Haflinger springen?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ellebelletje

Berichten: 1173
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Hank

Haflinger springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 18:58

Heey goeieavond allemaal, Clown

Ik heb een haflingermerrie van 5 genaamd janneke, ik heb haar zelf ingereden en ze vind het nog steeds heel erg leuk om mee te mogen Haha!
Nu leek het me heel erg leuk om met haar af en toe eens een sprongetje te gaan maken...
Hebben jullie haffie-baasjes ook springtalentjes ertussen?
Leek me leuk om wat meer verhalen van jullie te horen, hoe het gaat en hoe hoog een hafje mag??

Nou tot leesse en alvast bedankt!

xxx ellebelletje Pling

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Re: Haflinger springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 19:07

Marco is helaas niet echt een springtalentje. Als hij zin heeft kan hij een parcoursje van 1,10 m springen, maar meestal springt hij bij een hindernis van 40 cm nog een balkje eraf Clown Bovendien ben ik ook alles behalve een springtalent, waardoor we allebei niet veel van bakken Haha!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Re: Haflinger springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 19:45

De meeste haflingers die ik ken kunnen wel redelijk hoog springen.
Zo springt de haf van Erika3 heel hoog, en de haf van Dagami springt ook wel hoog!

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Haflinger springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 21:26

Zolang je haffie het leuk vind kan je er gewoon lekker mee springen hoor! Heb laatst nog een Haf gezien op wedstrijd, L liep die vlgs mij, die vond het helemaal geweldig.

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Re: Haflinger springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 22:46

IK vind dat ik mijn haffi wel een springtalentje mag noemen Haha!

Hij vind springen altijd heel erg leuk, weigerd nooit en springt alles wat je hem voorzet.
Mijn record hoogtespringen bij mijn haflingerclub is een oxer van 1.40m tijdens de ''Hoogtesprong''.
Verder doe ik gewoon op wedstrijden (niet officieel) vaak mee met een M springparcours van 1m tot 1.10m Lachen

En er zijn wel meer haffi's die heel goed kunnen springen en vaak gewoon alleen omdat ze het super leuk vinden om te doen. Maar mijn haflinger is zeg maar wel van het modernere type dus dan kan hij ook makkelijker springen dan zo'n oude type haflinger.

straus
Berichten: 129
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: losser

Re: Haflinger springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 22:04

Mijn lesgeefster heeft wel eens gezegd, dat als mijn haf 25 cm groter was geweest hij hoog in de springsport zou meelopen. Wel een leuk compliment Bloos .
Hij vind het geweldig om te springen. Als onze lesgeefster met balken begint te slepen, dan wordt hij helemaal hyper. Het hoogste wat ik met hem heb gesprongen is 1.15 meter. Zelf vind ik dit hoog genoeg, maar ik ben wel heel benieuwd wat hij zou kunnen. Binnenkort gaat er een meisje op, die dit wil gaan uitproberen.
Het is wel de bedoeling dat ik met hem ga starten tussen de paarden... Cool .

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re: Haflinger springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 11:22

Er zijn inderdaad flink wat haflingers die goed kunnen springen hoor Lachen
En zolang ze het leuk vind, en jij niet alleen maar verder wil komen is het goed toch? Lachen

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Re: Haflinger springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 16:10

Ik heb vroeger met een haflinger, het oude type, tussen de paarden gesprongen (L) , beessie vond het geweldig (iets wat niet alle mede ruiters vonden) enige probleem waren de oxers, zich lang maken was voor haar toch extra moeilijk.

straus
Berichten: 129
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: losser

Re: Haflinger springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 16:50

Hetja schreef:
Ik heb vroeger met een haflinger, het oude type, tussen de paarden gesprongen (L) , beessie vond het geweldig (iets wat niet alle mede ruiters vonden) enige probleem waren de oxers, zich lang maken was voor haar toch extra moeilijk.


Hoe ging dat met de dubbel sprongen?? Kwam je dan wel uit?? Ik ben daar wel benieuwd naar aangezien ik ook wil gaan springen tussen de paarden.

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Re: Haflinger springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 17:14

straus schreef:
.
Hoe ging dat met de dubbel sprongen?? Kwam je dan wel uit?? Ik ben daar wel benieuwd naar aangezien ik ook wil gaan springen tussen de paarden.


Met een extra galop sprong kwamen wij een heel end. (ook wel eens in een hindernis Bloos )

EngeltjeS

Berichten: 16644
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Haflinger springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 18:33

ik heb een x met een halfinger gesprongen.
1e hindernis, een kruisje, ging makkelijk! (40 cm)
2e hindernis, een horizontale, ging ook goed! (30 cm)

maar 2 hindernissen achter elkaar, nou dan mag je op je knieen letten!
hij peert er tussen uit, en het liefst blijft dan jou knie er achter hangen (auw)

straus
Berichten: 129
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: losser

Re: Haflinger springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 20:07

Hetja schreef:

Met een extra galop sprong kwamen wij een heel end. (ook wel eens in een hindernis Bloos )


Bloos! Nagelbijten / Gniffelen dus toch maar een bodyprotector aantrekken....

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Haflinger springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 17:02

Mijn ex-haf (nu van Loverhorse) vind ik een echt springtalentje en ze is slechts 4 jaar. Ja
Jammer genoeg moet je hier vanaf je 15 bij de paarden starten. Scheve mond
Anders zouden we samen denk ik heel wat winnen. Tong uitsteken

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Haflinger springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 17:59

Ik vind haflingers ook super leuke pony's alleen been zelf geen haffi eigenaar maar een nrps eigenaar Tong uitsteken
Alleen heb ik 1jaar geleden ook een haflinger ingereden(die is nu 3,5 jaar).
Nu staat daar ook een kwpn paard van 8 jaar waarmee ik ook wel eens reed en de eigenaar zelf ook mee sprong.
Toen we dus samen in de bak gingen rijden wilde hij gaan springen en vroeg of ik dat ook wilde proberen een klein sprongetje niet hoger als 60cm omdat hij nog maar 2,5jaar was.
Ik was een paar keer over dat sprongetje heen gegaan en het ging allemaal super goed.
Alleen die man had een aparte sprong voor zijn paard gemaakt van 1.05 en aangezien Maldo(die haflinger)nogal graag achter dat paard aan liep sprong hij in een keer in galop en ging achter dat paard aan.
Gelukkig kon ik nog mee komen en was alles goed afgelopen behalve dat ik nekpijn had dan.
Ik vond dat dus best knap van dat haffie alleen zelf zou ik het op 2,5jarige leeftijd met dat beestje nooit hebben gesprongen als ik daar wat over te zeggen had wat nu dus niet zo was.
Ik weet niet hoe het nu met springtalentje Maldo is maar ik weet wel dat die gelukkig nog bij zijn eigenaar is want ze staan daar heel erg mooi.
p.s. dit is geen penny verhaal als je dat denkt!!

pluimpje

Berichten: 698
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Tussen de grassprietjes

Re: Haflinger springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 19:19

springen met een hafje van 2,5 en dan ook nog 1 m5? dat vind ik echt belachelijk!! je kon hem ook stoppen als je wou

ze horen pas met 3 ingereden te worden. mijne is nu bijna 4 met 3,5 ingereden en af en toe doe ik wat kleine sprongetjes met hem. vrij springt ie wel hoger hoogste is nu 1m30 ofzo de bakrand want hij wou terug naar stal

Douni

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Axel

Re: Haflinger springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 13:01

Ik heb vroeger op een Haflinger(Darco) gereden die heel goed kon springen.
Hij was een ouder type, echt heel erg breed, maar hij kon makkelijk 1 meter springen.
Maar hij werd hoefbevangen en mocht niet meer springen.

Maar Haflingers kunnen zeker wel springen hoor!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: Haflinger springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 14:17

WD -RP

lovewally

Berichten: 1006
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Haflinger springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:33

mijn haflinger springt los ongeveer 1.30m en met mij er op ong. 1.10m
heb er nog geen foto's van Bloos
viewtopic.php?f=53&t=343299
hier wel wat spring foto's

_ilse_

Berichten: 731
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Haflinger springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 23:06

ilse kan ongeveer 90 onder het zadel (hoogst geprobeerd) en 1.10 vrijspringen ongeveer..

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Haflinger springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 10:23

ik heb zelf geen haf, maar een kennis van me had er 1 en die sprong echt heel erg goed! Ze is daar nog kringkampioen mee geworden in het B en heeft daarna nog L mee gesprongen. Dat was een E maatje.
En een andere kennis is 18+ en moet dus bij de paarden rijden. Daar een B parcours is net te hoog voor haar haf, maar ze springt (en wint) er wel vaak oefen 80cm mee.

LloiDLoVeR
Berichten: 398
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Haflinger springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 16:42

Je hebt genoeg hafjes die heel goed springen.
Mireille van bokt bijvoorbeeld, die springt heel goed... ik d8 1.20 (vrijsrpingen)

Ingetje

Berichten: 217
Geregistreerd: 02-09-04
Woonplaats: Haaren

Re: Haflinger springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 17:46

IK ben sinds kort ook begonnen om een sprongetje te maken met mijn haflo.
We zijn allebei groentjes dus we zijn nog goed aan het oefenen maar het lukt al aardig!
Hij zet alleen een beetje te vroeg af en ik moet nog goed mijn evenwicht boven de sprong bewaren.
Maar haflingers kunnen het dus best Pling Pling Pling

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Re: Haflinger springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 19:08

Ik vind dat Krum zeker een springtalent is Haha!
Ze is helemaal gek op springen (ik ook Ja ) Krum springt soms los in de bak en ze heeft een paar keer een sprong gesprongen van 1.46 (zelf is ze 1.45 )Dat vind ik heel knap van haar.
Met mij erop springt ze (bijna) alles wat ik haar voorzet enge hindernissen met sjalen of pionnen ervoor of rare boomstammen noem maar op. Met mij erop is ons record 1.16 *LOL* (daarna ben ik er 3 keer afgevallen door een weigering dus durf ik niet meer zo hoog)
Maar dat komt vanzelf wel weer durf nu al weer hoger dan dat ik vlak na het vallen durfde Haha!

geeek

Berichten: 1026
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: wezep

Re: Haflinger springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 19:24

mijn haflinger vind springen geweldig!
helaas ben ik niet zo'n springer Haha! ik ben nog al een scheiterd!
maar af en toe doen we het weleens hoor!

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re: Haflinger springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:36

mijn bijrijdhaf kan best goed springen, hij is nog maar 4 en nog van het oude type. het hoogste wat ik heb gesprongen is nu nog 1 meter, maar onze staanders kunnen niet hoger Hamer Maar als we nieuwe hebben ga ik zeker hoger proberen Haha!
ik wil ook super graag officeel met hem gaan starten.

dat verhaal van Dustylover Bloos! Dat vind ik wel sneu voor die haf, op een 2,5 jarig paard rijden vind ik al te vroeg, laat staan om dan zo hoog te springen