wie is bezig zijn hafje in te rijden???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dagmach
Berichten: 551
Geregistreerd: 03-03-04

Re: wie is bezig zijn hafje in te rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:14

Hoi Iinge,

ook aan jou de vraag Bloos ,is de school al weer begonnen?

Dit niet alleen ivm taalgebruik.

Groet Dagmach

iinge
Berichten: 4
Geregistreerd: 16-06-06

Re: wie is bezig zijn hafje in te rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:12

je moet je bek houden zijk wijf!!!!
denk betje dat je verstand heb van paarden maar ondertussen 0,0000001 %

Samir

Berichten: 4179
Geregistreerd: 29-06-05

Re: wie is bezig zijn hafje in te rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:20

Zeg beetje rustig hé. Je doet onze naam geen eer aan.

Als zij haar paardje wil ver"pesten" doet ze dat toch lekker. Iedereen geeft hier zijn/haar mening. Mijn mening is ook dat het niet veel goeds zal opleveren voor haar paard. Hier begin ik nu met een 4-jarig paard pas. Eerst volledig zadelmak gemaakt, kan er zonder zadel opspringen, rond je om de wereld, op haar kont zit etc. etc.. Nu eerst longeren met zadel op, dan aan de longeerlijn gestapt, later ook gedraaft. Nu stap ik en draaf ik ook zonder longeerlijn. Binnenkort ga ik een klein rondje galop proberen. Ook rij ik een 7-jarige merrie in, die is echt superzadelmak. Kan er in het land ook gewoon op staan etc. Die ben ik nu rustig aan het longeren en af en toe een klein rondje erop stappen/draven. Daar doe ik nog niet al te veel mee ivm haar veulen die z'n mammie helemaal leeg drinkt.

iinge
Berichten: 4
Geregistreerd: 16-06-06

Re: wie is bezig zijn hafje in te rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:29

boeiee ze zijke allen maar ja cker ik ga dat helebeest verklote!!!
wat denk je zelf:S

Samir

Berichten: 4179
Geregistreerd: 29-06-05

Re: wie is bezig zijn hafje in te rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:34

iinge schreef:
Boeiend, ze zeiken alleen maar. Ja zeker, ik ga dat hele beest verpesten!
Wat denk je zelf? :S


Mijn mening staat er boven. Knipoog Voor jou even in een zin: Ik denk niet dat het goed is voor haar paard om op die leeftijd te beginnen.

karim
Berichten: 52
Geregistreerd: 15-11-05

Re: wie is bezig zijn hafje in te rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:25

iinge schreef:
gezij en nog eens gezijk..
worde jullie nooit moe van jullie zelf|-).. ik wel van jullie..
als ie later wat met zijn rug krijg dan is het tog haar schuld en dan hoef je er niet mee te bemoeien..
en gewoon stope met jullie gezijk.. ze wet ut dat jullie gewaarschuwt heb en .. nu moete jullie stope met zijkee..
zij bepaalt zelf over de halffii en jullie dus NIET!!
en als jullie tog nix te doen hebbe.. ga op ieman anders zijke:P
en niet op haar!!!!!!!
maar stop weer
mzzll steletjes ZIJKERS!!
behalfe nikki doeg NIKKI(L)


Tip als je na 4 post hier al moe van wordt zou ik niet meer reageren hier Ach gut

Citaat:
je moet je bek houden zijk wijf!!!!
denk betje dat je verstand heb van paarden maar ondertussen 0,0000001 %


Overigens geeft deze reactie wel aan dat je niet eens kan onderscheiden wie wel verstand van zaken heeft. Nog een tip, ik denk dat je met dit taalgebruik niet door veel mensen serieus wordt genomen.

@ Sharifa, ik hoop dat je toch iets aan dit topic hebt, we bedoelen het goed hoor!

Charaz

Berichten: 24340
Geregistreerd: 12-04-02

Re: wie is bezig zijn hafje in te rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:26

iinge schreef:
boeiee ze zijke allen maar ja cker ik ga dat helebeest verklote!!!
wat denk je zelf:S


Ik denk dat je beter een lesje spelling kunt vragen op school in plaats van zo zielig te gaan doen op bokt.

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Re: wie is bezig zijn hafje in te rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:04

Sharifa schreef:
ik weet zelf wel beter hoor. Knipoog


Dit is dus zo'n antwoord, zoals ik eerder omschreef: Je voelt je aangevallen. Wat je doet met je paard, is helemaal aan jou zelf. Men probeert alleen met je mee te denken. Blijkbaar ben je nog niet volwassen genoeg om dat in te zien, maar dat komt vanzelf wel. Hopelijk alleen niet als het al te laat is! Ik wens je succes!

