Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 50 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Zijn Haflingers álleseters?

 
Profiel   

ik heb er meerdere gehad, en het verschilt per paard.
maar het dier wat ik nu heb eet ook alles en dat is geen haf! :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-17 10:53 



 
Profiel   

HorseyDude schreef
Hoor zo van die verhalen dat Haflingers echt de 'vuilnisbakkenras' is van het Paardenrijk of is dat maar een mythe? Zoals vleeseters en zo...?

En dat ze echt alles eten wat er voor hun snoetje komt?


Dat wordt niet alleen over haflingers gezegd, ook over fjorden.

En die fjord van mij is niet heel kieskeurig alleen gepelde sinaasappel lust ze niet. Daar gaat ze mee voetballen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-17 11:00 



 
Profiel   

Toch een fabeltje dat álle hafjes alleseters zijn.
Mijn vroegere verzorghaf bliefde geen banaan. Maar hij was wel erg van alles proeven, tot de stalkat aan toe. Die was trouwens ook niet lekker. Borstels en beenbeschermers vond meneer ook niet eetbaar. De bezem was een twijfelgeval, echt eetbaar was het ding niet maar je kon er fijn op sabbelen.
Al kende ik er wel eentje die alles vrat wat je kon kauwen. Daar hebben ze weleens een halster uit moeten trekken en een jas. Zelfs tijdens lessen zag ze nog kans om kinderen de stuipen op het lijf te jagen door haar snuit in een zak chips te steken of een krentenbol uit de knuistjes van een kleuter te jatten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-17 11:13 



 
Profiel   

Mijn haf is totaaaal niet kieskeurig en eet zowat alles wat er voor zijn neus of in zijn bak komt! Ookal zal het niet eetbaar zijn toch zal hij het even gaan proeven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-17 20:20 



 
Profiel   

yaraxnarvika schreef
die van mij pakt wat ze pakken kan!
en dat te bedenken dat ze de hele dag op de wei staat en daarnaast nog onbeperkt hooi krijgt
ze heeft zelfs eens aan stoeptegels gelikt XD

HAHAHA die van mij is ook van het type "pakken wat je pakken kan". Heeft ze niet van haar baas, hoor XD.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-17 20:24 



 
Profiel   

mijn verzorghaffie eet alles! tenminste, ik heb nog nooit gemerkt dat ze niet eet :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-17 23:48 



 
Profiel   

mijn haflingertje eet alle niewe dingen eerst met lange tanden.
de dag erna vreet ze het zo op alsof het niks is.
dat is soms best raar....
ook al ze iets al eerdere gegeten heeft stelt ze zich 1 dag aan om de dag erna weer gewoon te eten

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-17 13:13 



 
Profiel   

Ik heb eens gezien dat een haflinger macaroni at. Niet normaal! Vandaar dat ik dit topic wel grappig vond. Naar mijn idee zijn het alleseters! ;p

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-17 12:43 



 
Profiel   

Mijn Hafje is verre van kieskeurig!
Ze heeft wel eens wat gehad dat ze wat minder vond maar opzich een alles eter!

Mevrouw heeft ook al een keer een paar leren laarzen in de mond gehad, en een paar borstels.

Banaan is ze helemaal gek op! Dat is een van haar favoriete eten. Verder eet mevrouw alles wel. Ze eet alleen niet als een echte dame, ze knoeit heel veel (niks met haar gebit, gewoon lomp). Lucerne, muesli, brok, slobber. Zelfs aardbeien. Appels en peren, wortels.

Himalaya likstenen is ze ook dol op! Ook heeft ze een appel liksteen van likit, maar die kan de himalaya bij haar echt niet overtreffen haha.

