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 00:13

;( Ik vind het zo zielig voor jullie, moest echt een traantje wegpinken bij je verhaal :(:)

Wat heeft ze het fijn gehad bij jullie, alle kansen gehad die er waren maar helaas mocht het niet zo zijn....

Heel veel sterkte :(:)

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Nog even samen genieten, werd heel kort samen genieten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 09:56

Pfft wat heftig, ik had nog gereageerd op je vorige topic.

Wat ontzettend sneu dat het zo hard is gegaan en dat ze er zo erg aan toe was..fijn dat ze in ieder geval nog een paar goede stabiele weekjes heeft gehad.

Heel veel sterkte met het verlies!

Thincla
Berichten: 525
Geregistreerd: 12-07-12

Re: Nog even samen genieten, werd heel kort samen genieten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:31

Heel erg veel sterkte! Y;(

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:38

Jeetje... heel veel sterkte :(:) Het lijkt inderdaad wel alsof het niet toevallig is dat ze slechter werd toen je op vakantie ging.

Heel naar dat het nog niet afgesloten is. Hopelijk krijg je gauw bericht, en kun je het daarna beter een plekje geven.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Nog even samen genieten, werd heel kort samen genieten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:58

Heel veel sterkte Y;(

Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 20:07

Lief allemaal van jullie <3

Ik heb zeker de enige goede keuze gemaakt, maar verdrietig blijft het zeker nog wel.
Heb zelf ook haast het gevoel dat het geen toeval is dat toen ik 3 dagen er niet was zij achteruit ging (ik ging elke dag).... Maar ja, dat is ook altijd achteraf.

@Imre, die laatste keren en laatste meters zijn inderdaad killing...
@Xyzutu2, inderdaad, ik wil het afsluiten, maar dat kan niet zo.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Nog even samen genieten, werd heel kort samen genieten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 12:39

Lieve knappe Urinka... Ik vind het zo ontzettend verdrietig dat jullie niet meer tijd is gegund. Ze had sowieso nog een jaar of 10 mee moeten gaan, maar ook de tijd die jullie hebben gekregen na al dat slechte nieuws is maar zo kort geweest..

En als je dan de keuze hebt gemaakt, als je dan afscheid hebt moeten nemen, dat dat het dan nog niet echt afgerond is.. Dat lijkt me echt enorm slopend. Nogmaals heel, heel veel sterkte gewenst :* :(:)

Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Re: Nog even samen genieten, werd heel kort samen genieten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 12:18

Thanks Berdien <3
Ik zeg inderdaad ook steeds 'over 10 jaar was het misschien goed geweest'.
Dan was het net zo goed verdrietig natuurlijk, maar dan was het wel een respectabele leeftijd.

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: Nog even samen genieten, werd heel kort samen genieten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 15:05

Mooi geschreven Lisan. En ontzettend verdrietig Y;( :(:) :\

n_i_c_a_evey

Berichten: 117
Geregistreerd: 08-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 15:30

heel veel sterkte :(:) Y;(

maar naar de slager? :n inslapen is toch veel fijner voor zowel mens als paard?

Tigress

Berichten: 8939
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 15:35

n_i_c_a_evey schreef:
heel veel sterkte :(:) Y;(

maar naar de slager? :n inslapen is toch veel fijner voor zowel mens als paard?

Iedereen heeft zo zijn persoonlijke voorkeuren. Een topic als dit lijkt mij niet de geschikte plek om dit te bespreken.

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 16:56

n_i_c_a_evey schreef:
heel veel sterkte :(:) Y;(

maar naar de slager? :n inslapen is toch veel fijner voor zowel mens als paard?


Daar verschillen de meningen over, maar als je het daar over wil hebben, kun je beter een eigen topic openen. Daar is dit niet de plaats voor.

Wat een schrik, dat het ineens zo hard achteruit ging toen je weg was. En wat een sterke dame was ze, als je dan hoort dat ze zo enorm ziek was. Je hebt de enige keuze gemaakt die je kon maken voor haar, nu begint jouw ellende. Heel veel sterkte met dit grote verlies.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Nog even samen genieten, werd heel kort samen genieten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:34

Ik kom je topic net pas tegen. T is ook zo oneerlijk. Je hebt het prachtig geschreven!