word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
herbielover

Berichten: 287
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Hoensbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:59

ik word best wel vaak uitgelachen...

maar als ik met de 1e prijs naar huis ga lach ik net zo hard terug naar hun

Brittjeee_

Berichten: 13
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 12:36

fjordnina schreef:
Ik heb het 2x meegemaakt. 1x in door de instructrice van de ponyclub en 1x door een vroegere vriendin.

De instructrice riep in de 3e les al dat ik maar beter deze fjord kon verkopen en een echt paard moest kopen als ik wedstrijden wilde rijden. En dat terwijl ik nog nooit met een woord over wedstrijden gerept had!

Die vroegere vriendin is een verhaal apart. Door het stoken binnen de vriendengroep had ik er na verloop van tijd schoon genoeg van en heb ik ook met haar gebroken. Sindsdien vind ze het nodig om als ik langs kom rijden vanuit te tuin dingen te roepen over lelijke bolle en alleen geschikt als biefstuk. Tja, als zij zo wil reageren moet ze dat vooral doen, het siert haar alleen niet.


Oohn, dit vind ik gemeen van je vriendin,
Wel ik ga met een vriendin van mij mee naar verzorgpaarden van ons zei rijd daar al 2 jaar ik nog maar pas
maar als ik op de fjord rijd en zeg dat ik graag wedstrijden wil gaan rijden, begint ze te zagen van; Hij zou dat nooit kunnen, hij is daar
veel te koppig voor enzo, dan denk ik ook van ja, alle paarden zijn koppig en als wij op wedstrijd willen doen we dat toch gewoon!

Brittjeee_

Berichten: 13
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 12:37

micramadam schreef:
Mijn dochter was door iemand vanuit onze vorige rijvereiniging verteld dat ze zouden nooit verder dan L komen.
Ze rijdt nou M2+3 (naar 4 wedstrijden) en in de regiokampionschip (feb 10) (3e M2 wedstrijd) hadden ze 8e plaats van 19. Ze hebben gisteren meegedaan aan de kringselectie en ze zijn door! 187 en 181 punten (4e wedstrijd op M2 niveau).

Hij kan ook goed springen maar ivm peesblessures doen ze het niet meer. ZE hadden ook een paar springwedstrijd gewonnen.

Fjorden / haflingers/ tinkers en ijslanders zijn hetzelfde als andere paaarden. Ja, ze zijn idd wat anders gebouwd maar met de juiste training, ruiter, tijd & oefeningen is alles te bereiken.


Daar heb je gelijk in. Als jij gelooft dat je het kunt, kun je het ook. Je moet niet altijd naar anderen hun commetaar luisteren!

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 14:51

Pff mensen kunnen echt zo zielig zijn he, ik denk dat het gewoon jaloezie is hoor :D Fjorden zijn gewoon super leuk :D

k vind het echt een geweldig ras

zoofje

Berichten: 685
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: 't gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 14:56

kom ik met een fjord aanzetten op een wedstrijd iedereen lachen,
halfuur later ben ik eerste :+

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:14

Op de manege wel, echte dressuurmutsen vonden dat niets.
een fjord moet voor de kar en kan geen dressuur kreeg ik altijd te horen.

en er was er eentje met een duur dressuurpaard, die elke dag priveles had.
En toen moon en ik eerste werden en zij tweede, toen was t hek van de dam.
een fjord kan niet winnen en ze ging ruzie zoeken met de jury.

Maar als ik een fjord of een ander soort wat je neit vaak ziet in de ring, dat vind ik alleen maar gaaf. elke paard kan het :)

DDW1190

Berichten: 4838
Geregistreerd: 26-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:06

Moonlightje schreef:
Op de manege wel, echte dressuurmutsen vonden dat niets.
een fjord moet voor de kar en kan geen dressuur kreeg ik altijd te horen.

en er was er eentje met een duur dressuurpaard, die elke dag priveles had.
En toen moon en ik eerste werden en zij tweede, toen was t hek van de dam.
een fjord kan niet winnen en ze ging ruzie zoeken met de jury.

Maar als ik een fjord of een ander soort wat je neit vaak ziet in de ring, dat vind ik alleen maar gaaf. elke paard kan het :)

het gaat toch om de proef niet om het paard toch, alhoewel ik het leuker vind als ik eens een fjord of een andere koudbloed zie!
die valt tenminste op bij wedstrijden!
net zoals bij lelijke fjorden en mooie fjorden heb je ook lelijke KWPNers..

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:34

ja daar ben ik het mee eens, daarom ben ik blij dat ik van die manege af ben.

iloveya
Berichten: 1
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 16:27

Zie het maar zo: het is juist motivatie dat ze je uitlachen, of zeggen dat je het niet kunt. Want dan ga je juist beter je best doen! :D Dus bedank ze er maar voor, omdat jullie nu vaak prijzen halen, en ook beter worden in de dressuur enz!! hihi.

Ik heb geen fjord, maar wil er later wel 1, vind ze zo gaaf! Ben al druk aan 't sparen ;d

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:30

Misschien dat je als je met een fjord start wel extra netjes moet rijden.
Ik heb ook gestart, maar ben wegens blessure niet verder gekomen als de L2, maar nooit ben ik uitgelachen.
Soms dacht/hoorde ik wel dat mensen over me praatten, maar eigenlijk maakte me dat niets uit :o

Er kwamen eens twee meiden naast mijn moeder staan toen ik mijn proef reed en die zeiden eerst, haha een fjord, nou dat word leuk! En een paar minuten later zeiden ze, nou ze rijd hem wel knap! Uiteindelijk nog 3e geworden ook :) !

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 18:38

Ik heb liever een bolle Fjord zoals Tjitske onder m'n kont dan zo'n KWPN-er. Kan ik arrogant zijn, kan ik een raar mens zijn, maar al die KWPN paard lijken op elkaar, ze doen allemaal hetzelfde en het enigste wat je ziet bijna op de hogere klasse wedstrijden? Bruine KWPN paarden.

Ze hoeven het niet te proberen een opmerking te makenbij mij in de buurt over 'n Fjord dat die ergens niet zou horen. Dan weet ik wel wat leuk discussie materiaal :))

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 18:44

In de tijd dat wij nog wedstrijden reden werden we heel vaak uitgelachen. Tot we uiteindelijk tijdens de
(onderlinge) clubkampioenschappen een parcourtje sprongen van 1.10m terwijl mijn pony de 20 al ruim
gepasseerd was. Alle mensen die voorheen altijd zo stonden te lachen, stonden ineens muisstil aan de kant.

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:42

ja dat is het mooiste, ze hebben vele vooroordelen die niet kloppen.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 20:01

Nouu, vandaag werd er toch wel op me neergekeken := Maargoed, daar sta ik boven :)

Zei nog iemand tegen me 'wat een stoere' op een heel minachtende toon, maargoed mij maakt dta neit uit, dus ik zei heel vrolijk 'Dankje :D' :')...

LisaaBloem

Berichten: 1661
Geregistreerd: 17-09-10
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 20:02

Niet dat ik weet:P

Wel eens op stal tijdens spingles als ik over een hindernis van 90 cm vlieg: Woow dat die fjord dat kan zeg! om de een of andere reden denkt zon beetje iedereen die geen fjord heeft dat fjorden niet kunnen springen :( maarja.

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:33

lisasander schreef:
Niet dat ik weet:P

Wel eens op stal tijdens spingles als ik over een hindernis van 90 cm vlieg: Woow dat die fjord dat kan zeg! om de een of andere reden denkt zon beetje iedereen die geen fjord heeft dat fjorden niet kunnen springen :( maarja.


ja maar des te leuker is het dat ze wel goed kunnen springen.

volgens mij kunnen de meeste fjorden goed springen

Amiigo

Berichten: 7313
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 22:57

Zooooo vaak, op springwedstrijden, reed er M mee, kwam er een fjord uit de trailer, keken ze me raar aan, vroegen welk niveau reed en toen ik zij dat ik er M mee sprong zijden ze vaak; 'oh, dat je zo hoog komt met een fjord! knap hoor!' Maar soms hoor ik ook wel eens dat ze het raar vinden dat ik met een fjord aan kam zetten, en vroegen me toen wat ik hier deed met een fjord.
Soms won ik nog wel eens een 1ste prijs (regelmatig), en dan kijk je even vuil naar je concurenten die dan snel wegkijken :=

Amber_

Berichten: 10138
Geregistreerd: 21-06-05

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 23:00

Dat is vragen om foto's Bumper haha !

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 23:10

Met vuil kijken ben je geen haar beter,vind ik tenminste,bumper

kelum

Berichten: 584
Geregistreerd: 04-02-07

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:08

Tijdens mijn laatste wedstrijd viel ik tijdens het losrijden eraf (was overigens de 1e keer..) echt midden in de blubber! Was echt helemaal smerig en schaamde me dood maar goed gewoon opgestapt en m'n proef gereden. En toch nog 2e geworden :)) Maar wel met een 6 voor de verzorging haha!

Ik krijg meestal wel leuke reacties op m'n fjord.
En degene die zei dat ik alleen met speciale fjordenwedstrijden winstpunten kon halen heb ik er ook niet meer over gehoord ;)

wolflupin5

Berichten: 126
Geregistreerd: 02-11-09
Woonplaats: Kemmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:44

een vriend van ons heeft een kruising fjord x fries.
en zij doet er wedstrijden mee. in het begin dachten we ook iets van, nee echt niet, maar toch, dat paardje springt doodgraag.
Zelfs haar ruitertje van 8 rijd er mee, ook springen, al is ze soms wat te geweldig met haar ruitertje.
Haar vader en zus rijden ook nog met de merrie.
Voor de rest is het echt een lieverd.

Ikzelf zou het erg leuk vinden moesten er meerdere fjordjes toegelaten worden op de wedstrijden.
en als mensen er eentje hebben dan zou ik het ook leuk vinden dat zij meedoen.

helaas hoor ik vaak dat mensen die een fjord hebben, dan zeggen ze dit: "hij / zij gaat in de kar, en voor de rest doen we er niets mee."
dat vind ik spijtig, want een fjord kan al even veel als een ander paard.

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:49

Volgens mij mag je met een fjord aan elke wedstrijd meedoen hoor

wolflupin5

Berichten: 126
Geregistreerd: 02-11-09
Woonplaats: Kemmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:50

Moonlightje schreef:
Op de manege wel, echte dressuurmutsen vonden dat niets.
een fjord moet voor de kar en kan geen dressuur kreeg ik altijd te horen.

en er was er eentje met een duur dressuurpaard, die elke dag priveles had.
En toen moon en ik eerste werden en zij tweede, toen was t hek van de dam.
een fjord kan niet winnen en ze ging ruzie zoeken met de jury.

Maar als ik een fjord of een ander soort wat je neit vaak ziet in de ring, dat vind ik alleen maar gaaf. elke paard kan het :)


Groot gelijk, fjorden hebben evenveel recht op een prijs als een ander "normaal" paard

Amber_

Berichten: 10138
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:52

Snoevie schreef:
Volgens mij mag je met een fjord aan elke wedstrijd meedoen hoor


:j

Behalve bij andere 'rassen' wedstrijden.

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:54

laat ik het zo zeggen ik heb niks met Fjorden, vind ze gewoon niet mooi, niet leuk etc. Vaak zie je dat Fjorden die hoog in de sport rijden uiteindelijke teruggetrokken worden door spat atrose etc. Dus of ze er echt voor gemaakt zijn?

Maaaaaaar ik heb ontzettend veel respect voor de Fjordenruiters, want ze doen het toch wel mooi even!
Rijtechnisch zal het echt niet gemakkelijker zijn plus dat je vaak nog te maken hebt met een grote dossis Fjorden humor tussendoor! Als jij je Fjord gewoon goed voor elkaar hebt, hoor je gewoon op wedstrijd gebied thuis en als je dan prijzen rijdt is dat toch helemaal eerlijk verdiend?! Hoe vaak zie je geen KWPN kamelen rondlopen? Dan zie ik echt wel liever een koudbloed.