Bang voor de dood

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Bang voor de dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 18:03

Hoi
Sinds mijn lieve Puck is overleden op 15-jarige leeftijd en totaal onverwachts ben ik heel bang om weer een paardje te verliezen.
Het is zelfs zo erg dat als ik een dag niet bij Romeo ( m'n nieuwe pony ) geweest ben ik de hele dag bang ben. Bij Pukkie ga ik altijd s'avonds, hoe erg het weer ook is, hem een nachtzoen geven.
Nu weet ik dat ik toch behoorlijk bang begin te worden voor de dood, iedere dag erger
Zijn er nog meer mensen die nu zo bang voor de dood zijn ?
Groetjes Marijke

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:08

Hier moet je je echt overheen zetten!!! Een dier leeft in het algemeen nu eenmaal korter dan een mens! Ik neem aan dat je heel goed voor je paardje hebt gezorgd, en de dood hoort nu eenmaal bij het leven! Ga boeken lezen van leven na de dood,die kunnen je een hele hoop rust geven!Maak jezelf niet helemaal gek hoor en zoek eventueel hulp!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:10

Mijn verzorgpony is inmiddels alweer 24, en ze heeft longproblemen.
Iedere keer als ik haar hoor hoesten of dat ze moeilijk ademt ofzo, ben ik wel bang, van het gaat niet goed ofzo.
Ik heb ook een keer een avond zitten huilen toen we een telefoontje kregen van de staleigenaaresse dat Sheila ziek was (niet eten, liggen etc.). Toen was ik echt bang om haar te verliezen.
Ik weet echt niet wat ik zonder haar zou moeten..

Maar ik denk dat je gewoon beter van de tijd kunt genieten die je samen hebt, ipv je bang zitten maken.

iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:10

dit heb ik ook echt super erg!!!! mijn vorige paardje is zo ong. 5 weken geleden overleden aan een hartstilstand ik zat er op en toen viel ze opeens neer ! nu heb ik dan weer een nieuw paardje maar elke keer ben ik bang dat ze gaat liggen en niks meer doet ! en dat vind ik zo erg ! en toen mijn vorige paardje overleed maakte een raar geluid soort hinnik maar als mijn paardje dat nou doet dan vind ik het heel eng ! en als die gaat rollen ook !

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:15

Een hartstilstand komt maar heel zelden voor!!Een hele mooie dood voor het dier maar minder voor de eigenaar!Ik heb het in mijn hele loopbaan nog maar een keer meegemaakt en voor de dierenarts was het zelfs de eerste keer! Gelukkig slijt het gevoel wel en daar moet je je aan vast houden hoe moeilijk het ook is!

iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:20

idd. tegen mij zijden ze dat er ook nooit bijna een hartstilstand voor komt maar toch ben ik er zo bang voor !

marloe

Berichten: 4836
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Cuijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:20

Ik heb dat een beetje. Mijn vorige pony is bij de nieuwe eigenaren ingeslapen. Hij wilde de trailer niet op, sprong ernaast, bleef toen ergens achter hangen met zijn been en vloog over de kop. Zijn been was gebroken en de pezen doorgescheurd.

Als iemand Dante nu met boosheid de trailer op wil helpen zegmaar ben ik wel een beetje bang dat zoiets gebeurd.. Ook gewoon in het verkeer met de trailer.

Met andere dingen niet eigenlijk.

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:38

Dit had ik in het begin wel na Olymp dr dood, maar langzaam aan is dit wel wel getrokken.. En nu heb ik er stukke minder last van.. Tuurlijk kunnen de beessies doodgaan.. Dat blijft altijd in mn achterhoofd, maar ik wil van ze genieten zolang ze nog leven en dat is denk ik het belangrijkste..

Probeer die angst opzij te zetten en te genieten van je paardjes..

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:41

Wat aerdenhout1 zegt, vind ik wel een goede. Boeken lezen over het hiernamaals kan je indd rust geven. Ik houd mezelf ook altijd maar voor dat Amethyst nu over de eeuwiggroene weiden in de paardenhemel galoppeert.
Misschien houd ik mezelf voor de gek, maar liever dat dan al dat verdriet.

En ja, de dood hoort bij het leven. Zonder dood geen leven!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 08:50

Ik ben niet echt bang voor de dood, maar meer bang dat mijn paard nu het zelfde krijgt (Hoefkatrolontsteking) En het ook einde verhaal is..... Elke keer als ze kreupel is ben ik echt doods bang...... Ze is 2 jaar terug nog op de foto's geweest omdat ze kreupel was, maar het was gelukkig iets anders....

Wel geef ik altijd de paarden een nachtkusje... Dat deed ik bij mn vorige paardje ook al, dus daar aan is nix veranderd....

IvysToeter

Berichten: 11893
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:52

Ik ben er ook niet echt heel erg bang voor.
Maar toen wobbe gecastreerd moest worden was ik wel heel bang dat hem hetzelfde zou overkomen als toeter.
god wat was ik blij toen hij weer opstond (zonder ballen)
maar natuurlijk ben ik wel bang dta mijn pony's er op een dag niet meer zijn.

immerslief

Berichten: 405
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: vleuten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:47

ik was er ook bang voor maar een paar dagen toen ik ernaartoe ging voor de rest van de paardjes. scheen de zon ineens recht in mijn gezicht terwijl ik binnenstond. hij scheen net op de voerbak en hierdoor wist ik dat ik niet bang hoefte te zijn. hij wist dat hij moest gaan en zei dat het goed was zo. (een paard e de moeder van een klasgenootje waren ook net overleden. en ik voelde alsof ze zei hij is veilig bij mij.)

welshcobj315
Berichten: 117
Geregistreerd: 15-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 01:16

ik moet me paardje ook laten castereeren maar ick durf het niet..! ben gewoon bang om zo snel me pony te verliezen..
hij is pas 2 jaar dus.. :S

Berdien

Berichten: 64539
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:40

Ik ben een tijdje bang geweest om Jes te verliezen nadat ze uit de sloot was gesleept door de brandweer. Verschrikkelijk, wat een hoopje ellende was het. Daarna ben ik wel een tijdje bang geweest, het komt dan ineens zo dicht bij. Was ik niet gegaan die dag, was ze gewoon dood gegaan in die sloot.

Nou heb ik zoiets van, als ze gaat dan gaat ze. Voor elk dier, elk mens komt een keer die tijd. Ik zal kapot zijn als ze dood gaat, maar dan weet ik wel dat we samen een mooie tijd hebben gehad Genieten van elke dag!