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Re: wie is bezig zijn hafje in te rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:06

iinge schreef:
gezij en nog eens gezijk..
worde jullie nooit moe van jullie zelf|-).. ik wel van jullie..
als ie later wat met zijn rug krijg dan is het tog haar schuld en dan hoef je er niet mee te bemoeien..
en gewoon stope met jullie gezijk.. ze wet ut dat jullie gewaarschuwt heb en .. nu moete jullie stope met zijkee..
zij bepaalt zelf over de halffii en jullie dus NIET!!
en als jullie tog nix te doen hebbe.. ga op ieman anders zijke:P
en niet op haar!!!!!!!
maar stop weer
mzzll steletjes ZIJKERS!!
behalfe nikki doeg NIKKI(L)


Dat jij nog toegelaten wordt op Bokt met deze manier van communiceren! Echt verbazend!

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Re: wie is bezig zijn hafje in te rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:08

iinge schreef:
je moet je bek houden zijk wijf!!!!
denk betje dat je verstand heb van paarden maar ondertussen 0,0000001 %



Kort lontje???????

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: wie is bezig zijn hafje in te rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:13

iinge schreef:
boeiee ze zijke allen maar ja cker ik ga dat helebeest verklote!!!
wat denk je zelf:S


zo dat is volwassen van je hoor, maar gaan schreeuwen als je het niet meer weet
en msn taal is hier niet toegestaan

@ Sharifa: dit is niet tegen jou bedoeld hoor

Sharifa

Berichten: 274
Geregistreerd: 30-04-06

Re: wie is bezig zijn hafje in te rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:15

karim schreef:
iinge schreef:
gezij en nog eens gezijk..
worde jullie nooit moe van jullie zelf|-).. ik wel van jullie..
als ie later wat met zijn rug krijg dan is het tog haar schuld en dan hoef je er niet mee te bemoeien..
en gewoon stope met jullie gezijk.. ze wet ut dat jullie gewaarschuwt heb en .. nu moete jullie stope met zijkee..
zij bepaalt zelf over de halffii en jullie dus NIET!!
en als jullie tog nix te doen hebbe.. ga op ieman anders zijke:P
en niet op haar!!!!!!!
maar stop weer
mzzll steletjes ZIJKERS!!
behalfe nikki doeg NIKKI(L)


Tip als je na 4 post hier al moe van wordt zou ik niet meer reageren hier Ach gut

Citaat:
je moet je bek houden zijk wijf!!!!
denk betje dat je verstand heb van paarden maar ondertussen 0,0000001 %


Overigens geeft deze reactie wel aan dat je niet eens kan onderscheiden wie wel verstand van zaken heeft. Nog een tip, ik denk dat je met dit taalgebruik niet door veel mensen serieus wordt genomen.

@ Sharifa, ik hoop dat je toch iets aan dit topic hebt, we bedoelen het goed hoor!




Ja dat snap ik hoor..*LOL*
Alleen ik ben zo bly dat het goed gaat, en dat zet ik vol vrede hier neer en overigends krijg ik zo'n beetje negatieve antwoorden..
En daar houdt ik niet zo van..
Maar ik zal een filmpje en of foto's maken hoe ik met hem rijdt, misschien is het dat anders dan jullie denken.. *LOL*

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Re: wie is bezig zijn hafje in te rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:27

Dat zou ik inderdaad graag willen zien, ben heel benieuwd!

Sharifa

Berichten: 274
Geregistreerd: 30-04-06

Re: wie is bezig zijn hafje in te rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:33

fijn, dat je daar alleen aan denkt.
Snap je wel hoe ik me voel?
Ja vind je het gek dat ik me 'aangevallen' voel?
Ik ben wel volwassen genoeg, het werd tegen mij gezegd en zelf weet ik hoe mijn haflinger is en zelf weet ik wat ik doe en zelf weet ik hoe hij er voor staat en hoe hij eruit ziet.
Hij heeft er genoeg spieren voor dus een paar rondjes in de bak stappen met lange teugel kan ECHT geen kwaad.

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Re: wie is bezig zijn hafje in te rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:37

Sharifa schreef:
fijn, dat je daar alleen aan denkt.
Snap je wel hoe ik me voel?
Ja vind je het gek dat ik me 'aangevallen' voel?
Ik ben wel volwassen genoeg, het werd tegen mij gezegd en zelf weet ik hoe mijn haflinger is en zelf weet ik wat ik doe en zelf weet ik hoe hij er voor staat en hoe hij eruit ziet.
Hij heeft er genoeg spieren voor dus een paar rondjes in de bak stappen met lange teugel kan ECHT geen kwaad.


Het gaat niet alleen om de spieren, sterker nog: het gaat voornamelijk om het gestel (de botten). Het karakter en het uiterlijk hebben daar niets mee te maken. Het is alleen zo, dat als je eenmaal weet wat hij toelaat, je onbewust steeds meer gaat vragen en daar moet je gewoon voor waken.

domegra
Berichten: 110
Geregistreerd: 13-08-06

Re: wie is bezig zijn hafje in te rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:08

Jammer dat in dit topic niet op een serieuze en beleefde manier met elkaar kan worden gecommuniceerd terwijl het toch zo'n interessant onderwerp is. Volgens mij is het juist de bedoeling om tips en wijsheden uit te wisselen en vooral niet om elkaar af te maken. Kortom begin bij iemand die roept al te rijden met 2,7 jaar niet: waar je maar trots op bent! Maar leg rustig en kalm uit waarom dit onverstandig is. Nog groter is mijn verbazing over het taalgebruik na deze voorval, ronduit zwaar beledigend en zeer kinderachtig. Ten eerste: je wordt niet meer serieus genomen en enkele posters komen op mij over als zeer jong, volgens mij niet wat jullie willen bereiken. Daarnaast gaat het uiteindelijk helemaal niet meer over het eigenlijke onderwerp. Kom hier als je serieus van elkaar wilt leren en blijf anders gewoon uit dit topic.

Genoeg gepreekt, op naar mijn eigenlijke post Knipoog

Ikzelf ben momenteel bezig met het zadelmak maken van ons haflingertje van bijna 3,5 jaar. Ik ben eerlijk gezegd enigszins verbaasd over een aantal reacties hier. Het lijkt haast alsof je met vier jaar pas voor het eerst iets met zo'n diertje mag doen. Vinden jullie dat dit enkel geldt voor rassen als haflingers (heb zelf niet eerder met haflingers gereden) of in het algemeen? Ik stap en draaf sinds vorige week los door de bak (rijd in totaal minuutje of 10) en moet zeggen dat ik nog niet eerder op een net zadelmak paard (ook wel van een jaar of 5-7) heb gezeten wat al zo vast en zeker loopt. Vaak hebben ze moeite met balans, zijn ze nog vreselijk met zichzelf aan het zoeken, eigenlijk lijken ze dan juist nog 'te jong' om een ruiter te dragen. Wat vinden jullie ervan dat ik op deze manier een keer of 2, soms 3 in de week rij en binnenkort een keer een rondje galop wil proberen?

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: wie is bezig zijn hafje in te rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:22

geeneen paard moet voordat hij drie is een ruiter op z'n rug hebben, botten zijn dan nog te broos
en bij de koudbloedrassen zoals haflingers en Friezen liever nog wat langer wachten ivm met de wat weke rug die ze vaak hebben in het begin. Ijslanders worden zelfs pas met 5 jaar ingereden. En echt grote kwpn-ers zou ik ook een extra jaartje geven omdat dat vaak op drie jarige leeftijd echt van die slungels zijn.

loon_corr

Berichten: 2621
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Groningen,sappemeer

Re: wie is bezig zijn hafje in te rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:25

miijn lieve haffie.
is op de 3 en 1 maand pas ingereden.
2 en half is idd vroeg.
w8 nog een half jaartje!

loon_corr

Berichten: 2621
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Groningen,sappemeer

Re: wie is bezig zijn hafje in te rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:27

sjorsie schreef:
geeneen paard moet voordat hij drie is een ruiter op z'n rug hebben, botten zijn dan nog te broos
en bij de koudbloedrassen zoals haflingers en Friezen liever nog wat langer wachten ivm met de wat weke rug die ze vaak hebben in het begin. Ijslanders worden zelfs pas met 5 jaar ingereden. En echt grote kwpn-ers zou ik ook een extra jaartje geven omdat dat vaak op drie jarige leeftijd echt van die slungels zijn.

Fjorden dan ?
maar de LUXERE haflingers zijn net zoals die kwpn-er enzo .hoor

karim
Berichten: 52
Geregistreerd: 15-11-05

Re: wie is bezig zijn hafje in te rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 00:42

@ Domegra, lastige kwestie die leeftijd Knipoog Laat ik zeggen het is iets wat me bezig houd. Met 3 1/2 ogen ze idd een stuk verder dan 3 en jonger. Die van mij heb ik ook met 3 1/2 zadelmak gemaakt. Daarna net zoals jij kort 2 á 3 keer in de week gestapt en gedraafd. Met galop ben ik pas begonnen toen ze bijna 4 was. Persoonlijk was ik liever eerder op de hoogte geweest van het schema van de groeischijven. Waarschijnelijk was ik dan met 4 pas begonnen met zadelmak maken. Ik hoop niet dat ik haar fysiek heb verprutst, ik troost mezelf met de gedachte dat ik een mini mensje ben met bijna geen gewicht (en ja ga mee met de beweging van mijn paard).

Kortom, als ik het overnieuw kon doen was ik persoonlijk dus later begonnen. Iig geval vind ik dat je het idd rustig aan doet en weloverwogen met je paard bezig bent. Ik denk dat ik deze leidraad ook zou aanhouden met andere rassen (op zich dus geen verstand van Knipoog ) Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Anoniem

Re: wie is bezig zijn hafje in te rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:25

Gaat ie lekker hier? Ook al ben je het niet eens met iemand zijn mening, vind je dat die verkeerd bezig is, dan kun je dat nog altijd op normale wijze verwoorden ipv te gaan beledigen en te kleineren. Ook al zou die ander dat uitlokken, wees dan toch de wijste.

Dit topic gaat iig dicht.