mening van jullie,

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oelieboelie
Berichten: 2
Geregistreerd: 11-07-06

mening van jullie,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 17:14

ok het is eindelijk zover, in mijn hoofd klopt alles vrij goed maar wat denken jullie er over???

ik wil een haflinger kopen:

aankoopprijs is : max 2. 000 euro dan heb je een leuke haf met papieren
(ik wil een merrie tussen de 3 en 7 jaar met afstamelingen)

zadels, hoofdstellen, poetsspullen, longeerlijn, bijzetjes, dekjes, gel pad, cap, enzo heb ik al

weidegang

heb geen stal nodig dus alleen wei bak en plaats voor zadel kast ( zo goed als gevonden bij kennisen) 50 euro

verzekering 25 euro per maand
hoefsmid 25 per maand appart 1x in de 3 maanden bekappen (is veel geld voor bekappen maar de rest gaat in rezerve potje voor wormen kuur.

geloof dat ik nu zo goed alls alles heb. op inentingen en dierenarts koste na ( hier komen mijn ouders voor op )

zo niet geef even een gil Haha!

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Re: mening van jullie,

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:39

Zolang het paard nog niet gekocht is weet je ook niet of je zadel past. Dus dat zouden nog extra kosten kunnen zijn.

Verder 1 keer in de 3 maanden bekappen is niet vaak. Gemiddeld toch wel om de 8 weken, soms wat langer of wat korter. Bovendien kan het zijn dat je paard ijzers nodig heeft. En dan red je het niet met 25 euro per maand.

Een wei met bak voor 50 euro per maand klinkt hartstikke leuk, maar die zul je denk ik niet snel vinden. Dus ik zou er voor zorgen dat je in ieder geval een plek hebt voordat je een paard koopt. Tussen de 100 en 200 ben je zo kwijt. Ook voor alleen wei en een bak. Ligt er ook aan in welke regio je woont.

Bovendien zul je merken dat er altijd kleine dingen extra bij komen die je toch nog nodig hebt. Dus ga er maar vanuit dat je low-budget toch zeker 200-300 euro per maand kwijt bent.

princesmax
Berichten: 1353
Geregistreerd: 22-04-06
Woonplaats: ergens

Re: mening van jullie,

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:52

Ehm bekappen moet je vaker doen om de 6/8 weken!! En 25euro voor bekappen is volgens mij gewoon een normaal tarief.
mijn haf moest ijzers omdat ze te snel slijten en die moet ze om de 1,5 maand nieuwe, kosten 75 euro!
Zadel en hoofdstel weet je niet of dat het past.
Waarom doe je hem eigenlijk verzekeren? Als het nou een duur paard was.. maar ik denk dat je zo alleen maar duurder uit bent.
Je moet ook nog stro hooi en voer erbij rekenen ( of het zit al bij de stalling inbegrepen )
voor 50euro een bak en wei is wel erg weinig.. denk ook niet dat je dat vind en anders heb je veel geluk Lachen
De werkelijke kosten kun je pas berekenen als je een haflinger op het oog hebt denk ik Knipoog

Charaz

Berichten: 24321
Geregistreerd: 12-04-02

Re: mening van jullie,

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:00

Verzekering zou ik schrappen
Ik zou toch rekening houden met 1x in de 8 weken bekappen
Wormenkuur is +/- 10,- 1x in de 8 weken
En je moet er ook vanuit gaan dat je ze een beetje bij moet voeren.

sylvia_1975
Berichten: 114
Geregistreerd: 02-01-06

Re: mening van jullie,

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:00

hallo verzekering schrappen en wie betaald alles van de DA als er eens wel iets misgaat?leggen jullie dan een hoop geld op tafel?
Ik heb mijn haffie wel verzekerd en daar ben ik heel blij om want laatst moest er een bloed test gedaan worden en dat was bijna 400 euro en nu betaald de verzekering dat.
dus ik zou zeggen verzeker hem/haar voor je eigen bestwil.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Re: mening van jullie,

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 15:56

Ik lees dat je ouders voor entingen en dierenartskosten opkomen, welke reden heb je verder om te verzekeren?
Ik zie ook geen dekens staan bij je lijstje (misschien lees ik er overheen), ben je van plan die te gebruiken?

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re: mening van jullie,

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 16:02

Hoeveel afstammelingen moet de merrie hebben? Als ze 2 afstammelingen heeft, heb je dus 3 paarden ipv 1. Heb je daar wel rekening mee gehouden? Clown

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Re: mening van jullie,

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 16:15

Heu....
Ik denk dat ze met afstameling (sorry, neem het woord even inclusief spelfout over Knipoog ) bedoelt dat ze een papier heeft.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re: mening van jullie,

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 16:58

Weet ik. Tong uitsteken Vandaar de Clown
Afstammelingen moet afstamming zijn dus. Knipoog

Wesco

Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Re: mening van jullie,

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:08

hou er wel rekening mee dat als je paard een keer ziek is je dan een stal nodig hebt als je paard geopereerd is een voorbeeld

4_LIFE
Berichten: 1035
Geregistreerd: 17-05-06

Re: mening van jullie,

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 19:17

sorry, maar je weet helemaal niet als het zadel past, want je kunt niet op elk paard maar een zadel er opgooien... je kunt er dan beter ff mee naar de zadelpasser gaan...
groetez en veel suc6 met je pony, of met een pony zoeken Tong uitsteken

Valina

Berichten: 2195
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: mening van jullie,

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 19:24

Ik zou ook zowieso verzekeren. En als je zelf niet wilt verzekeren, dan zou ik het je ouders zeker aanraden. Een koliekaanvalletje kan zomaar en de dierenarts moet je dan zomaar een aantal keren bellen om langs te komen. Voorrijkosten, medicatie,.. etc etc. Daarnaast, als je verzekerd bent, en je paard gaat iets mankeren, dan bel je gemakkelijker de dierenarts. Beter 10x te snel de dierenarts erbij , dan 1x te laat. Bovendien, als je paard ziek wordt, hoef jij jezelf (indien je goed verzekerd bent natuurlijk) jezelf niet druk te maken om de kosten. Je hoofd zit dan al vol genoeg, alleen al om de zorg van je paard!
Het is voor mij in ieder geval een reden geweest om mijn Haflinger goed te verzekeren!
Succes !

o0marije0o

Berichten: 2388
Geregistreerd: 20-02-05
Woonplaats: Weesp

Re: mening van jullie,

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 19:32

zit het eten ook al in de 50 euro?
Zelf zou ik wel zorgen voor een schuil stal.
reken ook uit of je het red op een andere stal in de buurt. Het klinkt als een soort "droom" dat het zo goedkoop is. Maar er kunnen altijd gekke dingen gebeuren. Zoals verhuizing van je kennisen. Dan zit jij met de gebakken peren als je een andere stal niet betalen kunt.

En je weet niet of het zadel wat je hebt past. Dus daar moet je ook rekening mee houden.

Pauk

Berichten: 4164
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: 's-Gravenzande

Re: mening van jullie,

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 09:06

Ik heb mijn haflingers niet verzekerd.. zodra ze iets mankeren haal ik ook 10 keer de dierenarts erbij als dat nodig is.. Verzekering of geen verzekering..
Je spullen zijn natuurlijk nog even afwachten of dat past
Als je geen stal neemt bedenk dan wel dat je een haflinger koopt die het al gewend is.. En geen stalpaardje.. Anders kan dit nogal lastig worden..
Verder heb je er volgens mij wel goed over nagedacht