word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25315
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:37

Snoevie schreef:
ben ik nou gek,of mag je pas vanaf het Z met S&T rijden?
en wel triest idd Sjolvir,gelukkig kon je erom lachen.

de foto's zien er gaaf uit

mensen vragen mij ook weleens waarom ik geen ander paard heb gekozen.......
dan haal ik mijn schouders op en vraag ze hetzelfde terug


Nee, je bent niet gek, pas vanaf het Z mag je met S&T rijden, daarom was het ook zo grappig!!
Als er nou een trensje in had gehangen.. (wat ook mag in het Z) dan was het nog wat begrijpelijker geweest. }>
Maar zo'n lol als toen heeft de voorlezer nooit meer gehad!
(en ik ook niet)

Verder eigenlijk geen problemen, maar hier in de regio hebben redelijk wat fjorden in het Z gelopen,
dus vermoedelijk zijn ze het gewend. (Gunther, Guus, Leendert, Pjotr, nog 1 waarvan ik de naam altijd vergeet, etc..
En allemaal in de kring waar ik ook zit, dus hier zijn fjorden in de dressuur heel normaal)
Commentaar is ook geweest toen ik uit mijn eigen regio aan het starten was.
(daar kwam blijkbaar nooit een fjord Starten?)

Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:43

Ik heb dan wel geen fjord, maar een Haf.

Ik was op wedstrijd, Knol 220 dagen drachtig (ruim over de helft dus) Het was duidelijk zichbaar dat ze drachtig was. Ik komt bij de los rij ring. Word er een beetje gegiegeld, waar op er komt, zo die is dik! Waarop ik zeg jaa! en mijn moeder, ja, ze zijn dan ook met zijn 2e!

Toen ik in de ring aan kwam voor mijn proef heb ik mijn voorgesteld met "Mijn naam is Gail Duijsens, dit is Gerdien van de Janse Hoeven, en ze is drachtig.

Ik was wel mooi eerste exequo met de hengst Angard (ook haf) :D

tjah, schijn bedriegt :P

Sally1987

Berichten: 396
Geregistreerd: 05-11-07
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:44

Ik heb veel wedstrijden gereden met een oude verzorgfjord maar was wel vaak degene die de prijzen in ontvangst kon nemen met het kleine nog wel rodblakke fjordje :p

Zelfs een keer clubkampioen geworden op de manege waar hij gestald stond van de knotjes paarden. En dat terwijl hij helemaal niet van dressuur hield maar toch hebben we het toen wel even geflikt.
Ben nog steeds na 6 jaar ape trots op die pracht fjord

xandra88

Berichten: 628
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 11:22

Ik sta toch wel versteld van de meeste verhalen hier.... Ongelofelijk wat een vooroordeel mensen eigenlijk hebben over bepaalde rassen. Het maakt het dan juist zo leuk om het tegen deel te bewijzen en te laten zien wat dit ras nu eigenlijk allemaal "wel" kan!
Ik heb eigenlijk nooit rare opmerkingen gehad, misschien rare gezichten maar daar bleef het dan ook bij. De meeste waren juist erg positief over mijn fjord/de fjord.

Wel bij aankoop vaak te horen gekregen, waarom een fjord? Wil je geen wedstrijden gaan rijden? Met een fjord kan toch niets , beetje buitenritjes rijden en dan houdt het toch wel op.... Het tegendeel wel kunnen bewijzen, regelmatig 1e geworden bij wedstrijden en mooie punten binnen kunnen halen.

J0ortje_M

Berichten: 123
Geregistreerd: 31-05-08
Woonplaats: DenHaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 11:28

Het is maar net hoe je traint/rijd denk ik.
Van een 'lompe' fjord kan je best nog wel wat maken hoor! Tenzij het er echt niet inzit want die zou je er best nog wel eens tussen kunnen hebben.
Ik heb nog nooit een vage opmerking gekregen. wel gezihten die lang blijven staren als je met je fjordje aankomt :D
het belangrijste is toch dat je blij bent met wat je hebt! Mijne gaat echt noooooooooit meer weg!

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 11:55

Ik snap ook niet waarom een fjord minder zou zijn dan een kwpner ofzo.. Ik rij dan wel geen wedstrijden maar geniet op en top van de buitenritten met mijn vriendinnetje :D waar ik heerlijk mee overal langs rij :D

fienaaa

Berichten: 1355
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:10

Er zijn altijd mensen die dingen beter of mooier weten of hebben...

Ik heb ook regelmatig van die rotopmerkingen gehad... Toen ik mijn fjord de B uit gereden had werd het minder(want he, hij kon toch wel een redelijk proefje lopen) Ik ben de enige op de manege die start met een fjord... Er is geloof ik ook een haflinger, maar dat ik een nieuw type...

Met springen is het wat minder... Maar regelmatig krijg ik een opmerking van... Waarom rijd je met een fjord.. enz. Soms erg vermoeiend...
Maar al ben ik foutloos, dan ben ik trots dat het me gelukt is, en staan sommige mensen met open mond te kijken dat ik een barrage loop D:

Springruit06
Berichten: 2894
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:18

Hetzelfde met een ijslander.. :( Wil daarom eens voor de gein een dressuurwedstrijdje doen, eens kijken wie er het hardste lacht :D

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:24

inderdaad aanpakken die handel :D
Ze moesten eens weten wat Fjorden allemaal kunnen :D en hoe leuk ze zijn tja dan piepen ze wel anders :P

Elise_K

Berichten: 3803
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:27

Hier hetzelfde geval, met een haflinger :+

Op de regiokampioenschappen met het inrijden (Ik rij bij de C ponies, dus daar heb je heel veel ouders en 12 jarigen) hoor ik zo'n moeder tegen haar zoontje zeggen: "Nou schat, de eerste 3 hadden een balk of een weigering, na jou moet dat meisje nog, maar haar pony weigert ook constant, en die haflinger *wijst naar mij*. Je hoeft dus alleen maar foutloos te rijden en dan win je!"

Valt vervolgens dat jongetje van zn pony af, en word ik regiokampioen :=

http://94.100.114.33/768950001-76900000 ... _8leb.jpeg

En daar sta je dan, tussen alle warmbloeden tijdens de huldiging! (Wel makkelijk, die ponies allemaal flippen om de sjerpen en de linten, en de haf blijft lekker suf staan :+ )

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:29

haha wat een super leuke foto!
en idd fjorden en hafjes zijn lekker cool terwijl de rest loopt te stressen :P

Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:52

nou die van mij anders niet, die kan flippe zeg!!! stijgeren tijdens het losrijden :P ach, ja kaar er aan gewent als er 500 kilo (ja, wat overgewicht) met je aan de haal gaat. Ik sta er ondertussen niet meer van de kijken...

Springruit06
Berichten: 2894
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:52

SecretLIN schreef:
haha wat een super leuke foto!
en idd fjorden en hafjes zijn lekker cool terwijl de rest loopt te stressen :P

En ijslanders :+

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 13:57

haha sorry en ijslanders natuurlijk ook :D die vind ik trouwens ook prachtig om te zien!

Dusty_Dilly

Berichten: 152
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:55

Ik heb hier gelukkig nog niet mee te maken gehad.. maar dat wil niet zeggen dat het niet gedaan wordt, ik hoor het alleen niet. ;)
Maar het boeit me ook niet.. ik kom met Dusty gewoon me "ding doen" en verder boeit het me niet wat ze zeggen.. Hij blijft toch en we gaan er gewoon mee door!! :+

Nette

Berichten: 1051
Geregistreerd: 11-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:13

lieziej schreef:
Hier hetzelfde geval, met een haflinger :+

Op de regiokampioenschappen met het inrijden (Ik rij bij de C ponies, dus daar heb je heel veel ouders en 12 jarigen) hoor ik zo'n moeder tegen haar zoontje zeggen: "Nou schat, de eerste 3 hadden een balk of een weigering, na jou moet dat meisje nog, maar haar pony weigert ook constant, en die haflinger *wijst naar mij*. Je hoeft dus alleen maar foutloos te rijden en dan win je!"

Valt vervolgens dat jongetje van zn pony af, en word ik regiokampioen :=

http://94.100.114.33/768950001-76900000 ... _8leb.jpeg

En daar sta je dan, tussen alle warmbloeden tijdens de huldiging! (Wel makkelijk, die ponies allemaal flippen om de sjerpen en de linten, en de haf blijft lekker suf staan :+ )


Dat is echt wel cool.
Dan denk je echt 'LEKKER PUH.' Hahaha. _O-
Ik zou het gezicht van die moeder wel eens willen zien :')
-dat shettenbeestje naast jullie is ook geniaal.. :')

jowien
Berichten: 979
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:22

Ik alleen endurance officiele wedstrijden en daar eindig ik altijd wel goed (zeg, bij de eerste 15; er is geen verschil tussen paarden en pony's). Bij mendurance (apart klasse voor pony's) doet ze het nog veel beter.
Op onofficiele dingen als crossen en springen wordt ik met losrijden wel eens raar meewarig aangekeken. Maar als Orlinde dan haar turbo aanzet en in het parcours alle hindernissen durft te springen en ook nog eens goed springt in een leuk tempo en lenig genoeg voor korte bochten.... dan kijken ze toch weer anders.

Het rare is dat veel mensen denken dat fjorden niet zoveel kunnen. Terwijl ze juist alles kunnen!
Ik denk dat het meer het gemiddelde fjorden-baasje is, dat weinig wedstrijdambities heeft en gewoon een leuk cool paardje zoekt. Die fjorden kunnen heus vanalles, als hun baasje het ze zou vragen, daar ben ik van overtuigd!

J0ortje_M

Berichten: 123
Geregistreerd: 31-05-08
Woonplaats: DenHaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:11

Citaat:
Het rare is dat veel mensen denken dat fjorden niet zoveel kunnen. Terwijl ze juist alles kunnen!
Ik denk dat het meer het gemiddelde fjorden-baasje is, dat weinig wedstrijdambities heeft en gewoon een leuk cool paardje zoekt. Die fjorden kunnen heus vanalles, als hun baasje het ze zou vragen, daar ben ik van overtuigd!


Dat is precies wat ik bedoel met : Het is maar net hoe je met je fjord rijd of traint.!

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:46

Vanmiddag met buitenrit kom ik een man tegen aah zegtie die/dat zie je niet meer zoveel he, je hebt echt een prachtpaardje :D hij zei het wel een keer of 6 haha ik helemaal trots :D

CindyUniek

Berichten: 2528
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: Cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:49

ik ben nooit uit gelachen hoor

reed M2 tussen de paarden

tuurlijk zie je ze wel kijken...
maar kreeg ook vaak te horen 'goh ik houd helemaal niet van fjorden, maar die van jou is wel mooi'
of 'zo die kan best strekken voor een fjord' etc

en idd als ik won voelde ik me toch wel even de queen of the world hahaha

Dewi_Blondie
Berichten: 335
Geregistreerd: 17-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:13

Nee, even afkloppen, maar nog nooit! Ik krijg juist hele leuke reacties! Ik rij M1 bijna M2

Equimotion
Berichten: 1966
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:38

jowien schreef:
Het rare is dat veel mensen denken dat fjorden niet zoveel kunnen. Terwijl ze juist alles kunnen!
Ik denk dat het meer het gemiddelde fjorden-baasje is, dat weinig wedstrijdambities heeft en gewoon een leuk cool paardje zoekt. Die fjorden kunnen heus vanalles, als hun baasje het ze zou vragen, daar ben ik van overtuigd!


Nou... ik ken echt wel Fjorden die qua beweging en vermogen toch een beetje te kort komen voor wat het baasje ermee wil. Er zit wel een grens aan (maar die zit ook aan een KWPN-er overigens) Fjord Guusje vind ik daar een beetje een schrijnend voorbeeld van. Je moet als eigenaar wel een beetje realiteitszin blijven houden en als je gaandeweg je eigen doelen bijstelt nog even checken of je paard daar nog wel bij past. Met gewoon goed gaan rijden en zien waar je uitkomt is natuurlijk niks mis ;) doen de meeste mensen met een warmbloedpaard immers ook.

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:58

Ook wij hebben van alles al voorbij horen komen, zowel negatief als positief.
Doet die (Tom dus) ook mee? Nou, dat wordt een makkie dan. Not, hihihi!
En achteraf: hier starten we niet meer, die Fjord wint toch altijd! :+
Die laatste opmerking maakte alles goed: het afgesneden worden tijdens losrijden, de minachtende blikken en zelfs de opmerking dat we opzij moesten met die karreknol.
De rozetten en bekers zitten netjes in dozen en er worden geen wedstrijden meer gereden.
Zij allemaal blij, maken ze weer kans, hihihi! :D

Elise_K

Berichten: 3803
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 01:32

Nette schreef:
lieziej schreef:
Hier hetzelfde geval, met een haflinger :+

Op de regiokampioenschappen met het inrijden (Ik rij bij de C ponies, dus daar heb je heel veel ouders en 12 jarigen) hoor ik zo'n moeder tegen haar zoontje zeggen: "Nou schat, de eerste 3 hadden een balk of een weigering, na jou moet dat meisje nog, maar haar pony weigert ook constant, en die haflinger *wijst naar mij*. Je hoeft dus alleen maar foutloos te rijden en dan win je!"

Valt vervolgens dat jongetje van zn pony af, en word ik regiokampioen :=

http://94.100.114.33/768950001-76900000 ... _8leb.jpeg

En daar sta je dan, tussen alle warmbloeden tijdens de huldiging! (Wel makkelijk, die ponies allemaal flippen om de sjerpen en de linten, en de haf blijft lekker suf staan :+ )


Dat is echt wel cool.
Dan denk je echt 'LEKKER PUH.' Hahaha. _O-
Ik zou het gezicht van die moeder wel eens willen zien :')
-dat shettenbeestje naast jullie is ook geniaal.. :')



http://94.100.114.195/768950001-769000000/768990501-768990600/768990557_5_zcAn.jpeg

:D Dat shettebeest verzoop in zn sjerp :(:)

Binky_Zephyr

Berichten: 3504
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Den Helder

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 01:38

ja helaas wel .. mijn vroegere fjord was erg goed in spingen. ik was toen op een onderlinge wedstrijd en deed een pacour van 1,10 .. toen moest ik overal vandaan horen acht dat dikke beest red dat nooit (en hij was idd dik :P ) maar goed dat is niet leuk om te horen .. uiteindelijk ben ik 1e geworden en hebben de meeste hun woorden wel terug genomen :)