word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natasja_ygor

Berichten: 1029
Geregistreerd: 25-11-08

word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 19:08

Heeei!
mijn ouders waren van de week op visite en daar was iemand die zelf vroeger ook fjorden had en der ook wedstrijden mee deed, en ze vertelde dat als je dan de klep van de trailer open deed ze je wel eens uitlachten omdat er een fjord in stond
dus nu is mijn vraag worden jullie welleens eens uitgelachen met je fjordenpaard?

xxx

Wins8976
Berichten: 102
Geregistreerd: 15-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:05

nou er zijn wel eesn mensen die tegen mij zeggen dat ik nooit ga winnen met 'zo'n knol' maar als ik dan win lach ik het hartst van alllemaal :D ;) :+ :P :P :P

x renee

Fenna_s

Berichten: 3186
Geregistreerd: 20-06-09
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:14

ik krijg heel vaak te horen;
WAT? heb je een fjord gekocht? je wou toch de sport in?

ja.. alsof dat niet kan! en anders kan je ook eerst gewoon fjordsport gaan rijden. :) dan kijken ze je ook niet raar aan..
(moet je fjord trouwens wel ingeschreven zijn bij het fjordenstamboek)

Lieszje
Berichten: 7184
Geregistreerd: 13-10-08

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:19

Ik reed 'vroeger' op een manege waar ze een fjord hadden.
Reken maar dat die fjord erg geliefd was bij de wedstrijden, die kon zo goed lopen^^

AnoukNicole
Berichten: 61
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:22

Wat voor wedstrijden rijdt je met jouw Fjord? Dressuur? Een Fjordje met een lekker figuurtje en die goed loopt is toch prachtig?? *D 8-) :(:)

Marteeh
Berichten: 5
Geregistreerd: 12-08-07

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:10

Ik ben nooit uitgelachen op wedstrijd. Er komen zelfs mensen naar mij toe dat ze respect voor me hebben dat ik met haar durf te starten en dat ze nog beter loopt dan menig knotjespaard die daar rondhobbeld!

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:38

Ik heb het 2x meegemaakt. 1x in door de instructrice van de ponyclub en 1x door een vroegere vriendin.

De instructrice riep in de 3e les al dat ik maar beter deze fjord kon verkopen en een echt paard moest kopen als ik wedstrijden wilde rijden. En dat terwijl ik nog nooit met een woord over wedstrijden gerept had!

Die vroegere vriendin is een verhaal apart. Door het stoken binnen de vriendengroep had ik er na verloop van tijd schoon genoeg van en heb ik ook met haar gebroken. Sindsdien vind ze het nodig om als ik langs kom rijden vanuit te tuin dingen te roepen over lelijke bolle en alleen geschikt als biefstuk. Tja, als zij zo wil reageren moet ze dat vooral doen, het siert haar alleen niet.

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 10:34

nee ik ben nog nooit uitgelachen,of iig niet dat ik het gemerkt heb,en als het wel zo is...........dan intresseert het me geen biet,want ik ben gewoon dol op mijn fjord.

mensen die echt de sport inwillen zullen eerder voor een ander ras kiezen,maar dat is niet mijn belangrijkste ambitie.
wie weet een keer B starten,maar daar zijn we voorlopig nog niet klaar voor.
tot zover vermaken we ons prima!

Anna_Dani

Berichten: 774
Geregistreerd: 17-02-08
Woonplaats: Hillegom

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:21

Toen ik mijn paard kocht was iedereen nieuwsgierig en vroeg: "en wat voor paard dan?". Dus ik heel trots "Een Fjord natuurlijk!" en dan zag je de teleurstelling op sommige gezichten, maar het maakt mij niet uit hoor. Ze zijn wat stugger, maar daardoor heb je veel meer uitdaging en dat vind ik leuk!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:27

Pff zouden ze moeten doen ! Dan wals ik even over ze heen :D
Heb alleen op stal wel eens reacties gekregen van; o maar je wilt toch
dressuur gaan rijden? Waarom heb je een fjord dan? Of waarom ga
je longeren met de pessoa? Je hebt maar een fjord wat wil je daarmee
bereiken?

En ik lach ze lekker uit als ik met de 1e prijs terug kom ~~}>

Natasja_ygor

Berichten: 1029
Geregistreerd: 25-11-08

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 17:13

ik wil zelf ook even reageren hoor :o
kijk misschien hebben ze wel niet dezelfde spieren als de 'luxe' paardjes, zijn ze (meestal) kleiner maar eigelijk lopen ze wel allemaal goed :) ze zijn lekker koel in hun hoofd (niet elk wedstrijdpaard is dat en schrikt al van een blaadje langs de bak :P) en ze kunnen gewoon super lopen :)
en als ze mij zondag uitlachen met myn fjordje, doet het me lekker niks! want ik weet hoe mijn pooowny is ik ben dol op hem en zou hem voor geen goud willen ruilen met de 'luxe wedstrijd pony'
:)

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:42

Ik sta hier wel even van te kijken, ik dacht dat men een ieder lekker in zijn of haar waarde zou laten, maar niets is minder waar.
Alsof al die anderen rijden als Anky en consorten met idem kwaliteit en gangen als haar paarden.........
Ik snap dit werkelijk niet, laat een ieder lekker zijn of haar ding doen, op zijn of haar niveau, wat een afgunst, bah!
Maar ja wel bekend in de paardensport, helaas, nou ik heb vroeger, menig 1 er uit gereden met de aangekochte Z pony's, terwijl die van mij te lange rug had en een steile schouder, maar wel dik Z pony' s en later Z paarden.........
Ieder dier heeft zijn kwaliteiten, het is een kwestie van benutten van de juiste punten........
Het zegt meer over diegene zelf dan over jou, laat dat duidelijk zijn!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:32

Ik reed 'vroeger' op een manege waar fjorden echt afgekraakt werden, mijn verzorgpony was een fjord en dan kreeg ik de vraag of ik geen andere kon vinden :=
Ook was er een meisje die supertrots was dat ze een eigen fjord gekregen had, gaat de instructeur dat helemaal afkraken en vragen waarom ze geen 'echte' pony had genomen. :?

Yvanka_
Berichten: 2698
Geregistreerd: 05-02-05

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:34

Ik rijd nog geen wedstrijden met mn fjord, maar heb al wel een aantal keren de vraag gehad; '' Waarom heb je geen dressuur paard gekocht, want daar kan je tenminste wedstrijden mee rijden...''

Tsja.. Ik laat ze altijd maar banketstaaf.

Sjolvir

Berichten: 25294
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:39

2 x iets creatiefs meegemaakt, onder het motto foutje bedankt...

1e x was bij regiokamp. M2, ik trek Sjol uit de trailer, komen mensen me vertellen dat ik verkeerd ben,
want hier werden vandaag de regiokampioenschappen in het M gehouden....
(die schaamden zich 5 tellen later half dood, aangezien ik dus meedeed)

En bij een groot concours in Roosendaal, ben aan het inrijden in de Z inrij ring,
komt de ringmeester me vertellen dat ik daar niet hoor.
Dus ik zeg, Jawel ik hoor hier wel... (moet bekennen dat ik geen hoedje maar cap op had)
Ik ben de 3e starter (of zoiets weet niet meer hoeveelste precies), .... met Sjolvir Die meneer kijkt op zijn lijstje en zegt.
NEE, je hoort hier niet...
Dus ik nog een keer, Jawel, ik ben de 3e starter....
Hij kijkt nog eens naar mijn pony.. Ontdekt de S&T :D en zonder iets te zeggen verdween die nette meneer in pak met stropdas..
In de tussentijd lag mijn voorlezer blauw van het lachen in de hoek van de bak...
Die heeft zich helemaal bescheurd..
http://www.mijnalbum.nl/foto-7WPCH8O7.jpg
foto van de gewraakte combinatie tijdens deze bewuste wedstrijd }>

Tja, wie het laatst lacht lacht het best, wij hebben hier toch een lol om gehad, wil je niet weten!!!
Van dat soort dingen moet je dus geen last hebben, maar lol van maken.
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 04-11-09 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Annabella

Berichten: 490
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Heemskerk

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:44

Ik ben 1 keer echt sprakeloos geweest..

Ik was Pepsi langs het fietspad aan het uitstappen, fietst er een oud echtpaar langs zegt de lieve meneer tegen zijn lieve vrouw: Kijk schat een Muilezel.

WHOOOT??? Ik was met stomheid geslagen...!!

Sjolvir

Berichten: 25294
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:46

Annabella schreef:
Ik ben 1 keer echt sprakeloos geweest..

Ik was Pepsi langs het fietspad aan het uitstappen, fietst er een oud echtpaar langs zegt de lieve meneer tegen zijn lieve vrouw: Kijk schat een Muilezel.

WHOOOT??? Ik was met stomheid geslagen...!!


Ooohh, maar die is gewoon lief.. Ik noem Sjol ook wel eens mijn ezeltje!!!
Overigens Sjol en zus wel eens uitgemaakt voor Prezwalskipaard.. (vond dat voor niet paardenkenners
best een goeie gok, aangezien ze er best wel op lijken, toch???)

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:24

Sjolvir, ik weet dat je er beter om kunt lachen, maar dit is toch wel heel triest. Degene moet zich toch wel heel erg gaan schamen.......

Foulplay_
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:28

Ik heb zelf geen Fjord, heb een kwpn, maar als ik er één zie op wedstrijd vind ik het altijd heel leuk dat mensen dit kunnen met hun Fjordje :D!
Ik vind het altijd eens leuk om variatie te zien, zeker als je langs de kant zit te kijken en opeens komt er zo ééntje binnengehuppeld :+

Sjolvir

Berichten: 25294
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:44

josie schreef:
Sjolvir, ik weet dat je er beter om kunt lachen, maar dit is toch wel heel triest. Degene moet zich toch wel heel erg gaan schamen.......


Ach joh, als je met een schimmel binnenkomt hebben ze daar een opmerking over..
Is het een jong paard dan is hij te jong..
Is het een oud paard dan is het belachelijk dat de zoveelste daar Z op moet gaan rijden.
Is langbenig, dan houden de omstanders ineens van kortpotig en omgekeerd...
Blijft humor..
Vandaar dat ik springen of endurance eigenlijk leuker vind, daar heb je dat veel minder.
Al is ie paars, als ie kan springen kan ie springen..
En al heeft ie oren als een konijn, vlekken van een koe, en de staart an een ezel... Als ie
met de endurance goed loopt is het een goed paard....

Ben overigens op zoek naar nieuw paard.. vermoed dat ik met een AV of xAV thuis ga komen... :D
Maar had ook de meest hilarische bonte gezien.. helemaal wit. 1 bruine vlek op zijn hoofd
en 1 op zijn buik.. Denk dat je daar pas opmerkingen over zou krijgen.. Van GAAF!! tot Belachelijk!!
Ach, als je zelf maar blij bent met je paard. En dat ben ik!!!

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 07:51

ben ik nou gek,of mag je pas vanaf het Z met S&T rijden?
en wel triest idd Sjolvir,gelukkig kon je erom lachen.

de foto's zien er gaaf uit

mensen vragen mij ook weleens waarom ik geen ander paard heb gekozen.......
dan haal ik mijn schouders op en vraag ze hetzelfde terug

keeyzie

Berichten: 5721
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:38

Ik word niet echt uigelachen, maar mijn fjorden worden wel voor minder aangezien.
Gelukkig heb ik bij veel mensen al bewezen hoe cool Fjorden zijn!
Ik krijg ook heel vaak vragen van: zo, kan die Fjord dressuur rijden :P?
al moet ik zeggen dat ik soms ook wel eens bespottelijke grapjes maak :)

Equimotion
Berichten: 1966
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:47

Ik sta eigenlijk best versteld van de verhalen die ik hier lees, ik kan me er namelijk helemaal niks bij voorstellen. Ik ben typisch zo'n ruiter van de "andere kant" (dressuurpaard met goede beweging, witte bandages, hoedje etc) maar het zou werkelijk niet in me op komen om iemand met een Fjord te gaan uitlachen op concours :? Ik kan me ook niet zo goed voorstellen waarom iemand dat zou willen :?

Waar ik soms wel vraagtekens bij zet is dat mensen met een Fjord (of Haf etc) hun paard dingen willen laten doen waar hij eigenlijk niet voor gemaakt is en die hem dus fysiek gewoon net boven de pet gaan. Of hun slechte punten die ze hebben gekregen omdat het paard rijtechnisch niet voor elkaar is afschuiven op "de jury wil me niet zien want ik heb een Fjord". Dat vind ik dan wel jammer, want ik kan me niet voorstellen dat je op die manier nog veel plezier beleeft aan je sport.

Nette

Berichten: 1051
Geregistreerd: 11-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 16:08

Ik denk dat je ook sneller wat 'onzeker' -niet in de negatieve zin- wordt als je met een fjord bent. Hoor je mensen lachen, denk je al snel dat ze om je pony lachen, maar dat weet je natuurlijk niet zeker.
Tenminste ik hoor wel vaker mensen lachen als ik Norge van de trailer haal of in de springring kom, maar ik vind het eigenlijk ook wel grappig. Tuurlijk ben ik het wel eens niet met de jury eens geweest, en sommige jury's zullen je er ook wel een beetje op beoordelen, maar als je gewoon een super nette proef rijdt, kunnen ze niet om je heen toch? :)

Ik krijg daarnaast juist hele positieve leuke reacties :D
Vooral met springen & cross leven ze helemaal met je mee als het even niet lukt en zeggen ze dat het wel dapper is dat ik het durf en volgende keer beter. Laatst kwam er een hele onbekende vrouw naar me toe dat ze het zo leuk vond dat ik met een fjord ging crossen en dat ze het heel jammer vond dat we niet rondkwamen met springen.. :9
Zelfs een keer op kringwedstrijd tijdens een BB parcoursje werd ik eerste en reed ik onder luid gejuich & geklap de ring uit "Super fjord hoor!" enz. :)
Dat doet me dan echt wel goed stiekem.. :P

nientje78

Berichten: 3432
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Hanzestad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 16:09

Ik werd ook altijd wel scheef aangekeken als ik met een fjord aan kwam zetten.
Met mijn kruising haff heb ik daar nooit 'last' van gehad.