Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 08:46

Ik heb al meerdere malen bij bijv. DAH west om te helpen een wedstrijd in midden NL te organiseren. Wordt nooit meer op gereageerd. Op een gegeven moment houd het op natuurlijk :P

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 09:01

pimaude, wat een mooi dier heb je daar! Ik was vroeger altijd helemaal fan van Midas-Hanja. Had een grote poster van hem boven mijn bed en mijn droom was ooit een veulentje van hem bij Misty te fokken. Helaas paste dat niet echt :') , maar vind die van jou echt leuk! <3 Veel succes met de wedstrijden!

Peelie, in het Noorden is nu wat meer maar was een tijd geleden ook niet zo. Toen was het volgens mij anders om. Ach, gelukkig zijn er genoeg reguliere wedstrijden waar je aan mee kunt doen toch?

Hoe kijken jullie trouwens naar Haflingerwedstrijden vs. reguliere wedstrijden? Ik vind de Haflingerwedstrijden altijd erg gezellig, maar vind het ook superleuk om tussen de dressuurpaarden te rijden met mijn blonde en ik vind het altijd fijn om te weten waar ik sta tussen de "gewone" paarden.

Ik denk dat ik vandaag een regendekens op doe. Voor de kou hoeft het niet hoor en ik scheer toch sowieso, maar ze blijven ook lekker schoon eronder. Geluksmomentjes.. :o

Wie gaan er zondag allemaal rijden in Vinkega? Ik heb al heel lang niet gestart en mis de wedstrijden een beetje dus ik kom even kijken *\o/* .

Anoniem

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 09:04

ah wat een leuke reacties. kelly kom lekker een keer langs, en spring eens op de pony! misschien maak ik je droom dan een klein beetje waar!

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:42

Ik vind vooral plezier hebben heel erg belangrijk tijdens wedstrijden. Dat houd in dat ik dus veel op haf/koudbloed wedstrijden ben,omdat ik de sfeer veel beter vind.

Reguliere wedstrijden rij ik ook wel, maar daar komen toch vaak vooroordelen voorbij. "Die meid met die haflinger" "zie die haflinger gaan. Pfff" "waarom heeft ze geen gewoon paard. Enz. Enz. Ik voel daar weinig voor.

Wbt resultaten. Ik rij net zo goed mijn punten op een gewone wedstrijd als op een koudbloed wedstrijd.

Ik had laatst zelfs een 7 op mijn middengang in de M2 of een gewone wedstrijd. Het kan dus wel. Wel merk ik dat juryleden vaak een beetje moeten wennen aan een ander ras dan kwpn. Als ze eenmaal in de flow zijn, dan komen de punten ook goed.

En verder. Een goed proef is een goede proef. Dan kunnen ze er niet omheen.

maessie

Berichten: 5771
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:42

Het maakt mij niet zo heel veel uit of ik regulier of haflingerwedstrijden start. Heb regulier over het algemeen vaak zelfs betere punten. De haflingerwedstrijden zijn altijd wel heel gezellig omdat het allemaal bekenden zijn, maar dat heb ik regulier vaak ook omdat ik jaren de wedstrijden bij onze club heb gedaan, en daardoor veel mensen ken. Heb ook niet echt last van mensen die op de haflingers neerkijken, nu scheelt het misschien ook dat er hier ook veel friezen mee lopen, en we al vaak genoeg de kwpners eraf hebben gereden :+

Ik hoop dat ik zondag ook even kan gaan kijken in Vinkega, maar word last minute planning, want het is maar net hoe mn buik meewerkt.

Ik had ook al even mn regendekens weer opgezocht, als het bij deze buitjes blijft dan moeten ze hun nog maar even redden, bij de hele dag regen krijgen ze hem wel op. Ze hebben genoeg spekjes verzameld om deze buien nog uit te kunnen zitten :D

Onze kleine welsh heb ik helaas wel weer uit het land gevist, het ging de hele zomer super, maar nu met het korte gestresste gras toch weer bijna hoefbevangen.. hoe zo'n weersomslag zoveel invloed kan hebben..

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 15:20

Peelie schreef:
Knappe haf!

Had de agendas van dah, kvth en nhps er maar weer eens bijgepakt. Weer veel wedstrijden in het zuiden en oosten tegen de duitse grens aan. En welgeteld 1 wedstrijd in midden NL het indoor seizoen. Ik snap daar dus niks van. Er is veel vraag naar wedstrijden in midden NL.


Klopt maar weinig geschikte locaties.

Ik heb ze ooit een locatie toegewezen en toen zelf met hun behulp georganiseerd. Toen waren ze erg te spreken over de locatie.

Misschien moeten ze keer Midland (Utrechtse manege) weer proberen. Daar deden ze vroeger regelmatig wedstrijden

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 17:29

Totdat ze daar een keer de finale deden. Dat ging toen echt niet. Die locatie was toen veel te klein voor zo'n groot evenement.

Een normale wedstrijd zou daar wel kunnen.

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 18:50

Tja in die regio zitten nou eenmaal veel deelnemers. Aanstande zondag in Vinkega ook weer bar weinig deelnemers.. kun je haast niet rendabel een wedstrijd organiseren..

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 19:30

Ik heb nog nooit een haflinger wedstrijd gereden.. Punk staat ook niet ingeschreven in het stamboek..

Heb dus altijd alleen maar regulier gereden en ja, je hoort inderdaad vaak "dieie met die haflinger......" of bij het coupons halen " hoeveel punten had die haflinger??" Ik vind dat nooit zo erg. Ga toch voor m'n eigen plezier en rij niet voor een ander.. Vind het juist wel grappig dat mensen zich altijd zo druk maken om "de haflinger", vooral als ik dan ook nog boven hun eindig en de discussie onderling helemaal losbarst :')

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 19:41

Hoe leuk is het dan dat "die haflinger" het op wedstrijden nog vaak verdomd leuk blijkt te doen ;)

Hebben wij ook wel eens gehad hoor, commentaar vanaf de zijlijn. Maar toch vaak de lachende derde geweest en met vele prijzen thuisgekomen. Daar ik altijd groom en en fijne ruiter heb die mijn paarden start hoor ik dat commentaar ook altijd.
Inmiddels in de Subtop en daar krijgen we eigenlijk altijd wel superleuk commentaar van zowel jury's als ruiters. Eens gehad dat een hele kantine uitliep om te kijken naar de proef en nog applaus geven ook _/-\o_

Geweldig toch.
Maar er is altijd en overal commentaar op iedereen hoor. Die haflinger, die bonte, die dikke merrie, die tuiger, lelijke schimmel, te grote ruiter....... en en en en.

Dus lekker genieten van al het blonde goud en vooral blijven starten.
De dressuurpaarden waren in een ver verleden ok gewoon het paard van de schillenboer en dat vergeten ze vaak. Die zijn ook niet in 1 jaar gekomen tot het huidige fokproduct en onze haffies timmeren aardig aan de weg.

maessie

Berichten: 5771
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 19:52

Zo is het maar net!

Ik had voor Vinkega ook liever Oudega gehad als locatie, denk dat ze het dan nog wat drukker hadden gehad. Dat is voor ons in elk geval nog net wat centraler. Ach wie weet komt dat straks ook wel weer!

Punk voor Dah enzo hoeft je paard niet beslist stamboek te zijn volgens mij ;)

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 20:04

Ik haal meestal beter punten met de gewone dan met de speciale haf wedstrijden

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:34

Ik merk ook niet echt verschil in sfeer tussen de haflinger/koudbloed en gewone knhs wedstrijden. Ik denk dat het inderdaad afhankelijk is van hoeveel mensen je kent. En de ene keer sta je langs een trailer waarvan de mensen gezellig kletsen en de andere keer kijken ze je niet eens aan. Maar dat hou je overal.

Vandaag de eerste proef een beetje verpest. Ik zat er veel te vroeg op en de eerste proef was ze al moe merkte ik. Ze was niet aan mijn been en daardoor niet fijn kunnen rijden. 178,5 Ik heb haar voor de proef eigenlijk gewoon wat te lief gereden.
Dus tussen de twee proeven even flink naar voren gereden en dat hielp, tweede proef 192,5

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:15

Goed gedaan loulou!

Ik ben vandaag ook weg geweest. Gewone wedstrijd. 185 en 187.5 in het M2!

Ik ben suuuuper trots! De vorige keer hadden we punten in de 160 range namelijk :')

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:08

Netjes !

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:15

Vandaag 175 en 178.5 wat ik jammer vind. Hij was vandaag veel meer ontspannen en meer aan de hulp.

Het voornaamste doel was meer rust in de proeven. Dat was gelukt. De jury vond hem niet ontspannen.

Ik bleek gisteren maar 1 van de 3 te zijn die winst had in de M2 :D

Searcher

Berichten: 728
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: @home

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:39

Is een haflinger geen 'gewoon paard' dan? Ik vind ze heel normaal en vaak veel mooier met hun wat stevige body's en blonde bossen haar.

Op facebook knhs staat: Wist je dat er in 2017 drie andere ruiters met een D-pony en zeven ruiters met een E-pony zijn gestart in de klasse ZZ-Zwaar, en van deze tien pony’s er maar liefst zes Haflingers zijn!?

Vinkega: 2 x 182, 1e proef 1e prijs.
Reed hem te onzeker terwijl hij ontzettend braaf was. Dat moet ik nog wel eens wat leren. Dus weg impuls, weg rechtop zitten, reed ik ook nog een keer verkeerd. Maar goed, de eerste oranje rozet is binnen en 2 wp.

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:43

Mooi twee winstpunten en een ervaring rijker, en ook nog prijs! Prima score toch +:)+

Jammer peelie, jij hebt er zin in twee dagen achter elkaar starten :P

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:44

Was voor het eerst dat ik een tweedaagse heb gereden. Ik vind het wel leuk om te doen. Je komt in een soort flow terecht. Dan is dat hele wedstrijd rijden ook niet zo spannend meer. Ik denk dat ik dat maar vaker ga doen!

Gefeliciteerd met je score searcher!

Searcher

Berichten: 728
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: @home

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:50

Jij ook met die van gisteren

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:11

Goed bezig! :D

Flicka was er vandaag niet helemaal bij, in de proeven viel ze helemaal stil en kon ik er niet veel meer mee ;( Galop onderdelen gingen wel goed, met 7ens voor de contra dan wel weer heel blij :D
Al met al uitgekomen op 168 en 176 (jaaa bijna :Y) ) Volgende keer beter!

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:22

Hier geen wedstrijden

Dinsdag laat ik bij stan bloed afnemen en dan op chushing testen

Want er is nu zo actie. En ze moeten toch langs op stal komen, dat scheelt voorrijkosten

Rede: hij is al wat ouder, in z'n wintervacht die hij nu aan t aanmaken is, zit er wat langere haartjes (heeft hij al paar jaar). Alleen bij z'n achterbenen


En aangezien t nu minder geld kost, doe ik t gewoon.

Searcher

Berichten: 728
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: @home

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:20

Hoop op een goede uitkomst!

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:57

Ja hoop ik ook.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 22:45

Peelie schreef:
Ik heb al meerdere malen bij bijv. DAH west om te helpen een wedstrijd in midden NL te organiseren. Wordt nooit meer op gereageerd. Op een gegeven moment houd het op natuurlijk :P


Ik ga morgen nhps bellen. Ze hebben mij een bericht gestuurd. Want ik had bij hun ook de vraag over midden Nederland en haf wedstrijden.

Hun zijn wel bereid voor hulp