Nakomelingen van Abel en hun bijzonderheden..

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Axel_Valerie

Berichten: 3044
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Nakomelingen van Abel en hun bijzonderheden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 09:16

Hai,

Ik heb even gezocht op nakomelingen van Abel, ik kwam wel een aantal topics tegen maar de meest recente was van drie jaar geleden. Vandaar dat ik in overleg met de moderators een nieuw topic heb geopend.

Ik wil graag in kaart brengen hoe het gaat met de nakomelingen (ook die uit eerdere topics we zijn al drie jaar verder!).
Hoe zien de nakomelingen eruit(1 of 2 foto's?)?
Wat zijn de sterke punten van de nakomelingen en wat de zwakke?
Ik zou het ook interessant vinden om erachter te komen wat mensen doen met de nakomelingen van Abel. Of ze in de sport rijden (en welke tak van sport) of gewoon thuis.
Waarop mensen trainen met hun Abel nakomeling en waarop ze vastlopen en wat er juist heel goed gaat in training.

Ik ben hiernaar zeer benieuwd omdat ik zelf een Abel nakomeling heb en mijn Abel (axel genaamd) heeft toch echt wel lastige trekjes van zijn vader en superpunten van zijn vader. Ik wil graag weten of andere dat ook zo ervaren en hoe zij daar mee omgaan..

Ik zal beginnen mijn haf te omschrijven. Mijn Haflingertje heet Axel is 1.56 hoog en 6 jaar.
Zijn sterke punten zijn zijn gangen. Hij heeft fantastisch beenwerk en lijkt daarin op zijn vader (ook een beetje aan de wijde kant van achter). Hij is altijd enthousiast in alles wat hij doet, hij werkt heel graag voor je en hij heeft een heel erg ontdeugend hoofd :'). Zijn zwakkere punten zijn zijn concentratievermogen, zijn gevoel voor drama, zijn kracht. Hij vindt het heel moeilijk om zich met jou bezig te houden als je een serieuze training opstart, hij kan heel erg sterk worden als je hem verkeerd op zijn plek zet. En ik vind het opvallend dat mijn paard heel lang "puppy" blijft. Maar dat is voor mij geen zwak of sterk punt. Momenteel train ik eindelijk voor een debuut in dressuur. Ik ben daar vaker aan begonnen maar ik vond hem gewoon te jong in zijn doen en laten.
In de training gaat het momenteel heel erg goed, hij bouwt nu enorm veel spieren op en hij begint alles goed te begrijpen. Als je hem hebt is hij er helemaal voor je. Dat is wel eens anders geweest.
Ik ben nog steeds elke dag gek op mijn Axel, ik heb hem vanaf zijn vierde maand en hij is mijn maatje voor het leven. Ik ben zeer benieuwd naar jullie verhaal..

Afbeelding

Ik zal even kijken of ik thuis een recente foto heb van onder het zadel..

Brand los!

Axel_Valerie

Berichten: 3044
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 11:21

Niemand?

faithjee

Berichten: 240
Geregistreerd: 24-05-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:29

Ik heb wel een kleindochter van abel als dat ook telt :D
ik herken heel veel dingen hoe jij alex beschrijft, eigenlijk alles wel

Axel_Valerie

Berichten: 3044
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Re: Nakomelingen van Abel en hun bijzonderheden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 23:02

Haha dat telt natuurlijk ook!

faithjee

Berichten: 240
Geregistreerd: 24-05-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:14

aah leuk!
Nou mijn haflinger heet Linn en is 7 jaar en 1,48 (abelxargentino II dus vader van linn der moeder is abel)
haar sterke punten zijn ook haar gangen ze is een echte sporthaflinger en werkt ook graag voor je en heeft daar ook vaak wel plezier in.
haar zwakke punt ze is snel af afgeleid dus een slechte concentratie, ze is nogal een heet hoofd en is ook snel gestrest.

ik rij der nu 2 jaar en in het begin wel gemerkt dat ze toch niet zo makkelijk is!
Ze reageerde erg op mij hoe ik me voel, omdat ik toen wel onzeker was ging het niet zo makkelijk.
Maar sinds 1jaar rijden we wedstrijden en heb ik mijn 1ste L1 debuut gemaakt, wedstrijden gaan dan ook heel afwisselend hoe de omgeving is!
Veder spring ik ook met haar en me bedoeling is ook wedstrijden

Nu dan mijn puppypony <3
Afbeelding
Afbeelding

en linn haar echte puppylook
Afbeelding

Axel_Valerie

Berichten: 3044
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Re: Nakomelingen van Abel en hun bijzonderheden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 14:19

WOW, op die foto in de stal lijkt ze echt op die van mij.
Als je er een flinke bles op zou plakken zou ik zeggen dat je mijn pony had gestolen :+

Haffjotin
Berichten: 5
Geregistreerd: 11-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:08

Ik heb een Abel x Allegretto. Een merrie van 10 jaar. Ze is niet dominant alleen als ze hengstig is dan wil ze nog wel eens vervelend zijn met het rijden. Ze heeft veel moeite met de galop onder het zadel. Verder heeft ze heerlijke gangen. Ze wordt "engels" gereden, maar ik merk dat ze de "western" manier (minder op druk gereden) veel leuker vind. Ze is echt heel goed op stem te rijden en vind zelf mee denken erg fijn. Als ze het gevoel heeft dat ze zelf ook wat in te brengen heeft, dan is ze heel braaf. En oh ja, voor eten doet ze alles.... zoals waarschijnlijk alle Haflingers ;-)

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:19

Ik heb ook een Abel, helaas is door hevige einschuss al bijna 4 maanden uit de roulatie en weten we niet hoe zijn toekomst er uit zal zien.

Arnold (2002) is 153cm hoog en vanaf 2005 in mijn bezit.

We reden voornamelijk recreatief dressuur matig en zijn gangen zijn echter een pluspunt. Hij heeft een eigen mening en laat deze graag gelden. Dominantie en kracht is hem dan ook niet vreemd. Maar inderdaad met eigen inbreng kan ik er mee lezen en schrijven.

Druk kan hij moeilijk handelen, we konden minuten strijden voordat hij aan het werk wilde, maar met touwhalster en barebackpad ging het altijd zonder morren.

Het is een grote vent met een piepklein hartje.

Axel_Valerie

Berichten: 3044
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Re: Nakomelingen van Abel en hun bijzonderheden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 07:35

Die van mij heeft ook veel problemen met druk. Ik kan niet met druk rijden, nulkommanul. We bouwen nu toch op naar het aannemen van mijn hand met en we proberen een zo constant mogelijke aanleuning op te bouwen. Dat gaat wel steeds beter ik beloon hem met heel veel ruimte en als hij zich dit de hele tijd blijft herinneren staan we niet elke keer stil op het midden en zakt hij keurig in mijn hand. Maar als het druk om hem heen is komt hij bij het minste of geringste alweer omhoog. Hij wil dat graag allemaal zelf bepalen haha.

Haffjotin
Berichten: 5
Geregistreerd: 11-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:55

Haffjotin schreef:
Ik heb een Abel x Allegretto. Een merrie van 10 jaar. Ze is niet dominant alleen als ze hengstig is dan wil ze nog wel eens vervelend zijn met het rijden. Ze heeft veel moeite met de galop onder het zadel. Verder heeft ze heerlijke gangen. Ze wordt "engels" gereden, maar ik merk dat ze de "western" manier (minder op druk gereden) veel leuker vind. Ze is echt heel goed op stem te rijden en vind zelf mee denken erg fijn. Als ze het gevoel heeft dat ze zelf ook wat in te brengen heeft, dan is ze heel braaf. En oh ja, voor eten doet ze alles.... zoals waarschijnlijk alle Haflingers ;-)


Even een update. We zijn helemaal opnieuw begonnen met haar. We doen grondwerk en zorgen dat ze mij als leider ziet. Alles gaat met babystapjes. We worden hierin door iemand begeleid en zij rijd haar ook opnieuw in op de Vaquero westernstijl. Doordat ik alles in zulke kleine stapjes doe is de communicatie tussen ons 100% verbeterd, waardoor ze niet meer van dat "eigenwijze Haflingergedrag" laat zien. Het is voor mij super moeilijk omdat ik veel moet af- en aanleren, maar het resultaat is goud waard. Ze wordt nu ook bitloos gereden op een touwhalster.

Adjepatatje8

Berichten: 342
Geregistreerd: 02-02-17
Woonplaats: Bijna in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 15:37

ik heb ook een abel sport(als jullie deze bedoelen)

naam: adje van Korum
moeder: Lotte van Plexat
vader: abel sport

ik herken alle dingen wel in jou omschrijving

groetjes.