Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dromen over je overleden paard

 
Profiel   

Ik droom dat ook idd. Herkenbaar.
En vreemd!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 19:01 



 
Profiel   

Misschien ergens een stukje ontkenning? Ik weet het niet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 19:03 



 
Profiel   

Ik heb nog vaak over de dood van mijn paard gedroomd. Hij is dood gegaan aan koliek terwijl ik samen met hem op de trailer stond te wachten om hem samen met de dierenarts naar de kliniek te vervoeren. Zijn dood was afschuwelijk...

Ik heb daarna ook gedroomd over de dood van mijn andere paarden en ben ook lange tijd bang geweest ze ook aan zoiets heftigs als koliek te verliezen. Dat is nu gesleten.

Mijn oude paard heb ik heel vredig op zijn wei in laten slapen op de leeftijd van 30 jaar. Hij was oud en op na een heel lang en gelukkig leven. Over hem heb ik enkel nog maar mooie dromen gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 19:20 



 
Profiel   

En ik denken dat ik apart was met mn rare dromen...maar t is een paardending :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 19:41 



 
Profiel   

N4N4 schreef
@fargo en onpaard

Bizar zeg, praktisch dezelfde dromen !

Bizar inderdaad, echt bijna letterlijk wat ik ook eens in de zoveel tijd droom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 22:39 



 
Profiel   

fargo schreef
onpaard schreef
Mijn paard is al 20 jaar dood en toch droom ik heel af en toe over haar. Ik droom dan dat ze niet dood is maar al jaren op stal staat en ik haar niet heb verzorgd al die tijd. Dan voel ik me enorm schuldig en ga gelijk alles met haar doen. Raar he

Dat is letterlijk wat ik ook heb, zie eerder. Wat apart!!

FCSA heeft dit ook, zie ik


Dat droom ik ook over andere dieren die inmiddels al een paar jaar overleden zijn. ;(
Met m'n paard tot nu toe gelukkig nog niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 22:52 



 
Profiel   

Ik heb al 2,5 jaar nachtmerries over mijn te vroeg overleden moeder, hoort bij het verwerkingsproces, ik heb nu wel speciale slaapmedicatie gekregen, want elke nacht gillend wakker worden is het ook niet.

Heel af en toe ook wel van mijn overleden dieren, maar dat zijn meestal aangename dromen, geen nachtmerries.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 23:05 



 
Profiel   

Wat erg voor je, Seltje. Heftig :(

Ook ik heb dezelfde dromen over mijn dieren. Ik droom over mijn overleden konijn, dat ik er bijvoorbeeld na twee weken achter kom dat ik hem vergeten ben te verzorgen en voeren, echt vreselijk.

Van mijn overleden hond droom ik vaak dat ik hem weer heb gevonden, alsof hij alleen was weggelopen. Dan ben ik in mijn slaap zo blij en als ik wakker word zo verdrietig.

Over mijn paard dat leeft, droom ik juist altijd dat hem iets ergs overkomt :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 22:05 



 
Profiel   

Het houdt mij toch wel bezig hoe het komt dat er zo veel mensen hetzelfde dromen. Werken onze hersens dan zo hetzelde? Erg interessant, mocht iemand hier meer van weten dan hoor ik t graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 22:10 



 
Profiel   

Ooit samen de stalkosten gedeeld met iemand die alleen een paard aan kon schaffen als deze maandelijkse kosten gesplitst zouden worden. Beestje trok enorm naar mij toe, maar helaas moest ik vanwege zwangerschap op een gegeven moment stoppen. Een jaar of wat later droomde ik ineens van hem, dat hij op mij af kwam galopperen. Ik werd huilend wakker, omdat ik dat moment zo speciaal vond en hem ontzettend miste, maar ook heel sterk het gevoel kreeg dat hij op dat moment overleden was. Navraag gedaan en inderdaad: hij was op dat moment overleden aan hartfalen. Ik vind het nog steeds best bizar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 22:15 



 
Profiel   

Ik droom ook nog steeds af en toe over mijn oude paardje. Dat er naast de stal waar ik met mijn huidige paard sta een enorm weiland is waar ze loopt, en dat ze af en toe naar het hek komt om te knuffelen. Maar ook inderdaad dat ik haar vergeten ben, of dat ik haar heb doorverkocht naar iemand en nooit meer bij haar langs ben gegaan.

En soms gewoon overdag schiet ze ook nog steeds door mijn hoofd. Dan sta ik ineens met een halster in haar maat bij de kassa van de ruitersportzaak of zo, terwijl ze er al vijf jaar niet meer is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 22:17 



 
Profiel   

Mona81 schreef
Over mijn paard dat leeft, droom ik juist altijd dat hem iets ergs overkomt :(


Dit heb ik enorm..

Ik ben het veulen van mijn merrie verloren. Door een gruwelijk ongeluk op de weide. Hij was 8 maanden oud, ik ben er nog steeds niet volledig overheen. Als ik aan hem denk voor ik ga slapen (of door de dag) is de kans groot dat ik in de nacht droom dat mijn merrie dood gaat. Iemand (wisselt per droom) belt mij op en verteld mij dan dat er niks meer aan te doen is, dat ik nooit op tijd ga zijn..

Bij mijn veulen had eerst de stalknecht mij in paniek opgebeld, ik was in de ochtend opweg naar mijn werk en was een half uur van de weide verwijderd. Ik ben in volle paniek terug gedraaid, toen 10 min later de dierenarts belde dat ik rustig moest blijven achter het stuur, dat er niks meer kon gedaan worden en dat mijn veulen verdoofd was tot ik er was om erbij te zijn om hem in te slapen..

De pijn, paniek, angst en het verdriet komt dan allemaal weer naar boven. Ook het idee dat ik daarbovenop ook nog eens mijn merrie kwijt zou raken is voor mij gewoon teveel. Vreselijke droom is het..
Toen mijn veulen net overleden was heb ik echt van die paniekdromen gehad waar alles nog eens herbeleefd werd, ik ben opgelucht dat ik die niet meer heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 22:43 



 
Profiel   

Zelfs nu mijn paardje al meer dan 2 jaar is overleden, ik droom nog steeds wel eens over haar. Ik heb ook wel eens twee keer precies dezelfde droom gehad, heel vreemd. Hebben jullie dat ook wel eens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 23:18 



 
Profiel   

Dat vraag ik mij ook af, Onpaard!

En wat vreselijk Thea_Ste. Ik droom vaak dat hij verbrand, of verdrinkt, of zijn been breekt.
De droom over mijn hond, dat ik hem terugvindt, heb ik inmiddels een paar keer gehad, dezelfde droom.
Vroeger had ik nachtmerries, daarvan was er ook eentje die steeds opnieuw kwam, en ook steeds hetzelfde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 17:41 



 
Profiel   

Als ik over mikn overleden paard of hond droom, droom ik dat ik ze niet kan vinden of ook dat ik vergeten ben uit mijn werk naar de hond te gaan of mijn paard al weken ben vergeten te bezoeken..

Niet leuk inderdaad..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 20:46 



 
Profiel   

Zo droom ik nog over mijn hond die 5 jaar geleden is ingeslapen. Doordat ik vaak weet dat ik droom roep ik haar, en dan komt ze aanrennen. Net zoals mijn overleden kat, en onze andere overleden hond. Zit ik dan in mijn droom, wetende dat het allemaal niet echt is met ze te knuffelen en spelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 20:51 



 
Profiel   

fargo schreef
onpaard schreef
Mijn paard is al 20 jaar dood en toch droom ik heel af en toe over haar. Ik droom dan dat ze niet dood is maar al jaren op stal staat en ik haar niet heb verzorgd al die tijd. Dan voel ik me enorm schuldig en ga gelijk alles met haar doen. Raar he

Dat is letterlijk wat ik ook heb, zie eerder. Wat apart!!