Eten = leven :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-17 13:16 



 
Profiel   

Zeggen ze ook van tinkers.
Ik heb een tinker x haflinger.
Ze is enorm kieskeurig. Hele moeilijke eter

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-17 13:18 



 
Profiel   

Knoeien. Ehm jaa dat kan de mijne ook!!
Ow en algemeen kwijlen als ze iets lekker vind of tijdens het rijden ofzo

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-17 13:31 



 
Profiel   

Bij Mighty viel het altijd wel mee, hij at alles wat ik hem gaf maar verder zou hij niet zomaar iets van de grond pakken en opeten. Bananen lustte hij niet en hij werd ook boos als je dat gaf aan hem, dan spuugde die het uit en ging er expres op staan. :') Hij heeft wel een paar keer een haribo kersje uit m'n kast gestolen en opgegeten, daarna kon ik nooit meer met zoiets bij hem in de buurt komen want hij stal het gewoon. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-17 14:03 



 
Profiel   

Oh die van mij knoeit ook zo erg heeft hij ze mond nog niet leeg laat dan weer wat vallen en pakt weer nieuwe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-17 14:05 



 
Profiel   

Die van mij heeft een keer een plastic bloem (fietsversiering) van iemand eraf gepikt en opgegeten.. ze is zo snel :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-17 14:17 



 
Profiel   

Nou die van mij zeker niiet! Ze is erg kieskeurig en lust zelfs geen appels :j ongeveer 6 jaar geleden wel nog maar na een zure appel is ze erg kieskeurig geworden....

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-17 22:04 



 
Profiel   

Ook hier gaat alles erin. Op zijn 3e zelfs een stuk piepschuim.
Pizza broodjes, uienbrood, ijsjes oliebollen, nou verzin het maar alles gaat naar binnen en komt er gecompesteerd weer uit.
Het is ook niet eerst ruiken maar gelijk happen...dat viel wel een beetje tegen toen ik eens een ui onder zijn neus hield }>

Maar hij leeft nog steeds :D , 26 inmiddels.
1 ding lust hij niet en dat zijn schillen van spruitjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-17 22:13 



 
Profiel   

Nee de mijne lust geen tomatensoep (heb haar ooit een lepeltje aangeboden bij een buitenrit)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-17 20:40 



 
Profiel   

Dan heb je maar een rare maffie, Mijn maffie nam wel gretig de tomatensoep aan hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-17 23:17 



 
Profiel   

Ik denk dat het heel erg verschilt per haflinger. Waar ik rijd staan meerdere haflingers, sommigen eten alles wat los en vast zit, anderen lusten niet eens een appel :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 21:08 



 
Profiel   

myk_en_shant schreef
Dan heb je maar een rare maffie, Mijn maffie nam wel gretig de tomatensoep aan hahaha

Met gehaktballen? :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 21:52 



 
Profiel   

Hahaha nee gelukkig zonder ballen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 22:05 



 
Profiel   

moyra schreef
Metacam vind ze bijvoorbeeld echt zalig :')

Da's voor honden en katten... -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 08:03 



 
Profiel   

Haf hier is heel kieskeurig, maar shetten vreten alles. De jongste eet met veel plezier tumtummetjes, mentos en Maria koekjes. Elke kruid gat er ook in, brandnetel enz alleen kleefkruid niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 08:34 



 
Profiel   

Hoezo is Metacam voor honden en katten, is een pijnstillend product voor paarden hoor.

Die van mij verschilt.
Sommige muesli (Marstall) lust ze met lange tanden terwijl ze van hetzelfde merk de vitaminebrokjes op aanvalt. Die laat haar buurvrouw weer liggen.

Mok tabletten worden als pepermuntjes gewoon uit de hand gegeten.

Eigenlijk lust ze veel, alleen tomaat en druiven niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 08:42 



 
Profiel   

CoonArt schreef
moyra schreef
Metacam vind ze bijvoorbeeld echt zalig :')

Da's voor honden en katten... -O-


Je hebt metacam voor paarden en metacam voor katten en honden. Zelfde product, andere dosering.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 10:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 50 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen