Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 81 van de 84 [ 2097 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Taxatietopic Fjorden (max 2 foto's!)

 
Profiel   

Okee, andere manier van kijken denk ik dan :P Ik vind persoonlijk het paard zelf belangrijker dan gezondheidsklachten (mits het te behandelen is he).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-13 16:58 



 
Profiel   

Ik zou persoonlijk al helemaal geen 600 geven.. ik laat de eczemers staan sorry..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-13 17:05 



 
Profiel   

Zonde, tis zo'n topfjord :D hihi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-13 17:12 



 
Profiel   

Dat geloof ik wel hoor :)

Ik zou hem (ondanks dat ik het er niet voor geef) taxeren op max. 800 euro.
(hij is te klein voor mij )

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-13 17:18 



 
Profiel   

loveyrsa: 1.800, omdat ze hoog loopt, vind haar ook een mooie bouw hebben

sitaenik: 1.100 vind haar eigenlijk gewoon de standaard fjord, dus daarom zou ik er niet heel veel aan uitgeven ;) (kan superkarakter hebben hoor ;) maar ik wil zelf altijd hebben bij een paard: hé die vind ik nu echt super! zo van: liefde op het eerste gezicht :P )

Naam: Davina
Vader: Hermansen
Moeder: Remona
leeftijd: 5
stokmaat: 1.45 geloof ik
predikaten: 1e premie op veulenkeuring en 1e premie merriekeuring en kampioensmerrie 4-7 jarigen

we hebben net onze eerste wedstrijd gereden :) de A-diploma is op zak. Davina is een echte fjord, heerlijk eigenwijs. Buitenritten maken vind ze heerlijk, springen vind ze ook leuk, maar dat moet ze nog onder de knie krijgen. Ze is echt een knuffelkont en vind het heerlijk om aandacht te krijgen. Nog even doortrainen en dan voor de zadelproef gaan.

[ img ]

[ img ]

(hier was ze nog een beetje te dik :P nu gelukkig graasmaskers)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-13 19:49 



 
Profiel   

Doe eens gek, ik doe ook weer even mee.
Ik zou zelf een heel andere vraagprijs hebben, het is ook maar net wat de koper zoekt.
Zelf zou ik een paard willen waar ik wat mee kan, rijden/mennen of fokken. Een leuk kleurtje maakt het extra interessant. Ook het feit dat het 'bewezen' is heeft bij mij een waarde. Paard kan het thuis leuk doen maar met wie zijn inzicht??

Yrsa, Helaas al wat ouder, wel allround en in de sport ook interessant. 2000
Ayla, Lijkt leuk maar niets bewezen. 1250
Zvenja, z.e. 750
Winston, z.e. 750
Z.e. vind ik toch een dingetje. Het is extra werk en wie zegt dat het volgend jaar niet erger is.
Davina, Interessante merrie 1500.

Britt
Prestatie-model merrie
Sebastian x Kalypso
6-5-2005
Stokmaat 1.41
Z1 dressuur met winst

Een super brave merrie, Kleine kinderen rijden er zo op weg.
Springen doet ze ook braaf, ik doe het alleen niet zo vaak.
Buiten rijden is ook geen probleem, ze is verkeersmak.
Alleen te laden op trailer en vrachtwagen.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-13 20:31 



 
Profiel   

Britt: 1800 euro

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-13 20:09 



 
Profiel   

Britt: 1650

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-13 20:10 



 
Profiel   

Marjoow schreef
rusty886 schreef
ben het wel een beetje met amber eens want ik heb ook een fjord gekend met exceem waarbij bijna niks hielp behalve verhuizen naar de zee en zou zelf ook geen excemer kopen vandaar mijn prijs maar het is jou verzorgpaard en jij bent helemaal gek met hem dus je antwoord snap ik wel want het veranderd niet het karakter.


Interpunctie. Asjeblieft :')

Nouja ik denk dat daar een meningsverschil in zit. Zolang de eczeem goed te behandelen is vind ik dat geen verschil van 400 euro waard :P



ik wel, ik heb zelf een eczemer gehad en ik vind het een drama..paard onder dekens houden het hele weideseizoen, ontzettend strict zijn wat betreft voeding, smeren en nog jeuk hebben, injecties helpen maar bij een klein gedeelte van de eczemers.
, je paard jeuk zien hebben...voor mij is eczeem een hele grote waarde verminderaar, je ziet het bij de ijslanders ook, zonder eczeem zou je ijs a voor 3500 kunnen verkopen, met eczeem kun je de helft niet eens vragen, zo simpel is het.
dan nog de extra kosten van het behandelen nog bedenken, paar keer een deken van xx euro, smeersels, aparte voeding , ik heb het allemaal gedaan en als mijn huidige paard eczeem ontwikkelt ga ik haar daar echt niet om weg doen, maar bewust een dier met eczeem kopen? neuh, ja ze mogen het gratis komen brengen, maar anders echt niet, mij te veel ellende. ook als ze een lichte vorm hebben
en mijn vorige paard is niet mijn enige eczeempaarden ervaring :n heb me er juist heel erg in verdiept omdat ik het hele interessante materie vind.


Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 07-08-13 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-13 21:53 



 
Profiel   

Sonja_vR schreef
Marjoow schreef

Interpunctie. Asjeblieft :')

Nouja ik denk dat daar een meningsverschil in zit. Zolang de eczeem goed te behandelen is vind ik dat geen verschil van 400 euro waard :P



ik wel, ik heb zelf een eczemer gehad en ik vind het een drama..paard onder dekens houden het hele weideseizoen, ontzettend strict zijn wat betreft voeding, smeren en nog jeuk hebben , je paar jeuk zien hebben...voor mij is eczeem een hele grote waarde verminderaar, je ziet het bij de ijslanders ook, zonder eczeem zou je ijs a voor 4 kunnen verkopen, met eczeem kun je de helft niet eens vragen, zo simpel is het.
dan nog de extra kosten van het behandelen nog bedenken, paar keer een deken van xx euro, smeersels, aparte voeding , ik heb het allemaal gedaan en als mijn huidige paard eczeem ontwikkelt ga ik haar daar echt niet om weg doen, maar bewust een dier met eczeem kopen? neuh, ja ze mogen het gratis komen brengen, maar anders echt niet, mij te veel ellende. ook als ze een lichte vorm hebben


Strict wat betreft voeding? Niet nodig bij Winston --> Hij krijgt enkel kuil en een beetje biks. Meer niet
Behandelen? Bijna niet, we proberen hier en daar wat, nu bezig met Derfen. Paar keer een deken? Ze heeft pas een nieuwe deken voor hem gekocht, daar voor heeft hij heel lang dezelfde gehad. Hij is altijd ingeënt geweest wat top werkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-13 21:55 



 
Profiel   

ja maar die injecties werken bij veel dieren niet, derfen heb ik trouwens wel vrij goede ervaring in, de eczeemdeken die ik uiteindelijk heb gekocht kostte 200+ euro en toen was ik al drie goedkope en een boett verder en het paard was nog maar 7
en wat het nu is, wil niet zeggen dat het zo blijft, het kan verergeren, die kans is zeer realistisch.
voeding, ik kon geen normale brok voeren, wil ik ook niet, maar moest echt wat anders verzinnen, weidegang beperken, kuil kon hier ook niet :n zelfoogst hooi van stal wat goed uitgebloeid was etc.

probleem is gewoon, voor jou is het een geweldig dier, en ook buiten de eczeem om is het vast ook een geweldig dier :j alleen de eczeem is wel degelijk een waarde verminderende complicatie, of je paard moet wel echt zo ontzettend talentvol zijn dat het compenseert.
maar puur naar verkoop en de markt gekeken is het gewoon echt pech hebben als je een dier met hebt staan. het verkoopt gewoon lastig.

mijn huidige paard zou ik net onder de man zo voor 3500 te koop kunnen zetten (ijs) maar mocht ze eczeem ontwikkelen is 2000 al te veel.
nu is het sowieso niet de planning dat ze ooit weg gaat , dat scheelt ;)


Davina zou ik op 1300 + zetten (dus minimaal 1300 tot 1500 , maar ben al even uit de fjorden, dus kan zijn dat ik er naast zit )

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-13 21:59 



 
Profiel   

Bij Winston helpen de injecties dus wel :P De eczeemdeken voor Winston was nog geen 100 euro.
Vind het daarom een beetje raar om een paard te taxeren op 0 euro omdat hij eczeem heeft ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-13 22:01 



 
Profiel   

maar vaak is het zo is die persoon bereid om er voor te zorgen dat het paard geen jeuk meer krijgt en ect.... en het brengt heel veel onzekerheid met zich mee want soms wordt het erger dan de andere keer. (ook uit ervaring van een paard dat ik ken met zomer exceem alleen hij had het over zijn hele lichaam)
en sommige mensen kiezen er bewust niet voor wegens de "ellende" wat het met zich mee kan brengen alleen aan zee is het makkelijker dan landinwaarts

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-13 22:21 



 
Profiel   

boy nog een keertje omdat 'ie inmiddels al best veranderd is


Boy is een ruin , hij is niet officieel gemeten maar ik schat zo rond de 1.44 .
boy zijn vader is balony z'n moeder odienne en de vader van z'n moeder is kaspar
boy is bij zijn vorige eigennaaresse gereden met een pelhambit (wat ik trouwens echt belachelijk vind aangezien hij net 4 is en hij goed reageerd op een dubbelgebroken watertrens , maar goed ) boy is zoals hierboven al staat net 4 jaar en is verder helemaal gezond , geen zomerexeems etc.
hij is nog niet helemaal verkeersmak ben wel al een paar keer met hem naar buiten geweest (erop) met 2 ander paarden erbij en dit pakt hij allemaal keurig op , wil wel graag voorop lopen hihi .
ik rijd met boy nog geen wedstrijden aangezien hij nog goed doorgereden moet worden (daar ben ik nu mee bezig) en hij nog erg jong is .
ik wil als hij ''groot'' is wel wedstrijden gaan rijden .

volgens mij heb ik nu wel alles gehad , hier nog 2 fototjes van hem .

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-13 22:48 



 
Profiel   

@xkimdejong 800 €

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-13 22:55 



 
Profiel   

@kimdejong, 1000,-

Ik probeer het ook eens. :)

Naam: Kyara
Leeftijd: 10 jaar
Geboorte land: Duitsland
Schofthoogte: 1.44
Niveau: B

Kyara is een super lieve en eigenwijze fjorden merrie van 10 jaar. Ze is super lief met kinderen en kinderen kunnen ook een leuk stap ritje op der maken. Buiten is ze super lief en schrikt bijna nergens van, ze kan makkelijk alleen blijven staan op een plek als ik bezig ben en ze haalt dan ook geen capriolen uit. Ze is wel scheef en ben bezig met haar recht te richten. Ze kan een sprongetje maken.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-13 19:40 



 
Profiel   

Boy 1600'-
Kyara 1500,-

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-13 08:44 



 
Profiel   

Boy: 1100
Kyara: 1500

Nu Ayla nog eens:

http://tinypic.com/r/1zfubyx/6

[ img ]

Roepnaam: Ayla
Stamboeknaam: Anita van 't Eikenhof
Geboren op: 09-05-1999
Moeder: Lora
V. Moeder: Havstad
Vader: Kora
Stokmaat: 141


Ayla is een lieve, werkwillige merrie.
Je kan zo een onzeker iemand op haar rug zetten en erop laten rijden.
Ze houd ook van springen. Ayla is licht in haar mond en ze luistert goed naar je stem.
Op buitenritten is ze braaf en actief, maar toch makkelijk te houden.
Ayla is goed verkeersmak. Ook loopt ze zeer netjes.
In het verleden heeft ze veel voor de kar gestaan. Ze zou geschikt zijn voor de
endurance, mennen of crossen, kortom ze is een allround paardje.

In het verleden is ze hoefbevangen geweest.
Ayla heeft geen stalondeugden en ook geen zomerecxeem.

Sorry, maar ik heb op dit moment geen recente rijfoto's

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-13 15:14 



 
Profiel   

Ayla: 1200

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-13 19:16 



 
Profiel   

Kyara 1000
Ayla 1000

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-13 23:30 



 
Profiel   

Ik doe ook eens mee met mijn Chris, even nieuwschierig :-) wat hij nu waard zou zijn in euro's in Nederland.

Roepnaam: Chris
Stamboeknaam: Christian
Geboren op: 01-07-2006
Moeder: Ponderosa
V. Moeder: Halstor
Vader: Kunar
Stokmaat: 145 (is een gokje)

Chris was in 2006 kampioen van de veulens in Rolde. Daarna nooit meer naar een keuring geweest.
Hij wordt voornamelijk buiten gereden. af en toe eens een beginners lesje in de bak met hem. Springen kan hij erg leuk en vindt het ook leuk, ik daar in tegen iets minder dus een meter is mij hoog genoeg.
Buiten is hij zeer actief en voorwaarts bij ervaren ruiters, bij beginners en kinderen heel rustig. 99% bom proof.... (helemaal lukt natuurlijk nooit)
Ik zou het haast vergeten te melden maar in NL had hij eczeem, maar hier is hij daar nu 5 jaar vanaf.

[ img ]

[ img ]

Ik ben echt de waarde helemaal kwijt (niet dat ik hier echt heel goed van op de hoogte was) bovenstaande taxaties lijken mij netjes. Maar voor die prijzen hebben wij hier een prachtige Lusitano merrie van 5 jaar, dus de verhoudingen zijn bij mij een beetje zoek.......

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-13 19:35 



 
Profiel   

Chris: 1000 ivm eczeem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-14 18:52 



 
Profiel   

ik denk ook rond de 1000 euro

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-14 20:07 



 
Profiel   

HTM schreef
:?

Weet er iemand een goede fjord te koop staan ben namelijk op zoek naar 1 :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-14 21:46 



 
Profiel   

Bart van den berg, marktplaats en de bokt markt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-14 23:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 81 van de 84 [ 2097 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen