[H][Haf] Welke hengst voor mijn Haflingermerrie?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Re: [H][Haf] Welke hengst voor mijn Haflingermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:41

Faniek schreef:
Ik zou zoiezo niet met Wirbel, Wirbelstein of Arend dekken. Martijn uit de Polder heeft ook al vreemd bloed en fok je er alleen maar meer in. Dus ook zou ik niet gaan voor Wirbel of Wirbelstein..
Alcantara is ook een goeie optie. Ik zou niet voor een in alleen het Buitenland goedgekeurde hengst gaan. Ik ben daar persoonlijk dat niet zo'n voorstander van en heb altijd achterliggende gedachte hij staat in Nederland dan doen ze hem niet voor niets naar de Nederlandse Hengstenkeuring. (Persoonlijke mening).

Alcantara is ook een hele leuke hengst die goed kan bewegen. Een echte correcte beweger is dan Almfurst van het Groentehof.

Huh, Aniek, dit begrijp ik toch niet heelmaal. Zelf wil je je merrie toch nu wel laten dekken door Wirbel? En wat bedoel je precies met vreemd bloed?

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: [H][Haf] Welke hengst voor mijn Haflingermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 14:41

Ik laat Nikita niet dekken door Wirbel, omdat ik te weten ben gekomen dat hij volgens mij ong. 1,6% vreemd bloed voert. Dat is of Arabisch bloed of ander vreemd bloed... dat moet je er juist proberen uit te fokken. Nikita heeft ook al vreemd bloed dus helemaal geen goeie combi. En ik wil zoiezie niet met vreemd bloed fokken daar letten ze toch altijd op.

carola21

Berichten: 5
Geregistreerd: 21-03-07

Re: [H][Haf] Welke hengst voor mijn Haflingermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:57

ik laat mijn merrie dekken door stachus dit is een nieuwe hengst geimporteerd uit italie echt een plaatje om te zien, heeft wel een dekbepreking opgekregen voor 10 dekkingen hij is goedgekeurd in italie.

carola21

Berichten: 5
Geregistreerd: 21-03-07

Re: [H][Haf] Welke hengst voor mijn Haflingermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:00

stachus staat bij ki station de linge in oostkapelle de site is delinge-oostkapelle.nl

Sjelle
Berichten: 1378
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Flevoland

Re: [H][Haf] Welke hengst voor mijn Haflingermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:33

waterpaard schreef:
Ik ben echt apetrots op mijn tweejarige ruin, vader Nordsee. Hij is echt een plaatje, ontzettend lief en kan ook echt wel bewegen!!! Heb er echt alle vertrouwen in...


inderdaad een kanp ding om te zien Lachen
hoop dat mijn veulen van hem ook zon knapperd mag worden Knipoog

Amoreno

Berichten: 126
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Nieuwerbrug

Re: [H][Haf] Welke hengst voor mijn Haflingermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:24

Abel:
-geeft maat
-geeft mooi behang
-is luxe gefokt en heeft ook veelal luxe nakomelingen
-goedgekeurd voor het leven in de hoogste klasse
-Z dressuur
-goedgekeurde zonen en elite-dochters

almfurst van het groentenhof:
-super beweger!
-gaat als een speer in de dressuur, loopt nu geloof ik al M2
-stond met de hengstenkeuring ook op kop

Windspiel:
-kampioen 2006
-soepele en krachtige bewegingen
-fijn karakter: temperamentvol en eerlijk
-grote maat 1.53m

op deze foto mijn hengstveulen van Abel op 1 jarige leeftijd. Is nu 2 en rond de 1.48.
Afbeelding

Anna86
Berichten: 31
Geregistreerd: 07-05-07
Woonplaats: Briltil

Re: [H][Haf] Welke hengst voor mijn Haflingermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 19:24

Heb je al een keuze gemaakt?

Ik zou wel gaan voor Wirbel of Midas Hanja.

Dit zijn erg goede hengsten met correcte bewegingen. In Wirbel zit geen vreemd bloed, in Duitsland heeft hij erg veel behaald, daar letten ze ook meer op bewegingen dan in Nederland en dat vind ik belangrijk. Wirbel heeft zich ook goed laten zien in Spanje wat betreft nakomelingen.
Wirbelstein en Aron hebben veel wit daar moet je van houden. Aron geeft echte bewegingswonders en Natif ook van de kymmelshof geeft erg mooie veulens;)

Groetjes Anna

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: [H][Haf] Welke hengst voor mijn Haflingermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 19:28

In Wirbel zit zeker wel vreemd bloed.

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Re: [H][Haf] Welke hengst voor mijn Haflingermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 20:10

Faniek schreef:
Ik laat Nikita niet dekken door Wirbel, omdat ik te weten ben gekomen dat hij volgens mij ong. 1,6% vreemd bloed voert. Dat is of Arabisch bloed of ander vreemd bloed... dat moet je er juist proberen uit te fokken. Nikita heeft ook al vreemd bloed dus helemaal geen goeie combi. En ik wil zoiezie niet met vreemd bloed fokken daar letten ze toch altijd op.

aha Haha! ik begrijp het

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: [H][Haf] Welke hengst voor mijn Haflingermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 20:18

Om precies te zijn net navraag gedaan hoeveel Arabisch bloed Wirbel voert dat is 0,78%
Mijn merrie heeft zelf dus al en wil het er niet meer in fokken... ik probeer het er juist uit te krijgen.

Pauk

Berichten: 4164
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: 's-Gravenzande

Re: [H][Haf] Welke hengst voor mijn Haflingermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:16

Midas Hanja heeft ook vreemd bloed.. Persoonlijk vind ik het ook zonde om dat erin te fokken..

Anna86
Berichten: 31
Geregistreerd: 07-05-07
Woonplaats: Briltil

Re: [H][Haf] Welke hengst voor mijn Haflingermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 14:43

okay weet ik dat ook weer;)

Ik heb er geen problemen mee vind het een goede hengst als ik kijk naar bouw, gangen en uitstraling.

Ik kan me voorstellen dat mensen het er niet in willen hebben.
Ik vind vooral beweging belangrijk!

Maar je moet gewoon veel rond gaan kijken en advies uit laten brengen en kijken wat jijzelf vind;)

grtn en suc6

horsii

Berichten: 7754
Geregistreerd: 06-11-05

Re: [H][Haf] Welke hengst voor mijn Haflingermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 14:52

Ik heb er geen verstand van maar ben zelf helemaal weg van de vader van mijn haffie.
Almnebel Imladris van showteam the black riders.
Haflinger dekhengst. Almnebel Imladris
Stokmaat 1.45
vader : Altjo van de kenterstreek
moeder : Donni Imladris
Almnebel is een E.S goedgekeurde haflinger dekhengst. Hij heeft een krachtige bouw, veel uitstraling en een mooie goudkleur.
Verder heeft hij een buitengewoon lief karakter en is hij gemakkelijk in de omgang. Zijn nakomelingen zijn hoog en groot en bezitten zijn coole karakter. Almnebel laat zich gemakkelijk bewerken in elke vorm van de paardensport.


Als je op de site kijkt zie je ook twee nakomelingen van hem en foto's van hem.
(Afrika's pepe is mijn haffie ).

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: [H][Haf] Welke hengst voor mijn Haflingermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 14:59

Almnebel Imladris is geen goedgekeurde hengst. Ja, voor het ES, maar daar word elk ras in goedgekeurd, dus dat stelt niks voor. Daar krijg je zelf als je een kruissing fokt papieren bij Knipoog

@ Anna86
Hij is verder ook goed, maar ik kijk naar bouw, uitstraling, karakter, gangen en zonder vreemd bloed. Ik wilde Wirbel eerst ook voor mijn merrie, maar er zijn ook hengsten die beter of even goed qua bouw, gangen, karakter etc. zijn en die geen vreemd bloed hebben. Dan ga ik voor het tweede.

MoonWencke

Berichten: 5459
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Re: [H][Haf] Welke hengst voor mijn Haflingermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 13:19

Als Wirbel 0,78% vreemd bloed voert, hoeveel heeft Wirbelstein dan? En hoeveel vreemd bloed heeft Martijn uit de Polder?

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: [H][Haf] Welke hengst voor mijn Haflingermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:48

Wirbelstein heeft dus weer de helft van dat, want volgens mij is moeders kant zuiver dus 0,39%
Hoeveel Martijn heeft weet ik niet, maar ik dacht wel meer. Ik zou zoiezo proberen bloedvrij te houden er zijn genoeg goeie hengsten die zuiver zijn Lachen

Wicky
Berichten: 938
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Egmond

Re: [H][Haf] Welke hengst voor mijn Haflingermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:01

horsii schreef:
Ik heb er geen verstand van maar ben zelf helemaal weg van de vader van mijn haffie.
Almnebel Imladris van showteam the black riders.
Haflinger dekhengst. Almnebel Imladris
Stokmaat 1.45
vader : Altjo van de kenterstreek
moeder : Donni Imladris
Almnebel is een E.S goedgekeurde haflinger dekhengst. Hij heeft een krachtige bouw, veel uitstraling en een mooie goudkleur.
Verder heeft hij een buitengewoon lief karakter en is hij gemakkelijk in de omgang. Zijn nakomelingen zijn hoog en groot en bezitten zijn coole karakter. Almnebel laat zich gemakkelijk bewerken in elke vorm van de paardensport.


Als je op de site kijkt zie je ook twee nakomelingen van hem en foto's van hem.
(Afrika's pepe is mijn haffie ).


Almnebel is geen Haflinger dekhengst, slechts een dekhengst met Haflingervoorouders

@ TS: via de links van het KVTH kan je vele in Nederland gestalde Haflingerhengsten vinden. Deze hengstenhouders willen je ook graag verder helpen om een goede afweging te maken.

Jossie

Berichten: 287
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [H][Haf] Welke hengst voor mijn Haflingermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:22

Faniek schreef:
Hoeveel Martijn heeft weet ik niet, maar ik dacht wel meer.

Waar komt Martijns vreemd bloed dan vandaan? (Heb Son's papieren hier voor me liggen, maar kon nergens die aantekening tegen, vandaar)

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: [H][Haf] Welke hengst voor mijn Haflingermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:48

Bij Were-di, maar dit geld ook voor Wendelinus. Maar in hoeverre het er nog in staat of ze zuiver zijn weet ik niet. Het kan ook zijn dat ze vrij zijn.

Het staat op het papier, maar omdat de 6e generatie erbij gepakt is kan dit na vorig jaar ook verouderd zijn en er niet meer opstaan.

Jossie

Berichten: 287
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [H][Haf] Welke hengst voor mijn Haflingermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:56

Aha, en Were-di is de vader van Wybe (= opa). Ik snap 'm! Denk trouwens wel dat het onder de 6% zit, anders zou het namelijk op de papieren van de TS moeten staan. Ik meen me namelijk te herinneren dat een aandeel van minder als 0.78% niet meer vermeld wordt toch?

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: [H][Haf] Welke hengst voor mijn Haflingermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:44

Dat word nog wel vermeld, want dat werd bij Misty ook vermeld, ook bij Nikita de 0,3nog wat% ondertussen is dit meer geworden ivm de 6e generatie.

MoonWencke

Berichten: 5459
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Re: [H][Haf] Welke hengst voor mijn Haflingermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 13:39