Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Rust zacht lieve Retjet...

 
Profiel   

Y;( sterkte met dit verschrikkelijke verlies...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 13:23 



 
Profiel   

Dankjewel allemaal voor de lieve berichtjes! :(:)

emilyslaluna schreef
Heel veel sterkte gewenst! :(:)

Ik heb afgelopen jaar (1e bachelor Diergeneeskunde) geleerd over deze vorm van koliek. Enkel paarden hebben een foramen epiploicum. Dit is een opening in het omentum majus (soort ophangbanden van de maag die door de draaiing van de maag een soort zakje vormt). Een deel van het dunne darm (jejunum) kan bij het rollen van een paard vast komen te zitten in deze opening. Doordat die dan een beetje wordt afgekneld, kan het voorkomen dat een deel van het jejunum begint af te sterven. Zo ontstaat dus buikpijn (koliek).

Het is zo jammer dat dit voor kan komen. Helaas merk je het meestal aan de late kant. Daar is niks aan te doen. Ik wens je heel veel sterkte met het verlies!

Dit is ook de eerste keer dat ik hiervan gehoord heb. Echt gewoon dikke pech gehad dat dit gebeurd is. |( Dierenarts is er ook zo snel mogelijk bij geweest, maar die kan helaas ook niet in het paard kijken.

meggiemeg schreef
Wat naar om zo afscheid te moeten nemen van je grote vriend!
Heb een aantal weken terug mijn merrie van 22 in moeten laten slapen, zeer onverwachts. Weet hoe je je voelt.

Verschrikkelijk is het he... :( Hoe jong of oud ze ook zijn, het afscheid komt altijd veel te vroeg. Jij ook heel veel sterkte! :(:)

Lynn_Nikita schreef
heel veel sterkte,

ik ben ook een pony op zo`n manier verloren, en bij elk koliek verhaal denk ik daaraan terug
dikke knuffel

Ja ik vrees dat dit me ook lang zal bijblijven. Als er in de toekomst een paard komt, en die krijgt koliek... Dan ga je gewoon weer voor het ergste vrezen. D:

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 17:31 



 
Profiel   

Wat een mooi paard was (is) ze! Heel veel sterkte! :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 18:09 



 
Profiel   

Heel veel sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 18:12 



 
Profiel   

Och wat een mooie lieverd. Ik heb mijn paard ook 2 keer laten opereren, 2 keer is hij er super uitgekomen, er waren geen darmen afgestorven. Maar uiteindelijk minder dan een jaar na de laatste operatie was het weer mis en toen was opereren geen optie meer en heb ik hem moeten laten inslapen.
Ik weet dus wat het is, die spanning en angst om een paard. Heel veel sterkte, ze heeft toch nog een mooie leeftijd mogen bereiken, maar het is altijd te vroeg. :(:) :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-17 14:38 



 
Profiel   

Rot koliek, 1x ervaring mee gehad en ik raakte ook meteen m'n pony kwijt. Je bent zo machteloos. Ik begrijp heel goed hoe je je voelt. Je kon er niks aan doen en wat je kon doen heb je gedaan.
Heel veel sterkte om dit een plekje te kunnen geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 22:11 



 
Profiel   

Heel veel sterkte gewenst met het verlies van Retjet...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 22:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen