Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 18 van de 20 [ 480 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Taxatie Haflingers deel 3. Max. 2 foto's per post!

 
Profiel   

Valencia93 schreef
Suffie, zou je je bronnen even per pb kunnen sturen? Dit is voor mij nieuwe info. Bedankt voor het taxeren!


Ik weet niet of je deze link kunt zien, anders moet je even googlen op haar naam en dan staat ze bij de uitslagen van de CK Friesland. Ik zeg heel eerlijk dat een merrie zelden!! op oudere leeftij een 3e premie ontvangt. Heb zelf al meer dan 20 jaar Haflingers ;)

http://www.kvth.nl/userfiles/file/nieuw ... esland.pdf
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-17 21:57 



 
Profiel   

Suffie, dankjewel voor de link.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-17 09:22 



 
Profiel   

Peelie: 4000-4500
Stamper: 1250
Eline_S_S: 1500-1750 euro persoonlijk vind ik zomer eczeem wel een klein beetje een dingetje.

Zouden jullie mijn knappe pony willen taxeren?
Naam: Neduah
Roepnaam: Bink
Geboortedatum: 11-05-2012
Vader: Notting nadioo
Moeder: Marit

Bink kan erg leuk springen, ik vind het zelf eng dus nooit iets mee gedaan.
Dressuur B+8 met drie keer starten, heeft echt potentie om verder te komen :)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 19:34 



 
Profiel   

1800 a 2000 euro.

Leuke ruin en van wat ik van hem heb gezien super braaf. Waarop basseer je dat hij meer kan?

Inmiddels loopt Nash natuurlijk M2 met winst. Zou je dan nog tot dat bedrag komen? :P


Laatst bijgewerkt door Peelie op 31-10-17 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 19:43 



 
Profiel   

Ja waar baseer ik dat op, omdat de gene die mij les geeft hem nu een aantal keer heeft gereden ivm operatie.
En wat ik nog niet kan, kan Gerdy wel. Leuk om te zien dat hij bijvoorbeeld goed kan wijken.
Mijn doel is om M1 met winst te rijden en Gerdy zegt dat hij dit makkelijk moet halen.
Aangezien hij de laatste vijf maanden zo is verbeterd denk ik het zelf ook haha!

M2 is toch weer een stapje hoger dan zou ik minimaal 4500 zeggen Peelie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 19:56 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
Vandaag schreef iemand naar mij "potentie tot subtop"

Nash heeft vermogen tot schakelen, verzamelen en verruimen. Daarbij is hij elastisch en atletisch en een zeer werkwillig karakter. Hij is alleen niet altijd even stabiel naar mijn zin.

Heeft bink dat ook? M1 zou ieder gezond paard moeten kunnen lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 20:17 



 
Profiel   

Ja ik denk alleen dat het nog meer opgericht lopen iets is waar een lange weg voor nodig is.
Bink wil heel graag werken en is super leergierig!

Nash is echt een mooie haf! Jullie zijn een super leuke combinatie **\O/**

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 20:25 



 

Hoi Allemaal! Ik heb even naar de laatste 3 gekeken en heb hieronder proberen te vertalen hoe ik er aan kom. Ik ben geen taxateur die let op lichaamsbouw etc. Ik kijk meer naar ervaring en wat in mijn ogen een redelijk bedrag zou zijn.

_Desiree: Op basis van deze foto’s en informatie zou ik zeggen €3000,-. Mooie haflinger voor het oog, staat netjes op de benen en loopt netjes zijn rondje. Aanleuning is goed en ook B+8 in 3 wedstrijden beloofd veel goeds.

Stamper: Op basis van de foto’s en informatie zeg ik €1500,- tot €1750,-. Ik zie een ingereden leuke merrie. Heb te weinig informatie om mijn beoordeling aan te passen.

Peelie: Ik zie een ontzettend gave ruin, ik reken voor hem €5000,- tot €6000,- (in Duitsland). In Nederland denk ik dat je niet meer zal krijgen dan €4500,-. Waar ik dat op baseer is dat ik merk dat in Duitsland hogere bedragen worden gevraagd naar mate dat haflinger hoger in de sport loopt. In Nederland lijkt er een maximum aan te zitten van €4000,-. Ik weet niet waarom maar op de een of de andere manier ziet men dit als een pony en niet als een paard. Heel oneerlijk.


Zelf heb ik ook een haflinger:

Ruin
+/- 1.53 schofthoogte
Vader: Winser-G (sport) v. Waldes-B
Moeder: Indira (Amadeus)
4,5 Jaar (April 5)
Qua rijden in de Dressuur L nivo (in training) Kan een vliegende galopswissel (changement), stap naar galop etc. Dit is spelenderwijs en tijdens springen er ingereden. Laat een mooie constante uitgestrekte draf zien. Dit is dus geen zware dressuuroefening. Hij kan zo’n 70cm springen. En 60cm in parcour. Gaat mee op buitenrit en is daar braaf. Al met al géén beginnerspony wegens leeftijd, karakter en soms wat vlug. Dominante pony maar ontzettend veel GO! Is gereden door een ZZ-Zwaar amazone en zij vond deze haflinger sport materiaal welke makkelijk het Z kan lopen. Heeft veel in zich.

Naast dit alles is hij makkelijk met wassen, makkelijk bij de hoefsmid, makkelijk te scheren en simpel op de trailer. Gaat ook alleen van huis met de trailer en alleen rijden is ook geen probleem. Alleen op pad (buitenrit) is nog niet geprobeerd.

Filmpje van 8 maanden geleden, is nu weer verder getraind: https://youtu.be/t1rB_EdW4hM

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 11:41 



 
Profiel   

Janneke. Als ik Nash ooit zou verkopen naar Duitsland zou ik makkelijk €10.000,- kunnen vragen.

Ik zie op de Duitse markt wel eens bedragen voorbij komen voor simpele ruinen en merries die al voor €5000,- weg gaan terwijl ze groen zijn. Andere hoger opgeleide Haflingers gaan daar makkelijk weg voor €10.000,-

Idioot eigenlijk he dat er in NL een max aan zit omdat het een Haflinger is.

Echter betalen fokkers dan weer wel 10 a 15.000 euro voor een hele goede elite merrie of een dekhengst. En die hoeven nieteens persee goed gepresteerd te hebben in de sport.

Jij hebt een leuke jonge Haflinger. Ik zou daar rustig €2000 a €2500 voor betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 11:59 



 

Peelie schreef
Janneke. Als ik Nash ooit zou verkopen naar Duitsland zou ik makkelijk €10.000,- kunnen vragen.

Ik zie op de Duitse markt wel eens bedragen voorbij komen voor simpele ruinen en merries die al voor €5000,- weg gaan terwijl ze groen zijn. Andere hoger opgeleide Haflingers gaan daar makkelijk weg voor €10.000,-

Idioot eigenlijk he dat er in NL een max aan zit omdat het een Haflinger is.

Echter betalen fokkers dan weer wel 10 a 15.000 euro voor een hele goede elite merrie of een dekhengst. En die hoeven nieteens persee goed gepresteerd te hebben in de sport.

Jij hebt een leuke jonge Haflinger. Ik zou daar rustig €2000 a €2500 voor betalen.


Ja ontzettend gek! Ik woon hier aan de grens en merk echt dat klanten uit Duitsland makkelijk geld neerleggen. Komen er klanten uit NL (particulier) dan kan het niet goedkoop genoeg. Heel raar inderdaad want ze zijn ontzettend veelzijdig. Ik moet wel toegeven je hebt haflinger en haflinger. De een heeft nu eenmaal meer aanleg voor de sport maar ook dat heb je bij de kwpn'ners!

Blijft een raar verhaal hè :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 14:41 



 
Profiel   

Kijk. Een simpel houtje touwtje haflinger zonder uitstraling en weinig in het ras staant zal ik ook weinig voor neerleggen. Als ik een haflinger zou kopen, dan wil ik wel een "echte" haflinger. Niet zo'n suf dier zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 15:36 



 
Profiel   

Janneke_x mooie jonge pony. Voor de pony mensport is hij te groot. Bij ons zou hij onder de 1.48m moeten zijn. Lekker samen verder leren. En goed veel zijdig maken. Taxatie 2500 euro als rijpaard

Desiree leuke haflinger. Stokmaat? Moet nog veel leren. Leuk om samen verder te groeien. Taxatie 2000 euro

Peelie Nash is een lekker ding. Voor ons ook te groot voor de pony mensport. Al zal hij het vast heel goed doen voor de koets in de marathon.. Maar we zouden hem dan bij de paarden moeten starten. Als rijpaard taxeer ik hem op 4500 euro. Inderdaad zal hij in het buitenland meer opbrengen.

Deze keer zal ik Meneer Anton eens voorleggen. Niet te koop overigens.
Vader is Neumond Son en moeder is Mandy. Duits gefokt. Stokmaat 1.47m. Ruin. 8 jaar.
Coole haflinger wel een echt mannetje die denkt dat hij nog Hengst is.
In de ring een showmannetje. Goed bestuurbaar. Heel eerlijk en gehoorzaamin de omgang.
In je eentje te laden in de trailer en ook alleen in te spannen.
Loopt in enkelspan en tweespan. In een betrouwbaar buiten rijpaard onder het zadel. Ook onder het zadel getraind, maar niet onder het zadel in de wedstrijd sport. Hij is 2 jaar geleden beleerd.

Hij is M dressuur en M vaardigheid enkelspan mennen.
Dit jaar brons op de Hippiade NK M vaardigheid mennen.

Heel benieuwd wat jullie van ons meneertje vinden.


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 17:28 



 
Profiel   

_Desiree schreef
Peelie: 4000-4500
Stamper: 1250
Eline_S_S: 1500-1750 euro persoonlijk vind ik zomer eczeem wel een klein beetje een dingetje.

Zouden jullie mijn knappe pony willen taxeren?
Naam: Neduah
Roepnaam: Bink
Geboortedatum: 11-05-2012
Vader: Notting nadioo
Moeder: Marit

Bink kan erg leuk springen, ik vind het zelf eng dus nooit iets mee gedaan.
Dressuur B+8 met drie keer starten, heeft echt potentie om verder te komen :)
Als Bink ook helemaal gezond is en superbraaf dan zou ik 3500 voor hem geven.
[ [url=m/gq5TQB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Q1Jnys.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/31485R.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CJwCSc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 18:14 



 
Profiel   

[ img ]
Misty van de meulstra hoeve.

Vader Adel sport
Moeders vader alfred braakzicht.

Leuke pony van 24-04-2014
Bijna 4 jaar.
Zadelmak en doorgereden.
Ook verkeersmak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 14:23 



 
Profiel   

noukie12 schreef
[ [url=m/Qd8hRW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Misty van de meulstra hoeve.

Vader Adel sport
Moeders vader alfred braakzicht.

Leuke pony van 24-04-2014
Bijna 4 jaar.
Zadelmak en doorgereden.
Ook verkeersmak.

Eerst andere paarden taxeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 15:13 



 
Profiel   

Kan ook wel iets vriendelijker toch? Topic ligt alweer 3 maanden stil dus kam me indenken dat je dan er even niet aan denkt om degene voor je te taxeren..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 15:28 



 
Profiel   

wendy1987 schreef
Kan ook wel iets vriendelijker toch? Topic ligt alweer 3 maanden stil dus kam me indenken dat je dan er even niet aan denkt om degene voor je te taxeren..

Het staat toch meer dan duidelijk in de OP.

Ik vind het vooral banketstaaf voor de mensen die het wel gewoon doen en dan komt er iemand die gewoon een plaatje post met wat info en maar reactie verwacht.

Niet echt netjes en behoorlijk aso als je het mij vraagt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 15:32 



 
Profiel   

Peelie schreef
wendy1987 schreef
Kan ook wel iets vriendelijker toch? Topic ligt alweer 3 maanden stil dus kam me indenken dat je dan er even niet aan denkt om degene voor je te taxeren..

Het staat toch meer dan duidelijk in de OP.

Ik vind het vooral banketstaaf voor de mensen die het wel gewoon doen en dan komt er iemand die gewoon een plaatje post met wat info en maar reactie verwacht.

Niet echt netjes en behoorlijk aso als je het mij vraagt.


Wendy heeft wel gelijk het mag echt vriendelijker. En er zijn zo veel die een taxatie niet hebben gedaan.

Ook toen jij de aller eerste keer wat plaatste.


Laatst bijgewerkt door farahtjuh op 03-02-18 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 16:12 



 
Profiel   

noukie12 schreef
[ [url=m/Qd8hRW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Misty van de meulstra hoeve.

Vader Adel sport
Moeders vader alfred braakzicht.

Leuke pony van 24-04-2014
Bijna 4 jaar.
Zadelmak en doorgereden.
Ook verkeersmak.



Leuke merrie. Ziet er veel belovend uit. Lekker van genieten.

€2250

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 16:13 



 
Profiel   

farahtjuh schreef
noukie12 schreef
[ [url=m/Qd8hRW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Misty van de meulstra hoeve.

Vader Adel sport
Moeders vader alfred braakzicht.

Leuke pony van 24-04-2014
Bijna 4 jaar.
Zadelmak en doorgereden.
Ook verkeersmak.



Leuke merrie. Ziet er veel belovend uit. Lekker van genieten.

€2250

Volgens mij zijn ze momenteel duurder.Deze jonge merrie met stamboom zou volgens mij minstens 1000 euro meer op moeten brengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 18:10 



 
Profiel   

anjali schreef
farahtjuh schreef

[ [url=m/Qd8hRW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Misty van de meulstra hoeve.

Vader Adel sport
Moeders vader alfred braakzicht.

Leuke pony van 24-04-2014
Bijna 4 jaar.
Zadelmak en doorgereden.
Ook verkeersmak.



Leuke merrie. Ziet er veel belovend uit. Lekker van genieten.

€2250

Volgens mij zijn ze momenteel duurder.Deze jonge merrie met stamboom zou volgens mij minstens 000 euro meer op moeten brengen.


Dan zou voor mij van belang zijn wat de merrie op de keuring heeft gedaan. Hoe ze is opgenomen. Voor de fokkerij is het een a x a en dat is voor "mij" niet aantrekkelijk genoeg om hoger te gaan. Maar dit is mening.

Verder vind ik het een leuke merrie.
Mooi paard voor de toekomst

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 19:00 



 
Profiel   

Het is een forum waar t wel eens anders gaat. Niet iedereen heeft dat gelijk door. Er wordt heel vaak niet echt gereageerd op foto's.

Ik vind de merrie denk 1800 waard. Idd a x a en nog niet veel op keuring geweest.
Wel fijn dat ze nog niet ver doorgereden is terwijl ze al 4 is. Dat is een plus punt voor mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 20:15 



 
Profiel   

wendy1987 schreef
Het is een forum waar t wel eens anders gaat. Niet iedereen heeft dat gelijk door. Er wordt heel vaak niet echt gereageerd op foto's.

Ik vind de merrie denk 1800 waard. Idd a x a en nog niet veel op keuring geweest.
Wel fijn dat ze nog niet ver doorgereden is terwijl ze al 4 is. Dat is een plus punt voor mij.

Kan iemand me uitleggen,het is misschien dom maar ik weet nog te weinig van fokken,waarom a x a niet goed zou zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-18 12:46 



 
Profiel   

A x a houd in dat er verderop in de lijn dezelfde vader is gebruikt.
Je hebt in haflingers 7(toch) lijnen.
A - m - s - st - w - n - en volgens mij vergeet ik er 1.

Te herkennen aan de eerste letter van de naam van de hengst..

Ooit ontstaan uit die 7 hengsten. Dus alles wat dezelfde letter heeft komt voort uit dezelfde voorouders.

Dat wil je zo min mogelijk en dat heet dan lijnenteelt. Het zijn niet dezelfde ouders dus geen inteelt maar in de verte zit er wel degelijk hetzelfde bloed in.

Hopelijk beetje duidelijk zo haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-18 12:53 



 
Profiel   

wendy1987 schreef
A x a houd in dat er verderop in de lijn dezelfde vader is gebruikt.
Je hebt in haflingers 7(toch) lijnen.
A - m - s - st - w - n - en volgens mij vergeet ik er 1.

Te herkennen aan de eerste letter van de naam van de hengst..

Ooit ontstaan uit die 7 hengsten. Dus alles wat dezelfde letter heeft komt voort uit dezelfde voorouders.

Dat wil je zo min mogelijk en dat heet dan lijnenteelt. Het zijn niet dezelfde ouders dus geen inteelt maar in de verte zit er wel degelijk hetzelfde bloed in.

Hopelijk beetje duidelijk zo haha

Okay ja ik snap het.Maar volgens mij zit er in diverse stamboeken heel veel inteelt om vreemd bloed te voorkomen.Anders kan het ras ver gaan afdwalen van de oorspronkelijke bedoeling?Of zie ik dat fout?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-18 13:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 18 van de 20 [ 480 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen