Dextro, mijn gouden vriend naar de eeuwige weides

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vjestagirl

Berichten: 26658
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Dextro, mijn gouden vriend naar de eeuwige weides

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 13:04

Heel veel sterkte, je maatje verliezen is gruwelijk.

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Re: Dextro, mijn gouden vriend naar de eeuwige weides

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 13:15

Wat een afschuwelijk verhaal, heel veel sterkte.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 13:15

Maar mag je in NL dan op het fietspad met een paard? In België mag dat niet.

Maar goed. TS: ik zou niet te diep zoeken naar schuld en fout. De uitkomst zal amper veranderen. Het is heel verdrietig en ik wens je veel sterkte.

anjali
Berichten: 15140
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Dextro, mijn gouden vriend naar de eeuwige weides

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 13:33

Een vreselijk ongeluk. Ik denk ook dat een nieuw paard je zal helpen met de verwerking.Ik heb al enkele malen een paard verloren , weliswaar niet op zo'n afschuwelijke manier, en ik ging altijd direct op zoek naar een nieuwe. Ook voor mij werkt dat het beste om geen tijd te hebben om depressief te worden.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Dextro, mijn gouden vriend naar de eeuwige weides

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 13:40

Gaby ik las je net het nieuwsbericht en wat een verschrikkelijk nieuws.
Wat ik dan weer erg vind is dat bepaalde mensen persé hun mening moeten opdringen. Tsjah internet he.
Het is nu eenmaal gebeurd en hoe dan ook alle partijen zullen verdriet hebben. Zowel jij als de chauffeur. Wat de uitspraak ook zou zijn, hiermee krijg je Dextro niet terug. Jij hebt er een trauma bij en de chauffeur ook. En idd het is dan weer de kracht van sociale media dat verhalen worden omgedraaid. Dat is bij elke situatie zo. Mensen kunnen heel goed woorden verdraaien en verhalen anders maken. Heb het zelf meegemaakt. Trek je er vooral niets van aan want jij verwerkt je verdriet zoals jij dat fijn vindt.

Tuhan

Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 13:46

EarthFocus schreef:
Ik vind jullie reacties echt zo lief! Mensen die dichter bij mij staan snappen het niet en hebben mij flink geraakt met opmerkingen. En dat zijn ook mensen met paarden.

Dat jullie dit wel begrijpen doet mij heel goed.

Geen enkel paard is zoals Dextro. En daar ben ik blij om. Niemand vervangt hem!


Wat vreselijk! 2 weken na het overlijden van mijn paard zat ik ook alweer op een nieuw paard. Het heeft mij ontzettend geholpen. Het paard zal Dextro niet vervangen, maar zal je wel kracht geven het een plekje te geven.

Pomski

Berichten: 695
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 13:48

Ik vind het bizar dat mensen hier gaan lopen mekkeren over schuld of niet. Dit is een in memoriam topic waarin TS haar verdriet kwijt wil en haar paard wil herdenken.

En wat betreft een nieuw paard zou jij je nooit hoeven te verantwoorden. Doen wat goed voor jou is, niemand die daar over kan oordelen. Toen onze hond was overleden hadden we de week erna een ander hondje. Dat wilde niet zeggen dat wij daardoor minder van het andere hondje hadden gehouden, maar de afleiding deed ons en de kinderen ontzettend goed en sterkte ons in de verwerking!

Ginam

Berichten: 737
Geregistreerd: 02-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 13:52

Heel veel sterke met het verlies van je maatje Y;(

Goed dat je afleiding zoekt. Doe dat vooral op de manier die voor jou goed is :)

Marilu
Berichten: 1248
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 13:55

EarthFocus, ik had al eerder gereageerd op je ITP-topic. Veel sterkte gewenst, nogmaals.

Laat je niet gek maken door de harde commentaren hier en daar. Het is een spijtig ongeluk geweest, dat niemand gewild heeft. Maar tegenwoordig moet er altijd een 'schuldige' aangeduid kunnen worden, zij het alleen maar voor en door de betrokken verzekeringsmaatschappijen. Dit gebeurt nu allemaal boven jouw hoofd en je hebt daar zelf niet om gevraagd.

Ik wens je het beste toe met het nieuwe paard dat gaat komen. Het zal ongetwijfeld kunnen helpen in het verwerkingsproces. Ik vind dat je je daarover ook absoluut niet moet verantwoorden. Het is niet omdat je een ander paard gaat verzorgen en er een vertrouwensrelatie mee gaat opbouwen, dat Dextro al uit je hart en hoofd verdwenen zou zijn !

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 13:58

EarthFocus schreef:
[
Dat is de reden dat hij daar niet had mogen rijden.

Het is een enorm complexe zaak, vandaar dat we getuigen zoeken en bewijs via camera's. Dit is niet alleen voor onze, maar ook voor zijn verzekering alleen maar fijn.

Ik reed op het fietspad, ruim een meter breed. Genoeg ruimte.
In eerste instantie dacht ik dus echt dat het Dextro zijn schuld was, omdat hij inderdaad zijn kont zo'n 20cm naar binnen keerde.

Met alle respect, dan was jij óók onderweg op een plek waar je officieel niet mocht rijden.

Anoniem

Re: Dextro, mijn gouden vriend naar de eeuwige weides

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 14:21

Moet deze discussie echt hier en nu?

Fleuribelle
Berichten: 776
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 14:22

Heel veel sterkte met het verlies van je dierbare Dextro. Hij heeft een speciaal plekje in jouw hart . Niemand kan zijn plaats innemen. Maar ik weet zeker dat daar nog ruimte is voor je nieuwe paard.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 14:26

DeMolenhoek schreef:
Moet deze discussie echt hier en nu?

Gezien de TS het argument naar voren brengt dat de vrachtwagen daar nooit onderweg had mogen zijn; blijkbaar.

mirim

Berichten: 4412
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Dextro, mijn gouden vriend naar de eeuwige weides

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 14:29

Houd alsjeblieft op met zeuren over schuld.

Heel veel sterkte Gaby.
En samen met jouw nieuwe paard kun je dit verlies verwerken.
Je hart is vast groot genoeg voor een paard náást Dextro !

Berdien

Berichten: 64533
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Dextro, mijn gouden vriend naar de eeuwige weides

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 14:42

Wat een hoop ongepaste reacties hier.. voer die discussie -als je dan zo nodig commentaar moet leveren- in het nieuwstopic, maar niet hier..

Lieve TS, nogmaals heel veel sterkte gewenst. Wat een afschuwelijk ongeluk, met een onvoorstelbaar verdrietige afloop.

Toen mijn paard volledig onverwachts overleed in 2018 stond er een paar weken later ook al een nieuw paard. Was ook niet zozeer mijn keuze, wel die van mijn ouders om me weg te houden bij een oneindig diep zwart gat. Sil is nooit bedoeld als vervanging van Flynn. Maar het bezig zijn met een nieuw paard, het móeten doorgaan en de afleiding zijn uiteindelijk wel echt geweest wat ik nodig had.

Jessix

Berichten: 16463
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 15:37

Kuggur schreef:
DeMolenhoek schreef:
Moet deze discussie echt hier en nu?

Gezien de TS het argument naar voren brengt dat de vrachtwagen daar nooit onderweg had mogen zijn; blijkbaar.

Voor mij hoeft een discussie zeker niet, maar vroeg me wel af hoe het deze wending had gekregen omdat TS eerst schreef dat de chauffeur geen schuld had. Ze heeft de situatie nu uitgelegd en daarmee lijkt het mij klaar. Het verandert niets aan de uitkomst en is verder aan de verzekering om zich daar druk over te maken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34688
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 15:40

Ik las het nieuwsbericht net. Ik wil je heel veel sterkte wensen.

Jolliegirl

Berichten: 32980
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 15:46

Lieve TS... De vrachtwagen had daar wel wat te zoeken... Want via omweg was hij via de vondellaan gekomen.
En zo niet via de vondellaan dan wel langs waardenburgh. En daartussen is het gebeurt, want het stuk van de torenbrug tot de vondellaan zijn geen parkeerplekken.
Ik ben al meerdere keren langs de plek gereden, heb meerdere mensen gesproken. Er zijn genoeg getuigen, jouw paard stapte opzij.. De chauffeur heeft hier niet op kunnen anticiperen, hij had ook achter je kunnen blijven rijden. Maar zoals je op FB schrijft was jouw paard paniekerig met rijden.
Ik ga daar als chauffeur ook niet schter blijven hangen.
En ik verwacht ruiters op de paralelweg en niet op dat smalle stuk doorgaande weg.
Je mag wettelijk niet eens op het fietspad met je paard.. Je hoort op de rijbaan(in dit geval de paralelweg ernaast dus)


Ik begin het nu best zat te worden dat het verhaal steeds veranderd en verschilt.. Op fb, lusitanaforum, de nieuwsberichten..
Dit heeft oa als reden dat mijn vriend chauffeur is!

Elke keer is het wat anders.
En door dit soort dingen word de chauffeur door het slijk gehaald.. En hij word opgezocht door mensen. Dit kan gewoon echt niet.


Op deze manier gaan meer mensen je verhaal in twijfel brengen.
Wees gewoon eerlijk over de toedracht : dit is ongelukkig geweest van beide partijen.
Het kent alleen maar verliezers.

Maar heb wel de ballen om eerlijk te blijven en geen onwaarheden te plaatsen en je excuus te maken dat je zo moe bent en jezelf niet wilt verdedigen.

Het is vreselijk, nogmaals.
Maar je begint het nu op jwzelf af te roepen door overal een gedeeltelijk ander verhaal te plaatsen.


En mensen mogen me een zeikerd vinden nu.
Ik probeer me genuanceerd op te stellen.. Maar om continu verdraaide verhalen recht te moeten breien..

Verplaats je eens in de chauffeur.. Heb jij enig idee hoe hij zich voelt nu hij dit allemaal leest!?
Heb jij enig idee wat dit voor ellende oplevert op zn werk.


Beide partijen : verkeerde tijd, verkeerde plek.

Maar hij reed waar hij rijden mocht.
De manier hoe hij daar gekomen is was niet correct, maar dat staat hier los van.

Jij reed tevens ergens waar je wettelijk niet mag rijden, je hoort op de rijbaan, niet op het fietspad.
(ja het word gedoogd....)


Ik weet hoe het voelt om een dier te verliezen en ik zou hier dan ook nevernooit niet over discussieren... Maar hoe dit nu verloopt maakt me nog verdrietiger en bozer.

Je weet echt half niet wat er op dit moment speelt bij de chauffeur.... Veroorzaakt door de media die alles klakkeloos overneemt.



En echt, ik wens je alle sterkte met heel mn hart.. En echt ik hoop dat je nieuwe paard je pijn wat weet te verlichten.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 21-12-19 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Horseloverl
Berichten: 2225
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Dextro, mijn gouden vriend naar de eeuwige weides

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 15:48

Wat verschrikkelijk! Maar wat fijn dat de chauffeur gestopt is en dat maandag je nieuwe maatje al komt. Je gedachte verzetten op je nieuwe paardje is wel het beste wat je kunt doen, maar wat zal je de oude missen! Sterkte!

J00P

Berichten: 614
Geregistreerd: 22-11-15

Re: Dextro, mijn gouden vriend naar de eeuwige weides

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 15:58

Jollie girl echt ga je schamen meid >;)
Meen je nou dat iedereen voor jou een applausje doet, ik zou het bericht weg halen.

Aan de ts ..heel veel sterkte met het verliesvan je maatje
Hoop dat het nieuwe paard je kan helpen met verwerken

Jolliegirl

Berichten: 32980
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 16:06

J00P schreef:
Jollie girl echt ga je schamen meid >;)
Meen je nou dat iedereen voor jou een applausje doet, ik zou het bericht weg halen.

Aan de ts ..heel veel sterkte met het verliesvan je maatje
Hoop dat het nieuwe paard je kan helpen met verwerken


Ik vind jou reactie minder relevant dan de mijne.
Ik onderbouw mijn berichten prima en weet dondersgoed wat er gaande is.

En nogmaals, al zovaak gezegd, ik vind het vreselijk en er zijn alleen maar verliezers..
Maar zoals het nu gaat, klopt gewoon niet.

J00P

Berichten: 614
Geregistreerd: 22-11-15

Re: Dextro, mijn gouden vriend naar de eeuwige weides

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 16:20

Ga dat dan in het nieuwsbericht zetten. En niet in dit IM topic.
Dat meisje verwijten dat ze zich niet in de chauffeur verplaatst en dat ze zegt dat moe is.

Ze is jou niks verschuldigd hoor, jij bent geen politie agent.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78533
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 16:20

Slotje voor overleg.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78533
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Dextro, mijn gouden vriend naar de eeuwige weides

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 07:53

Omdat dit topic inmiddels een discussietopic is geworden, in plaats van een fijn topic waar TS haar paard kan herdenken en steun uit kan halen, laten we, in overleg met de TS, dit topic op slot staan.