word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:12

ja, maar dan ben je dan ook als je een warmbloed hebt :)

Sjolvir

Berichten: 25294
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:31

:j

FellowH
Berichten: 216
Geregistreerd: 29-12-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:34

randie schreef:
Citaat:
Ik ben totaal geen fan van fjorden, maar het zou nooit in mij opkomen ze uittelaggen of neerbuigend te doen over fjorden.

precies, een ruiter is een ruiter. of je nou op een koe zit op op een paard dat zou niet uit mogen maken.

ben het helemaal met jullie eens! :j

Natasja_ygor

Berichten: 1029
Geregistreerd: 25-11-08

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 21:19

Daar ben ik het ook mee eens :j

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:23

randie schreef:
ja, maar dan ben je dan ook als je een warmbloed hebt :)


maar er wordt toch ook nergens gezegd dat dat niet zo is?

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:45

klopt inderdaad, maar zo interpreteerde ik het wel.
my bad?

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 01:33

heel veel uitgelachen...
reed er ooit een onder het zadel (dressuur) en aan het eind van mij proef werden punten veranderd zodat ik geen winst had. Nadat dat een paar keer gebeurt was was ik er klaar mee...
Toen is mijn zusje met hem gestart (rijdt iets netter dan ik) en reed wel net een winstpunt dan. Maar op de fjordenkeuring vonden ze weer dat die te veel als een paard liep _-:(

En had ooit een instructrice die zei dat ik nooit ver zou komen met die te kleine lompe fjord van mij, maar die liep binnen 4 jaar Z dressuur, maar dan wel voor de kar en niet onder het zadel, en onder het zadel is ook nooit echt iets geworden, dus ze had wel een beetje gelijk ;)

A_man

Berichten: 1569
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:47

gister weer 2de geworden van 7 paarden en weer een winstpunt erbij:D

terwijl ik het echt klote vond gaan.. ze vond het namelijk nodig van die zonnenvlakken in de bak eng te vinden :P

maar toch 2de geworden(A)

xx

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:54

Ik ben nooit uitgelachen op concours met mijn fjorden.
En ik heb toch heel wat concoursen gereden met mijn bollies :)

Fjord29

Berichten: 140
Geregistreerd: 23-05-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 11:05

Ja heb regelmatig minderwaardige blikken naar me toe gekregen :( Maar ik lach ze in mezelf altijd uit hoe triest ze zijn. En des te harder lach ik wanneer ik met mn "boerenknol" hogere winst rijd dan dat zij met hun hoogbenige kwpn-ers doen. <3

1D_Schleich
Berichten: 14
Geregistreerd: 15-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 16:26

OMG mensen, Gunther heeft op de manege gestaan waar ik al 5 jaar rijd, heb alles op hem geleerd, maar hij is helaas afgelopen maandag overleden, 33 hele jaartjes geworden! Heel zielig, maar hij heeft een erg mooi leven gehad! En alles wat ik hier lees wist ik helemaal niet over hem! Gunthertje, mijn oude jongen, Z2? Echt geweldig!

doe oude jongen heeft zo'n beetje iedereen bij mij op de manege leren rijden!

hier nog een aantal foto's van hem van zomer 2012:

Afbeelding
Afbeelding

misschien zou iemand zijn voormalige baasje in kunnen lichten? die wil dat misschien ook wel weten...

Sjolvir

Berichten: 25294
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:18

Oh, dat is balen!
Ga het zijn oude baasje vertellen heb ik op FB...

Arme Gunther.... Echt zo'n schat..... En Sjol haar grote voorbeeld!


Vorige eigenaar gaat navragen hoe of wat aan vrienden...
Dag Gunther... het gaat je goed....

1D_Schleich
Berichten: 14
Geregistreerd: 15-03-14

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:35

Hij is trouwens gecremeerd, en de manege eigenaar heeft er echt alles aan gedaan om hem nog te redden, maar hij wilde echt niet meer eten enzo... Dus koliek, maar op een mooie en acceptabele manier in het harnas gestorven

Sjolvir

Berichten: 25294
Geregistreerd: 26-03-05

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:59

Hij was van 1986 heb het net even nagevraagd aan zijn vorige baasje, dus 28 jaar oud...

Milo2012

Berichten: 415
Geregistreerd: 24-11-13

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 23:41

Nu ondervind ik dat niet meer.. maar vroeger...stond altijd op een dure manege.. en daar keken ze me altijd aan zo van.. oh heb je haar weer met dr boere knol. Nu kan ik er heel hard om lachen gelukkig.

1D_Schleich
Berichten: 14
Geregistreerd: 15-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 07:59

Sjolvir schreef:
Hij was van 1986 heb het net even nagevraagd aan zijn vorige baasje, dus 28 jaar oud...


De manege eigenaren zeiden dat ie 33 was geworden... Maarja blijkbaar dus 28...

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 08:24

Niet met mijn fjord , want die heb ik niet maar zeker wel met mijn tinker. Heb al aardig wat opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd gekregen.

Melvern
Berichten: 4416
Geregistreerd: 14-02-05

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 08:52

Ik heb een hele tijd terug een fjord gereden. Een sterke pony met een giga eigenwijs karakter. Vaak kreeg ik de vraag waarom ik daar mijn energie in stak, het zou toch nooit wat worden.

Op de manege waar ik werkte waren 2 fjorden toch wel de favorieten bij mij als ik een buitenrit moest voorrijden. Helaas was ik wel een van de enige die ze mee nam omdat ze zich flink sterk maakten buiten.

Nu heb ik een bonte merrie ( barock pinto ) en vaak als ik de deken afhaal zijn mensen teleurgesteld, ooh het is een tinker! Nee dat is ze niet, ooh gelukkig maar. Vind dat zo iets raars....

keeyzie

Berichten: 5721
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:18

Ik wordt gelukkig niet uitgelachen maar krijg wel enorm veel reacties. Er zijn ook een hoop paarden die nog nooit zo'n vrolijk geel gekleurd beest hebben gezien :)

Wel moet ik toegeven dat het soms best lastig is om op de boxen tegen die grote mooie knotjespaarden. Vooral als je ziet hoe die bewegen. En het blijft een jurysport, sommige houden gewoon echt niet van Fjorden.

Gelukkig ben ik gisteren eindelijk weer eens beloond met een 185 en 189 in de L1, we kunnen dus eindelijk over naar het L2 :)! En dan moet je die mensen zien kijken die met hun grote knotjes paard achter mij zijn geëindigd.

cupcake1986

Berichten: 530
Geregistreerd: 03-03-10
Woonplaats: oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:58

in hetzelfde straatje - heb dit weekend tinkie uitgeleend aan een vriendin om haar dressuurproef initiator te rijden.

Geen idee wat mijn/paardje z'n niveau is want wij rijden geen dressuurwedstrijd - weet alleen dat beestje niet slecht loopt.

Resultaat: net geslaagd - de mindere punten waren terecht, maar de betere punten heeft ze een aantal 6jes gekregen waar er gerust een 7 mocht op staan... Vriendin haar vrees was waarheid: dat ze haar gingen afrekenen op haar paard. Getuige 3 of 4 opmerkingen van iemand van de jury die er echt over gingen. Ze konden haar echter niet volledig buizen aangezien het te goed was - maar ze mocht gerust nog een aantal meer punten hebben.

Dat er een meisje met een hoog niveau dressuurpaard in de ring verscheen waar ze niet eens een proper drafje uit kreeg was dan weer niet zo erg blijkbaar.

m'n bloed kookt om zulke dingen hé

wat maakt het uit met welk paard je rijdt? Het is een grotere prestatie om een propere proef neer te zetten met een paard met minder aanleg (wat bij het grote deel van de koudbloeden nu eenmaal zo is, ze hebben zelden het typische, zwevende dressuurdrafje van nature mee) dan 1 die alles zelf doet bij wijze van spreken

Amigo_stan

Berichten: 713
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Naast de buren, in het midden

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:03

Ik ga niet op wedstrijd, maar soms word je als je buitenrijd behoorlijk raar aangekeken, ik heb er altijd lak aan :) De meeste mensen willen hem altijd aaien. De gene die een k.u.t. opmerking maken krijgen of een tik met de zweep of ik spoor mn fjorden beest aan en pak ze terug, nou als ik die mensen voor de 2e x tegen kom durven ze niks meer te zeggen :D

sannehelena

Berichten: 175
Geregistreerd: 12-09-11

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:08

Ik krijg eigenlijk nooit negatieve opmerkingen, wel heel veel positieve opmerkingen over mijn Fjordje. Ze zeggen vaak dat het een leuk paardje is, het is wel een typische Fjord. Heel eigenwijs en super sterk dus. :+
Wij gaan soms op wedstrijd voor de lol & de ervaring, er zijn dan vast wel mensen die het maar niets vinden dat ik met een Fjord rijd. Heb er alleen nog nooit wat van gemerkt en niemand heeft ooit zoiets tegen mij gezegd.

Wij hebben zelfs een fan, kwam diegene een keer op wedstrijd tegen en ze was helemaal fan van mijn Fjord. We zijn haar nog een paar keer tegengekomen op wedstrijd, zij is helemaal gek op mijn Fjord haha! Super leuk!