Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 300 van de 411 [ 10266 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303 ... 411  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dressuurhaflinger

 
Profiel   

Peelie schreef
Deze blijft door mijn hoofd spoken. 2 weken terug op wedstrijd. Twee haflingers in de baan bij het losrijden. Zegt iemand langs de kant "het is net een Haflingerwedstrijd zo!". Ik ben vol verbazig doorgereden.

Uiteindelijk nog 2e geworden van de M2 ook. Dus DOEI! :')

Over afgunst gesproken... :oo

Dat hoeft toch geen afgunst te zijn? :o Misschien bedoelde ze het helemaal niet verkeerd?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 16:11 



 
Profiel   

Er kwam later in het M1 een fries de baan in. Toen was het een koudbloeden wedstrijd. Het is de toon die de muziek maakt. Het was zeker niet positief bedoeld ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 17:12 



 
Profiel   

Ag ik heb daar al jaren maling aan haha

Ik heb ook geen deken om nu. Stan is al teddy en zweet snel. Ik ga hem na 9 okt scheren dan ben ik terug van vakantie.

Vandaag wel een buitenritje gemaakt

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 17:28 



 
Profiel   

Ik start ook zo laat mogelijk met dekens. Ze hebben al de hele zomer vliegen dekens op gehad. Ik ben blij dat ze ff zonder deken naar buiten kunnen.

Ik ga ook scheren. Dat stel ik ook zo lang mogelijk uit, vind het een rotwerk dus probeer zo min mogelijk keren te scheren. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 18:15 



 
Profiel   

Ik heb twee winters geschoren, eerste keer omdat ik IBOP ging rijden tweede keer ivm wedstrijden.
Nu niks op de planning dus lekker teddy, ben weekje op vakantie geweest dus ben benieuwd hoeveel extra haar ze heeft gekweekt :P

Ze wordt echt dik Leo!! Wordt t toch dikke hengst :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 19:20 



 
Profiel   

Nathalie83 schreef
Ik heb twee winters geschoren, eerste keer omdat ik IBOP ging rijden tweede keer ivm wedstrijden.
Nu niks op de planning dus lekker teddy, ben weekje op vakantie geweest dus ben benieuwd hoeveel extra haar ze heeft gekweekt :P

Ze wordt echt dik Leo!! Wordt t toch dikke hengst :roll:


Je weet dat t vloeken in de kerk is bij mij he... _O- wordt vast een merrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 21:21 



 
Profiel   

xLeoniee schreef
Nathalie83 schreef
Ik heb twee winters geschoren, eerste keer omdat ik IBOP ging rijden tweede keer ivm wedstrijden.
Nu niks op de planning dus lekker teddy, ben weekje op vakantie geweest dus ben benieuwd hoeveel extra haar ze heeft gekweekt :P

Ze wordt echt dik Leo!! Wordt t toch dikke hengst :roll:


Je weet dat t vloeken in de kerk is bij mij he... _O- wordt vast een merrie


_O- ~~}> O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 22:04 



 
Profiel   

Leoni door wie is jou haf gedekt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 23:20 



 
Profiel   

plutolover schreef
Leoni door wie is jou haf gedekt


Liz. Wales. Een 3jarige zoon van Liz. Woodland.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 23:55 



 
Profiel   

Zo, wat een buik al Leonie!! Straks zitten er 2 in :=

Ik trek me daar zo niks van aan Gail, nooit gedaan, ga ik ook nooit doen.. Als die mensen zich bezig willen houden met mijn haflinger, prima, vooral lekker doen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 10:27 



 
Profiel   

Is het nog steeds zo op wedstrijden? Triest....
In de western zie je juist veel haflingers (en andere type paarden dan paints en quarters) die het ook nog eens goed veelzijdig doen. Laatst stonden we bij de prijsuitreiking naast een buffel vn een Schwarzwalder. Was Jim maar een schrieltje bij :D

Ik hoop morgen te gaan scheren. Jim maakt ineens een enorme teddyvacht aan.

Wanneer wordt het veulen verwacht Leonie? Knappe combi :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 10:44 



 
Profiel   

Wat een heeeerlijk weertje! Vanochtend fijn gelest en daarna lekker buiten uitgestapt in het zonnetje <3 [ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 11:47 



 
Profiel   

Meneer Anton is 3e van Nederland vandaag geworden in de M vaardigheid mennen.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 17:20 



 
Profiel   

Gaaf!

Gefeliciteerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 17:21 



 
Profiel   

Peelie schreef
Er kwam later in het M1 een fries de baan in. Toen was het een koudbloeden wedstrijd. Het is de toon die de muziek maakt. Het was zeker niet positief bedoeld ;)


Juist leuk dat je dan 2de bent geworden!! Goed gedaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 22:40 



 
Profiel   

[ img ]

Vandaag Mareja na 2 jaar maar weer eens voor de wagen gehad 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 22:43 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Janouk! Ik zou heen gaan te groomen met een stalgenootje in de L vaardiheid maar pony was niet fit helaas.. las dat het terrein ook bagger was jammer genoeg..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 23:51 



 
Profiel   

Aaah stoer leonie!

En gefeliciteerd met je prijs op de hippiade Janouk! Goed gedaaan +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 09:56 



 
Profiel   

vanmorgen onze eerste knhs wedstrijd gereden! de zenuwen gierden door mijn lijf..
maar 2keer 1ste geworden met 187,5 & 190 punten :D
veel tips meegekregen en het was toch wel heel erg leuk tussen de paarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 15:39 



 

netjes iris!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 15:54 



 
Profiel   

*\o/* top, iris

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 16:55 



 
Profiel   

Hee!
Hebben jullie haflingers ook moeite (gehad) met de galop?
Ik heb namelijk wel eens gelezen dat haflingers dit wel eens hebben. Mijn haflinger vind de galop namelijk nog wel erg lastig. Met aanspringen gaat ze eerst het liefst zo hard mogelijk draven en 'valt' dan een beetje in de galop. Dit heb ik er nu wel redelijk uitgereden door heel consequent te zijn maar ze vind het evenwicht houden erg lastig. Hebben jullie hier ervaring mee en misschien tips? Ik rijdt al zo veel mogelijk een rechte lijn en ik ben het aan het opbouwen aan de longeerlijn. Buiten vind ze het trouwens ook lastig (dus op lang recht stuk) ze gaat dan het liefste heel hard en als ik langzamer ga dan valt ze er snel uit. Buiten kan ik het dus wel fijn oefenen. Door steeds stukjes terug te gaan en dan weer wat ruimer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 17:43 



 
Profiel   

Ik train onze haflingers als ze nog weinig balans hebben aan de longe in galop met een elastisch bandage achter de kont langs. Eerst maar 1 rondje, dan naar draf en rondje later weer aanspringen en dat 4 x en dan de andere hand. Het is een kwestie van kracht en balans.
Zolang ik het aan de longe (zonder gewicht) nog niet voor elkaar heb, galoppeer ik biet onder het zadel.
Als het aan de longe netjes gaat, ga ik onder het zadel hetzelfde trainen op de grote volte. Ruime bocht. Als dat lukt in balans, ga ik pas rechtuit en echte hoeken rijden.
Dit kost tijd en rust

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 18:00 



 
Profiel   

pimaude schreef
netjes iris!!


janouk schreef
*\o/* top, iris


Dankjulliewel! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 18:25 



 
Profiel   

janouk schreef
Ik train onze haflingers als ze nog weinig balans hebben aan de longe in galop met een elastisch bandage achter de kont langs. Eerst maar 1 rondje, dan naar draf en rondje later weer aanspringen en dat 4 x en dan de andere hand. Het is een kwestie van kracht en balans.
Zolang ik het aan de longe (zonder gewicht) nog niet voor elkaar heb, galoppeer ik biet onder het zadel.
Als het aan de longe netjes gaat, ga ik onder het zadel hetzelfde trainen op de grote volte. Ruime bocht. Als dat lukt in balans, ga ik pas rechtuit en echte hoeken rijden.
Dit kost tijd en rust


Precies.

Het hardgaan is een teken van onbalans. En dat is opzich niet erg. Als je toch persee wil galoperen, dan komt het er op neer dat je voorlopig alleen maar hard kan. En als je het toch onder het zadel moet/wil trainen doe dat hele kleine stukjes. Zoals janouk ook uitlegt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 18:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 300 van de 411 [ 10266 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303 ... 411  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen