Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 82 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Aanschaf eerste pony (Haflinger)

 
Profiel   

Mijn eerste "eigen" pony was ook een haflinger. Werd vaak van te voren gewaarschuwd (vooral door mn ouders) dat ze sterk en pittig zijn. Maar toch bleef ik bij mn standpunt en een aantal weken of maandjes later stond er een haflinger in de wei. Paar weken op proef en die verliepen super, óók onder het zadel. Een 5 jr ruin. Super vriendelijk dier en echt mn maatje! Maar na een tijd kwam ik er wel achter hoe sterk en pittig hij was. M'n ouders hadden wel gelijk. Onder het zadel ging het niet zoals gehoopt na verloop van tijd. Dus na een jaar de beslissing gemaakt om te verkopen, echt heel zonde.
Mijn ervaring dus: super lief in de omgang maar ohz ging t niet zoals gehoopt.

Maar het is absoluut een leuke merrie die 2.5 jarige! Misschien is het bij haar ook anders aangezien ze half haflinger is? En ook ben ik van mening dat sowieso ieder paard anders is. Dat dat niet altijd(!) rasgebonden is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 16:34 



 
Profiel   

De Haf van Wendy staat nu ook op de Bokt markt;
http://www.bokt.nl/markt/ad/451404/hafl ... p-karakter

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 23:03 



 

Ik ben ook met een Haflinger gestart, ik was 10 jaar en heel klein en mager. Ging inderdaad niet goed onder het zadel, regelmatig gevallen. Maar had nooit anders gewillen en droom nu alweer jaren van ooit weer een Haflinger te kopen!! Topras is het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 14:31 



 
Profiel   

Dit wordt haar wanneer de keuring positief is.Ze heeft nog een veilen staan en zou volgens de verkoper weer drachtig zijn.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-17 11:08 



 
Profiel   

Succes met de keuring

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-17 13:16 



 
Profiel   

Veel succes, zou zelf geen drachtige merrie kopen, zeker niet als 1e eigen paard. Karakter kan zo vreselijk anders zijn als ze niet meer drachtig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-17 13:36 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reactie, ik heb op dit moment een kleine verzekering voor haar afgesloten en bij Hippo doen ze een gratis (klinische) keuring. Wat betreft het karakter heb ik ook met de eerste eigenaresse gesproken en zij geeft aan dat het een heerlijke pony is. Op 12 augustus gaat het veulen weg en nog voor het weekend vindt er een keuring plaats. Super spannend allemaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-17 10:14 



 
Profiel   

Heel veel succes met het keuren! Hopen dat ze zonder veulen het heerlijke karakter heeft dat je is beloofd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-17 10:15 



 
Profiel   

Super!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-17 10:43 



 
Profiel   

Succes met de keuring en volgend jaar weer een veulen is ook super leuk!! Leuk om zelf op te voeden! En met de merrie zal vast meevallen! Hoop dat de keuring goed gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-17 21:26 



 
Profiel   

Ze is door de keuring van Hippo gekomen, stelde eigenlijk niet veel voor. De dierenarts van de verzekering vond het een goed paard! Hart en ogen zijn niet nagekeken, maar dat vertrouw ik wel. Nu alleen nog een lichte trailer zien te huren! Het duizelt me nu al voor de ogen, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-17 10:32 



 
Profiel   

Gefelicteerd. Spannend

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-17 14:47 



 
Profiel   

Leuk leuk gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-17 21:38 



 
Profiel   

Valencia93 schreef
Ze is door de keuring van Hippo gekomen, stelde eigenlijk niet veel voor. De dierenarts van de verzekering vond het een goed paard! Hart en ogen zijn niet nagekeken, maar dat vertrouw ik wel. Nu alleen nog een lichte trailer zien te huren! Het duizelt me nu al voor de ogen, haha.


Wat bedoel je met stelt niet veel voor? Want een goede klinische keuring stelt echt wel wat voor. Hebben ze haar wel beoordeeld in stap en draf op het harde en stap, draf galop op het zachte? Buigproeven gedaan? Hart nakijken zou ik zeker een vereiste vinden, zal niet de eerste zijn met een ruisje. Hebben ze wel goed naar de longen geluisterd (voor en na beweging)?
Sorry, wil je goede stemming niet verpesten maar kijk alleen al op bokt hoeveel ellende er is...het is niet zomaar iets, het is wel de bedoeling dat je er jaren plezier van hebt natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-17 21:53 



 
Profiel   

Die keuring van Hippo stelt niet veel voor.
Ze komen alleen kijken of je het paard niet voor teveel wil verzekeren.
Alles onder de 3000 euro (ofzo) wordt zonder verder onderzoek geaccepteerd. Bij hogere bedragen willen ze wel een recente klinische of rontgenologische keuring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-17 21:59 



 
Profiel   

Tilmar schreef
Die keuring van Hippo stelt niet veel voor.
Ze komen alleen kijken of je het paard niet voor teveel wil verzekeren.
Alles onder de 3000 euro (ofzo) wordt zonder verder onderzoek geaccepteerd. Bij hogere bedragen willen ze wel een recente klinische of rontgenologische keuring.


Dat is wat ik ook keer gezien heb bij stalgenoot, die keuring was echt niet vergelijkbaar met aankoop klinische keuring. Was echt wasseneus keuring toen. Allicht dat het is veranderd, is paar jaar terug.

Maar gefeliciteerd met je haflinger!
Ik had ook geen drachtige gekocht, mijn fjord kon je vanaf September met haar dracht eigenlijk niet meer rijden, vond ze gewoon geen bal meer aan, dus haar toen lekker met rust gelaten, dat verschilt per paard, ken er ook die gewoon doorgereden konden worden, maar dat moet je maar afwachten.
Jij had natuurlijk al wel als plan een keer te gaan fokken. En hou er rekening mee dat je nu totaal geen idee hebt hoe ongenietbaar of lief je paard is als ze hengstig is of of ze bv een pismerrie is oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 09:42 



 
Profiel   

Ik sta er sowieso van te kijken dat Hippo Zorg een Haflinger komt keuren. Voor hoeveel geld wil je een Haflinger dan wel niet verzekeren? Of keuren ze altijd bij Hippo Zorg, of via steekproeven?
Wel weet ik dat de keuring van de verzekering totaal iets anders is dan een klinische keuring van de DA en dat valt uit jouw verhaal ook te lezen. Je weet dat bij Haflingers oogkwalen regelmatig voorkomen, jammer dat de DA dan niet juist naar haar ogen heeft gekeken. Weet je ook zeker dat ze drachtig is, is er een scan gemaakt?

Maar; Gefeliciteerd met de aankoop van je Haflinger *\o/* , hopelijk gaat met rijden alles goed want je hebt natuurlijk geen proefrit kunnen maken en heb je er volgend jaar een gezond veulentje naast lopen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 09:45 



 
Profiel   

Tilmar schreef
Die keuring van Hippo stelt niet veel voor.
Ze komen alleen kijken of je het paard niet voor teveel wil verzekeren.
Alles onder de 3000 euro (ofzo) wordt zonder verder onderzoek geaccepteerd. Bij hogere bedragen willen ze wel een recente klinische of rontgenologische keuring.

Stelt inderdaad niets voor. Hier haalde ik hem uit stal en toen was het: 'Oh ja prima hoor' :+ Het is volgens mij überhaupt geen dierenarts die langs komt van Hippo zorg?

Persoonlijk zou ik nog een klinische keuring bij een dierenarts doen, maar ik begrijp dat je haar al gekocht hebt. In elk geval gefeliciteerd met je aankoop!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 09:57 



 
Profiel   

suffie schreef
Ik sta er sowieso van te kijken dat Hippo Zorg een Haflinger komt keuren. Voor hoeveel geld wil je een Haflinger dan wel niet verzekeren? Of keuren ze altijd bij Hippo Zorg, of via steekproeven?
Wel weet ik dat de keuring van de verzekering totaal iets anders is dan een klinische keuring van de DA en dat valt uit jouw verhaal ook te lezen. Je weet dat bij Haflingers oogkwalen regelmatig voorkomen, jammer dat de DA dan niet juist naar haar ogen heeft gekeken. Weet je ook zeker dat ze drachtig is, is er een scan gemaakt?

Maar; Gefeliciteerd met de aankoop van je Haflinger *\o/* , hopelijk gaat met rijden alles goed want je hebt natuurlijk geen proefrit kunnen maken en heb je er volgend jaar een gezond veulentje naast lopen!!



Bij mij kwamen ze ook gewoon voor een haflinger (10 jaar geleden).
Voor mijn tinkerveulen zouden ze ook komen maar de inspecteur heeft het telefonisch afgehandeld.

De persoon die komt keuren voor acceptatie van de verzekering is ook helemaal geen dierenarts :n
Deze keuring is echt niet te vergelijken met een aankoopkeuring.
Hippozorg is toch enorm op de schop gegaan ? Inclusief naamsverandering?

Ik vond de gratis keuring van de verzekering al in de oren klinken als een acceptatiekeuring.
Echter besef ik mij ook dat het ts haar eerste pony is en van dit soort foutjes leer je alleen maar.

Ga je nog een echte aankoopkeuring doen ts?
Ik raad het je wel aan.

Veel geluk met je pony!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 10:16 



 
Profiel   

Veel geluk met je pony. Ga lekker genieten en trek je niets aan van negatieve commentaren,want als het aan Bokt lag dan werd er nooit een paard goed bevonden! Jij wou ook gaan fokken ermee en van deze merrie weet je in elk geval dat ze veulens kan krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 12:08 



 
Profiel   

0000 schreef
Valencia93 schreef
Ze is door de keuring van Hippo gekomen, stelde eigenlijk niet veel voor. De dierenarts van de verzekering vond het een goed paard! Hart en ogen zijn niet nagekeken, maar dat vertrouw ik wel. Nu alleen nog een lichte trailer zien te huren! Het duizelt me nu al voor de ogen, haha.


Wat bedoel je met stelt niet veel voor? Want een goede klinische keuring stelt echt wel wat voor. Hebben ze haar wel beoordeeld in stap en draf op het harde en stap, draf galop op het zachte? Buigproeven gedaan? Hart nakijken zou ik zeker een vereiste vinden, zal niet de eerste zijn met een ruisje. Hebben ze wel goed naar de longen geluisterd (voor en na beweging)?
Sorry, wil je goede stemming niet verpesten maar kijk alleen al op bokt hoeveel ellende er is...het is niet zomaar iets, het is wel de bedoeling dat je er jaren plezier van hebt natuurlijk.


De inspecteur die langs is geweest is wel een dierenarts, maar werkt voor de verzekering. Hij heeft haar laten stappen en draven op het harde, in het weiland bekeken en heeft aan haar lichaam gevoeld. Ik kan hem altijd nog even bellen, of het wat hem betreft verstandig lijkt om nog een andere keuring te laten doen. Ze staat nu nog bij de verkoper, maar denk niet dat hij er op zit te wachten dat er nog een dierenarts langskomt. En anders kan ik het altijd nog bij ons in het weiland laten doen, wanneer we haar opgehaald hebben. Ik krijg nog informatie van de dierenarts toegestuurd, dus dan ook de scan van dracht. Spannend!

Dank jullie wel voor de reacties en tips!! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 12:34 



 
Profiel   

Valencia93 schreef
[ [url=m/vzmI4l.png]Afbeelding[/url] ]
Dat weet hij helaas niet, maar wel dat ze redelijk groot wordt.

Ik zou graag recreatief met haar willen rijden en zo nu en dan een wedstrijd. Verder zou ik er graag een veulen mee fokken. Zouden jullie een veulen zonder stamboom kopen?

Ik koop een paard wat ik leuk vind,met of zonder stamboom. Maar met een stamboom kun je er meer voor vragen.Ik denk dat je anders de kosten van het fokken er niet uit krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 14:49 



 
Profiel   

Maar het gaat er toch niet om wat de inspecteur van de verzekering of de oude eigenaar wil? Het gaat erom of jij het risico wil lopen een ongekeurd paard aan te schaffen. Als je er alle vertrouwen in hebt en dat risico bewust aangaat is dat helemaal prima, maar ik heb vooral het gevoel dat je omdat het nog allemaal nieuw voor je is wat dingen door de war haalt en daar wil ik je dan wel graag voor behoeden. Je paard is, voor alle duidelijkheid, nu dus niet klinisch gekeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 17:14 



 
Profiel   

Na aankoop een klinische keuring doen is niet echt logisch? En de verkoper maakt niet uit of jij wil keuren uiteraard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 18:28 



 
Profiel   

Maar die verzekeringsarts heeft haar toch goedgekeurd? Anders nemen ze hem toch niet in de verzekering?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 19:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 82 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen