[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Akshay
Berichten: 2069
Geregistreerd: 05-03-12

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 11:05

heerlijke springfoto's :+:

Ik heb Rafiki hier 1x zien springen, zó over mijn draden heen :') Misschien binnenkort eens kijken of hij over een kruisje heen wil.

Verder wordt hier voornamelijk met alleen de voorhand gesprongen :+
Afbeelding
Foto van vanochtend. Ze waren erg wakker :))

Vanmiddag komt de bekapper weer. Ben heel benieuwd of het weer zo super goed gaat als de vorige keer. Een keer gezellig bekappen kan nog toeval zijn. Maar als het nu weer fijn gaat begint het toch te lijken op een succes natuurlijk :D

Wonkeydonkey

Berichten: 135
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 12:43

Dat zou super fijn zijn toch, dat het bekappen gewoon zonder stress kan.
Hier heel veel geluk gehad bij de aankoop destijds, hij stond op een kinderdagverblijf(aan huis) en is voor de duvel niet bang, super veel in de hand geweest als jonkie.

Furst
Berichten: 626
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 22:24

Ik heb ook weer wat foto’s gemaakt van mijn dames en heer :D

Tara, bijna 2. Onlangs voor het eerst hengstig geworden en dat voelde raar voor mij. Eerste merrie en hengstigheid.. bijzonder! Kleine meisjes worden groot

Afbeelding

Unola van Stal Happy, 1 jaar sinds zondag

Afbeelding

En Abel, mijn knappe ruin. Die het niet waardeerde van Tara :’)

Afbeelding

ruitje

Berichten: 12326
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 06:14

Ik vind het zo leuk dat het topic zo leeft, geniet helemaal van alle foto's :) !

NorwayFjord

Berichten: 3155
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 06:57

Dat vind ik ook inderdaad! Al die verschillende Fjordjes maar toch allemaal wat gemeen <3

Ik ga maandag bij een fjordenmerrie kijken <<) Hopelijk krijgt Olaf er een grote zus bij <3

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 07:29

Het is dat ik het geld niet heb, maar met al die veulens die geboren worden kost het echt moeite om mijn spaargeld bij me te houden :')

Akshay
Berichten: 2069
Geregistreerd: 05-03-12

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 08:29

mooie wollige foto's furst :+:

Spannend Norwayfjord! Voor jezelf ook de merrie?

Het bekappen ging hier gelukkig weer fantastisch! Dik een jaar gevechten en gedoe. En nu nieuwe bekapper, rust zelve. :+:
Ook eindelijk na 15 maanden zijn rotstraal zo ver bedwongen dat het nu nog 1 voet is, in plaats van 2 :D getting there!

Wonkeydonkey

Berichten: 135
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 09:35

*\o/*
Super fijn, zo belangrijk als dat met rust gaat.
@Furst, knappe koppies heb je.

Furst
Berichten: 626
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 12:26

Ik geniet er ook weer van dat dit topic leeft, haha! Ik hou echt van fjorden!

Dankjewel allemaal!

Zo fijn Akshay dat de bekapping goed ging! Stijgende lijn vermoed ik.

Theodora99, heel erg herkenbaar :') Ik wil eigenlijk er nog een grijze bij, haha. Maar financieel doen we dat even niet en geniet ik wel van de veulens :D

NorwayFjord, gaaf! Ik ben heel erg benieuwd *\o/*

NorwayFjord

Berichten: 3155
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 14:40

Akshay ja heel spannend! :D Ja van m'n moeder en van mij, sinds ik Olaf heb zijn m'n moeders fjordenkriebels weer helemaal terug. Zij wil ermee gaan fokken en ik wil de sport in uiteindelijk. Merrie is nu 2 jaar oud :)

Wat fijn dat het bekappen zo goed gaat! Dat is zo'n verademing als dat makkelijk gaat.

Furst ja ik ben ook heel benieuwd! Ik wil ook eigenlijk heel graag een grijze maar ze zijn niet te betalen rond de 2/3 jaar oud :+

Furst
Berichten: 626
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 15:20

Komt helemaal goed maandag! Soms moeten we keuzes maken. Heb ik destijds met Tara ook gedaan. En toen werd Unola geboren :+ De rest is geschiedenis :') Maar misschien is dit het pad dat je even moet bewandelen. Ik ben alvast hartstikke benieuwd hoe het verloopt :D

Zebrastreep

Berichten: 9779
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 16:42

Ik stond bijna het op het punt om toch maar frikandellen van mijn Fjord te laten maken vanmorgen :+ ( dit is uiteraard sarcastisch mensen)

Je verwacht dat ze altijd braaf en zoet zijn, maar vandaag heeft Ofira maar weer even laten zien dat een Fjord alles behalve braaf is. Dit hebben we ook al lang niet meer gehad dus ik hoop een enkele opleving.

De laatste weken ging het al heel erg goed, dus ik denk even alles bij elkaar dat ze dan zo nu en dan even ontploft. Ik heb haar leren inparkeren met opstappen omdat we in het verleden ook opstap problemen hadden. Ik had haar heel keurig stil staan bij het krukje en haar daarvoor al kort even aangepakt omdat ze behoorlijk aan het klieren was om bij het krukje te komen. Ik vraag haar wat van mij af te gaan en ze bedenkt zich niet , trekt zich los en begint met lange teugels ( heel handig) te sprinten door de bak. Ik kreeg haar ook niet meer te pakken , als ze eenmaal stil stond , stond ze mij wat uitdagend aan te kijken en begon weer met rennen zodra ik in de buurt kwam. Na heel veel eindeloze pogingen om bij mij weg te komen door keihard te gaan rennen zat ik er eindelijk op. Maar ze was nog niet klaar uiteraard , dus nog een flinke boksessie uit moeten zitten. Ik was tussendoor vergeten aan te singelen dus het hele zadel hing al half aan de zijkant ik weet niet hoe ik ben blijven zitten :'). Ik ben al blij dat ze niet het vermogen heeft om eindeloos door te gaan.

Toen leek ze ook wel weer tot zinnen te komen, nogmaals opgestapt en echt even gewacht met wegstappen totdat ze ontspannen was. Daarna deed ze heel normaal alsof er niks gebeurd was en liep keurig haar rondje. Toen ook snel gestopt want het regende al flink.

Maar de andere paarden hebben het ook nog even moeten ontgelden hoe top zij in haar vel zit vandaag. De ene na de andere kreeg een voorbeen naar zich toe gesmeten met een hoop gegil.

Merries..... |o

Wonkeydonkey

Berichten: 135
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 16:46


SandraWierda

Berichten: 1412
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 18:25

Zebrastreep schreef:
Ik stond bijna het op het punt om toch maar frikandellen van mijn Fjord te laten maken vanmorgen :+ ( dit is uiteraard sarcastisch mensen)

Je verwacht dat ze altijd braaf en zoet zijn, maar vandaag heeft Ofira maar weer even laten zien dat een Fjord alles behalve braaf is. Dit hebben we ook al lang niet meer gehad dus ik hoop een enkele opleving.

De laatste weken ging het al heel erg goed, dus ik denk even alles bij elkaar dat ze dan zo nu en dan even ontploft. Ik heb haar leren inparkeren met opstappen omdat we in het verleden ook opstap problemen hadden. Ik had haar heel keurig stil staan bij het krukje en haar daarvoor al kort even aangepakt omdat ze behoorlijk aan het klieren was om bij het krukje te komen. Ik vraag haar wat van mij af te gaan en ze bedenkt zich niet , trekt zich los en begint met lange teugels ( heel handig) te sprinten door de bak. Ik kreeg haar ook niet meer te pakken , als ze eenmaal stil stond , stond ze mij wat uitdagend aan te kijken en begon weer met rennen zodra ik in de buurt kwam. Na heel veel eindeloze pogingen om bij mij weg te komen door keihard te gaan rennen zat ik er eindelijk op. Maar ze was nog niet klaar uiteraard , dus nog een flinke boksessie uit moeten zitten. Ik was tussendoor vergeten aan te singelen dus het hele zadel hing al half aan de zijkant ik weet niet hoe ik ben blijven zitten :'). Ik ben al blij dat ze niet het vermogen heeft om eindeloos door te gaan.

