haflinger aan teugel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gwennaken

Berichten: 25
Geregistreerd: 17-08-06

haflinger aan teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 14:03

ik heb even een vraagje voor jullie : ik krijg waarschijnlijk een haflinger, ze is 8 jaar en ik weet niet of ze aan teugel loopt of niet maar ik vraag me af of je ze nog aan teugel kan leren lopen ?

gwennaken

Berichten: 25
Geregistreerd: 17-08-06

Re: haflinger aan teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 14:53

ow en ik heb nog een vraagje hoe maak je een matje en een hengstenvlecht in de manen ?

gwennaken

Berichten: 25
Geregistreerd: 17-08-06

Re: haflinger aan teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 15:12

kan iemand me helpen ?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Re: haflinger aan teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:16

vraag 1: ja dat kunnen jullie beide leren door les te nemen.
vraag 2: matje: allemaal staartjes maken, de pluk van 1 staartje door tweeen delen, rechterhelft en de linkerhelft van het volgende staartje weer samen vast maken, enz.
hengstenvlecht: achter de voorpluk beginnen te vlechten en bij elke slag en plukje manen erbij pakken.
succes!

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Re: haflinger aan teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:19

'Aan de teugel lopen' is een resultaat van ontspanning, dus niet iets wat een pony 'kan' of 'niet kan'. Ieder paard 'kan' nageeflijk lopen.

Overigens is het niet nodig 2 keer op jezelf te reageren. Lachen

dagmach
Berichten: 551
Geregistreerd: 03-03-04

Re: haflinger aan teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 19:54

Inderdaad samen gaan lessen.
En zogauw je dier samen met jouw ontspannen over de rug loop,zijn achterhand goed gebruikt,goed aan je hulp staat,loopt ie vanzelf Haha! aan de teugel.

Groet Dagmach

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: haflinger aan teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 16:37

heey

ik heb ook een haflinger en die kan het niet. Het gaat wel beter. en idd het is handig om lessen te nemen.

Ik zelf heb geen priveles wil wel maar diegene die ik wil zit vol.En de andere kan niet in het weekend waneer ik alleen maar kan. tja. Dan gaat het moeilijk. Wel ik ga ik bij de instructiece waar die ik graag wel in haar groepsles. en dan helpt ze me ook een heel eind.

gr.willeke
p.s gewoon lessen nemen

dagmach
Berichten: 551
Geregistreerd: 03-03-04

Re: haflinger aan teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 16:46

Nogmaals,het aan de teugel lopen,liever gebruik ik de term nageeflijk lopen is niet een of ander kunstje wat de ene pony wel kan en de ander niet.
Elk dier,waarvan de ruiter in staat is om,hem/haar lekker los in de rug,met een goed ondertredende achterhand,aan de hulp staand te kunnen rijden zal spieren ontwikkelen en nageeflijk gaan lopen.

Het is dus vooral het samengaan van de ruiter en het dier.

En zoals altijd bij de paarden is het dus niet zo dat het dier het niet kan Boos! maar dat de ruiter de techniek niet beheerst Verdrietig Bloos

Samen lessen dus Haha!

Groet Dagmach

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: haflinger aan teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 23:32

willeke16 schreef:
heey

ik heb ook een haflinger en die kan het niet.


Hij kan het wel,alleen de combinatie moet het samen doen,
Jij
weet waarschijnlijk niet hoe het moet,dus dan krijg je het ook niet voor elkaar,

Gewoon les nemen,dan leer je het vanzelf!

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: haflinger aan teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 23:41

een haf kan het wel.. k heb een foto..
Afbeelding
maar bij haar duurt het bijna een half uur voordat ze los is en we iets van dr kunnen vragen... maar t gaat al beter eerst duurde het 1 uur hier loopt ze trouwens niet helemaal goed maar ze heeft een korte hals ( ze is ook heel klein..)

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Re: haflinger aan teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:17

Elk paard zou ontspannen moeten lopen, dus elk paard kan nageeflijk lopen. Alleen moet je als ruiter wat in je paard zit, er ook uit krijgen. En dat is niet zo makkelijk, zeker niet als je het op je eentje moet doen. Dus: les nemen, veeeeel geduld hebben en belonen om de kleinste vooruitgang!
Ik heb ook een Haflinger, in mijn profiel staan foto's waarop ze mooi nageeflijk loopt.
Hier op bokt zijn toch heel wat mensen die met hun Haflinger wedstrijden rijden, dus het kan best hoor, mét de juiste begeleiding!

Aranel
Berichten: 20207
Geregistreerd: 09-08-06

Re: haflinger aan teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:17

Ik heb mijn paardje nu 4 jaar en het duurde bij mij 2,5 jaar voordat ze echt aan de teugel liep. Gewoon heeeeel veel oefenen en veel geduld hebben, dat heeft bij mij gewerkt Tong uitsteken

_karolien_
Berichten: 20
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: belgie

Re: haflinger aan teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:47

mijn verzorghaflinger was 14 toen we op haar begonnen rijden, en ze kon niets,en na een jaar liep ze netjes aan de teugel

loon_corr

Berichten: 2621
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Groningen,sappemeer

Re: haflinger aan teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 21:06

mijn haf kan ht direct in het begin (naar het instappen al)
even vragen en voila ze moet het gewoon goed geleert hebben
Afbeelding
dit is niet een hele mooie foto... (loopt nog niet heel goed daar)

Nikitaatje

Berichten: 968
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Hoofddorp

Re: haflinger aan teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 01:07

uhmm.. dit is duidelijke een topic met een hoog pennygehalte..

maargoet.. Aan de teugel lopen is niet iets wat belangerijk is, het is veel en veel belangerijker dat je pony gewoon goed op ze eigen benen loopt!!! Dat is het eerste waar je je mee bezig moet houden. Want je kan je pony nartuurlijk wel in de krul trekken maar daar schiet je niets mee op.

Veder vind ik dat elk paard ´´aan de teugel kan lopen´´ het ligt gewoon aan de ruiter.

en opzich is het heel simpel.. als jij je pony goed aanhet been hebt. Je handen netjes stil houd.. en wat druk (dus niet trekken of zaagge maar heelle ligte druk) op beide teugels geeft, en zodra er ook maar 1moment van ontspanning is goed belonen. En zo zijn er nog wel honderd manier het is maar net hoe je rijstijl is of wat je leert van je intructrice.. Maar ga NOOIT lopen treken of vastzetten of wat dan ook want het is echt niet het belangerijkste dat je pony aan de teugel loopt.

veel succes!

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Re: haflinger aan teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:14

Saskia9 schreef:
willeke16 schreef:
heey

ik heb ook een haflinger en die kan het niet.


Hij kan het wel,alleen de combinatie moet het samen doen,
Jij
weet waarschijnlijk niet hoe het moet,dus dan krijg je het ook niet voor elkaar,

Gewoon les nemen,dan leer je het vanzelf!


Precies! Ja