word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:56

Tuurlijk,maar bij reguliere wedstrijden maakt het niet uit toch. Dat verhaal over de spat/artrose vind ik onzin...ook warnbloeden hebben vaak zat blessures op hoog niveau

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:11

Citaat:
Tuurlijk,maar bij reguliere wedstrijden maakt het niet uit toch. Dat verhaal over de spat/artrose vind ik onzin...ook warnbloeden hebben vaak zat blessures op hoog niveau

Voor een ( gezond ) warmbloed valt Z nog onder de basis, voor een koudbloed heb je het dan al heel ver geschopt :). Klinkt misschien heel minderwaardig maar zo bedoel ik het echt niet ...

Melissa_101

Berichten: 87
Geregistreerd: 21-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:22

Ik ben totaal geen fan van fjorden, maar het zou nooit in mij opkomen ze uittelaggen of neerbuigend te doen over fjorden.

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:22

Citaat:
Ik ben totaal geen fan van fjorden, maar het zou nooit in mij opkomen ze uittelaggen of neerbuigend te doen over fjorden.

precies, een ruiter is een ruiter. of je nou op een koe zit op op een paard dat zou niet uit mogen maken.

Marls
Berichten: 5483
Geregistreerd: 31-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:25

ik vind fjorden in de wedstrijden zelfs mooier dan kwpn'er (of welk ander ras.) een keer wat anders :)

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:28

Ik vind fjorden op wedstrijd niet persee mooier. Ik kijk graag naar een nette proef,maakt me niet uit wat voor paard.

Marls
Berichten: 5483
Geregistreerd: 31-07-10

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:28

dat is ook wel zo. maar je ziet super vaak allemaal van die kwpn'ers enzo in de wedstrijden, nou ik vind een fjordje dan soms nog wel mooier :)

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:32

Begrijp me niet verkeerd,ik vind mijn fjord het gaafst en ik vind het erg leuk fjorden te zien rijden. Ik vind alleen dat sommige fjordenruiters zo 'afgeven' op kwpn paarden en dan ben je niks beter als de mensen die neerbuigend over je fjord doen

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:38

Citaat:
Begrijp me niet verkeerd,ik vind mijn fjord het gaafst en ik vind het erg leuk fjorden te zien rijden. Ik vind alleen dat sommige fjordenruiters zo 'afgeven' op kwpn paarden en dan ben je niks beter als de mensen die neerbuigend over je fjord doen


Precies de ruiters van de WPN-ers hebben bewust een WPN-er gekozen. En de Fjorden eigenaren niet voor niks een Fjord. Twee totaal andere types, met allebei hun plussen en minnen. Maar je hebt zelf voor dit soort paard gekozen dus dan vind ik inderdaad niet dat je op andere moet afgeven, en al helemaal niet op een bepaald ras.

Onderling hoor ik dat ook wel hoor, Ja maar dat paard beweegt van zichzelf al geweldig daar kun je niet tegen rijden.
Nee misschien niet, maar diegene heeft dus ook bewust zon paard onder zijn of haar kont. Die heeft dus gewoon
geluk, en zulke paarden zijn nou eenmaal niet voor iedereen weggelegd. So be it, dan zorg zelf maar voor een hele
nette correcte proef en wat meer actie bij je paard :).

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:41

Nou actie hebben wij genoeg,haha,soms een beetje te veel

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:42

:D :D :D maar dat had ik ook bij mijn vorige KWPN-er. Te veel actie alleen niet op de gewenste
manier, Liep meer op 2 benen dan wat anders }:0 . Dus voorschut staan kan met ieder paard

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 17:00

Snoevie schreef:
Begrijp me niet verkeerd,ik vind mijn fjord het gaafst en ik vind het erg leuk fjorden te zien rijden. Ik vind alleen dat sommige fjordenruiters zo 'afgeven' op kwpn paarden en dan ben je niks beter als de mensen die neerbuigend over je fjord doen

:j mee eens

xandra88

Berichten: 628
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:16

Snoevie schreef:
Begrijp me niet verkeerd,ik vind mijn fjord het gaafst en ik vind het erg leuk fjorden te zien rijden. Ik vind alleen dat sommige fjordenruiters zo 'afgeven' op kwpn paarden en dan ben je niks beter als de mensen die neerbuigend over je fjord doen


Absoluut. Je doet dan precies hetzelfde als de kwpn-ruiters naar de fjorden rijders toe.
Ik heb toevallig een fjord en een kwpn-er, beide hebben hun eigen karakter en plus/min punten.

marit_marit
Berichten: 45
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: midden-nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:35

ik wordt met mijn fjord bijna nooit uitgelachen, ik doe er zelf ook heel luchtig over, maar echt uitlachen doen ze niet.

Sjolvir

Berichten: 25315
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 20:19

randie schreef:
Citaat:
Tuurlijk,maar bij reguliere wedstrijden maakt het niet uit toch. Dat verhaal over de spat/artrose vind ik onzin...ook warnbloeden hebben vaak zat blessures op hoog niveau

Voor een ( gezond ) warmbloed valt Z nog onder de basis, voor een koudbloed heb je het dan al heel ver geschopt :). Klinkt misschien heel minderwaardig maar zo bedoel ik het echt niet ...


Ken helaas ook veel KWPNers die in de B of L of niveau loos stranden met spat of arthrose..
Denk dus niet dat je die link kunt maken. En qua niveau.. gaat het inderdaad in alle gevallen over de basis.

Foss

Berichten: 1913
Geregistreerd: 01-02-09
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 09:15

Ik vind veel paardenrassen mooi, maar mijn voorkeur gaat gewoon uit naar een fjord die heeft mijn hart gestolen met hun leuke karakters.
Maar ik kan ook genieten van een mooie KWPN alleen dan gewoon bij een anders, gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak en je moet gewoon iedereen in zijn waarde laten.

dukotudor
Berichten: 2
Geregistreerd: 02-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 10:58

Wij hebben sinds begin 2009 ons eigen paardje en jawel een Fjord. Echt een lief gezinspaardje. In mijn zoektocht naar een paardje was ik op zoek naar een paardje dat lief is, open en goed benaderbaar, koel in zijn koppie, werkwillig en veelzijdig. Ik was niet op zoek naar een fjord omdat ik dacht dat deze wel erg sterk is voor kinderen. Maar bij mijn zoektocht kwam ik toch telkens terug op de advertentie met een fjord die toch als enige alle kenmerken in zich had die ik zocht. Ik ben gaan kijken en er was meteen een klik. Zo open en nieuwsgierig. Heel lief en ja zelfs teder. Mijn beide dochters zijn ook als een blok voor Duko gevallen. De koop was snel rond, we zijn nog steeds superwijs met hem. De oudste dochter kan op dressuur en springen haar eerste schreden zetten. M2 lijkt zelfs haalbaar volgens instructrice. Hij heeft werklust en kan ook eigenwijs zijn.. maar nog nooit een voetje verkeerd gezet! De jongste is 25 kg. en daar heeft hij gewoon zorg voor. Hij loopt keurig en oke gaat wel eens rechts ipv links maar tjsa het is geen fiets he? Na bijna 2 jaar zijn wij en ons paardje ook... super gelukkig!!! Binnenkort mag hij ook voor de kar beleert. Dus echt veelzijdig. Superguus draagt ook bij aan de populariteit van fjorden. Menig paardenmeisje vindt hierdoor de Fjord een prachtdier! EN ZO IS HET MAAR NET!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:38

'superguus' draagt er alleen aan bij dat penny's fjorden leuk vinden, daar heb je wat betreft uitgelachen op cc niet zo veel aan :')

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:42

ik ben fjordengek,maar niet in het bijzonder superguusgek :P

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:43

Ik vind guus nisk aan eerlijk gezegd, zijn er toch echt een hele hoop die ik 10x liever zie en dan heeft ie nog zn kleur mee ook :P :+

shetterlover
Berichten: 5
Geregistreerd: 03-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:54

ik vind het ook ze zijn heel mooi en trauwens bij ons op de manegé hebben we eens vrijspringen (zonder erop te zitten gewoon los) en er was een ford die is nu weg (gestorven) die heefd 1.55 meter gesprongen we shrokken ons echt rot

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 16:01

Nies_ schreef:
Ik vind guus nisk aan eerlijk gezegd, zijn er toch echt een hele hoop die ik 10x liever zie en dan heeft ie nog zn kleur mee ook :P :+


nou dat heb ik ook een beetje. de kleur vind ik geweldig,maar verder niet. maarja dat je fjordengek bent wil niet zeggen dat je ook elke fjord leuk vind,toch.

van de fjorden die hoger in de sport lopen/liepen,zijn Taco en Perla van Kelly wel mijn favorieten. mooie goed gebouwde fjorden die echt wat bereikt hebben.
Pjotr is ook gaaf.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 16:23

Ja, dat bedoel ik inderdaad :j Ik vind z'n kleur heel mooi, maar ik kan er zo een aantal opnoemen die ik liever aan het werk zie :j

suus_elviera

Berichten: 1785
Geregistreerd: 22-07-05

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:11

ik heb een keer gehad
was bij vroeg op zoek een zadel voor mijn breede fjord
ze hadden niks zegt die rouw zo van ja waarom koop je dan zoon breede fjord dat is toch niet praktiec
ik kijk er aan zo van wat zeg je ze mende het nog ook
ik zo om dat het klikt zij ze nog een keer jaa maar is toch niet praktiec

A_man

Berichten: 1569
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:39

ik heb eindelijk na een paar tegenslagen al 2x kunnen starten met mijn fjord,
B + 3wp nu en van ong. 10 paarden waar ik tegen moest starten 2x 3e geworden. nou ben je dan niet trots? ik wel:D
groetjes