Toen leek ze ook wel weer tot zinnen te komen, nogmaals opgestapt en echt even gewacht met wegstappen totdat ze ontspannen was. Daarna deed ze heel normaal alsof er niks gebeurd was en liep keurig haar rondje. Toen ook snel gestopt want het regende al flink.

Maar de andere paarden hebben het ook nog even moeten ontgelden hoe top zij in haar vel zit vandaag. De ene na de andere kreeg een voorbeen naar zich toe gesmeten met een hoop gegil.

Merries..... |o


Oh oeps :(:)

monsera
Berichten: 3076
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 19:00

NorwayFjord schreef:
Voor een boog echt afscheren ja :) Met 4-6 weken komt er alweer een boogje, vanaf dan bij gaan houden met knippen om het in vorm te houden!


Scheren dus.

Wat houdt dat daarna dan precies in. Moet je wekelijks bij knippen of minder vaak of juist vaker?

NorwayFjord

Berichten: 3155
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 19:11

Hangt er beetje vanaf hoe snel het groeit en wat voor boog je paard heeft (breed of smal). Olaf moet ik elke week wel even bijpunten want zijn manen groeien bizar hard en hij heeft best een brede boog en anders valt het snel om. Op deze manier hou ik een mooie strakke boog :) Gewoon even in de gaten houden hoe dat bij jouw paard gaat straks!

Verschil van de boog, zijn manen waren eigenlijk te lang toen hij kwam dus toen heb ik het afgeschoren

Voor
Afbeelding

Nu

Afbeelding

Selina

Berichten: 14312
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 19:26

Denk dat ik de boog hier hooguit elke 6-8 weken knip. Ze heeft niet zoveel haar.

NorwayFjord

Berichten: 3155
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 19:43

Zo dat is lekker zeg!

Tussen deze foto's van Olaf zit 5,5 maand, als je naar z'n staart kijkt zie je wel hoe hard het bij hem groeit haha. Van boven de sprong tot ruim eronder

Furst
Berichten: 626
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 20:49

Ik moet eigenlijk om goed te zijn om de 3-4 weken knippen. Anders word het lelijk. En toevallig enkel bij mijn gulblakkjes. De brunblakk heeft keurige manen :P

8Eveline

Berichten: 3213
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 21:04

Bij mijn verzorgboys groeit bij de ene het echt 1cm elke week. Echt pokon manen :') en hij knuffelt liever dan dat hij braaf staat voor het knippen.

monsera
Berichten: 3076
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 12:22

Bedankt allemaal ik zal het mijn dochter even voorleggen.

Wonkeydonkey

Berichten: 135
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 13:04

Tussen de buien door even gewandeld en gras gegeten. :Y)
Afbeelding
Afbeelding

ruitje

Berichten: 12326
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 13:34

Ik heb Pyp gister gewogen. Ik baal toch dat ze wat aan de kleine kant blijft. Weegt nu 400 kilo, ze is goed in model. Ben zelf 1.78. Ze moet uiteindelijk vooral kinderpony worden maar wil er zelf toch ook 2 x per week op ofzo en volgens de berekeningen moet ik dan echt nodig op dieet :')

SandraWierda

Berichten: 1412
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 13:42

Vandaag had onze DA had een weeg en meetdag. Fred dus gewogen en gemeten, wordt in juni 4 jaar. Hij is nu 134cm al heb ik het idee dat hij toch wel 2/3cm groter is :j en 408kg. Hij is een beetje te dik, maar dat is nog wat baby vet zeg :D

Je kon ook met korting mest laten onderzoeken, dus dat ook meteen maar gedaan. Wormen vrij, wel beetje zand in de ontlasting, dus meteen weer een kuurtje besteld. Dit was zijn eerste keer samen met zijn vriendinnetje in de trailer op stap, ik geloof dat hij het reuze gezellig vond. Hij heeft zich keurig gedragen.

Afbeelding

Afbeelding

NorwayFjord

Berichten: 3155
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 15:20

Wonkeydonkey heerlijk! Je boog ziet er goed uit :D

Ruitje wat jammer! Ik ben er ook bang voor met Olaf haha, ik ben 1.81m dus ik hoop dat ie nog goed de lucht in gaat :')

SandraWierda handig zo'n dag met alles in 1! Fijn dat het goed ging <3

Mijn ranzige maar super knappe aap...

Afbeelding