FCSA heeft dit ook, zie ik


Hier ook exact hetzelfde! Wat bizar.
Bij mij is het 13 jaar geleden. Zou het iets betekenen? Vraag ik me dan weer af!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 20:53 



 
Profiel   

fargo schreef
onpaard schreef
Mijn paard is al 20 jaar dood en toch droom ik heel af en toe over haar. Ik droom dan dat ze niet dood is maar al jaren op stal staat en ik haar niet heb verzorgd al die tijd. Dan voel ik me enorm schuldig en ga gelijk alles met haar doen. Raar he

Dat is letterlijk wat ik ook heb, zie eerder. Wat apart!!

FCSA heeft dit ook, zie ik


Hier net zo! Maar dan ben ik de slangen vergeten, of de knaagdieren die ik heb gehad. Allemaal mager en in vieze hokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 20:56 



 
Profiel   

Ik heb het dus ook.

Ik heb zelf het gevoel dat het komt omdat het zo'n vast patroon was in mijn leven..
Na ruim 4 jaar heb ik andere patronen (waaronder een kindje).
Ik denk zeker nog dagelijks aan mijn dieren maar niet meer ieder uur.. Ben er dus iets minder meebezig.
Ik geloof dat ik het dan juist droom. Schuldgevoel klinkt raar.. maar ergens misschien wel..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 21:13 



 
Profiel   

Ik heb eind maart mijn paard, die 14 jaar bij me is geweest, in moeten laten slapen. Echt de vreselijkste dag uit mijn leven. Toen hij nog leefde droomde ik dagelijks van hem. Eigenlijk nooit vervelende dromen. Nu hij er niet meer is heb ik hem denk een maand of 2 geleden in mijn droom gezien. Toen hij dichterbij kwam ging alles op zwart en werd ik wakker. Ik wil zo graag van hem dromen maar het is helaas bij die ene keer gebleven. Mis hem nog elke dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 21:28 



 
Profiel   

Ik werd net weer huilend wakker. Hij stond gewoon weer in zijn stal, iemand had hem gekocht om hem "toch nog een kans" te geven.
Het was zo realistisch en raar..
Het zit duidelijk toch nogsteeds heel diep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 07:46 



 
Profiel   

Toch 'fijn' te lezen ik hier niet alleen in ben.
Begin augustus heb ik mijn paard moeten laten inslapen, en sindsdien droom ik zeer regelmatig over haar. Wisselende dromen alleen komt eigenlijk op neer ik iets fout doe, niet goed corrigeer of iets in die trant, waardoor er iets gebeurt en ze dus dood neervalt vaak in combinatie met heel veel bloed.

Is altijd zo beroerd wakker worden, hoop toch het snel minder word..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 08:17 



 
Profiel   

Laatst droomde ik weer over Namke.. Alleen werd ik wakker en weet niet meer wat.. Soms wil ik graag over haar dromen en dan gebeurt het niet ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 11:56 



 
Profiel   

Seltje schreef
Ik heb al 2,5 jaar nachtmerries over mijn te vroeg overleden moeder, hoort bij het verwerkingsproces, ik heb nu wel speciale slaapmedicatie gekregen, want elke nacht gillend wakker worden is het ook niet.

Heel af en toe ook wel van mijn overleden dieren, maar dat zijn meestal aangename dromen, geen nachtmerries.

:(:) :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-17 01:43 



 
Profiel   

Vannacht gedroomd over mn verzorgpaarden die begin augustus zijn ingeslapen. Ik droomde dat het heel goed met ze ging en dat ze niet ingeslapen hoefde t worden.

Ik heb ze ruim 15 jaar verzorgd en kwam er soms dagelijks...pffff wat mis ik ze ;(
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 14:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen