Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 301 van de 411 [ 10266 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304 ... 411  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dressuurhaflinger

 
Profiel   

Wauw fotootje nieuw rijtuig zo gaaf sinds gisteren
Hadden vandaag derde prijs en de antiek prijs
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 18:42 



 
Profiel   

Sjieke wagen Kiddokids !! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 19:00 



 
Profiel   

Peelie schreef
janouk schreef
Ik train onze haflingers als ze nog weinig balans hebben aan de longe in galop met een elastisch bandage achter de kont langs. Eerst maar 1 rondje, dan naar draf en rondje later weer aanspringen en dat 4 x en dan de andere hand. Het is een kwestie van kracht en balans.
Zolang ik het aan de longe (zonder gewicht) nog niet voor elkaar heb, galoppeer ik biet onder het zadel.
Als het aan de longe netjes gaat, ga ik onder het zadel hetzelfde trainen op de grote volte. Ruime bocht. Als dat lukt in balans, ga ik pas rechtuit en echte hoeken rijden.
Dit kost tijd en rust


Precies.

Het hardgaan is een teken van onbalans. En dat is opzich niet erg. Als je toch persee wil galoperen, dan komt het er op neer dat je voorlopig alleen maar hard kan. En als je het toch onder het zadel moet/wil trainen doe dat hele kleine stukjes. Zoals janouk ook uitlegt.


@Janouk, Dankjewel, en waar kan ik dan een elastische bandage vinden! Inderdaad gaat ze hard omdat ze het anders lastig vind vandaar dat ik steeds kleine stukjes langzamer ging. Spieren moet ze inderdaad achter nog krijgen, ik ben ook veel bezig met balkjes en kleine sprongetjes, misschien iemand nog andere ideeen voor het trainen van de achterhand? Oh en trouwens, je zegt onder het zadel ook op de volte maar ik dacht dat dat juist lastiger zou zijn? Maar ik kan dus beter op de volte blijven?
@Peelie, Ik kies ervoor om vanaf het begin de galop mee te nemen omdat in mijn mening dit gewoon een basis gang moet zijn en het er voor het paard beter bij kan horen dan dat het later als apparte oefening geleerd word. Ik snap ook waarom mensen dat anders zien en als jullie een andere mening hebben ben ik daar heel erg benieuwd naar, ik wil gewoon het beste voor een paard. Vandaar dat ik er dus wel voor kies om te galopperen onder het zadel maar als iemand nu met een goed argument komt waarom het verstandiger/fijner/beter is om dat nog niet te doen is dan wacht ik daar natuurlijk mee. We hebben alle tijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 19:01 



 
Profiel   

kiddokids schreef
Wauw fotootje nieuw rijtuig zo gaaf sinds gisteren
Hadden vandaag derde prijs en de antiek prijs
[img]m/1QStBH.jpg[/img*]

Wauw wat gaaf! Wat een mooie donkere haf heb je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 19:02 



 
Profiel   

@janouk

Ik ben benieuwd hoe je de elastisch bandage bevestigd

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 19:08 



 
Profiel   

@kiddokids mooie combinatie, en het gareeltuig staat heel chique bij King.

@faitherr jij moet doen wat jij denkt dat werkt. Ik denk dat als de galop nu onder het zadel een vlucht en race partij wordt, je alleen maar spanning in het lijf en hoofd van je paard traint. Ik train op rust en ontspanning, en neem de tijd om het paard balans te leren vinden onder het zadel. En als de galop teveel spanning oplevert, train ik onder het zadel voorlopig geen galop. Tenzij je het aangeboden krijgt, dan galoppeer ik door. Dat geldt ook voor de koets. Galop pas voor de koets als het rustig en in balans kan.
De galop train ik dan aan de longe zonder ruiter, tot er rust en balans is. En dat duurt soms weken. Maar ik heb de tijd en volg altijd wat het paard aan kan. Soms gaat het sneller en soms langzamer.
Voor mij is het paard leidend. En ontspanning en balans het doel.

Ik heb wel de ervaring, dat als je tijd neemt voor een goede basis, je straks in de hogere dressuur veel sneller gaat. Basis is het allerbelangrijkste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 19:50 



 
Profiel   

plutolover schreef
@janouk

Ik ben benieuwd hoe je de elastisch bandage bevestigd


Heel simpel, longeersingel om bij het paard en een fleece bandage vastknopen aan de ene kant, voorzichtig om de kont van het paard, onder de staart door, op de hoogte broekspier, losjes, weer vastmaken aan de andere kant. Door de bandage heb je meer activiteit achter.

Ik rijd ook geregeld met een bandage onder het zadel achterlangs. Maar let op, mijn paarden zijn gewend aan het tuig en aan de broekriem. Dua voorzichtig aanleren.

https://goo.gl/images/kPJJvk

[ img ]
Foto van cavallo.de

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 19:57 



 
Profiel   

janouk schreef
@kiddokids mooie combinatie, en het gareeltuig staat heel chique bij King.

@faitherr jij moet doen wat jij denkt dat werkt. Ik denk dat als de galop nu onder het zadel een vlucht en race partij wordt, je alleen maar spanning in het lijf en hoofd van je paard traint. Ik train op rust en ontspanning, en neem de tijd om het paard balans te leren vinden onder het zadel. En als de galop teveel spanning oplevert, train ik onder het zadel voorlopig geen galop. Tenzij je het aangeboden krijgt, dan galoppeer ik door. Dat geldt ook voor de koets. Galop pas voor de koets als het rustig en in balans kan.
De galop train ik dan aan de longe zonder ruiter, tot er rust en balans is. En dat duurt soms weken. Maar ik heb de tijd en volg altijd wat het paard aan kan. Soms gaat het sneller en soms langzamer.
Voor mij is het paard leidend. En ontspanning en balans het doel.

Ik heb wel de ervaring, dat als je tijd neemt voor een goede basis, je straks in de hogere dressuur veel sneller gaat. Basis is het allerbelangrijkste.


Ze raced niet echt, ze versneld in de bochten wat maar verder komt ze wel terug als ik dat vraagt in een arbeids galop. Het is niet rampzalig ofzo maar ze moet het natuurlijk wel leren. Die bandage vind ik wel heel interessant, waar koop je die?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 20:24 



 
Profiel   

Stan is voor de wagen beleerd en heeft bij mij ook voor de wagen gestaan. Hij is wel wat gewend

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 20:55 



 
Profiel   

Meneer Anton gaat lekker super leuk

Iris netjes hoor

Ik ga overigens deze week scheren

Betreft galop king sprong altijd verkeerd aan overkruist contra
Wij hebben toen dmv een balkje op de A-C lijn het contra af kunnen leren
Overkruist dmv stelling naar buiten vragen en aan Springen
Race en aan springen was hij ook een kei in echt oefenen en oefenen
Longe en zelfs rijden met bandage zie je veel goeie tip van janoUk


Ja ben zo blij alles nu compleet
Er komen komen nog meer plaatjes aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 21:25 



 
Profiel   

Faitherr schreef
kiddokids schreef
Wauw fotootje nieuw rijtuig zo gaaf sinds gisteren
Hadden vandaag derde prijs en de antiek prijs
[img]m/1QStBH.jpg[/img*]

Wauw wat gaaf! Wat een mooie donkere haf heb je!

Thanks ze vacht gaat eraf deze week en Dan zie je bijna een off white haffie

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 22:20 



 
Profiel   

@faitherr ik gebruik een gewone bandage, die knoop ik gewoon vast. Niks ingewikkeld.
Je hebt vast wel ergens een oude bndqge liggen of een rolletje breed verband of zo.

Dat hij harder gaat in de bochten is logisch, anders valt hij om. Dat is biomechnica.
Als ze vrij rondrennen gaan ze naar buiten hangen en hakrder in de bocht om hun balans te houden. Nu vraag je als ruiter om jouw gewicht te dragen en in de bocht ook nog in te buigen naar binnen, als hij overeind wil blijven, zal hij sneller moeten gaan of in balans komen.
Dat is kwestie van trainen.

Het is geen afwijking van je paard hahaha maar natuurlijke beweging die je in de training aanleert.

http://straightnesstraining.com/natural ... imbalance/

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 09:45 



 
Profiel   

@kiddokids, ahh wat zonde van de vacht hahah

@janouk, ahh oke bandages heb ik nog wel genoeg liggen ja! oehh interessant artikkel! die ga ik even aandachtig doorlezen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 18:42 



 
Profiel   

Faitherr schreef
@kiddokids, ahh wat zonde van de vacht hahah

@janouk, ahh oke bandages heb ik nog wel genoeg liggen ja! oehh interessant artikkel! die ga ik even aandachtig doorlezen!



nee echt niet hahahaha
hij verricht soms echt wel wat werk aangezien hij zz licht traint en dit kost hem echt zo veel energie met zijn dikke vacht en dan zo zweten
afgelopen vrijdag een rit gemaakt aangespannen hij was zeiknat echt zeiknat
vind dat dan zo zielig en nat op stal zetten kan je ook niet doen
hij krijgt wel een sportlook zo hoor alles eraf vind wel zonde van zijn sokken hihi

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 21:58 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
Nog ff twee plaatjes met kap open
Zo blij mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 22:05 



 
Profiel   

kiddokids schreef
Faitherr schreef
@kiddokids, ahh wat zonde van de vacht hahah

@janouk, ahh oke bandages heb ik nog wel genoeg liggen ja! oehh interessant artikkel! die ga ik even aandachtig doorlezen!



nee echt niet hahahaha
hij verricht soms echt wel wat werk aangezien hij zz licht traint en dit kost hem echt zo veel energie met zijn dikke vacht en dan zo zweten
afgelopen vrijdag een rit gemaakt aangespannen hij was zeiknat echt zeiknat
vind dat dan zo zielig en nat op stal zetten kan je ook niet doen
hij krijgt wel een sportlook zo hoor alles eraf vind wel zonde van zijn sokken hihi


ahahha ik begrijp zeker wel dat je het doet hoor! Twijfel zelf ook maar dan alleen de borst, maar ze staat 24/7 buiten dus deze winter probeer ik het gewoon met dekens en als het niet gaat ga ik iets anders zoeken volgend jaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 20:45 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Iris, mooi debuut! Mag je zeker trots op zijn!

Mooie prestatie Janouk, las in je topic dat jullie nog maar een paar maanden M starten. Gefeliciteerd!!

Als ik mijn paarden niet scheer krijgen ze ook geen deken op, alleen bij veel regen een regendeken.. Het is of scheren en deken, of teddy en geen deken.. De vacht isoleert zelf wel en als je daar een winterdeken op gaat gooien gaat het haar plat liggen en isoleert het niet meer.. Die van ons staan ook 24/7 buiten met schuilstal, ook in de winter..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 21:54 



 
Profiel   

We scheren de hafjes niet.ze staan bij mij zomer en winter overdag buiten. S avonds op stal. Ze zitten jaarlijks nooit echt dik in de haren.
Voor de koets staan de paarden veel langer stil bij inspannen, uitspannen en onderweg ook vaak, waardoor ik het beter vind dat ze hun eigen vacht hebben.
We hebben ook geen binnenbak, trainen altijd buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 07:30 



 
Profiel   

janouk schreef
We scheren de hafjes niet.ze staan bij mij zomer en winter overdag buiten. S avonds op stal. Ze zitten jaarlijks nooit echt dik in de haren.
Voor de koets staan de paarden veel langer stil bij inspannen, uitspannen en onderweg ook vaak, waardoor ik het beter vind dat ze hun eigen vacht hebben.
We hebben ook geen binnenbak, trainen altijd buiten.


Gelukkig dan dat ik alleen zomers het meeste aangespannen rij en tot afgelopen week ringsteken wedstrijden heb gedaan.
En in de winter af en toe een wedstrijdje indoor.
Wat julllie doen ligt bij mij momenteel op een laag pitje helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 08:40 



 
Profiel   

Ik scheer wel. Zeker ivm indoor seisoen. En mara zit zo dik in haar vacht. Die doet ik er echt geen plezier mee als ik haar niet scheer. Die staat nu al zo ontzettend te zweten. Ik ga haar morgen scheren.

Ik heb vandaag wel een hele bijzondere fotoshoot gehad. Nash komt op de cover van de januari editie van de Penny! Zo gaaf. Echt een kleine pennymeisjesdroom die uit komt.

[ img ]
Dit is vlak na de shoot weer terug op stal. Hij was zo vier op zichzelf <3 hij heeft zich ook wel voorbeeldig gedragen. Zo ontzettend braaf. Ben zo trots op hem :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 14:47 



 
Profiel   

Wauw Janouk! Goed gedaan!

Mooie wagen kiddokids <3

Het is ook wel een pennypony ook met dat lange haar <3

Jim is ook geschoren. Die had alweer een vacht gekweekt voor -10 en stond zwetend op de paddock.
Voor (hij wilde heeeeeeeeeeeeeeel graag die sprietjes hooi van de grond pikken, maar kon er niet bij :') )
[ img ]

En na 1 helft scheren
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 14:58 



 
Profiel   

Ziet er weer goed uit Amamda! Ze knappen er altijd zo lekker van op als ze weer kaal zijn.

Als bedankje voor vanmorgen heeft Nikki van de Kerf ook foto's van Nash en mij samen gemaakt.

[ img ]
[ img ]
Ik-ben-verliefd <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 16:33 



 
Profiel   

Wauw, prachtige foto's van Nash! Hij ziet er ook ontzettend goed uit! Mooi " in shape " :j

Ziet er goed uit Amanda! Ik begin nu zelf ook wel te twijfelen, zo ziet punk er ook uit. En na een rondje trainen is ze ook echt wel nat, en het blijft komende weken nog best warm...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 20:46 



 
Profiel   

Ik ben een beetje een stille volger
Peelie mooi gevlecht zeg!! En wat gaaf dat je haffie op de cover van de penny staat.

Mijn super haffie staat op de dekbedovertrek van de penny

[ img ]


Wat een mooie foto's van nash!! Ik volg jullie ook op Facebook. Mooie foto's komen er voorbij.

Ik had afgelopen zondag wedstrijd. Het ging super goed. Inmiddels m1+5 :)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 21:26 



 
Profiel   

Peelie mooi
Leuk penny cover

Super gaaf zo dekbed overtrek lig je er zelf ook onder jo_shakira
Leuk dat je wedstrijd goed ging

King is eindelijk kaal wat een klut tondeuse geleend net als vorig jaar van vriendin deed top Ze had hem uitgeleend en die had hem uit mekaar gehaald afstelling ontregeld pokkezooi 1,5 uur bezig geweest om hem af te stellen.
ik scheer wel helemaal geen dekje er uit zoals bij jou Amanda
Hij staat natuurlijk ingespannen en dan staat het wel gel als zijn schoftje er op ligt
Zal morgen wel ff foto maken.
Zondag wedstrijd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 21:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 301 van de 411 [ 10266 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304 ... 411  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen