Keuring/stamboek, hoe zit het nou precies?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eilleen333

Berichten: 12852
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Keuring/stamboek, hoe zit het nou precies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 10:34

Ok, ik vind de websites echt ontzettend onoverzichtelijk, laat ik daarmee beginnen.
Het lijkt me leuk om een keer naar een keuring te gaan, just for fun. Paard is 15, en ik denk niet dat ik ermee ga fokken, maar je kan het zien als een leuk dagje uit ;) .
Een stalgenoot wil eventueel ook naar een keuring met haar Haflinger, dus we zijn een beetje info aan het uitzoeken over hoe en wat.

KVTH:
- Ten eerste ben ik het niet helemaal eens met bepaalde standpunten van deze vereniging, maar dat ter zijde. Mijn paard heeft een Hf. levensnummer, dus opgenomen in het stamboek? Als ik dan aan een keuring mee zou willen doen dan kan dat gewoon, of moet ze dan nog beoordeeld worden?
- We zitten in regio Zwolle, dus dan komen we op de keuring van Overijssel, maar dat is gecombineerd met trekpaarden of niet?

NHPS:
- Leuk initiatief, maar komt het echt van de grond? Ik zie niet bijzonder veel activiteit (op de website en facebook etc), of ligt dat aan mij? Het inschrijven van de keuring staat op de site: Inschrijven voor 29 juli 2016... Redelijk verouderd lijkt me zo.
- Je kan je paard laten inschrijven in het HPT (Haflinger Pferdezuchtverband Tirol), maar ik kan nergens vinden wat dit precies is? En hiervoor moeten 6 generaties bekend zijn? Hoe zit dat als het bij de moeder van de moeder van de moeder (dus 4 generaties) stopt?
- Kan ik haar bij het NHPS ook op naam laten overschrijven? Ik kan er niet zoveel over vinden. Er staan inschrijfformulieren bij Downloads, maar die doen het niet.

Met welke organisatie kan ik nou het best in zee gaan?

hollie

Berichten: 910
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: winterswijk-miste

Re: Keuring/stamboek, hoe zit het nou precies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:20

Nou dat wordt 19 Augustus vrij houden en naar Haaksbergen komen, hoef je nergens lid van te zijn en kan je kijken wat je ervan vindt

Afbeelding

hollie

Berichten: 910
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: winterswijk-miste

Re: Keuring/stamboek, hoe zit het nou precies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:20

Tevens kan je deze dag ook een dressuurproef rijden, indien je 2 proeven rijdt mag je zelfs gratis deelnemen aan de keuring

eilleen333

Berichten: 12852
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 19:08

Bedankt voor de tip! Ik ga hier even meer over opzoeken. Is er een website van? Of alleen het Facebook event?