Taxatietopic Fjorden (max 2 foto's!)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Keandra
Berichten: 1172
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:22

Daar geef ik je volledig gelijk mee, dat de markt (als ik het zo mag noemen) in België beter ligt voor fjorden dan in NL.
Heb al gehoord van 150€ voor een veulen (of eerder een veulen dat net gespeend is, bijna jaarling) en voor jaarlingen 400€.
Daar heb je bij ons geen fjord voor hoor. Minimum voor een gespeend veulen is 500€ afhankelijk van afstamming en kleur. Heb je witje dan is dat maal 2 direct.
Onze 2 fjorden zijn aangekocht voor 900€ (jaarling merrie van Mogly, nu dit jaar wordt die 8) en dan Jalenka voor 1000€ (net gespeend).
Zou graag even naar NL komen om enkele leuke fjorden te kopen maar heb jammer genoeg geen plaats.

maar dan nog, denk dat je met 1500€ betere kopers zult vinden dan als je haar te laag te MP zet. ;)

hiphorse

Berichten: 1032
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Re: [Centraal] Taxatietopic Fjorden (max 2 foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:32

@ keandra
met jouw laatste zin ben ik helemaal mee eens!
als je het paard zelf niet kan betalen kan je dan wel een dierenarst betalen?

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:12

Keandra schreef:
Daar geef ik je volledig gelijk mee, dat de markt (als ik het zo mag noemen) in België beter ligt voor fjorden dan in NL.
Heb al gehoord van 150€ voor een veulen (of eerder een veulen dat net gespeend is, bijna jaarling) en voor jaarlingen 400€.
Daar heb je bij ons geen fjord voor hoor. Minimum voor een gespeend veulen is 500€ afhankelijk van afstamming en kleur. Heb je witje dan is dat maal 2 direct.
Onze 2 fjorden zijn aangekocht voor 900€ (jaarling merrie van Mogly, nu dit jaar wordt die 8) en dan Jalenka voor 1000€ (net gespeend).
Zou graag even naar NL komen om enkele leuke fjorden te kopen maar heb jammer genoeg geen plaats.

maar dan nog, denk dat je met 1500€ betere kopers zult vinden dan als je haar te laag te MP zet. ;)


Mwa ik heb mijn oudste fjord voor niets, de jongste van 3,5 toen 2,5 voor 200 euro (hengst). Aankoopsprijs staat imo los van het geld dat je wilt en kunt besteden mocht er een dierenarts zijn. Ik kwam mijn 2,5 jarige tegen en was spontaan verkocht vraagprijs was 200.. Hij kwam totaal onverwachts maar is een dier met uitstraling en een topkarakter. Mijn oudste dame kwam van mensen die geen cent te makken hadden en haar vor 1500 euro gekocht hebben om vervolgens het dier hoefbevangen te laten worden en er geen dierenarts bij te willen halen. Ik ben het dus niet eens dat de aankoopsprijs die een paar 100 euro hoger ligt dan bv de marktwaarde automatisch zorgt voor betere kopers. Als ik mijn eerste fjord niet voor niets had gekregen had ik nu nog steeds geen paard gehad laat staan 2. Ik studeer ook nog en kan prima rondkomen zonder dat mijn paarden een dierenarts beurt oid missen hoor

sitaenik
Berichten: 504
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [Centraal] Taxatietopic Fjorden (max 2 foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:28

Sorry dan voor mijn taxaties, maar dit was één van de eerste x'ren..

Keandra
Berichten: 1172
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:32

hey, het is een taxatietopic, dus je moet je niet aangevallen voelen hoor.
mijn excuses aan sitaenik.
Dat is wat jij denkt, geen enkel probleem er verder mee.

@Blon:
een garantie naar een betere koper heb je nooit door de prijs hoger te zetten. Maar bij een hoge prijs kun je altijd afpingelen. :D
Je gaat ook minder mensen krijgen die een spotgoedkoop dier willen.
Een gratis paard, sorry dat moet ik niet hebben. je hebt de reden er gelukkig bijgezet. Je bent duur uit omdat die heel specifiek gehouden moeten worden.
En voor 200€ kun je hier in mijn omstreken geen fjord vinden. Hengst of niet. Crisis of niet. Moest er zo een zijn ging ik er direct achter.
Voor 200€heb je hier een scharminkel van een shet maar geen fjord.
Een dekking voor een merrie bij de fjorden (met stamboekpapiertje) kost je al 250€. Geen enkele fokker zal ze dan voor minder laten gaan.
Verder wordt de prijs hier toch hoog gehouden omdat er in België weinig gefokt wordt met fjorden. De populariteit is er ook naar. maar het aantal dekkingen gaat sterk achteruit, waardoor de prijs voor een fjordveulen met papier zeker hoger is. :D

loveyrsa

Berichten: 323
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Prinsenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:56

Dit zijn mijn taxaties van vorige posts!

Freek: 900/1000
Boy: 900/1000
Gezien de jonge leeftijd en weinig evaring

Ayla: 1200
Ervaren, maar wel al wat ouder.

Jalenka: 1400
Ervaring onder het zadel en de kar!

Britt: 1500
Meerdere oefeningen onder het zadel en een goede leeftijd

Mijn fjordje heeft hier alleen gestaan, maar ik ga eind van dit jaar waarschijnlijk over naar de paarden en zal dan deze lieve schat moeten verkopen helaas. en daarom vroeg ik me af wat ik voor haar zou kunnen vragen.

wat informatie over ÿrsa;
geboren 4 mei 2000
merrie
DNA getest
1ste veulen premie en op de 3 jarige keuring reserve kampioen
in de eerste 2 jaar dat ik haar had recreatief gereden, dus veel buiten!
in 2010 wedstrijden(dressuur) gestart. op dit moment M1 en dat zal ook eind van het jaar nog zijn.
sinds 2012 springwedstrijden gestart, op dit moment B, maar ik wil voor het einde nog L gaan starten
en sinds 2013 ook gestart met sgw en denk dit jaar nog L te mogen starten.
qua dressuur doet ze alle b t/m m oefeningen goed, alleen nageeflijkheid is een aandachtspunt.
In het springen en de cross is ze echt een topper, me trainster zegt ook altijd dat ze echt uitzonderlijk goed spring voor een fjord.

hier nog 2 fotos:
Afbeelding
Afbeelding

Nu vroeg ik me af, wat zouden jullie vragen voor een fjord die M1 drs, L spr en L cross is, verkeersmak, trailermak, geen exceem of ondeugden heeft.

loveyrsa

Berichten: 323
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Prinsenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:47

Oe ben de afstammeling vergeten, maar ze is een nakomeling van de hengst Blinken en haar moeder is phoebe!

Ook dr hoogte vergeten, maar ze is 1.40 groot

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:47

Je kan toch ook met Yrsa bij de paarden gaan starten? :)
Wat mij betreft zou een vraagprijs tussen de 1700/1800 euro reëel zijn.

Jalenka zou ik juist meer voor geven. Lekker jong en prachtige kleur, mooie
bouw. Daar zou wel 2000 euro aan uitgeven :j

Britt: spreekt mij niet heel erg aan. Ik zou haar op
1500 taxeren aangezien ze wel jong, gezond en ingereden is.

Wedstrijdprestaties vind ik niet perse een maatstaf om op te taxeren. Er zit natuurlijk wel
een verschil tussen zadel mak en M1 dressuur, maar als je echt een paard wilt voor
zijn dressuur/springkwaliteiten neem je geen fjord. Natuurlijk kun je er leuk mee
dressuren en sommigen zelfs springen maar het is heel erg basisniveau.

De prijs wordt imo hoger als ze een aparte kleur hebben of een gouden karakter hebben of
iets bijzonders hebben wat me heel erg aanspreekt ofzo.
Maar dat is voor iedereen verschillend.
Dus niet beledigd zijn als je de prijs te laag vindt, het is wat IK ervoor zou uitgeven ;)

xkimdejong
Berichten: 27
Geregistreerd: 29-05-13
Woonplaats: katwijk aan zee

Re: [Centraal] Taxatietopic Fjorden (max 2 foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:39

boy is nu van mij , rijd hem nu niet met een pelhambit nog nooit gedaan ook sinds die van mij .
verder heeft hij wel zn küren (of hoe je dat ook schrijft) maar zolang je zelf ontspannen blijft is er niks aan de hand , ben echt super blij met hem :)

sitaenik
Berichten: 504
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [Centraal] Taxatietopic Fjorden (max 2 foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:40

Afbeelding
Afbeelding

Roepnaam: Ayla
Stamboeknaam: Anita van 't Eikenhof
Geboren op: 09-05-1999
Moeder: Lora
V. Moeder: Havstad
Vader: Kora
Stokmaat: 141


Ayla is een lieve, werkwillige merrie.
Je kan zo een onzeker iemand op haar rug zetten en erop laten rijden.
Ze houd ook van springen. Ayla is licht in haar mond
en ze luistert goed naar je stem. Op buitenritten is ze braaf en actief (ze is graag koploper en heeft een goede conditie), maar toch makkelijk te houden.
Ayla is goed verkeersmak. Ook loopt ze zeer netjes.
In het verleden heeft ze veel voor de kar gestaan. Ze zou geschikt zijn voor de
endurance, mennen of crossen, kortom ze is een allround paardje.

In het verleden is ze hoefbevangen geweest.
Ayla heeft geen stalondeugden en ook geen zomerecxeem.

Sorry, maar ik heb op dit moment geen recente rijfoto's

rusty886

Berichten: 1152
Geregistreerd: 10-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:08

ik zou voor ayla 1300 geven (gewoon alleen door de markt) zou de markt weer normaal zijn dan zou ik zo voor haar 1600 tot 1800 voor haar geven

xTesske
Berichten: 2031
Geregistreerd: 03-07-10

Re: [Centraal] Taxatietopic Fjorden (max 2 foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:28

Ik ben zelf helemaal niet goed in taxeren dus denk dat maar niet zal doen haha.

Hier mijn fjord:

Naam: Zvenja
Geboren: 03-05-2003 (10 jaar)
Geslacht: Merrie
Ik weet de ouders even niet uit me hoofd maar ze zijn niet heel bekend, is een duitse hengst.
Met papieren en stamboom.
Karakter: Brave pony, schrikt van bijna niks. Kan wel dominant zijn en nogal vlot dus niet voor een beginnende ruiter, angstige ruiter. Bijt en slaat niet. Je kan er onderdoor lopen achter springen doet niks verkeerds. Met poetsen heel braaf. Heeft niet voor de rak gestaan maar wel aan lange lijnen gedaan en dit ging heel goed.
Niveau: Is nog niet op wedstrijd uitgebracht maar het is echt een alrounder dus zou bij alle verschillende diciplines uitgebracht kunnen worden (dressuur, springen, western, endurance noem maar op!)
Pony heeft wel zomereczeem maar met een deken op heeft ze nergens last van en het ligt ook erg aan de plaats waar ze staat.
Kan ook een beetje vrijheidsdressuur

Dressuur:
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8629_n.jpg
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 5967_n.jpg

springen:
Afbeelding
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 9924_n.jpg

enigste standfoto die ik kon vinden (heeft hier wel een beetje spekjes):
http://1.media.hyves-static.net/1524112 ... 12024.jpeg

is nergens bang voor:
Afbeelding

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Re: [Centraal] Taxatietopic Fjorden (max 2 foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:40

Je moet wel zelf even taxeren. Anders doet niemand het meet

rusty886

Berichten: 1152
Geregistreerd: 10-06-10

Re: [Centraal] Taxatietopic Fjorden (max 2 foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:28

idd en maakt niet uit of je wel of niet goed bent met taxeren :)

xTesske
Berichten: 2031
Geregistreerd: 03-07-10

Re: [Centraal] Taxatietopic Fjorden (max 2 foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 19:49

yrsa : 1500?
ayla: 1200?

ik heb er echt geen idee van

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:51

Oke dit gaat puur op gevoel, ik heb er echt géén verstand van!
Freek: €950,-
Boy: €1.000,-
Ayla: €1.250,-
Jalenka: €1.400,-
Britt: €1.200,-
Yrsa: €1.750,-
Zvenja: 1.000,-

Dan mijn verzorgpaard:
Winston
  • Courage x Nickie (v. Tunar)
  • Brunnblakk
  • 06.06.2001
  • 1.41 (geschat)
  • Zomereczeem
http://studbook.fjordstudbook.com/Horse ... d=20010466

Winston is een wereldpaard. Ik kan alles met hem, behalve mennen. Hij kan aardig dressuur lopen, ik denk dat hij met gemak de L1 en L2 door kan komen. Echte officiele wedstrijden zijn nog niet met hem gestart maar hier zijn wel plannen voor. Springen kan hij ook goed. Hij heeft al eens een parcours van 80cm gesprongen en vrijspringen komt hij tot de 1.10 ongeveer. Hoger hebben we nog niet geprobeerd. Crossen kan hij ook, boomstammen springt hij met gemak. Buitenrijden is ook een genot, hij is heel braaf het enige minpuntje is dat hij op de weg naar huis soms wel érg hard gaat en dan voor de onervaren ruiter niet meer te houden is. In de bak kun je met gemak met enkel een touwhalster en zonder zadel rijden.
Winston is over het algemeen heel braaf. Een trail rijden is geen probleem en ook op buitenrit schrikt hij nauwelijks ergens van. En áls hij dan iets eng vind kijkt hij of doet hij een stap opzij.
Er zijn plannen om dit jaar een zadelproef met hem te doen en ook willen we hem laten keuren.
Hieronder wat foto's van hem en topics waar ook filmpjes in staan:
Afbeelding
[RT-HAW] Kleine Winston gaat vooruit!

Afbeelding
[SPR-ITP] Springen met touwhalster! (70cm)

Afbeelding
[RIJ-ITP] Even wat anders tussendoor!

rusty886

Berichten: 1152
Geregistreerd: 10-06-10

Re: [Centraal] Taxatietopic Fjorden (max 2 foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:05

winston; 900 wegens exceem en geen wedstrijd ervaring maar had hij geen exceem en wel wedstrijd ervaring dan 1300

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [Centraal] Taxatietopic Fjorden (max 2 foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:07

Hmmm daar ben ik het niet helemaal mee eens. De eczeem is een minpunt maar goed tegen te gaan dmv vaccinaties en een deken. En maar €900,- voor een paard die alles kan, behalve mennen? Wedstrijdervaring heeft hij overigens wel, alleen nooit officieel gestart :)

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Re: [Centraal] Taxatietopic Fjorden (max 2 foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:33

Toch zou ik ook niet meer over hebben... Puur omdat er meerdere zijn, die wel exceem vrij zijn.
Maar joh, dat maakt voor jou toch niet uit :D

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [Centraal] Taxatietopic Fjorden (max 2 foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:46

Okee, raar dat die eczeem dan eigenlijk zo enorm veel uitmaakt, aangezien het goed onder onder controle is met de deken enzo.

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Re: [Centraal] Taxatietopic Fjorden (max 2 foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 00:25

Ja tuurlijk, maar ik heb ook gevallen gezien dat het niet hielp ;).
Ik zou zelf nooit een excemer kopen. Maar jij verzorgt hem, dus zal ik die keuze wel snappen!

rusty886

Berichten: 1152
Geregistreerd: 10-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:22

ben het wel een beetje met amber eens want ik heb ook een fjord gekend met exceem waarbij bijna niks hielp behalve verhuizen naar de zee en zou zelf ook geen excemer kopen vandaar mijn prijs maar het is jou verzorgpaard en jij bent helemaal gek met hem dus je antwoord snap ik wel want het veranderd niet het karakter.

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:48

rusty886 schreef:
ben het wel een beetje met amber eens want ik heb ook een fjord gekend met exceem waarbij bijna niks hielp behalve verhuizen naar de zee en zou zelf ook geen excemer kopen vandaar mijn prijs maar het is jou verzorgpaard en jij bent helemaal gek met hem dus je antwoord snap ik wel want het veranderd niet het karakter.


Interpunctie. Asjeblieft :')

Nouja ik denk dat daar een meningsverschil in zit. Zolang de eczeem goed te behandelen is vind ik dat geen verschil van 400 euro waard :P

nientje78

Berichten: 3432
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Hanzestad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:52

Maar mensen willen geen eczemer...of het nou goed te behandelen is of niet maakt niet uit...het blijft eczeem ;)

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Re: [Centraal] Taxatietopic Fjorden (max 2 foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:57

:j Klopt, er is immers genoeg aanbod. Mensen kunnen kiezen.
Ik zal nog geen 600 euro geven voor een excemer.

Tenzij je natuurlijk op speciale manier, zoals jij, aan hem gekomen bent