Zadels voor een hafje, tekna? Ervaring!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 22:06

ZoeyDercks schreef:
Ik ken de zadels niet, maar wil even inhaken op de verwisselbare 'boom'.
De boom van een zadel kun je nooit vervangen. Het deel wat je kunt vervangen is het kopijzer.
Dit is een boom: (het voorste stukje is het 'kopijzer')
[ Afbeelding ]
De boom kan echter niet meer passen als je paard erg veranderd in spieropbouw oid.



Klopt helemaal! Ben nu al aan zadel 4 :) en ik rijd hem pas driekwart jaar. Maak doormiddel van het kopijzer icm nieuwe wolvulling/anders vullen lukt het altijd heel aardig! Zadel moet passen dat blijft nummer 1. *\o/*

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 22:07

Janneke_x schreef:
ZoeyDercks schreef:
Ik ken de zadels niet, maar wil even inhaken op de verwisselbare 'boom'.
De boom van een zadel kun je nooit vervangen. Het deel wat je kunt vervangen is het kopijzer.
Dit is een boom: (het voorste stukje is het 'kopijzer')
[ Afbeelding ]
De boom kan echter niet meer passen als je paard erg veranderd in spieropbouw oid.



Klopt helemaal! Ben nu al aan zadel 4 :) en ik rijd hem pas driekwart jaar. Maak doormiddel van het kopijzer icm nieuwe wolvulling/anders vullen lukt het altijd heel aardig! Zadel moet passen dat blijft nummer 1. *\o/*


Blijft wel een lastig iets hoor! Zeker als je een jong paard hebt wat nog erg veranderd :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 22:42

Afbeelding

Tekna S line dressuur, bruin en kunststof op mijn Clydesdale die breed is, geen schoft, vlakke tonnetjesrug en brede schouders heeft.
Heel blij met dit zadel, had verwisselbare boom en was heel gemakkelijk zelf te verwisselen.
Makkelijk in onderhoud en ik vind het gewoon een prachtig zadel

Anoniem

Re: Zadels voor een hafje, tekna? Ervaring!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:23

Nou heel blij met jullie reacties! En ik heb de stap toch durven wagen, hij is gekocht!

Weliswaar tweedehands maar dat is goed genoeg, was 2 maanden gebruikt. Vandaag komt de zadelmaker en dan gaan we kijken of het past :) ik ben er happy mee!

Afbeelding

deb_tink

Berichten: 329
Geregistreerd: 31-03-13
Woonplaats: heiloo

Re: Zadels voor een hafje, tekna? Ervaring!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:00

Die ziet er goed uit, hoop voor je dat het past :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 00:16

Ennnn ja hoor! Hij past! Zelfs met een MW *\o/* hij heeft tevens nog nooit zo goed gelopen als vandaag. Ben proberen een filmpje te uploaden.

https://youtu.be/t1rB_EdW4hM

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:55

Hi TS!

Ik ben benieuwd hoe het zadel bevalt nu je hem een tijdje gebruikt. Ben je nog steeds tevreden?

Ik ga sparen voor een Tekna dressuurzadel bruin. Ik twijfel nog of ik ga voor met of zonder verwisselbare boom. Wat zijn jullie ervaringen/tips hierin?

En hoe zit het qua spullen bij het zadel? Singel? Ik las hier net iets over de wrongen met klittenband, moet je deze los kopen? En de beugelriemen?

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Zadels voor een hafje, tekna? Ervaring!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 16:13

Mijn ervaring is dat de boom supergemakkelijk te verwisselen is. Wrongen zijn inderdaad met velcro maar zijn heel stevig en apart te verkrijgen alsook de bomen. Beugelriemen ook apart denk ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 19:38

Denise_Storm schreef:
Hi TS!

Ik ben benieuwd hoe het zadel bevalt nu je hem een tijdje gebruikt. Ben je nog steeds tevreden?

Ik ga sparen voor een Tekna dressuurzadel bruin. Ik twijfel nog of ik ga voor met of zonder verwisselbare boom. Wat zijn jullie ervaringen/tips hierin?

En hoe zit het qua spullen bij het zadel? Singel? Ik las hier net iets over de wrongen met klittenband, moet je deze los kopen? En de beugelriemen?

[ [url=m/Ww2ZFE.png]Afbeelding[/url] ]


Onder het mom, beter laat dan nooit!

Ik heb het zadel al enige tijd in gebruik en vind het een prima zadel! Merk wel dat je even moet kijken of je lange of korte benen hebt. Verschillende mensen met lange benen vonden mijn zadel niet fijn. Boom is makkelijk te verwisselen en op agradi is alles los te koop wat je nog nodig hebt! Al met al, fijn, simpel zadel! Makkelijk onderhoud dat kunststof!

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Zadels voor een hafje, tekna? Ervaring!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 20:26

De wrongen zijn met klittenband te verschuiven voor mensen met lange of korte benen passend te maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 21:33

janouk schreef:
De wrongen zijn met klittenband te verschuiven voor mensen met lange of korte benen passend te maken


Toch zat mijn ruiter niet lekker in het zadel :(